Politiek slagveld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:58

__KELLY schreef:
Fitch schreef:
Klopt is echt aan 'm te zien... Die arme man zag er eerst zo vlot en jong uit, maar na zijn carrière als lijsttrekker helemaal grijs en rimpelig. Dan kun je wel zien wat de politiek met iemand doet! :(:)

Of hij wordt ook gewoon ouder???

Zoek eens een foto uit de vorige verkiezingstijd en een van nu. Zo snel wordt je niet ouder als alles op rolletjes loopt. De man is gewoon gesard al die jaren vooral door die slang van een Verhagen. Niet voor niets wordt die angstvallig uit de media gehouden.

KiWiKo

Re: Politiek slagveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:09

Goh............ moet zeggen dat ik dit toch wel ernstig vind...... Ik ben niet erg PVDA minded......... maar Wouter Bos kon me toch altijd wel triggeren om me meer te verdiepen in sommige dingen.

Ik voor een denk dat hij wel een goede premier zou zijn geweest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:11

zou mevr. bos boos zijn geworden?
"ik zit altijd maar met die kinderen,kan geen kant op ,en jij bent er nooit'.....zoiets?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:12

KiWiKo schreef:
Goh............ moet zeggen dat ik dit toch wel ernstig vind...... Ik ben niet erg PVDA minded......... maar Wouter Bos kon me toch altijd wel triggeren om me meer te verdiepen in sommige dingen.

Ik voor een denk dat hij wel een goede premier zou zijn geweest.

Ben ik met je eens. Maar Job lacht met Wilders en dat is nodig wil er nog wat tot stand komen in deze crisistijd.
Er moet gewoon minder tijd in dat gezeur gestoken worden, aan het werk en ophouden met dat persoonlijke aanvallen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:27

Ik ben niet zo pvda, maar Cohen op de plek van Bos lijkt me geen slechte ruil! Overigens is Hans van Mierlo overleden, toch wel de partijleider die mij (een beetje) politiek bewust heeft gemaakt, geen topic over, zijn jullie misschien te jong voor om die gekend te hebben, en ook enigszins o.t. hier, maar ik wil hem toch even memoreren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:29

Van Mierlo was ik ook wel even geschokt over............ eigenlijk! Krachtige man nog

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:30

Het was mij ook al opgevallen dat de naam Mierlo nergens gevallen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:41

mysa schreef:
Ik ben niet zo pvda, maar Cohen op de plek van Bos lijkt me geen slechte ruil! Overigens is Hans van Mierlo overleden, toch wel de partijleider die mij (een beetje) politiek bewust heeft gemaakt, geen topic over, zijn jullie misschien te jong voor om die gekend te hebben, en ook enigszins o.t. hier, maar ik wil hem toch even memoreren.

tja...ik ken hem wel...gewoon een beetje ondergesneeuwt door het nieuws van bos....jammer,dat verdient van mierlo zeker niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:49

Nee, dat is een beetje jammer inderdaad. Ook niet terecht.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:11

Denken 'jullie' werkelijk dat Bos thuis wachtgeld gaat zitten opmaken en voor de kinders gaat zorgen? :=

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:14

Ik heb hier een slecht voorgevoel over, alsof er iets slechts aan zit te komen waar meneer Bos meer kennis van heeft dan de gemiddelde nederlander.
Waarom ik dat heb... al sla je me dood geen idee.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:16

Van Mierlo is gisteren wel besproken hier, ook het optreden van zijn vrienden bij P&W.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:19

Chubby schreef:
Denken 'jullie' werkelijk dat Bos thuis wachtgeld gaat zitten opmaken en voor de kinders gaat zorgen? :=

Kan je het nut van deze vraag toelichten. Ik zie eigenlijk niet in wat wij te maken hebben met hoe Bos zijn leven gaat inrichten, en waarom worden er zulke insinuerende opmerkingen niet over Camile gemaakt???

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:08

Ik denk dat dit een soort zelf-opoffering is,een sprong om te voorkomen dat de PVV de grootste partij wordt...

Als Bos opstapt,en Cohen meteen opvolger wordt, blijkt uit peilingen dat veel mensen van plan zijn om op PvdA te stemmen.
Zo hopen ze misschien de grootste,of 1 van de grootste partijen te worden t.o.v. van de PVV van Wilders.
Dát is wat ik denk, een strategische zet , en best een slimme :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 00:10

sarabande schreef:
Kan je het nut van deze vraag toelichten. Ik zie eigenlijk niet in wat wij te maken hebben met hoe Bos zijn leven gaat inrichten, en waarom worden er zulke insinuerende opmerkingen niet over Camile gemaakt???

Ik vind Camile nou niet echt vergelijkbaar met Bos :o

Maar bedoelde de opmerking niet zo negatief als jij 'm nu opvat denk ik. Gewoon oprecht: Bos zegt tijd voor z'n kids te willen, maar ik geloof echt niet dat dat de reden is..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:59

Chubby schreef:
Maar bedoelde de opmerking niet zo negatief als jij 'm nu opvat denk ik. Gewoon oprecht: Bos zegt tijd voor z'n kids te willen, maar ik geloof echt niet dat dat de reden is..

maar ik geloof echt niet dat dat de reden is Dat is niet negatief :?

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 01:12

Duke schreef:
Ik denk dat niemand kan inschatten hoe zwaar het is politicus te zijn, zowel mentaal als fysiek is. En hoe hard de klappen ook zijn, hoe hard je ook moet vechten. Is 'opgeven' dan een antwoord? Is de PvdA hierbij gebaat? Hij kiest nu voor persoonlijk geluk. Ik vind het tegelijk laf en moedig.

Fractieleider, minister van financien en vice premier. En in een periode van zware recessie en banken die om zouden gaan vallen. Dan werk je inderdaad echt niet van 9 tot 5.

Persoonlijk denk ik dat er ook nog wel meerdere redenen meespelen naast zijn gezin.

Maar zelf heb ik liever Cohen dan Bos, dus ik vind het geen ramp!

Cohen echt een topkeuze!!!!!!!!!!! Ik durf te wedden dat die premier gaat worden!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 01:15

Devaney2009 schreef:
Fractieleider, minister van financien en vice premier. En in een periode van zware recessie en banken die om zouden gaan vallen. Dan werk je inderdaad echt niet van 9 tot 5.

Plus het voortdurende getreiter en gelieg van de mensen waar je mee geacht wordt samen te werken, dat doet je de das om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:42

Daar is Bos zelf ook niet vies van. En laten we vooral hopen dat we geen PvdA premier krijgen, dan kunnen we weer flink gaan bezuinigen en extra belasting betalen naderhand.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:07

Chubby schreef:

Hij wil meer tijd voor zijn gezin, dat kan ook met een minder drukke baan. Ik mag aannemen dat iedereen intelligent genoeg is om te weten dat hij niet thuis gaat zitten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:13

Dat is toch helemaal niet wat er gezegd is. Hij wil alleen niet meer zo een drukke baan dat hij zijn jonge kinderen helemaal niet ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:23

Camile Eurlings heeft er wel voor gezorgd dat de autobezitter sowieso duurder uit is, maar dat is waarschijnlijk een beetje aan de aandacht ontsnapt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:27

Ik vindt het een zeer verstandige zet van het PVDA. Balkellende(nee geen schrijffout) blijft zitten en er moet straks toch weer een coalitie gevormd worden.

Bos en Balkenende was nooit meer samen gegaan. En nu kunnen, als het eventueel weer moet, het CDA en PVDA toch samenwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:31

Sinds de moord op Van Gogh en het optreden van Cohen daarna wist ik wel dat we hem ooit kwijt zouden raken en nu is het dan zover. Iedereen ziet nu ook hoe hij in een mum van tijd alle aandacht op zich vestigt, zichzelf neerzet als iemand die weloverwogen zegt wat hij bedoelt en to the point blijft en waren we daar niet allemaal naar op zoek. Het is voorlopig even een one man show waar Balkenende het nakijken heeft en Wilders het bos ingestuurd wordt. Zo gaat Cohen het doen en zo gaat het hem lukken. Maar wie gaat nu mijn stad besturen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:47

@Lovely, Bos? :+
Ik hoop dat ze een goede uitkiezen voor onze stad en geen Guusje ter Horst. (die kanshebber is)