als ambtenaren zelf hun fouten moesten bekostigen...........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:08

Alane schreef:
Jouw voorbeeld hoor je maar van een kant, maar wat als de ambtenaar andere vragen heeft gesteld? Of de kleindochter wel eens helpt, boodschappen haalt etc?
of een kind wel eens bereid is om te helpen met de huishouding?

want dat is er indertijd gebeurd bij mijn oma, dieuiteraard trots vertelde dat haar kleinzoon zijn rijbewijs gehaalt heeft en ze nu ook mee kon boodschappen halen, dat haar jongste kleindochter al heel goed de ramen kon lappen (meiske van 10 jaar) enz.... en dat waren antwoorden op vragen of ze wel eens hulp kreeg van familie... dat heeft toen ook veel gedoe opgeleverd om de hulp die ze voor die tijd kreeg ook weer terug te krijgen...
en dat was niet echt de schuld van die ambtenaar....

Ja, wel de schuld van de ambtenaar. Deze antwoorden zijn antwoorden van een oma die trots is op haar kleinkinderen. Mag ze dat zijn zeg! Die ambtenaar hoort verder te vragen, bijvoorbeeld hoe oud de kinderen zijn en hoe vaak ze geholpen word. Waar die kinderen wonen etc... Misschien wonen ze wel aan de andere kant van nederland en komen ze 1x per 2 maanden eens een weekend logeren om samen boodschapjes te doen en de ramen te lappen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:12

Amanda schreef:
En jij denkt dat dat niet wordt gedaan? ;)
Als ik het ergens niet mee eens ben dan ga ik daar inderdaad tegenin.
Intern. Want extern wordt er van mij verwacht dat ik me als ambtenaar achter het college schaar en dat doe ik ook.
Maar intern wordt er inderdaad over gesproken.
Helaas heb je als ambtenaar op zo'n moment niets/weinig te vertellen. En jij bent ook degene die het nieuws mag vertellen.
Geloof mij, dat is niet altijd makkelijk.
Ik wijs ook altijd op de bezwaar mogelijkheid. Dit staat ook altijd in de beschikking.
En dan is het aan de aanvrager om daar iets mee te doen.
En de keren dat dat gebeurd zijn op 1 hand te tellen in een jaar. Dat vind ik dan zo jammer. Wel protesteren, naar de pers gaan, op verjaardagen commentaar leveren. Maar de daadwerkelijke mogelijke middelen worden niet gebruikt.
Terwijl dat wanneer blijkt dat de verordening niet is nageleefd, de afwijzing onterecht of niet juridisch onderbouwd is gemaakt, de kans groot is dat het bezwaar gegrond wordt verklaard.

Frustrating!!! Zeker als jij als adviseur gewoon je huiswerk wel goed doet!!
veel Burgers denken inderdaad dat bezwaar maken toch geen zin heeft........ de beslissing is al gevallen.... en dan kan je protesteren wat je wil, maar die word toch niet teruggedraaid...... waarom al die energie erin steken (let wel, ik schrijf VEEL BURGERS, daar schaar ik mezelf niet onder)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:13

waarom dan doorvragen? hij stelde vragen en kreeg antwoorden. Ik praat dan wel even over meer dan 20 jaar geleden... en oma had ook kunnen vertellen dat de ramenlapster nog maar 10 is....
Oma had ook kleindochters van in de 20... en ja achteraf had oma de vragen anders begrepen dan ze bedoelt waren.. maar dat is achteraf.... gingen de vragen over hulp van de familie dus over hulp van de familie in de huishouding, gewoon letterlijk...

Moet er wel bijvertellen dat die Ambtenaar de situatie kende, qua familie en familieleden.... en dat mijn oma die goede man ook kende..

een ambtenaar voert uit wat hem/haar opgelegd wordt....
en ook ik heb me achter de oren gekrabt met de betuwelijn en de carpoolstrook.... maar de uitvoerder bestraffen.. daar komt wel weer een nieuwe voor, die precies hetzelfde doet, omdat die dat doen moet... of er komt helemaal niemand meer voor, en of je daar nu op moet gaan zitten wachten?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:17

KiWiKo schreef:
Frustrating!!! Zeker als jij als adviseur gewoon je huiswerk wel goed doet!!
veel Burgers denken inderdaad dat bezwaar maken toch geen zin heeft........ de beslissing is al gevallen.... en dan kan je protesteren wat je wil, maar die word toch niet teruggedraaid...... waarom al die energie erin steken (let wel, ik schrijf VEEL BURGERS, daar schaar ik mezelf niet onder)

Ja, dat kan soms flink frustraties opleveren :j

Het is inderdaad jammer dat er zo weinig bezwaar in wordt gediend.
Nou ja, als ambtenaar zijnde is zo'n zitting ook niet prettig. Zeker als je iets moet verdedigen waar je als persoon niet achter staat. Maar goed, daar ben je professional voor en zul je je best moeten doen.

Ik wil niet zeggen dat alles altijd goed gaat. Zeker niet. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Maar ik kan er slecht tegen als ambtenaren er op aangekeken worden terwijl de schuld vaak ergens anders ligt (college, maar ook alle regeltjes, routes, enz.). :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:20

Nou Alane Ik kan je vertellen dat tegenwoordig de huismuis al als mantelzorger gezien word :)

Ik weet niet of dat is waar "we" op zitten te wachten...... kijk die grote dingen lopen wel tegen de lamp op een gegeven moment......... maar ik heb het meer over klein leed..... over meneer X die bij het UWV werk en mevrouw Y geheel arbeidsgeschikt verklaard omdat ze toevallig die dag goed gereageerd had op haar medicijnen tegen rheuma, hartklachten en diabetes :)

Dat dat mens de volgende dag weer voor dood in dr stoel zit, is niet van belang........ ze kwam fris en fruitig binnen...... en dat toevallig de afgelopen paar maanden toen ze bij het UWV binnenkwam......... Ook Hypothetisch......... maar wel daadwerkelijk realiteit, het gebeurd........ het gebeurd echt :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:22

Ineke2 schreef:
Deze antwoorden zijn antwoorden van een oma die trots is op haar kleinkinderen. Mag ze dat zijn zeg! Die ambtenaar hoort verder te vragen, bijvoorbeeld hoe oud de kinderen zijn en hoe vaak ze geholpen word.

Van de andere kant - wij als maatschappij weten op basis van zulke antwoorden toch ook altijd precies hoe het zit? Lees maar op Bokt :j Iedereen weet precies waarom de buurman van de vriendin van de achternicht ten onrechte hulp krijgt - want die kleinkinderen helpen echt wel! Dan worden dat soort voorbehouden ook niet gemaakt.

Ik geef toe: de ambtenarij zou daar boven moeten staan. Maar het zou de kritiek over de ambtenarij niet doen verminderen, want de vooroordelen blijven, ongehinderd door vervelende details als feiten en nuances.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:25

Amanda schreef:
Ja, dat kan soms flink frustraties opleveren :j

Het is inderdaad jammer dat er zo weinig bezwaar in wordt gediend.
Nou ja, als ambtenaar zijnde is zo'n zitting ook niet prettig. Zeker als je iets moet verdedigen waar je als persoon niet achter staat. Maar goed, daar ben je professional voor en zul je je best moeten doen.

Ik wil niet zeggen dat alles altijd goed gaat. Zeker niet. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Maar ik kan er slecht tegen als ambtenaren er op aangekeken worden terwijl de schuld vaak ergens anders ligt (college, maar ook alle regeltjes, routes, enz.). :o

HEEE, ambtenaren werken niet, dus die kunnen geen fouten maken :D :D :D (GEINTJUH, voordat ik weer allemaal boze reacties krijg :D )

Ik kan me voorstellen dat dit ernstig frustrerend is............ ik kan dat niet, ik ben daar niet professioneel genoeg voor........ ik kan niet iets verdedigen waar ik niet achter sta :) Ik vind het knap als mensen dat wel kunnen hoor...... advocaten kunnen dat ook......

come to think of it.............. Advocaten is nou net wel een groep in de publieke sector wiens werk sterk je leven kan beinvloedden........ heb je een slechte advocaat in een belangrijke zaak..... kan dat ook behoorlijk impact hebben op je leven!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:29

Shadow0 schreef:
Ik geef toe: de ambtenarij zou daar boven moeten staan.

Precies!

En vooroordelen blijven altijd bestaan. Over iedereen en alles.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:44

KiWiKo schreef:
Nou Alane Ik kan je vertellen dat tegenwoordig de huismuis al als mantelzorger gezien word :)

Ik weet niet of dat is waar "we" op zitten te wachten...... kijk die grote dingen lopen wel tegen de lamp op een gegeven moment......... maar ik heb het meer over klein leed..... over meneer X die bij het UWV werk en mevrouw Y geheel arbeidsgeschikt verklaard omdat ze toevallig die dag goed gereageerd had op haar medicijnen tegen rheuma, hartklachten en diabetes :)

Dat dat mens de volgende dag weer voor dood in dr stoel zit, is niet van belang........ ze kwam fris en fruitig binnen...... en dat toevallig de afgelopen paar maanden toen ze bij het UWV binnenkwam......... Ook Hypothetisch......... maar wel daadwerkelijk realiteit, het gebeurd........ het gebeurd echt :)

Wederom een voorbeeld uit eigen omgeving...
Mijn moeder was ziek, is helaas overleden, heel erg ziek.
mocht ook komen... zichzelf opgepoetst, ik mee als chauffeur...
moeder uit de auto gehesen en binnen in een stoel gezet, auto elders geparkeerd en moeders naar de meneer gebracht...
Mams zich groot houden... en meneer vraagt de nodige vragen, en opperd of het mischien een idee was om weer aan het werk te gaan...
kon nog net tussen beide komen....
Die man kende mijn moeder alleen van de papieren die ze moest invullen, is geen arts, en stelde, goed bedoelt, voor of werken mischien iets zou zijn op therapie basis , weer onder de mensen komen, iets om handen hebben...
Die beste man, heeft er nadien voor gezorgd dat mijn moeder niet meer hoefde te komen, dat ze of huisbezoek kreeg of telefonisch of via brieven...

Mijn moeder helemaal op hol, zag het geheel anders... zouden wilden haar uit de uitkering hebben etc etc...
en dat was absoluut niet de bedoeling... en zo komen er ook verhalen in de wereld...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:46

[VN] Drie jaar wachten en nog steeds geen paardenstal

ook hier staan gewoon weer zat voorbeelden in.

Nou ben ik niet zo dat ik er zomaar vanuit ga dat deze mensen goed gehandeld hebben....... ik bedoel als je wat gaat kopen ga je eerst kijken of dit past bij wat je voor ogen hebt.

Klein voorbeeld van mezelf hierin.

Ik woon op een recreatiepark, waar ik 365 dagen mag recreeeren, dat doe ik dan ook......... maar ik WEET dat er in de toekomst misschien een kans inzit dat dit niet meer op deze manier gedoogd word. Dat wist ik ook toen ik dit huis kocht. IK heb besloten het risico te nemen. Stel dat in de toekomst het besluit word genomen dat het niet meer mag, en dat je een paar maanden per jaar hier niet mag zijn...... dan is dat zo, kan ik het vervelend vinden....... absoluut. Maar ik kan daar niemand anders de schuld van geven dan mezelf....... IK wist dat dit er mischien aan zat te komen, en ik heb de gok genomen.....

Dus als de Gemeente besluit (ondanks een onafhankelijk rapport uitgevoerd in opdracht van de gemeente, waaruit blijkt dat legalisering OOK voor de gemeente beter is :D ) dat 365 dagen per jaar recreeren niet meer mag....... dan kan ik het een stel dommerds vinden, maar het was mijn beslissing om dit huis te kopen...... en dus in zijn geheel mijn eigen schuld :)

Alane schreef:
KiWiKo schreef:

Wederom een voorbeeld uit eigen omgeving...
Mijn moeder was ziek, is helaas overleden, heel erg ziek.
mocht ook komen... zichzelf opgepoetst, ik mee als chauffeur...
moeder uit de auto gehesen en binnen in een stoel gezet, auto elders geparkeerd en moeders naar de meneer gebracht...
Mams zich groot houden... en meneer vraagt de nodige vragen, en opperd of het mischien een idee was om weer aan het werk te gaan...
kon nog net tussen beide komen....
Die man kende mijn moeder alleen van de papieren die ze moest invullen, is geen arts, en stelde, goed bedoelt, voor of werken mischien iets zou zijn op therapie basis , weer onder de mensen komen, iets om handen hebben...
Die beste man, heeft er nadien voor gezorgd dat mijn moeder niet meer hoefde te komen, dat ze of huisbezoek kreeg of telefonisch of via brieven...

Mijn moeder helemaal op hol, zag het geheel anders... zouden wilden haar uit de uitkering hebben etc etc...
en dat was absoluut niet de bedoeling... en zo komen er ook verhalen in de wereld...

Ik heb iemand voor 50% weer aan het werk moeten zetten die 4 weken daarvoor haar laatste Chemo gehad heeft......... Ik heb maar net gedaan of ze aan het werk ging....... en ik heb tegen haar gezegd (want het was een ontzettend betrouwbare medewerkster), dat we op papier die 50% gingen doen, maar dat ze in de praktijk mocht komen werken als ze zich daar fit voor voelde!

Ik kan het me wel voorstellen dat je moeder over de kook ging........ Als jij niet mee was gegaan, dan had het misschien heel anders afgelopen!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 14-03-10 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Alane

Re: als ambtenaren zelf hun fouten moesten bekostigen...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:21

maar dat is niet de schuld van de ambtenaren... die voeren uit naar de regels die opgesteld en aangepast moesten worden omdat er mensen waren die er zwaar misbruik van gemaakt hebben,en nog maken omdat die net weer buiten die regels vallen..

en vwb je voorbeeld van de paardenstal...
informatieplicht...
Bij ons was het anders (ik maak wat mee :) )
we hadden een huis gekocht met grond en bijgebouwen... 1 bijgebouw aangepast om paarden te huisvesten, en 1 schuur , illegaal maar voor nood, erbij gezet.
Krijg je nieuwe buren ...
die vinden paarden stinken, hebben een hekel aan dieren (snap nog steeds niet waarom ze dan in een dorp zijn gaan wonen, maar bokken vinden ze niet stinken) bellen met de gemeente...
en woeps, gebouwen die al meer dan 30 jaar staan... :evaw:
We konden op onze kop gaan staan, getuigen foto's noem maar op.... paste niet in het bestemmingsplan...
maar wederom hier... die ambtenaren voeren alleen maar uit...
wij zijn 10 KM verderop gaan wonen, in Duitsland, hebben nu meer grond en vrijheid.
terug komende op die openingspost uit die link... moeten de regels dan aangepast worden op individuen? Zij hadden kunnen informeren...
Ik had kant en klaar gekocht, incl. foto's en koopcontract... toen de grond nog recreatiegrond was, en een jaar nadien gewijzigd werd in argrarisch, keurig brieven van gehad, en ook wij hadden moeten informeren welke consequenties dat kon hebben voor de gebouwen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 23:35

mensen maken ook veel dingen mee in hun leven Alane :) Zeker als je al wat op leeftijd bent (hmzzz :D ) en niet in alles binnen het modelletje past :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:53

LZP --> NM

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:16

KiWiKo schreef:
Waarom zou ik het niet op WMO Consulenten hebben???????? Hoe kom je daarbij en ik hoop ook voor jou dat je in je werk zorgvuldiger omgaat met het trekken van conclusies.........

want je hebt het ook fout als je denkt dat dit mijn MENING is....... Het is slechts iets wat ik gisteren gehoord heb, en daar wat over nadacht........ en waar ik graag feedback van wil hebben van bokkers :)

En gaande je laatste zin........ sorrie, ik hoop nogmaals dat je zorgvuldiger omgaat met conclusies trekken op jouw werkterrein, want als je daar net zo snel conclusies maakt en daaruit beslissingen neemt......... dan zit je dicht tegen het schoen/pas verhaal aan vrees ik.

Over snel conclusies trekken gesproken. Jij kunt aan mijn posts op Bokt zien hoe ik mijn werk doe.. knap.
Ik heb zeker de indruk dat je het niet zo op de wmo hebt, in ieder bericht waarin jij het over de wmo hebt ben je er niet echt positief over laat ik het dan zo zeggen. En dan heb ik het niet alleen over dit topic. Nogmaals, vervelend als jij die ervaring hebt, ik herken het niet. Mijn collega's zijn zeer kundig en hebben allemaal een (para)medische achtergrond, wij stellen veel indicaties zelf. Natuurlijk is niet iedereen blij en tevreden met ons. Wij moeten ook wel eens wat afwijzen en dat is nooit leuk voor de aanvrager. Maar is dat dan meteen een fout? Of is het een fout als het bezwaar gegrond wordt verklaard? Ik kan je daarin gewoon niet volgen.

Ik wil me overigens bij mijn voorgangers aansluiten dat bezwaar aantekenen zeker wel zin heeft. Veel mensen denken dat ambtenaren alleen maar volgens regeltjes werken en stempels zetten ( 8-) ). Maar die regels zijn op lang niet ieder gebied even duidelijk. Juist door uitspraken op bezwaar/beroep, jurisprudentie geven de wet of verordening meer inhoud. Dat heeft direct invloed op de eigen situatie maar ook op aanvragen in de toekomst.
Helaas komt het heel vaak voor dat als mensen al bezwaar aantekenen ze vervolgens in de procedure niet meer op komen dagen waar zij hun zegje kunnen doen en gehoord worden. Een gemiste kans vind ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:28

Lianne84 schreef:
Helaas komt het heel vaak voor dat als mensen al bezwaar aantekenen ze vervolgens in de procedure niet meer op komen dagen waar zij hun zegje kunnen doen en gehoord worden. Een gemiste kans vind ik.

Dat is wel apart ja... eerst bezwaar indienen en daarna niet op komen dagen is jammer en dom. Dan had je ook geen bezwaar moeten indienen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:33

Ineke2 schreef:
Dat is wel apart ja... eerst bezwaar indienen en daarna niet op komen dagen is jammer en dom. Dan had je ook geen bezwaar moeten indienen.

Ja, inderdaad. Komt ook wel voort uit onwetendheid over de procedure. Mensen denken dat ze bezwaar aantekenen en dan maar moeten wachten op de beslissing. Zij hebben misschien geen idee dat daar een hele procedure tussen zit waarop zij zeker zelf ook nog invloed kunnen uitoefenen. De informatie komt wel op papier naar degene die bezwaar aantekent, maar wordt toch vaak niet gelezen. Wij gaan nu mensen die bezwaar aantekenen opbellen om de procedure uit te leggen. Zo verloopt het wat soepeler voor alle partijen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:49

Lianne84 schreef:
Wij gaan nu mensen die bezwaar aantekenen opbellen om de procedure uit te leggen. Zo verloopt het wat soepeler voor alle partijen.

Top! Dan kunnen die mensen die bezwaar hebben aangetekend en zo'n procedure niet zien zitten gelijk zeggen kap er maar mee. Scheelt een hoop tijd en gedoe voor beide partijen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 15:50

Lianne84 schreef:
KiWiKo schreef:
Waarom zou ik het niet op WMO Consulenten hebben???????? Hoe kom je daarbij en ik hoop ook voor jou dat je in je werk zorgvuldiger omgaat met het trekken van conclusies.........

want je hebt het ook fout als je denkt dat dit mijn MENING is....... Het is slechts iets wat ik gisteren gehoord heb, en daar wat over nadacht........ en waar ik graag feedback van wil hebben van bokkers :)

En gaande je laatste zin........ sorrie, ik hoop nogmaals dat je zorgvuldiger omgaat met conclusies trekken op jouw werkterrein, want als je daar net zo snel conclusies maakt en daaruit beslissingen neemt......... dan zit je dicht tegen het schoen/pas verhaal aan vrees ik.

Over snel conclusies trekken gesproken. Jij kunt aan mijn posts op Bokt zien hoe ik mijn werk doe.. knap.
Ik heb zeker de indruk dat je het niet zo op de wmo hebt, in ieder bericht waarin jij het over de wmo hebt ben je er niet echt positief over laat ik het dan zo zeggen. En dan heb ik het niet alleen over dit topic. Nogmaals, vervelend als jij die ervaring hebt, ik herken het niet. Mijn collega's zijn zeer kundig en hebben allemaal een (para)medische achtergrond, wij stellen veel indicaties zelf. Natuurlijk is niet iedereen blij en tevreden met ons. Wij moeten ook wel eens wat afwijzen en dat is nooit leuk voor de aanvrager. Maar is dat dan meteen een fout? Of is het een fout als het bezwaar gegrond wordt verklaard? Ik kan je daarin gewoon niet volgen.

Ik wil me overigens bij mijn voorgangers aansluiten dat bezwaar aantekenen zeker wel zin heeft. Veel mensen denken dat ambtenaren alleen maar volgens regeltjes werken en stempels zetten ( 8-) ). Maar die regels zijn op lang niet ieder gebied even duidelijk. Juist door uitspraken op bezwaar/beroep, jurisprudentie geven de wet of verordening meer inhoud. Dat heeft direct invloed op de eigen situatie maar ook op aanvragen in de toekomst.

het enige waar ik een idee van kan vormen over hoe jij denkt en doet is hoe jij reageert op mijn posts in dit topic, en ik heb in geen enkele post gezegd dat de WMO consulenten het fout doen.......... ik heb slechts een voorbeeld aangegeven van wat er in de praktijk fout gaat :) en je kan hoog en laag springen maar het gaat gewoon soms fout, met verstrekkende gevolgen voor die burger....... of wou je dat ontkennen soms??
Voor de vrouw in kwestie was de uitstpraak van het bezwaar te laat, zoals je hebt kunnen lezen........ en die is inderdaad niet komen opdagen tijdens de procedure....... toen was ze al dood namelijk.

Inderdaad een gemiste kans!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 15:51

Ineke2 schreef:
Lianne84 schreef:

als je in die tussentijd overlijd............ valt er weinig op te komen dagen :)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:57

KiWiKo schreef:
het enige waar ik een idee van kan vormen over hoe jij denkt en doet is hoe jij reageert op mijn posts in dit topic, en ik heb in geen enkele post gezegd dat de WMO consulenten het fout doen..........

Niet letterlijk nee dat klopt. Maar tussen de regels door gelezen wel. Je hebt er iig hier nog nooit iets positiefs over gezegd ofwel? Over de 'BV Nederland' in het algemeen niet overigens. Dan krijgen jouw berichten over 'ambtenaren' toch een dubbele bodem.

KiWiKo schreef:
ik heb slechts een voorbeeld aangegeven van wat er in de praktijk fout gaat :) en je kan hoog en laag springen maar het gaat gewoon soms fout, met verstrekkende gevolgen voor die burger....... of wou je dat ontkennen soms??

Absoluut niet. Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt absoluut. Maar waarom zou een ambtenaar daarvoor moeten betalen en een arts, bouwvakker of bakker niet? Ik ontken niet dat er fouten worden gemaakt, maar nogmaals in jouw voorbeeld kan ik me totaal niet vinden. Bovendien heeft zoiets altijd twee kanten, we waren er allebei niet bij.
En dan nog vraag ik me af wat in mijn vakgebied 'fout' is. Iets onterecht toekennen kost onnodig gemeenschapsgeld, fout? Geen haan die er naar kraait hoor als ze teveel hulp krijgen of onterecht een scootmobiel. Iets afwijzen wat na bezwaar toch wordt toegekend, fout?

KiWiKo schreef:
Voor de vrouw in kwestie was de uitstpraak van het bezwaar te laat, zoals je hebt kunnen lezen........ en die is inderdaad niet komen opdagen tijdens de procedure....... toen was ze al dood namelijk.

Inderdaad een gemiste kans!!

Ik heb het wat betreft bezwaar ook helemaal niet over jouw voorbeeld. Maar in het algemeen, dat snap je zelf hopelijk ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:04

Disciplinair straffen, maar ze houden allemaal elkaar de hand boven het hoofd, dus moet de burger ze kunnen aanspreken.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:21

Ah, een mening! Heb je er ook feiten bij?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:08

Evelli schreef:
KiWiKo schreef:
Ik hoop ook voor jou dat je zorgvuldiger op de werkvloer omgaat met informatie als je daar een beslissing over moet nemen, en dat jij je beslissingen niet af laat hangen van persoonlijke voor of afkeur, maar je houd aan de feiten, zonder dat je tussen de regels door iets probeert te lezen wat er niet is ;)

Maar ik ben helemaal geen ambtenaar :+ _O- _O-
Ik lees jou berichten hier op bokt precies zoals je ze neerzet: alleen maar negatief over de 'BV nederland' zoals jij het altijd noemt hier. Begint beetje vervelend te worden. Altijd maar gezeur en gezanik. Mag best "een" keer gezegd worden, maar hoeven geen tientallen topics meegevuld te worden.

Het is te hopen dat Kiwiko ook zichzelf niet laat beinvloeden op haar werkvloer, zoals ze nu hier reageert..
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet gaat hier wel op! 8-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:16

verklaar je nader?

ik vind het niet een slechte eigenschap om hier en daar wat kritisch te zijn :D

hier nog een topic met fouten die verstrekkende gevolgen hebben voor burgers
[NM] Bureau Jeugdzorg, een goede zaak?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:35

Kiwiko, zulke topics (als die paardenstal die na jaren nog niet staat en deze bovenstaande) vind ik toch vaak stemmingmakerij. Het lastige van dit soort verhalen is dat maar een kant van het verhaal duidelijk wordt. Net als de onderwerpen die bij bijvoorbeeld Hart van Nederland aan bod komen. Die worden zo eenzijdig vertelt dat ik ze niet meer serieus kan nemen.

Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn, maar baseer je mening dan wel op de juiste informatie. In zulke gevallen kun je als burger niet anders dan zeggen wat doet bureau jeugdzorg/de gemeente/ de overheid het toch slecht. Terwijl als je het hele verhaal zou kennen je misschien een andere (of iig genuanceerdere ) mening zou hebben.

Ik vind absoluut dat fouten aangepakt moeten worden, daarvoor heb je kritische burgers (en ambtenaren!) nodig. Maar hoe deze fouten vaak in de media gepresenteerd worden verdient ook geen schoonheidsprijs.