Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:51

Ik moet trouwens zeggen dat in de tijd dat mijn vader politieagent was er heel vaak koffiepauzes tijdens de avonddienst thuis werden gehouden. Als er verder toch niemand op bureau was, was bij het huis sneller weg dan bij het politiebureau waar je de boel eerst weer moet afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:51

KiWiKo schreef:
ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Gisteren de hele dag in de kou met de pd-hond op Lauwersoog lopen zoeken naar een vermiste man...
...en dan zeker om 18:00 met een lege maag nog 2,5 uur naar huis rijden }:0
Ik ga dus rustig eten in de baas zijn tijd en lever de rekening ook nog eens in ;)
Sommige banen hebben nu eenmaal wat meer om het lijf dan simpel kantoorwerk van 09:00 tot 17:00

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:52

Ik vind gewoon niet dat mensen moeten gaan zeuren als ze een bekeuring krijgen als ze daar niet mogen parkeren. En als je honger hebt neem je toch wat mee van huis ? en als je weet dat je daar niet mag parkeren moet je dat ook niet doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:52

WillemYntJee schreef:
Nee ik vind niet dat ijs eten daar bij hoort, neem een fles water mee werkt ook prima hoor. En t gebeurt nog net geen 1 x per week dat ze voor de deur staan he! Niet altijd dezelfde mensen maar wel regelmatig.

Bovendien als je zo graag een ijsje wilt, neem dan een koelbox mee en stop dr gewoon wat supermarktijs in.

Willemijntje, wat maakt het jou in vredesnaam uit wat die ambulancemedewerker eet in de baas zijn tijd? Dat snap ik echt niet. Die mensen hebben even pauze tussen twee meldingen door en willen graag een ijsje. Dus?
Maar intussen kan hun 'pauze' zomaar afgelopen zijn op het moment dat er weer ergens een fietser oversteekt zonder uit te kijken of als er iemand een beroerte krijgt op straat. Dan moeten ze wel meteen kunnen vertrekken en is het niet handig als ze eerst 10 minuten moeten lopen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:53

KiWiKo schreef:
weet je........ waar maken we ons gek om :)

die bekeuringen worden toch door ons betaald, dus wat maakt het nou eigenlijk uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:55

Michael1104 schreef:
smokey17 schreef:
Nou die mening deel ik absoluut niet.

JUIST omdat ze mensenlevens redden vind ik dat ze meer rechten hebben tijdens hun dienst dan een gewone burger.

En dit geldt voor mij ook voor politie en brandweer.

als ik ernaast zou parkeren en ik kreeg wel een bon, zou ik echt uit mijn plaat gaan.

Idd ja!
En ze moeten snel bij de auto kunnen zijn, maar officieël horen zij ook gewoon hun pauzes te houden bij de ambulancepost! :+ ;)
Of beter gezegd; tussen ritjes/oproepen door moeten hun gewoon op de ambulancepost aanwezig zijn! :)

Dan zou een dierenarts ook zomaar ff mogen parkeren als hij dienst heeft..want hij moet ook zo snel mogelijk bij een dier kunnen zijn (dieren stel ik hier gelijk aan mensen)
Even heel ander voorbeeld:
Ik werk zelf ook in het ziekenhuis, en een radioloog (die beoordeelt röntgenfoto's/CT-scan ed) Die moest in zijn dienst met spoed naar het ziekenhuis komen, maar voor het ziekenhuis was iets afgezet..die man moest helemaal omrijden omdat hij niet kon bewijzen dat hij arts was...Dus hij had eigenlijk zijn artsendiploma mee moeten nemen om voorrang te krijgen. Hij had wel zijn badge bij, maar was niet voldoende waar opstond "Radioloog"

Alleen omdat het bij Ambulance/politie/brandweer wél gelijk zichtbaar is, zouden hun uitzondering krijgen?!

En als ze hun auto zover moeten zetten dat ze 10minuten moeten lopen..zoeken ze maar een andere snackbar op! :=

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:56

Hoe wist de stadswacht/parkeertoezichthouder eigenlijk dat de ambu verkeerd stond geparkeerd? Mischien was de ambu wel bezig met een oproep voor iemand in de snackbar :)*

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:57

Dus, Kim? Dan nog ben je niet blij als je dat gebeurt, gewoon onrechtvaardig behandeld worden noemen we dat...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:57

WillemYntJee schreef:
Nee ik vind niet dat ijs eten daar bij hoort, neem een fles water mee werkt ook prima hoor. En t gebeurt nog net geen 1 x per week dat ze voor de deur staan he! Niet altijd dezelfde mensen maar wel regelmatig.

Bovendien als je zo graag een ijsje wilt, neem dan een koelbox mee en stop dr gewoon wat supermarktijs in.

Elke week en niet altijd dezelfde mensen.... iedere medewerker 1x per maand dus, schande :+

Die mensen redden levens, staan hartmassages te geven, slagaderlijke bloedingen dicht te duwen, te beademen, zien mensen voor hun neus dood gaan..... gun ze gewoon dat patatje of dat lekkere ijshoortje. Zolang ze geen overlast veroorzaken door enorm onhandige parkeerplaatsen moeten we niet zo meuten en een beetje respect hebben voor deze harde werkers!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:58

Lia_ schreef:
KiWiKo schreef:
ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Gisteren de hele dag in de kou met de pd-hond op Lauwersoog lopen zoeken naar een vermiste man...
...en dan zeker om 18:00 met een lege maag nog 2,5 uur naar huis rijden }:0
Ik ga dus rustig eten in de baas zijn tijd en lever de rekening ook nog eens in ;)
Sommige banen hebben nu eenmaal wat meer om het lijf dan simpel kantoorwerk van 09:00 tot 17:00

geloof ik zomaar, helaas is het zo dat het fout parkeren door ons gewone burgertjes betaald word. Het is niet iets richting de medewerker an sich, maar wel iets waar het hier scheef gaat in de BV Nederland....... en behoorlijk scheef ook.

OOK jij betaald mee aan die bekeuring, en of je nou 10 uur per dag met je hond in de ijzige kou loopt om een vermiste man te vinden dat deert de BV Nederland niks.........

En JA ik vind dat je dan als plichtsgetrouwe ambtenaar van jusitie absoluut een avondmaal verdiend heb, daar betaal ik graag aan mee

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:59

Michael1104 schreef:
smokey17 schreef:

Nou die mening deel ik absoluut niet.

JUIST omdat ze mensenlevens redden vind ik dat ze meer rechten hebben tijdens hun dienst dan een gewone burger.

En dit geldt voor mij ook voor politie en brandweer.

als ik ernaast zou parkeren en ik kreeg wel een bon, zou ik echt uit mijn plaat gaan.

JIJ hebt de tijd wel om je auto elders te parkeren, jij wordt niet opgepiept om iemand zijn leven te gaan redden...... lijkt mij toch een heul groot verschil...

En bij een hartstilstand moet binnen 6 minuten gereanimeert worden... als je eerst al 3 minuten onderweg bent naar je auto.....

Anoniem

Als ik tijdens een dienst naar het ziekenhuis moet om met spoed een foto of scan te maken. Mag ik ook niet door rood rijden waar flitspalen staan! Terwijl soms zo'n scan op leven en dood is!
Zou ik of andere dan ook uitzondering voor moeten krijgen, want ik moét binnen 15minuten in het ziekenhuis aanwezig zijn, mag ik ook niet over de vluchtstrook!

zij

ik heb laatst me rot gelachen om t fijt dat de politie op de fiets een ambulance bekeurd hebben omdat ze MIDDEN op de weg geparkeerd stonden om even de jumbo binnen te gaan. of ze nou mensen redden en daarom `helden` zijn of niet: ze hebben zich aan de regels te houden. parkeerplaatsen waren er genoeg, en dat scheelde misschien 4 meter lopen... onzin dat ze dus snel weg moesten kunnen, kon anders ook wel en nu stonden ze gewoon in de weg.

ik zeg: gewoon bekeuren: zijn ook mensen en hebben niet overal recht op!

Michael1104

odetteke schreef:
WillemYntJee schreef:

Elke week en niet altijd dezelfde mensen.... iedere medewerker 1x per maand dus, schande :+

Die mensen redden levens, staan hartmassages te geven, slagaderlijke bloedingen dicht te duwen, te beademen, zien mensen voor hun neus dood gaan..... gun ze gewoon dat patatje of dat lekkere ijshoortje. Zolang ze geen overlast veroorzaken door enorm onhandige parkeerplaatsen moeten we niet zo meuten en een beetje respect hebben voor deze harde werkers!

ik werk ook hard met mijn kantoorbaantje. maar goed dat is een eindeloze discussie en daar gaat het hier niet om. Als je weet dat je fout parkeert, kan je een boete krijgen, ook als je ambulance rijdt.
Hadden ze maar een andere snackbar moeten pakken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:00

Nou Kiwiko, mij gaat het erom dat mensen denken dat ambulance personeel gewoon een half uurtje pauze heeft tussendoor...
(en alle tijd om rustig naar een parkeerplek 5 minuten verderop...)
Maar ondertussen z**ken als ze een paar minuten moeten wachten tot ze er zijn..
Alweer helemeal mee eens Odetteke

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:00

helemaal mee eens Michael1104

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:00

Het erge vind ik nog wel dat ze vaak bellen. wij maken hun bestelling klaar en Ze zijn daar dus echt binnen 5 minuten weg. (even afrekenen ,eventueel een babbeltje en weg zijn ze )
en nog krijgen die stadswachten het voor mekaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:01

weet je als ik naar een spoedoproep moet omdat een van mijn clienten gevallen is bijvoorbeeld..........

dan is er echt no mercy voor mij hoor :)nen dan mag ik m gewoon betalen.........

maargoed als mijn client weer in de stoel zit ........ met alle liefde :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-02-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:02

En als die spoedoproep zou zijn dat je client een hartaanval heeft, dan neem ik aan dat de ambulance dan ook onderweg is?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:02

Bij ons moeten ze dus zeker 5 minuten lopen naar de eerste parkeerplaats. + dat je een dusdanig stuk om moet rijden dan ...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:03

Ik vind dat het terecht is maar een goede waarschuwing hadden ze ook kunnen geven.
Ik ben diverse jaren ambulancemedewerkster geweest en ook wij gingen in diensttijd eten halen. Maar je moet nou eenmaal daar parkeren waar eht mag. Je mag toch ook niet zomaar even met de sirene aan naar huis rijden omdat je eten anders koud wordt.
Tuurlijik is het dat je vaak diensten draait waar je dus bijna geen pauze hebt, en het is nou eenmaal aanlokkelijk om de auto dan even fout te parkeren omdat je eten al besteld is. Maar wettelijk gezien mag het nou eenmaal niet. Dus balen als je de bon krijgt en top als je er weer tussendoor kunt glippen en hem kan ontlopen

odetteke

kamsel schreef:
Alweer helemeal mee eens [***]

Jij denkt stiekem ondertussen aan happymeals he? :Y)

KiWiKo

Blue_Eyes schreef:
En als die spoedoproep zou zijn dat je client een hartaanval heeft, dan neem ik aan dat de ambulance dan ook onderweg is?

ik mag toch hopen van wel :)

en dan mag de ambu absoluut fout parkeren........ geen probleem, maar voor het halen van een frietje nou net effe niet :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:04

KiWiKo schreef:
weet je als ik naar een spoedoproep moet omdat een van mijn clienten gevallen is bijvoorbeeld..........

dan is er echt no mercy voor mij hoor :)nen dan mag ik m gewoon betalen.........

maargoed als mijn client weer in de stoel zit ........ met alle liefde :)

euhmm toen ik bij thuiszorg werkte en er was iemand gevallen... dan bellen wij de ambulance. We gingen echt niet met oudjes lopen slepen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:04

Zirano schreef:
Ik vind dat het terecht is maar een goede waarschuwing hadden ze ook kunnen geven.
Ik ben diverse jaren ambulancemedewerkster geweest en ook wij gingen in diensttijd eten halen. Maar je moet nou eenmaal daar parkeren waar eht mag. Je mag toch ook niet zomaar even met de sirene aan naar huis rijden omdat je eten anders koud wordt.
Tuurlijik is het dat je vaak diensten draait waar je dus bijna geen pauze hebt, en het is nou eenmaal aanlokkelijk om de auto dan even fout te parkeren omdat je eten al besteld is. Maar wettelijk gezien mag het nou eenmaal niet. Dus balen als je de bon krijgt en top als je er weer tussendoor kunt glippen en hem kan ontlopen

kan me hier wel in vinden,