Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:50

_sparta_ schreef:
Als ze zich nu een jaar netjes hadden gedragen en de gemeente had dan gezegd, we organiseren een feestje voor jullie, voor jullie goede gedrag. Dan was het positieve behandeling geweest. Nu is belonen voor slecht gedrag. Als ze weer een feestje willen gaan ze weer de boel op stelten zetten, want in het verleden werkte dat ook.
Relschoppers direct de cel in gooien met oud op nieuw, dan is het ook rustig op straat. Dat doe je met crimineeltjes, daar horen ze thuis.

Exasct mijn gedachte!! Belachelijke manier van handelen van de gemeente Gouda..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:12

De relschoppers zaten al vast met oud en nieuw.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:15

Issy schreef:
lovee schreef:
Ik vind het echt te gek voor woorden :n .
Ze worden eigenlijk gewoon beloond voor slecht gedrag.

Het valt ook niet mee om een topic goed te lezen he

Er bestaat ook nog zoiets als eigen interpetatie, dus ik mag aannemen dat zo als jij een mening hebt, lovee ook een eigen mening mag hebben? :D

Eerlijk is eerlijk: Het eerste wat ik vanmorgen dacht was: Ja joh, geef dat gespuis gewoon een beloning voor asociaal gedrag! En persoonlijk zie ik niemand in dit topic met sterke argumentatie waarom ik het anders zou moeten zien ;)

Even heel zwart wit: Gespuis valt mensen lastig, berooft mensen en gemeente Gouda zit met handen in het haar. Ze zullen niet voldoende info hebben om juist de raddraaiers op te pakken?

Dan komt er iemand met een helder moment: Weet je wat? Als we ze nou omkopen, dan houden we ze misschien van de straat! :)* En er is niemand die zegt: Sluit die mormels gewoon preventief op! :)* Nee, onder het mom van positieve benadering gaan we 1 groep raddraaiers van een bepaalde afkomst gewoon een feest laten geven. Ik ben benieuwd of een groep raddraaiers van blanke afkomst ook dit feest had gekregen?

Zo gezegd zo gedaan.. het gespuis in kwestie lacht zich de ballen uit zijn broek en heel nederland staat op zijn achterste poten.

Ik kan op geen enkele manier anders naar dit voorval kijken als dat de Gemeente Gouda een kneiter van een blunder heeft begaan wat andere groepen met schorriemorrie nu aangeeft dat misdaad wél loont.. Of je het nou links of rechtsom bekijkt, het is gewoon echt totaal fout wat hier gebeurt..

Pikeur

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:20

En daar ben ik het helemaal mee eens Tallie.
Echt onbegrijpelijk dit...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:25

Als de relschoppers al vast zaten had de gemeente het geld ook in de portomonee kunnen houden. Dan waren er toch geen rellen meer op komst? De gemeente gaat toch geen geld uitgeven voor zomaar wat jongeren. Dat hebben ze nog nooit gedaan.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:54

_sparta_ schreef:
Als de relschoppers al vast zaten had de gemeente het geld ook in de portomonee kunnen houden. Dan waren er toch geen rellen meer op komst? De gemeente gaat toch geen geld uitgeven voor zomaar wat jongeren. Dat hebben ze nog nooit gedaan.

Het is jammer dat je de feiten niet kent en je mening basseerd op wat er in de media geroepen word.
De gemeente geeft ieder jaar geld uit aan jongeren dat heet subsidie voor welzijnswerk. De activiteiten die gepland worden gebeuren niet ad hoc, daar is namelijk beleid op.

De feiten zijn dat er ieder jaar geld word uitgegegeven voor onder andere jongeren, en nee niet aan de relschoppers, maar juist aan de groep jongeren die beinvloedbaar zou kunnen zijn om relschopper te worden (dus nog niet zijn). Deze groep pel je als een ui per schil af van de relschoppers, en zo word de groep relschoppers niet groter, en kun je de andere jongeren betere mogelijkheden geven om zich als een nette burger te ontplooien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:55

luxx schreef:
In de afgelopen 20 jaar is een dergelijke benadering niet geprobeerd, ik las laatst ergens dat een groep probleemjongeren op vakantie was meegenomen onder begeleiding van politie agenten, ik vind dat prima initiatieven.

en dit vind ik persoonlijk te zot voor woorden!

ik begrijp best dat men dingen voor de jongeren organiseert die zich wel normaal gedragen,maar waarom probleemjongeren mee op vakantie nemen?iemand die mij dat uit kan leggen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:01

Snoevie schreef:
luxx schreef:
In de afgelopen 20 jaar is een dergelijke benadering niet geprobeerd, ik las laatst ergens dat een groep probleemjongeren op vakantie was meegenomen onder begeleiding van politie agenten, ik vind dat prima initiatieven.

De stelling dat het de afgelopen 20 jaar niet geprobeerd is klopt ook niet hoor.....jongerenwerk bestaat uit het preventief activiteiten aanbieden aan jongeren en dat gebeurd al heel wat jaren.

Jongeren op vakantie is een ander kaliber, dat waren jongeren die in een internaat woonde op een gesloten afdeling. Zij gingen ook niet op vakantie, zij gingen een week op een andere locatie zitten (niet met zon en luxe) om beter tot ze door te dringen. Ze de mogelijkheiod geven om alsnopg een keuze te maken om hun leveren te verbeteren, en bereidwillig me te werken aan hun behandelingsplan. De begeleiding van de politie was er niet, de jongeren werden begeleid door hun eigen begeleiders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:02

oke dat klinkt alweer anders!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:05

Issy schreef:
Het is jammer dat je de feiten niet kent en je mening basseerd op wat er in de media geroepen word.

Ik baseer mijn mening inderdaad op datgene wat er in de media geuit word. Waarom? Omdat dit het enige kanaal is waar deze informatie vandaan komt :)

Of heeft de gemeente Gouda het ongenoegen van het volk al weggenomen door een verklaring/uitleg te geven waarom er voor deze aanpak is gekozen? :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:09

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Ik ken de precieze gebeurtenissen (sneeuwballen gooien? berovingen?) niet. En ik weet ook niet wie er precies dat feestje gekregen hebben.

Maar opzich, er is niet heel veel te doen voor jongeren in Gouda (heb er zelf 20 jaar gewoond) dus ik kan me voorstellen dat die jongeren uit verveling stennis gaan schoppen. Om toekomstige stennis dan te voorkomen door de verveling tegen te gaan vind ik geen gekke aanpak.

Maar nogmaals, ik ken de context niet en de Telegraaf als krant vind ik niet erg betrouwbaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:11

Heino schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Ik ken de precieze gebeurtenissen (sneeuwballen gooien? berovingen?) niet. En ik weet ook niet wie er precies dat feestje gekregen hebben.

Maar opzich, er is niet heel veel te doen voor jongeren in Gouda (heb er zelf 20 jaar gewoond) dus ik kan me voorstellen dat die jongeren uit verveling stennis gaan schoppen. Om toekomstige stennis dan te voorkomen door de verveling tegen te gaan vind ik geen gekke aanpak.

Maar nogmaals, ik ken de context niet en de Telegraaf als krant vind ik niet erg betrouwbaar.

Niet heel veel te doen?
Dat is heel vervelend, maar in mijn opzicht rechtvaardigt het zéker niet het stennis schoppen.
Het is gewoon typisch de jeugd van tegenwoordig, die moeten constant "ge-entertaint" worden door prikkels van buitenaf. Ze zijn zelf niet meer zo inventief om zélf iets te bedenken....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:12

Snoevie schreef:
luxx schreef:

Issy schreef:
De stelling dat het de afgelopen 20 jaar niet geprobeerd is klopt ook niet hoor.....jongerenwerk bestaat uit het preventief activiteiten aanbieden aan jongeren en dat gebeurd al heel wat jaren.

Dat zei ik niet, ik zei dat een dergelijke (in mijn ogen positieve) benadering nog niet geprobeerd was. Ik moet daar wel 'denk ik' achter zetten.

Citaat:
Jongeren op vakantie is een ander kaliber, dat waren jongeren die in een internaat woonde op een gesloten afdeling. Zij gingen ook niet op vakantie, zij gingen een week op een andere locatie zitten (niet met zon en luxe) om beter tot ze door te dringen. Ze de mogelijkheiod geven om alsnopg een keuze te maken om hun leveren te verbeteren, en bereidwillig me te werken aan hun behandelingsplan. De begeleiding van de politie was er niet, de jongeren werden begeleid door hun eigen begeleiders.

Ik had het over iets anders:
De Televaag schreef:
di 06 okt 2009, 13:01

Relschoppers met agenten op vakantie

TEGELEN - Een wijkagent en een jeugdagent uit Tegelen zijn samen met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgden, naar de Spaanse Costa Brava gegaan.

Na de reis zou het een stuk rustiger zijn in de buurt, vertelt jeugdagent Hendriks in Dagblad De Limburger. Eerder werden politiewagens vernield.
Volgens Hendriks waren ze daar "als mens, niet als agent". "Je leert elkaar op een ander niveau kennen, het werkt", zegt hij in de krant.
De reis naar Spanje werd afgelegd per busje. Het is niet bekend hoeveel jongeren zijn meegegaan en hoe lang de reis heeft geduurd.
Ook in Venlo liep een dergelijk 'Marokkanen-project'. De overlast in de wijk de Alland is daardoor spectaculair gedaald, liet wijkagent Tom Franssen De Telegraaf in juli weten. Het was volgens de agent "hard tegen hard" op straat en het wantrouwen was groot. Een reeks gesprekken en maatregelen volgden. Maar na een reis met twee busjes naar een groot voetbaltoernooi in Lloret De Mar, waaraan ze mee wilden doen, kwam pas echt een einde aan het terroriseren van de buurt. De jongeren moesten overigens zelf meebetalen. De buurt kreeg later een jongerencentrum en een Cruyff Court.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:13

Of er nou wel of niet iets te doen is, dondert niet.. Ze hebben zich maar te gedragen.. Ik denk dat het ook op zijbn plaats zou zijn de ouders van dat schorriemorrie eens aan te pakken.. Ouders dienen hun kinderen uit de problemen te houden en aan te pakken als het dreigt mis te gaan..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:13

Het rechtvaardigt het niet, tuurlijk niet. Maar het verklaart wel een hoop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:14

maar het lijkt alsof sommige mensen het daarmee willen rechtvaardigen,dat is het meer denk ik

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:14

Tallie1979 schreef:
Of er nou wel of niet iets te doen is, dondert niet.. Ze hebben zich maar te gedragen.. Ik denk dat het ook op zijbn plaats zou zijn de ouders van dat schorriemorrie eens aan te pakken.. Ouders dienen hun kinderen uit de problemen te houden en aan te pakken als het dreigt mis te gaan..

Dat is ook een belangrijk punt denk ik, de oorzaak van de behoefte aan stennis schoppen aanpakken. En dat zit hem in mijn ogen onder andere in gebrek aan fijne ontmoetingsplaatsen, opvoeding, zelfvertrouwen etc.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:15

Mag ik zeggen dat ik het bijzonder vind dat het iedere keer marokkaanse jongeren zijn? Waarom krijgt die bevolkingsgroep zoveel aandacht? Opsluiten of het land uit mieteren als ze zich niet gedragen.. Niks feestjes, niks reisjes naar Spanje, wat kan dit land soms achterlijk reageren op een stelletje van dat schorem!! Ben blij dat ik met een jaar geemigreerd ben.. :oo

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:17

Wat een beleid hier in Nederland zeg!! We gooien ze niet in de cel om de boel nu wel rustig te houden nee we geven ze 2250,- om een leuk feestje te organiseren (en dat zal een flink feest geweest zijn voor dat geld).
Echt belachelijk!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:17

Tallie1979 schreef:
Mag ik zeggen dat ik het bijzonder vind dat het iedere keer marokkaanse jongeren zijn? Waarom krijgt die bevolkingsgroep zoveel aandacht? Opsluiten of het land uit mieteren als ze zich niet gedragen.. Niks feestjes, niks reisjes naar Spanje, wat kan dit land soms achterlijk reageren op een stelletje van dat schorem!! Ben blij dat ik met een jaar geemigreerd ben.. :oo

Deels omdat ze idd oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfer maar ik denk ook voor een groot deel omdat ze "niet van ons zijn", historisch gezien. Denk dat dat een beetje een vicieuze cirkel is want al die negativiteit werkt ook niet motiverend voor probleemjongeren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:18

dat is waar,want die negativiteit hebben ze grootendeels aan zichzelf te danken,maar het werkt natuurlijk tegen de jongeren die wel goedwillend zijn.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:20

Issy schreef:
_sparta_ schreef:
Als de relschoppers al vast zaten had de gemeente het geld ook in de portemonnee kunnen houden. Dan waren er toch geen rellen meer op komst? De gemeente gaat toch geen geld uitgeven voor zomaar wat jongeren. Dat hebben ze nog nooit gedaan.

De gemeente geeft ieder jaar geld uit aan jongeren dat heet subsidie voor welzijnswerk. De activiteiten die gepland worden gebeuren niet ad hoc, daar is namelijk beleid op.

De feiten zijn dat er ieder jaar geld word uitgegegeven voor onder andere jongeren, en nee niet aan de relschoppers, maar juist aan de groep jongeren die beinvloedbaar zou kunnen zijn om relschopper te worden (dus nog niet zijn). Deze groep pel je als een ui per schil af van de relschoppers, en zo word de groep relschoppers niet groter, en kun je de andere jongeren betere mogelijkheden geven om zich als een nette burger te ontplooien.

Ik ga er vanuit dat de subsidie welzijnswerk voor jongeren een vast bedrag is. Jaarlijks vast gesteld.
Daar kan deze groep dan dingen mee doen die ze willen. Zoals jij al zegt, niet stel op sprong, dat gaat via beleid. Daar hadden ze dit feestje van kunnen doen als ze hadden gewild.
Maar hier is nu wel stel op sprong een groot bedrag extra uit gegeven aan welzijnswerk.
Stel op sprong omdat ze niet meer wisten hoe ze de relschoppers met oudjaar van de straat moesten houden. En dit leek misschien een uitweg die kon helpen.
Maar ik als belasting betaler zie echt liever geld gaan naar andere dingen. Zorg, scholing, blauw op straat.
Niet naar relschoppers, of zoals jij wilt potentiële relschoppers, zoet houden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:27

Ik word gewoon ziek van dat schorem, ik heb er 2 weken geleden eentje tegen de vlakte geslagen omdat hij ongewenst aan mijn kont zat terwijl ik over straat liep.. Dat soort schorem maakt het zichzelf ook moeilijk omdat ze zich gewoon niet kunnen inhouden of normaal kunnen doen.. Een marokkaanse jongen kan zichzelf ontwikkelen tot een goed mens, als hij wil, op het moment dat hij dat niet doet, kiest hij ervoor om in de cirkel te blijven zitten..

En of dat inderdaad aan opvoeding of zelfvertrouwen ligt? Ik weet het niet.. Wat ik wel weet is dat die stumpert die ik tegen de vlakte mepte voldoende zelfvertrouwen had om aan mijn kont te zitten terwijl ik voorbij liep en me nergens mee bemoeide. Mijn zelfvertrouwen was alleen net iets groter, aangezien ik zijn vriendje heb gevraagd of hij ook een pak slaag wilde, ze kozen eieren voor hun geld en vertrokken met de staart tussen de pootjes..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 16-02-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:30

Heino schreef:

En dat deel begrijp ik dan niet. Ik ben zelf opgegroeid op het platteland waar 's avonds echt helemaal niets te doen was. Dan was ik ook niet op straat te vinden, omdat mijn ouders dat niet goed vonden.
Al dat gezeur van jongeren dat er niets te doen is.... neem zelf initiatieven, ga bij je ouders zitten met een stel vrienden, ga sporten, werken etc etc. Ik moet het blijkbaar zielig vinden dat deze jongeren niets te doen hebben...

Door dit pappen en nat houden, want dat vind ik van zo'n regeling, houd je dit gedrag gewoon in stand.
De regering moet nu eindelijk eens erkennen dat er bepaalde delen in NL zijn die zij niet meer in de hand hebben...

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:33

Niks te doen...dat valt toch nog wel mee in Gouda??

En als ze zich zo vervelen, dan gaan ze toch werken???? Kunnen ze d´r eigen feestjes betalen ;)