Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:27

Smokey: 4 zelfs al. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
Kabinet 1 viel na 87 dagen (die geweldige actie met de LPF)

Kabinet 2 viel na een motie van wantrouwen

Daarna is zelfs het demissionaire kabinet haast gevallen (maar via creatief gebruik van de regels nog net niet.)

En nu is het laatste kabinet van Balkenende ook gevallen.

Balkenende heeft dus nog geen kabinet overeind gehouden. Ondanks de nadruk over 'verantwoordelijkheid nemen' hebben ze dat vaak niet gedaan: ministers die 'per ongeluk' de kamer verkeerd voor hadden gelicht zijn niet aangepakt en hebben vaak niet eens sorry gezegd. Grote en aantoonbare fouten als de Irak-oorlog (over de keuzes kun je discussieren, maar de informatie was in elk geval bewust onjuist) werd niet meer gezegd dan 'ja, dat was toen, we hebben geen zin ons daar nu nog mee bezig te houden'.

Ik vind het optreden van Balkenende in veel opzichten dan ook heel onzorgvuldig (om niet te zeggen laf), en m.i. is het hoog tijd dat hij niet meer terugkomt.

Daarnaast lijkt hij in de laatste discussies nauwelijks het belang van Nederland voor ogen gehad te hebben. Hoewel ik best vind dat wij onze verantwoording in de internationale gemeenschap moeten nemen, vind ik het toch niet echt begrijpelijk dat we miljarden aan een oorlog geven waar wij in feite part noch deel aan hebben en waar we m.i. ons deel wel hebben gedaan. En hij heeft ook volstrekt niet duidelijk gemaakt *waarom* hij dat acceptabel en in het belang van het land vindt, en wat zijn zwaarwegende argumenten zijn om de beslissing van destijds terug te draaien.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:27

Dat ben ik met je eens smokey17, ik denk ook dat een kabinet met Wilders niet lang stand zal houden en dat is opnieuw slecht voor Nederland.

Ik ben alleen heel erg nieuwsgierig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:28

Toekie schreef:
Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...

Is de regering wel een plek waar je 'zie je nou, ik had wel gelijk' moet gaan spelen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:28

Dat bepaal ik niet Asyaa. ;) Ik zeg alleen dat ik nieuwsgierig ben. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:29

Toekie schreef:
Dat bepaal ik niet Asyaa. ;)

Dat weet ik, maar mijn punt blijft :)
Ik zou ook wel graag willen zien dat Wilders er van bakt, maar om nou te zeggen 'niet geschoten is altijd mis' bij iets als de regering vind ik iets te gewaagd :o

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:32

ik wil Marijnissen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:33

wilders krijgt mijn stem :)

een bakellende moeten we niet nog een keer meemaken.. het gepeste jongetje van de klas kan niet een goede leider zijn voor een land vol problemen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:34

Shadow0 schreef:
Smokey: 4 zelfs al. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
Kabinet 1 viel na 87 dagen (die geweldige actie met de LPF)

Kabinet 2 viel na een motie van wantrouwen

Daarna is zelfs het demissionaire kabinet haast gevallen (maar via creatief gebruik van de regels nog net niet.)

En nu is het laatste kabinet van Balkenende ook gevallen.

Balkenende heeft dus nog geen kabinet overeind gehouden. Ondanks de nadruk over 'verantwoordelijkheid nemen' hebben ze dat vaak niet gedaan: ministers die 'per ongeluk' de kamer verkeerd voor hadden gelicht zijn niet aangepakt en hebben vaak niet eens sorry gezegd. Grote en aantoonbare fouten als de Irak-oorlog (over de keuzes kun je discussieren, maar de informatie was in elk geval bewust onjuist) werd niet meer gezegd dan 'ja, dat was toen, we hebben geen zin ons daar nu nog mee bezig te houden'.

Ik vind het optreden van Balkenende in veel opzichten dan ook heel onzorgvuldig (om niet te zeggen laf), en m.i. is het hoog tijd dat hij niet meer terugkomt.

Daarnaast lijkt hij in de laatste discussies nauwelijks het belang van Nederland voor ogen gehad te hebben. Hoewel ik best vind dat wij onze verantwoording in de internationale gemeenschap moeten nemen, vind ik het toch niet echt begrijpelijk dat we miljarden aan een oorlog geven waar wij in feite part noch deel aan hebben en waar we m.i. ons deel wel hebben gedaan. En hij heeft ook volstrekt niet duidelijk gemaakt *waarom* hij dat acceptabel en in het belang van het land vindt, en wat zijn zwaarwegende argumenten zijn om de beslissing van destijds terug te draaien.

Oke, ik had het demissionair kabinet niet meegeteld.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:35

LimaMambo schreef:
wilders krijgt mijn stem :)

een bakellende moeten we niet nog een keer meemaken.. het gepeste jongetje van de klas kan niet een goede leider zijn voor een land vol problemen

Die van mij absoluut niet :)

Maar ben het absoluut per direct 100% met je eens dat balkebende heel hard weg moet.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 20-02-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:36

Asyaa schreef:
Toekie schreef:
Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...

Is de regering wel een plek waar je 'zie je nou, ik had wel gelijk' moet gaan spelen?

Wat mij betreft niet, laat Wilders maar opppositie blijven voeren.

Het aanzien van Nederland gaat er imo niet op vooruit als hij gaat regeren. En kan hij wel leiding geven?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:36

Het is vallen en weer opstaan voor Balkie. Waarom blijven mensen CDA stemmen, religieuze normen en waarden, of gewoon hardleers... :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:38

Schimmelig schreef:
Het is vallen en weer opstaan voor Balkie. Waarom blijven mensen CDA stemmen, religieuze normen en waarden, of gewoon hardleers... :P

Daar sla je precies de spijker op de kop.... CDA stemmers zullen voor 90% cda blijven stemmen. wat er ook maar mag gebeuren

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:39

Asyaa schreef:
Toekie schreef:
Dat bepaal ik niet Asyaa. ;)

Ik zou ook wel graag willen zien dat Wilders er van bakt, maar om nou te zeggen 'niet geschoten is altijd mis' bij iets als de regering vind ik iets te gewaagd :o

Ik mag als simpele burger toch wel nieuwsgierig zijn? :D
Ik zeg niet dat het moet gebeuren en verstandig is, maar ik ben gewoon benieuwd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:41

Toekie schreef:
Asyaa schreef:

Ik zeg niet dat het moet gebeuren en verstandig is, maar ik ben gewoon benieuwd. ;)

Het is niet negatief bedoeld ;)
Ik deel die nieuwsgierigheid met je, en zou ook graag willen weten wat er zou gebeuren met wilders aan het hoofd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:41

Toekie schreef:
Asyaa schreef:

Uiteraard mag dat. En ik ben het ook wel.... maar ben ook wel beetje bang voor die meneer Wilders..... vertrouw dat lelijke smoelwerk voor geen meter.

En tja, Wilders is niet wat Nederland nodig heeft.........

Nederland heeft stabiliteit nodig, geen fratsen en bekvechterij van onze meneer Wilders tegen de rest van het kabinet

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:42

Snap ik hoor Asyaa. ;)
En misschien is het maar beter als we er nooit achter zullen komen want dit land kan nu wel een stabiele regering gebruiken. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:43

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, al ben ik daar met Balkenende niet zeker meer van. Ik vind niet dat hij nog een 5e keer moet gaan proberen om een kabinet te "leiden". Wie het dan wel moet gaan doen geen idee, ben helaas bang dat de verkiezingen een dusdanige uitslag gaan geven dat het een hele moeizame formatie zal worden. Ook zie ik op dit moment geen sterke leidersfiguren die de rol van MP op geloofwaardige wijze op zich zouden kunnen nemen. Maar wie weet wordt ik nog verrast de komende maanden.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:43

Asyaa schreef:
Toekie schreef:

Precies! :) Daarnaast kan een partij als de PVV niet blijven groeien. Hij is een populist, een volksmenner. Hij is niet een opzichzelf staand fenomeen, populisten bestaan al zo lang als de democratie bestaat. Zelfs in de Atheense democratie hadden ze "last" van populisten. En één van de opvallende verschijnselen van populisten zijn dat ze om de zoveeltijd de aandacht opzich moeten vestigen. Wilders doet dit door een sterk onderscheid tussen zijn eigen partij en "de hoge heren uit Den Haag" die zogenaamd zouden teren om op de belastingcenten van de hardwerkende Nederlanders. (Dat hij zelf ook altijd is uitbetaald in belastinggeld vergeet hij dan even voor het gemak ;)). Maar door constant in the picture te moeten blijven worden zijn uitspraken steeds radicaler. Dit zag je bijvoorbeeld al bij de "kopvoddentax". Hij roept wat het "volk" graag wil horen zonder daarbij enig secundaire gedachtegang op lost te laten. Deze oppervlakkige argumentatie en het radacaliseren van zijn uitspraken richting de media zorgt er voor dat populisten na verloop van tijd over de kop gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:45

Toekie schreef:
Snap ik hoor Asyaa. ;)
En misschien is het maar beter als we er nooit achter zullen komen want dit land kan nu wel een stabiele regering gebruiken. :=

Idd :j

Al ben ik ook wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren, een goede soap is nooit weg :D

Maar verstandig is het bepaald niet.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:46

Toekie schreef:
Snap ik hoor Asyaa. ;)

Maar ja, veel Nederlanders zijn in de war.....

Grote kans dat we weer Pim Fortuin praktijken gaan krijgen. Het iets minder intelligent volk hoort weer dingen wat ze zint, en verder kijken doen ze niet.... dus we gaan wilders stemmen want die zegt goede dingen.....

Ik denk persoonlijk dat hij nooit premier zal worden, dan is hij al lang en breed met Pim in debat hoe ze de wereld kunnen regeren vanuit het hiernamaals.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:47

Yamcha schreef:
Toekie schreef:
Snap ik hoor Asyaa. ;)

Idd :j

Al ben ik ook wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren, een goede soap is nooit weg :D

Maar verstandig is het bepaald niet.

Helemaal mee eens. Vraag me af hoe andere landen zouden reageren, maar geloof niet dat het echt een goed plan is.

We zullen zien.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:47

Van CDA zullen we wel nooit afkomen... maar als het kon, GRAAG. CDA heeft zijn stemmen vooral te danken aan zijn ''C''. Veel gelovigen stemmen erop uit gewoonte, niet om de partijpunten. Balkenende is wat mij betreft nu wel eens klaar, die hoeft sowieso niet terug te komen.

Ik zou Bos en PVDA juist wel graag terugzien. Mijn ideaal zou toch PVDA, SP, Groenlinks zijn. Maar dat gebeurd vrees ik alleen in sprookjesland.
En die VVD hoef ik sowieso niet, die willen alleen de rijken rijker maken. En PVV, alsjeblief niet... dan krijg je de herhaling van het kabinet waar de LPF in zat. Rampspoed..!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:48

Citaat:
Grote kans dat we weer Pim Fortuin praktijken gaan krijgen. Het iets minder intelligent volk hoort weer dingen wat ze zint, en verder kijken doen ze niet.... dus we gaan wilders stemmen want die zegt goede dingen.....

Ik denk persoonlijk dat hij nooit premier zal worden, dan is hij al lang en breed met Pim in debat hoe ze de wereld kunnen regeren vanuit het hiernamaals.

:') _O- Ik zie het ook helemaal voor me. Zitten ze daar op een wolkje in een engelenoutfit.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 20-02-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:48

Asyaa schreef:
Toekie schreef:

Ik zou zeggen van niet, maar dat is toch waar politiek in NL al heel lang om draait? :o?

Nakisha schreef:
Van CDA zullen we wel nooit afkomen... maar als het kon, GRAAG. CDA heeft zijn stemmen vooral te danken aan zijn ''C''. Veel gelovigen stemmen erop uit gewoonte, niet om de partijpunten. Balkenende is wat mij betreft nu wel eens klaar, die hoeft sowieso niet terug te komen.

Ik zou Bos en PVDA juist wel graag terugzien. Mijn ideaal zou toch PVDA, SP, Groenlinks zijn. Maar dat gebeurd vrees ik alleen in sprookjesland.
En die VVD hoef ik sowieso niet, die willen alleen de rijken rijker maken. En PVV, alsjeblief niet... dan krijg je de herhaling van het kabinet waar de LPF in zat. Rampspoed..!!

D66! :D Mooi alternatief voor het bovenstaande.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 20-02-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:49

oeh, pvda, sp en gl, dat word te links, dan gaat pvds ook de linkse kant op en functioneert het land helemaal niet meer, crisis revisited zeg maar

er zou een mooie combi moeten zjn met centrum rechts en links...de gulden middenweg zeg maar
een kabinet rechts of kabinet links gaat gewoon nooit goed zijn voor het land