Snoevie schreef:luxx schreef:In de afgelopen 20 jaar is een dergelijke benadering niet geprobeerd, ik las laatst ergens dat een groep probleemjongeren op vakantie was meegenomen onder begeleiding van politie agenten, ik vind dat prima initiatieven.
en dit vind ik persoonlijk te zot voor woorden!
Issy schreef:De stelling dat het de afgelopen 20 jaar niet geprobeerd is klopt ook niet hoor.....jongerenwerk bestaat uit het preventief activiteiten aanbieden aan jongeren en dat gebeurd al heel wat jaren.
Dat zei ik niet, ik zei dat een dergelijke (in mijn ogen positieve) benadering nog niet geprobeerd was. Ik moet daar wel 'denk ik' achter zetten.
Citaat:
Jongeren op vakantie is een ander kaliber, dat waren jongeren die in een internaat woonde op een gesloten afdeling. Zij gingen ook niet op vakantie, zij gingen een week op een andere locatie zitten (niet met zon en luxe) om beter tot ze door te dringen. Ze de mogelijkheiod geven om alsnopg een keuze te maken om hun leveren te verbeteren, en bereidwillig me te werken aan hun behandelingsplan. De begeleiding van de politie was er niet, de jongeren werden begeleid door hun eigen begeleiders.
Ik had het over iets anders:
De Televaag schreef:di 06 okt 2009, 13:01
Relschoppers met agenten op vakantie
TEGELEN - Een wijkagent en een jeugdagent uit Tegelen zijn samen met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgden, naar de Spaanse Costa Brava gegaan.
Na de reis zou het een stuk rustiger zijn in de buurt, vertelt jeugdagent Hendriks in Dagblad De Limburger. Eerder werden politiewagens vernield.
Volgens Hendriks waren ze daar "als mens, niet als agent". "Je leert elkaar op een ander niveau kennen, het werkt", zegt hij in de krant.
De reis naar Spanje werd afgelegd per busje. Het is niet bekend hoeveel jongeren zijn meegegaan en hoe lang de reis heeft geduurd.
Ook in Venlo liep een dergelijk 'Marokkanen-project'. De overlast in de wijk de Alland is daardoor spectaculair gedaald, liet wijkagent Tom Franssen De Telegraaf in juli weten. Het was volgens de agent "hard tegen hard" op straat en het wantrouwen was groot. Een reeks gesprekken en maatregelen volgden. Maar na een reis met twee busjes naar een groot voetbaltoernooi in Lloret De Mar, waaraan ze mee wilden doen, kwam pas echt een einde aan het terroriseren van de buurt. De jongeren moesten overigens zelf meebetalen. De buurt kreeg later een jongerencentrum en een Cruyff Court.