Undercover IN Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:20

LF_xx_D schreef:
Enne.. wanneer ze nou bij de eerste controle in de handbagage hadden gekeken en hadden gezegd dat er niet meer dan 100 ml meemag?
Wanneer ze bij elke controle controleren op vloeistoffen en op het aantal ml, kan dit probleem toch snel opgelost worden of heb ik het nou mis? ;)
Tja, dit zal vast voor lange wachtrijen zorgen maar veiligheid voor alles!

daar wordt op gecontroleerd hoor ;)

wij zien de vloeitstoffen wel degelijk als ze door de x-ray heen gaan, maar we schatten ook in hoeveel ongeveer zodat we niet elke tas hoeven leeg te halen, bijv de meeste parfums zijn 50-100ml , mag mee dus......in geval van deze bokker hebben ze waarschijnlijk een inschattingsfout gemaakt
en er worden genoeg tassen ertussenuit geplukt
en zeik dat die mensen doen joh!! en goh niemand die zo zeikt zit in dit topic :Y)
en dat terwijl toch zeker 97% zeikt bij de check en dat is geen veronderstelling,dat is een feit die ik weet uit jaren securitycheck draaien op schiphol...
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 08-03-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:20

saroanda schreef:
Citaat:
Ja, ik snapte het ook niet goed. Even voor de duidelijkheid; ik had echt niet door dat ik dat flesje nog in mijn tas had. Maar niemand heeft in mijn handbagage gekeken, alleen dat scanding. Paspoort is echt niet naar gevraagd. Toen we in het vliegtuig zaten zei ik het nog tegen mn vriendin: goh, hoef je tegenwoordig je paspoort niet meer te laten zien? En toen ik uit het vliegtuig was en mijn tas opendeed, zag ik mn flesje water, waar dus geen haan naar kraait.

Dit was idd wel naar een schengenland. Maar toch vind ik het raar. Dalijk ben ik een of andere voortvluchtige crimineel en weet niemand dat ik in het buitenland zit?

Wanneer je binnen een Schengen land reist word je paspoort/id kaart niet gecontroleerd, daarom bestaat het Schengen-verdrag, het open grenzen systeem ;)
Dat jouw flesje water niet opgemerkt is, is daarentegen wel fout!

Ik vind het wel raar hoor, dat open grenzen systeem... Een jaar ervoor moest ik wel mn paspoort laten zien. Of kwam dat dan omdat ik er verdacht uitzag :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:22

ikdoemaarwat schreef:
LF_xx_D schreef:
Enne.. wanneer ze nou bij de eerste controle in de handbagage hadden gekeken en hadden gezegd dat er niet meer dan 100 ml meemag?
Wanneer ze bij elke controle controleren op vloeistoffen en op het aantal ml, kan dit probleem toch snel opgelost worden of heb ik het nou mis? ;)
Tja, dit zal vast voor lange wachtrijen zorgen maar veiligheid voor alles!

daar wordt op gecontroleerd hoor ;)

wij zien de vloeitstoffen wel degelijk als ze door de x-ray heen gaan, maar we schatten ook in hoeveel ongeveer zodat we niet elke tas hoeven leeg te halen, bijv de meeste parfums zijn 50-100ml , mag mee dus......in geval van deze bokker hebben ze waarschijnlijk een inschattingsfout gemaakt
en er worden genoeg tassen ertussenuit geplukt
en zeik dat die mensen doen joh!! en goh niemand die zo zeikt zit in dit topic :Y)
en dat terwijl toch zeker 97% zeikt bij de check en dat is geen veronderstelling,dat is een feit die ik weet uit jaren securitycheck draaien op schiphol...

Mijn flesje was een 3/4 literflesje van evian :+ Maar ja. Gelukkig zat er water in, en geen bomvloeistof. :D

Ik ben er eigenlijk nog nooit tussenuit geplukt :) Misschien zie ik er wel betrouwbaar uit. Maar ik zou er echt niet mee zitten als ze in mn handbagage willen kijken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:22

verootjoo schreef:
Citaat:

Ik vind het wel raar hoor, dat open grenzen systeem... Een jaar ervoor moest ik wel mn paspoort laten zien. Of kwam dat dan omdat ik er verdacht uitzag :P

Misschien wel ja :P Of een overijverige security-beamte ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:25

saroanda schreef:

niks overijverigs, doet gewoon zijn/haar werk ;)
want wanneer er wat fout gaat hebben mensen weer wat te zeiken :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:26

verootjoo schreef:
Ik ben er eigenlijk nog nooit tussenuit geplukt :) Misschien zie ik er wel betrouwbaar uit. Maar ik zou er echt niet mee zitten als ze in mn handbagage willen kijken.

dan zullen ze waarschijnlijk geen reden hebben gehad....
en misschien niet als ze in je bagage willen kijken,wel als ze je spullen gaan innemen en weggooien
en anders behoor je tot die schamele 3%

Ladygiroc

Re: Undercover IN Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:38

Waarom kan het via Schiphol wel en via de kleinere luchthavens hier in NL niet?
Gewoon controleren en echt niet meer dan 100 ml toelaten...
En dat kost geld..maar is geld belangrijker dan de vele mensenlevens die op het spel staan door terroristen???

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:45

zou je met minder dan 100 ml geen bom kunnen maken dan???

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:53

Vast wel. Maar dan houden ze zich in ieder geval aan de regels.
Iets waar ze nu zowieso al op falen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:11

En de oplossing is nog wel zo simpel...gewoon iedereen onder narcose het vliegtuig in :j
Kan er ook geen rottigheid worden uitgehaald :+

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:17

Ik heb de aflevering ook gezien en stond er eigenlijk een beetje van versteld dat alles zo 'makkelijk' ging. Zowel op Schiphol als op London Heathrow. Hopelijk trekt Schiphol zich er iets van aan en wordt de bagage voortaan meteen bij de eerste keer douane gecheckt. Al betwijfel ik het of er echt iets aan gedaan gaat worden, aangezien Schiphol naar eigen zeggen 'betere dingen te doen heeft'.

In juni mag ik zelf ook weer vliegen, via Schiphol. Ik moet zeggen dat ik nou niet met een ander gevoel het vliegtuig in zal stappen. Als mensen écht een ramp willen plannen, zal dat toch wel lukken op de een of andere manier helaas...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

verootjoo schreef:

Op zich is dat niet zo heel gek. Als jij met de auto naar België/Frankrijk/Spanje etc. reist wordt je paspoort ook niet gecontroleed.
Dus als je een voortvluchtige crimineel zou zijn kom je toch wel die grens over. ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:25

ikdoemaarwat schreef:
saroanda schreef:

niks overijverigs, doet gewoon zijn/haar werk ;)
want wanneer er wat fout gaat hebben mensen weer wat te zeiken :Y)

Maar een security beambte is toch niet bevoegd om paspoorten te controleren? Dat mag volgens mij alleen de Marechaussee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:31

als je in het begin van de security staat, dan mag je wel degelijk om het paspoort vragen om te kijken of het overeenkomt met het ticket.......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:32

Lia_ schreef:
En de oplossing is nog wel zo simpel...gewoon iedereen onder narcose het vliegtuig in :j
Kan er ook geen rottigheid worden uitgehaald :+

Wel lekker slapen dan! :D Maar dan zie je zo weinig onderweg! :+

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:33

ikdoemaarwat schreef:
als je in het begin van de security staat, dan mag je wel degelijk om het paspoort vragen om te kijken of het overeenkomt met het ticket.......

Aha, dat is dan de reden dat de bokker hierboven ons is gecontroleerd. Ik vind het enigzins wel een goede zaak, om te voorkomen dat iedereen dus maar met alleen een instapkaart het schengen-gebied inkan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:36

we controleren vaak alleen het ticket,maar bij wantrouwen mogen we wel degelijk om het paspoort erbij vragen :j
en steeksgewijs wordt het ook gedaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:47

Nadir schreef:
verootjoo schreef:

Op zich is dat niet zo heel gek. Als jij met de auto naar België/Frankrijk/Spanje etc. reist wordt je paspoort ook niet gecontroleed.
Dus als je een voortvluchtige crimineel zou zijn kom je toch wel die grens over. ;)

Ja dat is waar... Vind ik ook nog steeds raar := Doe voor mijn part de grenzen maar weer dicht :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:50

OMG, ik zou er bijna een foto van maken nu. Als jullie nu zien hoelang de rij voor de security check is..... Daar is de Efteling niks bij ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:21

saroanda schreef:
OMG, ik zou er bijna een foto van maken nu. Als jullie nu zien hoelang de rij voor de security check is..... Daar is de Efteling niks bij ;)

Als die wachtrijen dan echt zo lang worden moet daar ook een goede oplossing voor komen.
Hoe doen ze dat dan op andere vliegvelden? Ik kan me niet herinneren dat ik daar heel lang moet wachten bij het controleren van de bagage...

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:53

Ach, ik neem dit soort programma's met een berg zout.
Hij wil al jarenlang politiekorpsen binnenkomen, en (nog) steeds is dat hem niet gelukt.
Mocht het dan ooit wel is lukken, dan maakt hij een programma dat het O-ZO-MAKKELIJK is, en dat schiphol/politie/andere hulpdiensten onvoldoende beveiligd zijn.

Ik zou dus lekker gaan vliegen en hier niet te lang mee blijven zitten.:)

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:16

Waar een wil is, is een weg. Als een terrorist echt iets wil verwoesten, vinden ze altijd wel een weg om het voor elkaar te krijgen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:44

Weten jullie dat Alberto zeer waarschijnlijk helemaal geen fles heeft meegenomen met een andere vloeistof? Maar dat het gewoon een fles bacardi is geweest? Als je het programma namelijk heel goed bekijkt, en dan met name het stukje vanaf het vullen van de fles tot het nogmaals betalen van de fles. Nergens zie je dat ze daadwerkelijk die fles gebruiken, ze suggereren het alleen maar dus!

Precies hetzelfde als met het plaatsen van een bom toendertijd, je ziet alleen maar dat hij een tasje ergens neerlegt, en suggereert dat het een bom is. Alberto zal namelijk absoluut niet het risico lopen dat hij per ongeluk wel betrapt zal worden, danwel in Nederland, Engeland of America.

De luchthaven heeft inmiddels wel wat voorzorg genomen. Een passagier die een fles drank koopt heeft de kans dat bij de kassa zijn fles word omgeruild voor een nieuwe uit het schap. Passagier koopt dus bijv. een fles bacardi en wilt afrekenen, bij de kassa staat een securitymedewerker die de fles pakt en ém omwisselt voor een nieuwe uit het schap.

Het is nog niet de perfecte oplossing, maar "for the time being" kunnen we er even mee voort denk ik zo.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:56

saroanda, hij heeft die fles wel degelijk gevuld met iets anders.
Het zal heus geen springstof geweest zijn, waarschijnlijk was het gewoon water. Maar daar gaat het niet om...

Over die bom, natuurlijk gaat hij dat risico niet lopen. Dat is ook helemaal niet nodig om aan te tonen dat het wel mogelijk is om een bom mee te nemen. Als hij kwaad had gewild dan had dat dus gekunt...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:31

Nadir schreef:
saroanda, hij heeft die fles wel degelijk gevuld met iets anders.
Het zal heus geen springstof geweest zijn, waarschijnlijk was het gewoon water. Maar daar gaat het niet om...

Over die bom, natuurlijk gaat hij dat risico niet lopen. Dat is ook helemaal niet nodig om aan te tonen dat het wel mogelijk is om een bom mee te nemen. Als hij kwaad had gewild dan had dat dus gekunt...

Ik heb van interne bronnen :D begrepen dat de desbetreffende fles die hij mee had niet de fles is die er op tv te zien is.... Hij heeft dus wel een fles gevuld met water ofzo, maar die uiteindelijk niet meegenomen.