Shiloh schreef:Ik vind het een goede actie....
Ik vind het ook onzin eigenlijk dat mensen roepen dat dat in een functie als docent niet mag. Juist als docent vind ik dat je zoiets wel moet doen! Juist omdat je in een voorbeeld functie zit, vind ik het goed om via een ludieke actie leerlingen te prikkelen na te denken over wat ze doen of zeggen of over de meningen die ze vormen. Waarom is het nodig om altijd in het strakke stramien te blijven van het vak nederlands omdat je nederlands geeft!
Ik vond discussies op de middelbare school in de klas altijd rete interessant en ook erg leerzaam. Tuurlijk, dat moet echt niet constant gebeuren, maar zo eens in de zoveel tijd je aandacht eens vestigen op iets anders is toch niet zo'n probleem!
Ik vond het leuk hoe de docent aangaf dat er in de les een goede discussie is ontstaan. Ik vind dat positief... het prikkelt jonge leerlingen na te denken en meningen te vormen, ik kreeg ook de indruk dat de docent niet het doel had leerlingen in zijn visie te dwingen, maar dat zijn doel meer was een openmindedheid te creëeren bij zijn leerlingen en zijn leerlingen aan het denken te zetten. En dat vind ik nooit verkeerd...
Een docent mag van mij prima een politieke statement maken, ook al geeft hij Nederlands ipv Maatschappijleer. Ik vind het trouwens niet eens een puur "politiek statement" ik vind het een moraal statement, die verder gaat dan alleen de politiek, het gaat over respect en tolerantie en dat kan wat mij betreft NOOIT genoeg aangekaart worden op het middelbaar of waar elders dan ook.
mooi gezegd!!