Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalon_ schreef:Onze leraar maatschappijleer heeft ons de misdaadcijfers eens gegeven en in verhouding geven de harde cijfers weer dat allochtonen veel vaker betrokken zijn bij misdaden. De cijfers moeten ook op internet terug te vinden zijn, voor degene die dit interesseert.
Toch heeft hij ons in diezelfde les ook duidelijk gemaakt dat wij zélf de oorzaak zijn van dit gedrag.
Door het veroordelen en bij elkaar stoppen van allochtonen in de zgn. oude arbeidswijken of asielzoekercentra komen ze veelal in contact met andere allochtonen. Dit zorgt voor weinig integratie, ze worden de taal minder snel machtig -> want waarom Nederlands spreken als mensen uit de buurt jouw moedertaal ook spreken?
Dit geld ook voor hun kinderen, die spelen in de speeltuin met andere buitenlandse kinderen. Door de taal en omgangsachterstand krijgen ze minder kansen, blijft de scholing vaak beneden het ware kunnen van de kinderen en wordt de stap richting de criminaliteit steeds kleiner.
Dewii schreef:Dat hebben wij inderdaad ook geleerd en ik snap het nu wel. Alleen het is naar mijn mening niet zo dat het altijd allochtonen zijn. Er zijn ook zat blanke mensen die dingen verkeerd doen, maar de media benadrukt het vaak als het allochtonen zijn vind ik.
Avalon_ schreef:Onze leraar maatschappijleer heeft ons de misdaadcijfers eens gegeven en in verhouding geven de harde cijfers weer dat allochtonen veel vaker betrokken zijn bij misdaden. De cijfers moeten ook op internet terug te vinden zijn, voor degene die dit interesseert.
Toch heeft hij ons in diezelfde les ook duidelijk gemaakt dat wij zélf de oorzaak zijn van dit gedrag.
Door het veroordelen en bij elkaar stoppen van allochtonen in de zgn. oude arbeidswijken of asielzoekercentra komen ze veelal in contact met andere allochtonen. Dit zorgt voor weinig integratie, ze worden de taal minder snel machtig -> want waarom Nederlands spreken als mensen uit de buurt jouw moedertaal ook spreken?
Dit geld ook voor hun kinderen, die spelen in de speeltuin met andere buitenlandse kinderen. Door de taal en omgangsachterstand krijgen ze minder kansen, blijft de scholing vaak beneden het ware kunnen van de kinderen en wordt de stap richting de criminaliteit steeds kleiner.
Avalon_ schreef:@Snoevie: Zodra ze hun verblijfsvergunning krijgen en ze een eigen plekje kunnen gaan zoeken hebben ze bar weinig geld te besteden. Dit heeft toch als resultaat dat ze in de goedkope arbeidswijken en dus 'bij elkaar' komen te wonen.
Wij leven met z'n allen in Nederland en ik denk echt wel dat wij er ook voor kunnen zorgen dat ze een ander plekje kunnen vinden. Een gedeelte van de verantwoordelijkheid ligt, vind ik, ook wel bij ons.
Snoevie schreef:verootjo: nogmaals; een kleurtje zegt toch niet altijd alles over afkomst?ook een blanke kan allochtoon zijn enz.
ja sorry dat ik zo door blijf gaan,maar allochtonen zijn werkelijk niet de enige met bar weinig geld te besteden.
en ik vind nog altijd dat iedereen vrij moet zijn in de keuze waar te gaan wonen. en dan maakt het niet uit welke afkomst je hebt.
Flosje446 schreef:Daarnaast hebben ze een sterk wij-zij-gevoel, waardoor ze elkaar graag opzoeken en beschermen.
verootjoo schreef:Niemand zegt toch ook dat het ALTIJD allochtonen zijn. Maar feit is dat het wel VAKER allochtonen zijn En ja, autochtonen doen ook wel eens wat, maar minder vaak dan donkeren
Dewii schreef:Nee, dat zeg ik toch ook niet? En ik probeer heus niet hun gedrag goed te praten, maar ik vind het toch apart dat de nadruk bij criminaliteit vaak (naast wat ze gedaan hebben) op iemands ras wordt gelegd.