Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:26

shilady schreef:
windhond schreef:
Laat Geert het maar eens proberen. (haalt popcorn want krijg er nu een hoop over zich heen :-)

Ben ook wel benieuwt ja denk ook dat geert en hij de enige zijn die daarwerkelijk grote verandering kunen maken.

Een grote verandering zal toch alleen lukken als hij voldoende steun in de Kamer kan krijgen. Een tweederde meerderheid voor een Grondwetswijziging heb je niet zomaar bij elkaar ;)

Wilders aan de macht is volgens mij een nachtmerrie. Niet zozeer om wat hij kan aanrichten, maar om wat het aangeeft over 'de Nederlanders'. Als hij zóveel stemmen krijgt, moeten we met z'n allen eens héél diep gaan nadenken. Zijn standpunten zijn lang niet allemaal verenigbaar met een democratie.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:33

Ik vind pechtold een goeie politicus en mogelijk een goeie opvolger. Maar ik ben zelf rechtser ingesteld dus zelf vind ik hem te links. Ik vond twee jaar geleden Rita Verdonk een hele goeie maar ik heb geen idee wat voor progamma zij heeft. Maar ze wist altijd wel wat ze wilde en ze had lef. Wilders zie ik niet voor me.

Maar wat ik heel slecht vind is dat er elke week een peiling wordt gedaan over hoe de partijen er voor staan. En op die manier zijn politieken partijen daar heel erg mee bezig. En dat zorgt ervoor dat ze het hele jaar door bezig zijn met kiezers winnen ipv regeren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 19:25

Caira schreef:
En we vergeten natuurlijk onze eigen rechtdoorzeese rita!

mist IMO een goede achterban :n

gootje12

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:28

Geef mij Femke Halsema maar.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:28

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:27

Caira schreef:
Laat Geert het maar eens doen, als die nu aan de gang gaat (en dan binnen 3 maanden gigantisch op zijn b*k gaat) dan zijn we van dat extreem rechtse gezeur af en zijn de herrieschoppers weer een tijdje stil

over welke herrieschoppers heb je het nu?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:44

Als het zo door gaat, maken Bos en Balkenende geen van beiden kans omdat zij de bron van de hele ellende zijn.
Laatst bijgewerkt door VDB op 20-02-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:14

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:00

Pechtolt :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:22

het interesseert me vrij weinig eerlijk gezegd, maar Balkenende vind ik echt een drama. je zet je land toch een beetje voor schut met zo'n banketstaaf rozenwater als minister president.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:37

Zaina schreef:
het interesseert me vrij weinig eerlijk gezegd, maar Balkenende vind ik echt een drama. je zet je land toch een beetje voor schut met zo'n banketstaaf rozenwater als minister president.

:= Nee, Geert Wilders, DAT is pas een vent ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:38

met blonde haren

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:38

Zaina schreef:

Dan zou ik me maar eens verdiepen in de politiek, de beste man staat hoog aangeschreven in het buitenland.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:55

Caira schreef:
Dan zou ik me maar eens verdiepen in de politiek, de beste man staat hoog aangeschreven in het buitenland.

Dacht het niet, zie zijn gestuntel in Amerika en de afgang als president van de EU

Ik vind Bos dus geen draaikont, alleen omdat Verhagen dat erin gestampt heeft, en zeker nu niet. Hij wil alleen geen gedraaikont over een besluit dat 2 jaar geleden genomen is. Overigens vraag ik me af waneer de kosten erbij gaan komen in deze door Amerika veroorzaakte oorlog. Bijna al het materieel van defensie in Uruzgan is verouderd of stuk, bij verlenging zouden er miljarden aan nieuwe spullen gekocht moeten worden.
Daarom zei Bos geen militairen, wel trainers en ontwikkelingswerkers, beschermd door buitenlandse soldaten

Een nieuwe PM, Pechtold heeft al gezegd dat hij die baan niet ambieert, hij was ook niet zon sterke minister, en de partij heeft goede oud politici. Ik denk dat daar een goede optie vandaan zou kunnen komen die ook een goede bemiddelaar is, want D66 waait al vanaf het ontstaan met alle winden mee

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:21

sarabande schreef:
Caira schreef:

Dacht het niet, zie zijn gestuntel in Amerika en de afgang als president van de EU

Ik vind Bos dus geen draaikont, alleen omdat Verhagen dat erin gestampt heeft, en zeker nu niet. Hij wil alleen geen gedraaikont over een besluit dat 2 jaar geleden genomen is. Overigens vraag ik me af waneer de kosten erbij gaan komen in deze door Amerika veroorzaakte oorlog. Bijna al het materieel van defensie in Uruzgan is verouderd of stuk, bij verlenging zouden er miljarden aan nieuwe spullen gekocht moeten worden.
Daarom zei Bos geen militairen, wel trainers en ontwikkelingswerkers, beschermd door buitenlandse soldaten

Een nieuwe PM, Pechtold heeft al gezegd dat hij die baan niet ambieert, hij was ook niet zon sterke minister, en de partij heeft goede oud politici. Ik denk dat daar een goede optie vandaan zou kunnen komen die ook een goede bemiddelaar is, want D66 waait al vanaf het ontstaan met alle winden mee

Toch staat Balkenende aardig hoog aangeschreven in het buitenland - dat was mij ookal opgevallen.

Dat bersluit is idd 2 jaar geleden genomen, juist daarom zou je het nu nogmaals goed kúnnen overwegen of dat nog steeds de juiste beslissing is. Het zou zo kunnen zijn dat je anders voor niets die militaire hulp hebt gestuurd en dat is wsl nog erger voor de Nederlandse families die iemand zijn verloren aan die oorlog.
Het is gevaarlijk, maar kan ook voor eigen land gevaarlijk zijn om je handen er vanaf te trekken...
"Ceep jour friend close, but ceep jour enemy closer" gaat soms zeker op.
Het is niet zo zwartwit als het lijkt.
Ik weet ook niet alles en juist daarom ben ik niet voor of tegen dat besluit, kan ik niet voor of tegen zijn zonder alle informatie...

Ik geloof dat Bos bewust ervoor heeft gezorgd dat het kabinet zou vallen. Het ging natuurlijk al helemaal niet goed en om nu imo zogenaamd "zijn belofte te houden" wil hij voordoen dat hij geen "draaikont" is.
Zijn standpunt neerzetten in de Media was zachtjes uitgedrukt niet corect en imo strategisch neergezet. Juist daarom is het kabinet gevallen en ik geloof dat hij dat zo bewust heeft gedaan om er zelf beter van te worden.(het moment zelf uitkiezen om daar zo sterk mogelijk uit te komen) Ik hou niet van zulke bestuurders.
Dat hoort niet in de media te gebeuren, zeker niet met halve info.

Nogmaals ben ik ook geen Balkenende-fan :n , maar die functie is nooit goed te doen. Altijd zijn er mensen die het anders willen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:30

ik vind het gewoon een suf kereltje zonder eigen mening en al helemaal zonder uitstraling.
kan me ook niet schelen wat ze in het buitenland van hem vinden, dit is mijn mening.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:31

de grootste partij 'levert' de mp...en dat is volgens de peilingen geert....
Maar dat zijn maar peilingen..

Mijn zegen heeft hij....frisse wind erdoor,en maak de politiek maar weer eens interessant...net als toen met pim.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:32

nou dat wordt helemaal lachen. Gekke Geert als minister president :roll:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:33

Zaina schreef:
nou dat wordt helemaal lachen. Gekke Geert als minister president :roll:

nee...balkenende was spraakmakend :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:34

geerke schreef:

Mijn zegen heeft hij....frisse wind erdoor,en maak de politiek maar weer eens interessant...net als toen met pim.

Niet helemaal waar. De grootste partij moet om te kunnen regeren wel coalitiepartners kunnen vinden. Het ligt het meest voor de hand dat de grootste partij de MP levert, maar als er niemand een coalitie wil vormen met PVV, en er dus geen meerderheid in de Tweede Kamer komt, wordt GW ook geen minister-president. Dan worden er OF weer nieuwe verkiezingen uitgeschreven, OF er wordt een regering gevormd zonder die grootste partij.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 20-02-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:34

over Balkenende ben ik duidelijk geweest geloof ik ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:36

Als ik 1 iemand niet aan de macht wil hebben is het wel Wilders...
Hij is veel te extreem voor de coalitie, vindt het veel te leuk om een beetje in het rond te brullen. Nee, ik wil niet wonen in een land dat wordt geregeerd door een discriminerend en oneerlijk persoon.

Wie dan wel president? Ik kies denk ik ook voor femke, maar vind dat Alexander ook een goed alternatief zou zijn.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:36

Blue_Eyes schreef:
geerke schreef:

Niet helemaal waar. De grootste partij moet om te kunnen regeren wel coalitiepartners kunnen vinden. Het ligt het meest voor de hand dat de grootste partij de MP levert, maar als er niemand een coalitie wil vormen met PVV, en er dus geen meerderheid in de Tweede Kamer komt, wordt GW ook geen minister-president. Dan worden er OF weer nieuwe verkiezingen uitgeschreven, OF er wordt een regering gevormd zonder die grootste partij.

eigenlijk is het dan een belabberd systeem toch? iedereen stemt op geert, krijgen ze alsnog wouter (bijvoorbeeld!)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:37

Blue_Eyes schreef:
geerke schreef:

daar heb je gelijk in....ik heb ook z'on donkerbruin vermoeden dat het geert erg moeilijk gemaakt gaat worden en ondanks veel stemmen hij in de coalitie komt...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:38

@Zaina: Nee, ik vind het geen belabberd systeem. Iedere partij heeft zijn eigen achterban. De meeste mensen die niet op GW stemmen zijn zwaar tegen hem, dat heeft die man een beetje in zich: je bent of voor, of tegen, maar er is weinig grijs gebied.
Op het moment dat hij wel de grootste is, maar in zijn eentje geen meerderheid is, heeft de meerderheid dus nog steeds niet op hem gestemd.

@Geerke: Dat is de ene mogelijkheid, m.i. is de andere dat GW wel een coalitie kan vormen met iemand, maar dat die binnen een paar weken sneuvelt, net zoals destijds met de LPF. Hij is helemaal niet toe aan regeren.