Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:32

geerke schreef:
Dit is een ras wat je echt moet opvoeden,anders gaat het mis.
(herders,rottweilers enzo horen daar ook bij)

Elke hond moet opgevoed worden en nog veeeel vaker, hun bazen!!!

Word de hond ook gelukkiger van.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 05-03-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:33

Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?

Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.

Anoniem

Okee, als een hond bijterig van zijn eigen ... Tuurlijk, muilkorf om en korthouden die hap.

Maar een hond kan toch zowieso ineens bijten ?
Je kan er dan nooit vanuit gaan dat een hond bijt of niet.
Dan kun je ze állemaal wel gaan muilkorven ... Dan denk ik bij mezelf van,
het zijn natuurlijk weer de Pitbulls/Stafford/Herder/Rottweilers/Herders die dan gemuilkorfd moeten
worden omdat het beestje juist die naam draagt ...
Want bij een Teckel/Chiuahua 'hoort' dat niet, en dat vind ik oneerlijk. Niet dat ik een Teckel etc minder vind
dan een 'grote' hond.

robesh

Kellster jammer voor jou is de RAD wetgeving weer afgeschraft en hoeven ze niet meteen afgemaakt te worden. Ik zie al dat ik buiten rij met me paardje en me hond loopt altijd mee. En me paard wordt aangevallen door een jackrussel . ( Dit gebeurdt mij namelijk geregeld op het strand) Mijn hond jaagt honden die dicht bij de paarden komen weg. Nu zal mijn hond gebeten worden door zon klein k*t hondje en hij bijt terug . Wie krijgt er dan weer de schuld??? Inderdaad mijn stafford terwijl de jackrussel begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:34

shera schreef:
Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?

Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.

Dan pak je het in mijn ogen ook goed aan hoor !
Maar ik snáp dat je er dan veel verdriet van kunt hebben. Helemaal als mensen maar neertypen van
'ja laten inslapen/weg ermee'. En daarom typ ik mee in dit topic, om mensen ook de andere kant te laten zijn.

WIJ waren juist slachtoffer van precies hetzelfde verhaal. Maar ik heb ook niet gelijk van 'weg met die hond'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:35

robesh schreef:
Kellster jammer voor jou is de RAD wetgeving weer afgeschraft en hoeven ze niet meteen afgemaakt te worden. Ik zie al dat ik buiten rij met me paardje en me hond loopt altijd mee. En me paard wordt aangevallen door een jackrussel . ( Dit gebeurdt mij namelijk geregeld op het strand) Mijn hond jaagt honden die dicht bij de paarden komen weg. Nu zal mijn hond gebeten worden door zon klein k*t hondje en hij bijt terug . Wie krijgt er dan weer de schuld??? Inderdaad mijn stafford terwijl de jackrussel begint.

Precies, en dat komt omdat je hond een 'verkeerde naam' draagt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-10 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:36

R.X. schreef:
xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:

ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!

vindt jij het een normale reactie van deze honden dat zodra ze het hondje in het vizier kregen er als een paar dolle stieren op sprongen?
Het beestje heeft niet eens de tijd gehad om te keffen....
Als een hond dit soort gedrag vertoont,ongeacht het ras ,mag hij niet meer onder muilkorf naar buiten ,klaar!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:37

robesh, dit vind ik belachlijk, k*t hondje.

Ligt aan de mensen niet aan de hond! Maar aan de mensen.

Jij vind het ook niet fijn dat we zo over jouw ras praten!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:38

Ben ook zeker voor de muilkorf, als de eigenaren de hond niet aankunnen, zeker weten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:38

Wow, slappe wetgeving, honden die meerdere bijtwonden hebben veroorzaakt bij een mens? Daar wordt niet eens over gediscussieerd hier, onmiddelijk ingeslapen. En terecht. Dat is trouwens onafhankelijk van het ras van betreffende hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:41

Kuggur schreef:
Wow, slappe wetgeving, honden die meerdere bijtwonden hebben veroorzaakt bij een mens? Daar wordt niet eens over gediscussieerd hier, onmiddelijk ingeslapen. En terecht. Dat is trouwens onafhankelijk van het ras van betreffende hond.

En toch vraag ik me af hoe het zo komt dat deze honden op het kleinere hondje zijn afgekomen.
Dat staat er niet bij.
'Baasje kon de honden niet in bedwang houden' en hoe komt dat dan ?
Omdat het kleine hondje brutaal aan het keffen was en de honden uitdaagde ?
Dat weten we dus niet ...
En nee, die honden hadden niet zo mogen reageren. Dat is ook niet normaal.
Maar ik vind toch dat ze in een kwaad daglicht worden gezet.

Toch vind ik dat zulke honden een kans verdienen, dan inderdaad maar 24/7 met muilkorf.
En deze reactie van mij is alleen maar doordat wij iets soortgelijks hebben meegemaakt.
En nee, wij hadden geen pitbull die aanviel. Onze hond werd aangevallen door een herder.
Maar toch zet ik die herder niet in een kwaad daglicht omdat ik het verhaal van beiden kanten bekijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:42

xxMACYYY schreef:
R.X. schreef:
xxxMacyxxx je vind neem ik aan dat men niet alle pit. over 1 kam mogen scheren.
Maar dit vind ik ook niet kunnen dat je zegt:

ik erger me echt kapot aan die mensen met van die kleine k*thondjes!

Sorry, had ik ook niet mogen zeggen. :=
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.

Maar sorry... ik heb mee gemaakt dat mijn teckel dus werd doodgebeten. Wat moet ik anders doen dan hem optillen? Ze pakken zo een klein hondje in de nekvel en schudden een keer en die kleine hondjes zijn dood.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:43

Ben het met je eens [naam]. +:)+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:45

Esje75 schreef:
xxMACYYY schreef:
Sorry, had ik ook niet mogen zeggen. :=
ik haal het wel weg, maar ik bedoelde ermee, die hun zielige kleine hondje optillen.

Maar sorry... ik heb mee gemaakt dat mijn teckel dus werd doodgebeten. Wat moet ik anders doen dan hem optillen? Ze pakken zo een klein hondje in de nekvel en schudden een keer en die kleine hondjes zijn dood.

Ze zullen nooit zomaar aanvallen, maar als jij ze op gaat tillen dan zien ze het juist als 'speeltje' of prooi. Het is nooit leuk als je hondje word doodgebeten :(:)
Maar ik probeer te zeggen dat als een klein hondje een grote hond bijt, hij niet zo'n grote schade kan aanrichten. Die grote hond bijt terug, met grote gevolgen. En wie krijgt er dan de straf? Juist, de grote 'gevaarlijke' hond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:46

* Al moet ik zeggen, op het moment dat onze hond gebeten werd en ik bij die herder had kunnen komen ik er op dat moment alles aan zou doen om die herder te pakken te krijgen. Had ie in mijn handen terecht komen, had die de mijne geweest. Dat zou een impuls reactie van mij zijn, mijn hond redden. Terwijl een paar uur later ik het verhaal heel anders bekijk *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:47

@ Macy ; dat ben ik dus ook met jou eens :) !

(Dat betekend niet dat die Pitbulls goed zaten hoor ! Die honden hadden gewoon niet mogen aanvallen.
Maarja, als het een Jack Russel had geweest. Ik onwillekeurig een ras. Dan had het toch weer minder erg geweest
en waarschijnlijk niet in het nieuws gekomen.)

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:49

Kleine hondjes zijn vaak valser en waarom omdat de mensen ze gaan behandelen als mens hun kindje zoals ze ze vaak noemen. Laat een hond hond . Het hondje ligt op de bank , hondje loopt niet zelf maar wordt getild, leuk als je kleine hondje gromt naar een grote hond . Ohhhhh kijk hoe stoer hij is hij hapt de hond van de buurman is zijn keel maar ach wat maakt het uit hij richt toch weinig schade aan. Ook kleine hondjes moet je van begin af aan opvoeden en dit gedrag niet tolereren.

Ik heb zelf 3 jaar lang puppy en vervolgcurcessen gegeven en de mensen met kleine hondjes voeden vaak hun hond hellemaal verkeerd op ( niet iedereen maar wel veel daarvan) Het hondje is net een afgod en mag maar alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:56

Precies.
Die Pitbulls hadden ten eerste in bedwang gehouden moeten worden. Maarja, ga ervanuit dat het kleinere hondje ook flink tekeer is gegaan
en deze honden heeft uitgedaad.
Deze heeft het 'geluk' dat het opgetild kan worden maar gaat gewoon nog even door met brommen.
Helaas richten Pitbulls grotere schade aan dan een kleinere hondje als deze aanvallen ... Dan staan juist de Pitbulls
in kwaad daglicht.

* even een beeld geschetst hoor, niet dat dit op feiten is gebaseerd *
Maar zo kun je het ook bekijken.

Het had ook kunnen zijn ;
Het kleine hondje is bang omdat het 3 grote pitbulls ziet. Hondje word opgetild, pitbulls schieten los en vallen zowel het opgetilde
hondje als de vrouw aan omdat ze gewoon prooinijd hebben.

Begrijpen jullie ;) ?
Ik vind dus dat er nogal snel gezegd word 'inslapen die hap', terwijl we het verhaal niet eens 100% kennen.
Maargoed, we zijn hier niet van de recherche. Ik wil gewoon graag de 2 kanten laten zien.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:57

Die pitbulls zaten inderdaad niet goed nee, dat is een feit.
Maar ik kan er gewoon kwaad om worden dat altijd die pitbulls maar weer de schuld krijgen.. :\
Toen die wet nog bestond zijn er ook honderden onschuldige stamboomloze staffords/pitbulls afgemaakt.. Als die wet nog bestond zou Lady ook afgemaakt zijn, terwijl ze geen vlieg kwaad zou doen. Ik zou ook echt niet weten wat ik zonder haar moet. Wij voeden onze hondjes ook op als mijn ouders' kinderen, mijn zusjes etc.
Ze krijgen enorm veel liefde, worden eigenlijk niet als honden behandeld :o maar weten wel wat ze wel en niet moeten doen. Ze zijn enorm waaks, er hoeft maar iemand langs te lopen en het huis staat op z'n kop, maar zodra ze binnenkomen is het feest hoor, dan zijn het 3 schuddekontjes die je hele gezicht aflikken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:58

Anoniem schreef:
Kuggur schreef:

En toch vraag ik me af hoe het zo komt dat deze honden op het kleinere hondje zijn afgekomen.
Dat staat er niet bij.
'Baasje kon de honden niet in bedwang houden' en hoe komt dat dan ?
Omdat het kleine hondje brutaal aan het keffen was en de honden uitdaagde ?
Dat weten we dus niet ...
En nee, die honden hadden niet zo mogen reageren. Dat is ook niet normaal.
Maar ik vind toch dat ze in een kwaad daglicht worden gezet.

Toch vind ik dat zulke honden een kans verdienen, dan inderdaad maar 24/7 met muilkorf.
En deze reactie van mij is alleen maar doordat wij iets soortgelijks hebben meegemaakt.
En nee, wij hadden geen pitbull die aanviel. Onze hond werd aangevallen door een herder.
Maar toch zet ik die herder niet in een kwaad daglicht omdat ik het verhaal van beiden kanten bekijk.

Deze honden waren niet alleen onderweg, degene die ze uitliet had ze niet voldoende onder controle dit te voorkomen, dat is genoeg. Deze honden worden niet in een kwaad daglicht gezet, ze staan erin door eigen wangedrag (waar dan ook door veroorzaakt). Daarbij moet je niet vergeten, ze vilen niet alleen die andere hond aan maar ook de mens die dit hondje wilde beschermen, dat is vér over de schreef, mijns insziens (en die van de ijslandse regelgeving) meer dan genoeg een terminaal einde de maken aan dit gedrag.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:00

Er moet een aanleiding zijn geweest dat de honden hebben aangevallen. Dit doen ze niet zomaar misschien dat het hondje heeft geblaft naar ze . En dan heb je met een roedel dat als er een in de aanval gaat de hele groep in de aanval gaat . Drie stafford aan je riem ga ja dan echt niet houden.

Een hond aan de riem is vaak dominanter dan een losse hond. Ook zouden mensen eerder hun hond kunnen laten castereren( mannetjes)dit werkt ook mee dat ze minder dominant zijn en makkelijker luisteren. ( zelfde als bij een hengst)Moet dan wel al bij een maand of 6 of 7 gebeuren.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:02

Dit verhaal klopt niet. Ik ken de desbetreffende persoon en het waren geen pitbulls. Verdere uitleg geef ik straks. Ze maakt het goed. Heeft spuiten gehad en de eigenaar van de honden is begrip vol.

Anoniem

En daar kan ik je ook alleen maar gelijk in geven :) !
Maargoed, de vrouw had er niet genoeg controle over ... Dus heb ik zoiets van, zoiemand met zulke honden dan toch ook niet uitlaten ? Of niet met z'n 3en ?
Want als er nou iemand was die die honden wél had corrigeren ?
Tja ... Maar zo is het altijd he ;) Dan kan je erover door blijven gaan.

Anoniem

Hilde_q schreef:
Dit verhaal klopt niet. Ik ken de desbetreffende persoon en het waren geen pitbulls. Verdere uitleg geef ik straks. Ze maakt het goed. Heeft spuiten gehad en de eigenaar van de honden is begrip vol.

Fijn om zoiets ook hier te lezen !
Eigenlijk precies zoals ik had gedacht/gehoopt (van de eigenaar van de honden zelf)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:03

Hilde_q schreef:

Ben benieuwd!