Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:Beetje vreemd dit..
er zijn namelijk zat doven die vloeiend nederlands SPREKEN. (ikke niet, spreek vloeiend Nederlands Gebarentaal)
En dan ook nog openbaar formuleren hoeft niet altijd in gesproken nederlands, waarom kan ik de standpunten van de partijen eigenlijk altijd wel op papier/internet vinden????? En daarbij, wij kunnen gebruik maken van gebarentaaltolken, ze zijn onze stemmen.
slokkie schreef:MoonChloe schreef:Beetje vreemd dit..
er zijn namelijk zat doven die vloeiend nederlands SPREKEN. (ikke niet, spreek vloeiend Nederlands Gebarentaal)
En dan ook nog openbaar formuleren hoeft niet altijd in gesproken nederlands, waarom kan ik de standpunten van de partijen eigenlijk altijd wel op papier/internet vinden????? En daarbij, wij kunnen gebruik maken van gebarentaaltolken, ze zijn onze stemmen.
Het gaat om het afnemen van stemrecht vanwege desinteresse, taalproblemen, andersdenkend, intelligentie, geloof, huidskleur, seksuele voorkeur of handicap.
Zo gauw je groepen bepalingen tot beperking oplegt is daar de toekomst.
Heino schreef:Naar aanleiding van een ander topic
Ik vind dat sommige mensen niet zouden mogen stemmen. Waarom niet? Omdat ik vind dat mensen zich eerst voldoende verdiept moeten hebben in politiek om een gefundeerde keuze te maken. Nederland kent in mijn ogen nu té veel mensen die niet zelf denken maar zich laten leiden door media (in een richting duwen van de kiezer door selectief nieuws te brengen) of familie.
Wat jullie en vooral, waarom?
Schimmelig schreef:slokkie schreef:
Het gaat om het afnemen van stemrecht vanwege desinteresse, taalproblemen, andersdenkend, intelligentie, geloof, huidskleur, seksuele voorkeur of handicap.
Zo gauw je groepen bepalingen tot beperking oplegt is daar de toekomst.
Er zullen altijd pessimisten zijn
fransje23 schreef:Heino schreef:Naar aanleiding van een ander topic
Ik vind dat sommige mensen niet zouden mogen stemmen. Waarom niet? Omdat ik vind dat mensen zich eerst voldoende verdiept moeten hebben in politiek om een gefundeerde keuze te maken. Nederland kent in mijn ogen nu té veel mensen die niet zelf denken maar zich laten leiden door media (in een richting duwen van de kiezer door selectief nieuws te brengen) of familie.
Wat jullie en vooral, waarom?
Misschien moeten we democratisch besluiten of dit een goed punt is![]()
Wat een onzin zeg. Iedereen moet kunnen stemmen als ze stemrecht hebben. Wat maakt het uit op welke bronnen mensen hun mening baseren? Kennelijk spreekt de info uit die bron ze aan en maken ze daarom die keuze. Wie bepaald dat die bron niet oke is?
Je kan tegenwoordig trouwens al blij zijn als mensen uberhaupt gaan stemmen..
Vjestagirl schreef:Maar dan kan iemand anders gebruik maken van een 'normale talentolk' (naar het Engels, Zweeds of Frans bijvoorbeeld) en dat hun stem noemen...
slokkie schreef:Heino schreef:Nouja, ik denk bijvoorbeeld aan een test waarin je kennis over standpunten getest worden.
Daar heb je de kieswijzer toch voor?
....
Rintah schreef:ik heb net 2 kieswijzers gedaan.. bij de ene kwamen sp en christenunie bovenaan en cda ergens onderaan, bij de andere cda bovenaan en sp en christenunie onderaan..
tjah, ik ben dus nog niks wijzer geworden.. als die testen zo sterk verschillen qua uitkomst is het als je je stem baseert op de stemwijzer is het dus ok natte vinger werk, dan is het maar net welke test je doet..