geerke schreef:Dit is een ras wat je echt moet opvoeden,anders gaat het mis.
(herders,rottweilers enzo horen daar ook bij)
Elke hond moet opgevoed worden en nog veeeel vaker, hun bazen!!!
Word de hond ook gelukkiger van.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shera schreef:Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?
Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.
robesh schreef:Kellster jammer voor jou is de RAD wetgeving weer afgeschraft en hoeven ze niet meteen afgemaakt te worden. Ik zie al dat ik buiten rij met me paardje en me hond loopt altijd mee. En me paard wordt aangevallen door een jackrussel . ( Dit gebeurdt mij namelijk geregeld op het strand) Mijn hond jaagt honden die dicht bij de paarden komen weg. Nu zal mijn hond gebeten worden door zon klein k*t hondje en hij bijt terug . Wie krijgt er dan weer de schuld??? Inderdaad mijn stafford terwijl de jackrussel begint.
R.X. schreef:xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:
ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!
Kuggur schreef:Wow, slappe wetgeving, honden die meerdere bijtwonden hebben veroorzaakt bij een mens? Daar wordt niet eens over gediscussieerd hier, onmiddelijk ingeslapen. En terecht. Dat is trouwens onafhankelijk van het ras van betreffende hond.
xxMACYYY schreef:R.X. schreef:xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:
ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!
Sorry, had ik ook niet mogen zeggen.
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.
Esje75 schreef:xxMACYYY schreef:Sorry, had ik ook niet mogen zeggen.
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.
Maar sorry... ik heb mee gemaakt dat mijn teckel dus werd doodgebeten. Wat moet ik anders doen dan hem optillen? Ze pakken zo een klein hondje in de nekvel en schudden een keer en die kleine hondjes zijn dood.
Anoniem schreef:Kuggur schreef:Wow, slappe wetgeving, honden die meerdere bijtwonden hebben veroorzaakt bij een mens? Daar wordt niet eens over gediscussieerd hier, onmiddelijk ingeslapen. En terecht. Dat is trouwens onafhankelijk van het ras van betreffende hond.
En toch vraag ik me af hoe het zo komt dat deze honden op het kleinere hondje zijn afgekomen.
Dat staat er niet bij.
'Baasje kon de honden niet in bedwang houden' en hoe komt dat dan ?
Omdat het kleine hondje brutaal aan het keffen was en de honden uitdaagde ?
Dat weten we dus niet ...
En nee, die honden hadden niet zo mogen reageren. Dat is ook niet normaal.
Maar ik vind toch dat ze in een kwaad daglicht worden gezet.
Toch vind ik dat zulke honden een kans verdienen, dan inderdaad maar 24/7 met muilkorf.
En deze reactie van mij is alleen maar doordat wij iets soortgelijks hebben meegemaakt.
En nee, wij hadden geen pitbull die aanviel. Onze hond werd aangevallen door een herder.
Maar toch zet ik die herder niet in een kwaad daglicht omdat ik het verhaal van beiden kanten bekijk.
Hilde_q schreef:Dit verhaal klopt niet. Ik ken de desbetreffende persoon en het waren geen pitbulls. Verdere uitleg geef ik straks. Ze maakt het goed. Heeft spuiten gehad en de eigenaar van de honden is begrip vol.