Verkiezingscampagne in het Turks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:19

Citaat:
ROTTERDAM - De PvdA in Rotterdam heeft verkiezingsposters waarop uitsluitend in het Turks een kandidaat werd aangeprezen, weggehaald. Dat heeft PvdA-lijsttrekker Dominic Schrijer maandag laten weten.

''Posters met leuzen in een vreemde taal zijn strijdig met de interne partijlijn'', aldus Schrijer. ''Het is een incident, ik betreur dat.'' De posters hingen in de deelgemeente Delfshaven. Schrijer benadrukt dat het maken en ophangen van de posters een solo-actie was van een deelraadslid.

De VVD had woedend gereageerd op de poster. De liberalen vonden dat de PvdA daarmee het verkeerde voorbeeld gaf. Juist de Nederlandse taal is van groot belang voor de integratie, stelt de VVD. De PvdA deelt die opvatting.

''Een verkiezingsposter in het Turks kan echt niet'', aldus VVD-lijsttrekker Jeannette Baljeu. ''Het gaat om Nederlandse verkiezingen voor de gemeenteraad waar Nederlands wordt gesproken. Uitingen in de openbare ruimte horen in het Nederlands.''

Schrijer sprak maandag van een slordige actie. ''Dit had niet gemogen. Het zal nooit meer gebeuren.''

http://www.nu.nl/raadsverkiezingen/2185 ... er-in.html

joostvangestel

Re: Verkiezingscampagne in het Turks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:19

Wat een stelletje losers zeg, eerst een poster maken en je dan er rot over schamen :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:24

joostvangestel schreef:
Wat een stelletje losers zeg, eerst een poster maken en je dan er rot over schamen :D

Niet helemaal zorgvuldig: een individuele deelnemer heeft het gedaan, de partij als geheel is het er niet mee eens. En nou snap ik best dat een deel van de verontwaardiging bij die partijen wordt ingegeven door de opiniepeilingen, maar je geeft met je commentaar toch bewust een verkeerde voorstelling van zaken en dat vind ik niet echt sportief.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:46

Goh, af en toe ook eens tussen de regels doorlezen. Op zich vond ik het wel een goeie aktie van de PvdA, hoewel ik verder helemaal niks met Sociaal-Democraten heb.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:53

*proest* er staat nu sp reclame onder en bovenaan de pagina :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:21

joostvangestel schreef:
Goh, af en toe ook eens tussen de regels doorlezen.

Niet bij dit soort onderwerpen. Ik prik er wel doorheen (anders had ik er niet op gereageerd) maar het blijkt voor veel mensen al moeilijk genoeg om de feiten te kunnen volgen. Laat staan als er ook nog allemaal berichten bij komen waar je 'tussen de regels door' moet lezen en die de zaken flink anders voorstellen dan ze zijn.