Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:46

Ik twijfel niet aan het kind hoor, maar ik heb zelf nog nooit een pistool in mijn handen gehad en had dus altijd om een of andere reden het idee dat het kracht kost een trekker over te halen.

Dus dan maar een domme vraag, ik geloof in ieder geval niet blindelings alles wat mij voorgeschoteld wordt.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 09-03-10 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:46

Urona447 schreef:
Dan blijft natuurlijk wel de vraag of alle wapens in Amerika toegestaan zijn .. ik denk niet dat je een .50 thuis mag hebben staan ..

Waar staat dan dat het een .50 was?

Sodera

Re: Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:47

:x... Ik schaam me diep... Die t acher dood.. Is een hele verschrikkelijke typo..... :=

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:48

Het is ook geen .50 want dat kan niet eens maar er word beweerd dat je in amerika geen wapenvergunning nodig hebt.. ik vraag mij af of dat voor alle wapens geld?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:48

Ik heb zelf enige ervaring met wapens en schieten, kan dus vertellen dat het niet zo'n hele toer is om een wapen te vinden dat dusdanig licht is dat een 3-jarige die zonder al te veel moeite af kan drukken.
Niettemin is het dus onvergeeflijk dat de vader een doorgeladen wapen zonder veiligheidspal binnen het bereik van zijn kind laat liggen!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:49

Babel schreef:
Ik twijfel niet aan het kind hoor, maar ik heb zelf nog nooit een pistool in mijn handen gehad en had dus altijd om een of andere reden het idee gehad dat het kracht kost een trekker over te halen.

Dus dan maar een domme vraag, ik geloof in ieder geval niet blindelings alles wat mij voorgeschoteld wordt.

Kind schiet zich volgens het bericht zelf dood, dus blijkbaar niet ;)

Wat jullie allemaal doen is speculeren. Wat maakt het uit dat het kind stond te WII-en? wat voegt het aan jezelf toe als je dit zou weten?

Het is een zeer tragisch ongeval. En ik hoop dat de vader zijn pistool wegdoet na dit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:49

Urona447

Re: Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:50

Dank je Vjestagirl!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:51

Een geladen wapen bij een wii en een meisje van 3?

Pappa vergeeft dit zichzelf waarschijnlijk nooit weer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:51

Urona447 schreef:
Dank je Vjestagirl!

You're welcome!

Ik zal vanavond weleens zien of ik er wat meer info over kan vinden, want het zou inhouden dat je ook handgranaten ed gewoon mag hebben.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:52

IndianLady schreef:
Ik snap niet waarom een aantal Bokkers aan het kind twijfelen:?

Welke idioot legt er nou een pistool binnen het handbereik van zijn kind? Juist de vader.

Dat het kind op de WII zat of je afvragen of het kind de kracht heeft om een pistool op te pakken en af te drukken (blijkbaar wel dus) zijn mijn inziens domme vragen/opmerkingen.

Ik beweer ook niet dat ik het handelen van het kind in twijfel trek, maar het verhaal an sich. Vreemd is het wel.

Jammer dat je dat soort dingen als domme vrage cq. opmerkingen vind aangezien het helemaal geen rare vragen zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:52

IndianLady schreef:
Babel schreef:
Ik twijfel niet aan het kind hoor, maar ik heb zelf nog nooit een pistool in mijn handen gehad en had dus altijd om een of andere reden het idee gehad dat het kracht kost een trekker over te halen.

Wat jullie allemaal doen is speculeren. Wat maakt het uit dat het kind stond te WII-en? wat voegt het aan jezelf toe als je dit zou weten?

Het is een zeer tragisch ongeval. En ik hoop dat de vader zijn pistool wegdoet na dit.

Wel makkelijk om zomaar te roepen dat mensen domme vragen stellen.
Wat voegt het voor jezelf toe dat je van dit ongeluk af weet? Ook niet veel lijkt me, maar toch zijn we benieuwd naar dit soort berichten en volgen we het nieuws.

Zoals ik al zei, ik had altijd een ander idee, vind het een raar verhaal dus probeer na te gaan hoe het gebeurd kan zijn.
Je kan het speculeren noemen, je kan het je inleven in de situatie noemen, maakt niet uit hoe je het noemt. Ik was gewoon benieuwd hoe dat dan zat. En ben verbaasd dat je zo gemakkelijk een wapen af kunt laten gaan.

Wat overigens niet wegneemt dat het tragisch is, nee ik vind het vreselijk, daarom probeer ik ook erachter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Het is nu eenmaal gebeurd, hopelijk heeft het ook nog "nut" en zijn er mensen die er van leren.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:53

Ja idd want daar ben ik ook best benieuwd naar ! En ik ben ook best benieuwd of er wel een limiet aan wapens per persoon in Amerika bestaat .. in Nederland is het 6 wapens per persoon met een jachtakte wat ik weet .. Amerika is toch wel een apart gebeuren met die wapenregels!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:54

|o hoe stom kan een mens zijn.....(vader dan.)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:55

_Veronique_ schreef:
Trouwens..een kind van 3 aan de wii? :?

ik dacht meer een kind van 3 en een schiet spel?
leeftijdsgrens kennen ze volgens mij in Amerika ook.... en je moet wel erg slim zijn
als 3 jarige om dat goed te snappen en uitvoeren...

en volgens mij als je zo in de ban bent van een spel (op 3 jarige leeftijd >;) )
dan moet je meestal op de tv richten en niet op jezelf...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:55

IndianLady schreef:
Babel schreef:

Als het kind niet stonde te Wii'en was het nooit gebeurd. Het verhaal komt erg onrealistisch over. Het is toch helemaal niet erg om na te gaan of het allemaal wel klopt?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:56

annehoe schreef:
_Veronique_ schreef:

leeftijdsgrens kennen ze volgens mij in Amerika ook.... en je moet wel erg slim zijn

en volgens mij als je zo in de ban bent van een spel (op 3 jarige leeftijd >;) )

Ik kan me echt niet voorstellen dat een 3 jarige snapt hoe een Wii werkt..en dan idd het richten op het spelkastje en niet op jezelf.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:57

annehoe schreef:
_Veronique_ schreef:

Ja, maar dat is een advies. Als haar vader het gekocht heeft en zij speelt het is er geen haan die daarnaar kraait. Ook in Nederland spelen er zat kinderen spelletjes die niet bedoeld zijn voor hun leeftijd...

En wie weet had ze wel net samen met papa staan spelen (vaders hand om haar handje) en wilde ze hem nu weer oppakken. Als hij dan licht staat afgesteld en ze pakt hem verkeerd vast...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 09-03-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

:')

en hoe wilde je dat nagaan dan Veronique?

annehoe

Laatst bijgewerkt door annehoe op 09-03-10 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:59

Vjestagirl schreef:
Mies schreef:
Wat verschrikkelijk! Hoe kan zoiets nou gebeuren?
Wel raar verhaal.. Is zo'n wapen toegestaan?

Lees ff de rest van het topic ;)

Heb ik gedaan. ;) Maar het is toch te gek voor woorden dat zoiets kan gebeuren?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:00

Dat een kind van 3 aan de Wii zit ben ik niet zo geschokt over, dat kon mijn nichtje ook op 3 jarige leeftijd. Alleen een schietspel? En idd een doorgeladen pistool zo dicht in de buurt laten liggen?

Erg sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:02

Was om eerlijk te zijn het eerste wat ik dacht toen ik het las..... :=

eenitraM schreef:
Grapje zeker :=

Die vader werd gewoon gek van dat kind.

Raar verhaal

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:08

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:08

Pff wat een erg verhaal..
Ik vraag me af bij welk spelletje je moet schieten op jezelf? En niet op de rennende mannetjes?
Die vader zal het zichzelf nooit vergeven...