Staking schoonmakers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:01

xDramaQueen schreef:
Echwel schreef:
En wat is de ene mens meer dan de andere, in een maatschappij is iedereen even belangrijk, kan niemand in zijn eentje functioneren..
Zie vaak dat schoonmakers druk bezig zijn en mensen gewoon over de net schoongemaakte vloer walsen met vieze schoenen..
Kleine moeite om even te vragen of je er al overheen mag..

dat heb ik minstens 3x van de 5x dat ik het moet doen.

:j ik had vorige keer de wc's in de ontkalker gezet, ik kwam net nieuw op dat pand en de potten waren geel, en maar klagen klagen klagen, ik borstels erin (in de pot) en voor de deur mijn kar gezet en nog een kruis van 2 moppen, lijkt me vrij duidelijk is t niet? en dan alsnog doodleuk gewoon naar het toilet gaan terwijl ze maar een trap af hoeven voor een ander toilet.

op de rabobank moesten we vóór 9 uur de kamer van de directeur doen, hij wilde ons absoluut niet zien, en een goedemorgen hoef je niet te verwachten, ook weigerde hij in de lift te stappen, dan moesten wij er maar uit :')

zo belachelijk zijn mensen nou.. t is niet alleen het werk, maar je word ook zo vreselijk gekleineerd.

:wow: Dat meen je niet? Ik heb een aantal jaar als bijbaantje schoongemaakt en ik had nergens last van. Oke, ze maken een troep echt een troep, maar als je bezig bent gingen ze gewoon ergens anders heen en zeiden altijd gedag en ze durfde ook wel samen met mij in een ruimtje te zijn. :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:02

Echwel schreef:
En die directeur schijt net zo hard naast de pot als een ander hoor :D :D

Dat zie je verkeerd! :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:08

Echwel schreef:
En die directeur schijt net zo hard naast de pot als een ander hoor :D :D

dat is nou t leuke, en ze stinken net zo :')!
er was op de 4de verdieping een man die kickte erop om vlak voordat wij kwamen naar het toilet te gaan :') die zag ons aan de andere kant van de gang, en dan liep hij het toilet in :')

me moeder heeft een keer boven de pispot een tegeltje opgehangen met de tekst "heren zo groot is hij ook weer niet, een stapje naar voren kan geen kwaad"

die moest helaas weg maar die was wel leuk _O-

waar ik nu loop heb ik ook fijne mensen :j niet allemaal maar de vaste medewerkers zijn erg leuk, ook de directie :j

Snoevie

Re: Staking schoonmakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:35

ik kan het goed begrijpen van de schoonmakers.
zelf verdien ik ongeveer hetzelfde per maand,maar ik zit warm binnen en meestal niet in de stank.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:47

xDramaQueen schreef:
zo belachelijk zijn mensen nou.. t is niet alleen het werk, maar je word ook zo vreselijk gekleineerd.

Ik heb bij een schoonmaakbedrijf op kantoor gezeten... Ook door de (schoonmaak)baas zelf werd heel kleinerend over zijn personeel gedaan, alsof het geen mensen waren :\
Hij naaide* ze waar ze bij stonden als ie de kans kreeg.

* financieel gezien dan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:52

Ik zit ook fulltime in de schoonmaak en verdien net iets minder dan dat. Ik snap dat ze staken, maar ik ben er zelf het type niet voor...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:56

1300 euro is een beetje normaal voor dat werk. Magazijnmedewerkers die hier klotewerk doen, verdienen dat ook.
Iets meer dan 1250 euro.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:21

Nicolletje schreef:
1300 euro is een beetje normaal voor dat werk. Magazijnmedewerkers die hier klotewerk doen, verdienen dat ook.
Iets meer dan 1250 euro.

En die zouden van mij ook mogen staken. Het verschil minimum loon en heel hard zwoegen en een uitkering is veels te klein.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:16

Sandeman schreef:
De schoonmakers staken. Het is al 2 weken een enorme bende op Amsterdam CS. Winkeliers moeten hun vuil nu zelf opruimen op last van de brandweer. Snachts worden er mensen ingeschakeld om de ergste troep op te ruimen. Mensen klagen en de stank is vreselijk. Amsterdam staat mooi op de kaart zo, lekker visitekaartje. Wat vinden jullie hiervan.

En terecht dat ze staken. Laat de mensen zelf maar hun troep opruimen.
mensen flikkeren hun zooi maar over straat heen alsof het niets is.. daar zijn toch mensen voor aangenomen??
Als ik zie wat de schoonmakers bij ons schoon moeten maken dan geef ik ze groot gelijk als ze zouden staken.
De ene smeert nog meer stront over de muren dan de ander :r

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:37

_sparta_ schreef:
Het verschil minimum loon en heel hard zwoegen en een uitkering is veels te klein.

Dat is zeker waar :j

Ja vies he, zondag in Haarlem ook weer, iets heeeeeel smerigs op de bushalte gesmeerd :r
Zelf op laten likken, de personen die dat doen }>

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:35

Sandeman schreef:
Nou en idd misschien ga ik wel voor een carriere switch. Lekker in de buitenlucht.

Ben benieuwd of je het ook nog zo lekker vind als het vriest ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:06

Of de lekkere buitenlucht in een stinkende wc :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:08

nou ik niet hoor........ik heb respect voor de schoonmakers op het cs

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:24

Ik ben dol op de vrieskou,heerlijk. Binnen staan al die verwarmingen zo hoog.
Nou wij hebben onze bijdrage weer geleverd vandaag op cs.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 07:51

ik las trouwens op het nieuws vanmorgen dat ze buiten de loonsverhoging die ik overigens begrijpelijk vind,ze ook nederlandse les eisen in de baas zn tijd..........dat vind ik weer erg ver gaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:12

1300 euro :wow: :wow: Fulltime

Grote goden...hoe komt een mens daar van rond....

Ik was al veel eerder gaan staken. verrek maar doe het zelf maar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:19

daar zijn ze echt niet de enige in hoor!

(nogmaals ik begrijp de staking wel,gezien het smerige werk wat ze meestal moeten doen)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:33

Sandeman schreef:
Ik ben dol op de vrieskou,heerlijk. Binnen staan al die verwarmingen zo hoog.
Nou wij hebben onze bijdrage weer geleverd vandaag op cs.

Snap niet dat jij niet als de bliksem gaat solliciteren! :+ Is postbode ook niet iets voor je? Schijnt ook slecht te betalen, slechte arbeidsvoorwaarden en lekker in de buitenlucht.

Vrieskou is lekker. Drie weken regen, wind en net boven de 0 graden niet, plakt al die vuiligheid nog overal aan vast ook. ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 10:36

Haha...heb daar idd ook wel aan gedacht,postbode lekker buiten.

Maar ondanks dat ik ook een minimumloon heb, vind ik mijn werk wel leuk en heb echt hele leuke collegaas.
Velen krijgen bij ons ook rugklachten omdat het werk zwaar is. Ben er zelf ook een jaar tussenuit geweest ivm rugklachten.
Voor het zware tilwerk is nu een oplossing gevonden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:56

Marchador schreef:
En terecht dat ze staken. Laat de mensen zelf maar hun troep opruimen.
mensen flikkeren hun zooi maar over straat heen alsof het niets is.. daar zijn toch mensen voor aangenomen??
Als ik zie wat de schoonmakers bij ons schoon moeten maken dan geef ik ze groot gelijk als ze zouden staken.
De ene smeert nog meer stront over de muren dan de ander :r

In Engeland is dat zelfs nog extremer. Daar staan sinds een paar jaar geen vuilnisbakken meer op de stations (want daar zou iemand wel eens een bom in kunnen verstoppen).
Ik wist dat niet toen ik met de verpakking van mijn broodje naar zo'n bak liep te zoeken. Toen ik vroeg waar ik een prullenbak kon vinden, was het antwoord dat ik het maar gewoon op de grond moest gooien. Er was toch personeel om het op te ruimen?
Hoop dat het hier niet zo ver komt dat er zelfs officieel van mensen verwacht wordt om alles maar op de grond te gooien.