Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...
Shadow0 schreef:Smokey: 4 zelfs al. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
Kabinet 1 viel na 87 dagen (die geweldige actie met de LPF)
Kabinet 2 viel na een motie van wantrouwen
Daarna is zelfs het demissionaire kabinet haast gevallen (maar via creatief gebruik van de regels nog net niet.)
En nu is het laatste kabinet van Balkenende ook gevallen.
Balkenende heeft dus nog geen kabinet overeind gehouden. Ondanks de nadruk over 'verantwoordelijkheid nemen' hebben ze dat vaak niet gedaan: ministers die 'per ongeluk' de kamer verkeerd voor hadden gelicht zijn niet aangepakt en hebben vaak niet eens sorry gezegd. Grote en aantoonbare fouten als de Irak-oorlog (over de keuzes kun je discussieren, maar de informatie was in elk geval bewust onjuist) werd niet meer gezegd dan 'ja, dat was toen, we hebben geen zin ons daar nu nog mee bezig te houden'.
Ik vind het optreden van Balkenende in veel opzichten dan ook heel onzorgvuldig (om niet te zeggen laf), en m.i. is het hoog tijd dat hij niet meer terugkomt.
Daarnaast lijkt hij in de laatste discussies nauwelijks het belang van Nederland voor ogen gehad te hebben. Hoewel ik best vind dat wij onze verantwoording in de internationale gemeenschap moeten nemen, vind ik het toch niet echt begrijpelijk dat we miljarden aan een oorlog geven waar wij in feite part noch deel aan hebben en waar we m.i. ons deel wel hebben gedaan. En hij heeft ook volstrekt niet duidelijk gemaakt *waarom* hij dat acceptabel en in het belang van het land vindt, en wat zijn zwaarwegende argumenten zijn om de beslissing van destijds terug te draaien.
LimaMambo schreef:wilders krijgt mijn stem
een bakellende moeten we niet nog een keer meemaken.. het gepeste jongetje van de klas kan niet een goede leider zijn voor een land vol problemen
Asyaa schreef:Toekie schreef:Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...
Is de regering wel een plek waar je 'zie je nou, ik had wel gelijk' moet gaan spelen?
Asyaa schreef:Toekie schreef:Dat bepaal ik niet Asyaa.
Dat weet ik, maar mijn punt blijft
Ik zou ook wel graag willen zien dat Wilders er van bakt, maar om nou te zeggen 'niet geschoten is altijd mis' bij iets als de regering vind ik iets te gewaagd
Toekie schreef:Asyaa schreef:Dat weet ik, maar mijn punt blijft
Ik zou ook wel graag willen zien dat Wilders er van bakt, maar om nou te zeggen 'niet geschoten is altijd mis' bij iets als de regering vind ik iets te gewaagd
Ik mag als simpele burger toch wel nieuwsgierig zijn?
Ik zeg niet dat het moet gebeuren en verstandig is, maar ik ben gewoon benieuwd.
Toekie schreef:Asyaa schreef:Dat weet ik, maar mijn punt blijft
Ik mag als simpele burger toch wel nieuwsgierig zijn?
Ik zeg niet dat het moet gebeuren en verstandig is, maar ik ben gewoon benieuwd.
Asyaa schreef:Toekie schreef:Waarom smokey17? Ik - als linkse stemmer - ben juist wel heel benieuwd naar PVV in de regering. Als hij nu nog vier jaar in de oppositie zit, blijft hij groeien. Laat 'm nou maar eens zien hoe ''goed'' hij is. Ik denk dat het helemaal fout gaat...
Is de regering wel een plek waar je 'zie je nou, ik had wel gelijk' moet gaan spelen?
Toekie schreef:Snap ik hoor Asyaa.
En misschien is het maar beter als we er nooit achter zullen komen want dit land kan nu wel een stabiele regering gebruiken.
Yamcha schreef:Toekie schreef:Snap ik hoor Asyaa.
En misschien is het maar beter als we er nooit achter zullen komen want dit land kan nu wel een stabiele regering gebruiken.
Idd
Al ben ik ook wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren, een goede soap is nooit weg
Maar verstandig is het bepaald niet.
Citaat:Grote kans dat we weer Pim Fortuin praktijken gaan krijgen. Het iets minder intelligent volk hoort weer dingen wat ze zint, en verder kijken doen ze niet.... dus we gaan wilders stemmen want die zegt goede dingen.....
Ik denk persoonlijk dat hij nooit premier zal worden, dan is hij al lang en breed met Pim in debat hoe ze de wereld kunnen regeren vanuit het hiernamaals.
Nakisha schreef:Van CDA zullen we wel nooit afkomen... maar als het kon, GRAAG. CDA heeft zijn stemmen vooral te danken aan zijn ''C''. Veel gelovigen stemmen erop uit gewoonte, niet om de partijpunten. Balkenende is wat mij betreft nu wel eens klaar, die hoeft sowieso niet terug te komen.
Ik zou Bos en PVDA juist wel graag terugzien. Mijn ideaal zou toch PVDA, SP, Groenlinks zijn. Maar dat gebeurd vrees ik alleen in sprookjesland.
En die VVD hoef ik sowieso niet, die willen alleen de rijken rijker maken. En PVV, alsjeblief niet... dan krijg je de herhaling van het kabinet waar de LPF in zat. Rampspoed..!!