Ik ben Crimineel!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:28

ik zou het niet pikken en er tegenin gaan.
weet zeker dat je gelijk krijgt.

maar het is wel rottig voor je kids joh die wordne hoop ik nu niet op school daarop aangewezen.

en je familie nit fijn dat jenog steeds niks van ze hebt vernomen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:29

KiWiKo schreef:
ik kan ook nooit tijdens de schoolvakanties op vakantie, gewoonweg omdat ik dan nodig ben op de werkvloer en ik mijn personeel niet de dupe wil laten zijn van het beleid van de BV Nederland.

houd dus feitelijk in dat ik en mijn dochter niet op vakantie kunnen..........

Tuurlijk wel, indien je niet met het gezin op vakantie kan ivm werk van één van de ouders dan kan je elk jaar een vakantie buiten de schoolvakanties plannen. Een beetje verdiepen in de regeltjes voordat je wat roept is misschien ook wel grappig, deze regeling heeft niks te maken met waarom de TS geen toestemming kreeg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:31

joh wat is nou een week missen van school?????? geef huiswerk mee en het kind mist niks :D

ik ga zeker in de toekomst mijn kind ziekmelden als we weggaan....... ik vind het goed. Ik moet als directeur zijnde een accountantsverklaring overleggen dat ik niet anders weg kan??? Bijzonder :)

@ Authentic......... ik weet al een paar jaar hoe het werkt hoor :) loop al iets langer mee :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:31

KiWiKo schreef:
Nederland op zn smalst.......... weet je vroegah, vroegah konden zulke dingen gewoon.........

regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes........ allemaal regeltjes

ik kan ook nooit tijdens de schoolvakanties op vakantie, gewoonweg omdat ik dan nodig ben op de werkvloer en ik mijn personeel niet de dupe wil laten zijn van het beleid van de BV Nederland.

houd dus feitelijk in dat ik en mijn dochter niet op vakantie kunnen..........

Echt wèl.... In jouw geval kan een directeur wèl vakantie geven.

KiWiKo

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:32

Niet zonder accountantsverklaring slimmerik :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:32

KiWiKo schreef:

Uiteraard... en terècht :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:33

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

Uiteraard... en terècht :j

hoezo terecht? Ik neem tot nu toe nog de boel niet in de zeik.........

ik vind dat ik dit soort dingen niet hoef te moeten overleggen..... heb knap moeite met autoritheit, daarom ben ik ook eigen baas.....
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-02-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:34

Een accountantsverklaring is zo geregeld......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:35

Brainless schreef:
Een accountantsverklaring is zo geregeld......

jawel......... KTSINGGGGGGGG :D

als de BV Nederland dan ook mij die kosten vergoed vind ik het prima :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:36

KiWiKo schreef:
@ Authentic......... ik weet al een paar jaar hoe het werkt hoor :) loop al iets langer mee :)

Praat dan geen kul, het is niet zo dat je "feitelijk gezien nooit met je dochter op vakantie kan". Hier wordt ook elk jaar gewoon een vakantie geregeld buiten de schoolvakanties in verband met het bedrijf.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:38

De mensen die vroeger om een vloek en een scheet hun kinderen van school lieten verzuimen voor vakanties waren niet meer op 1 hand te tellen.... die hebben ervoor gezorgd dat dingen nu moeten gaan zoals ze gaan.

Typisch geval van de goeden onder de kwaden laten lijden.

En nodig op de werkvloer in vakantietijd? Dacht alleen dat dat is bij seizoensgebonden beroepen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:39

hier is het moeilijk :) de directeur van school is niet makkelijk....... en ik kan echt niet zomaar een vakantie boeken :) zeker niet voor langer dan een week :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:40

slimmerik schreef:
De mensen die vroeger om een vloek en een scheet hun kinderen van school lieten verzuimen voor vakanties waren niet meer op 1 hand te tellen.... die hebben ervoor gezorgd dat dingen nu moeten gaan zoals ze gaan.

Typisch geval van de goeden onder de kwaden laten lijden.

En nodig op de werkvloer in vakantietijd? Dacht alleen dat dat is bij seizoensgebonden beroepen.

of in de zorg :) mijn personeel gaat op vakantie........... kan moeilijk zeggen tegen mijn clienten dat ze maar op bed moeten blijven omdat de zorgverleenster op vakantie is toch?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:58

Alhoewel ik erg veel moeite had om de tekst van de TS te lezen, viel m'n mond open.
Maxima en Willem mogen hun kids zo maar meenemen naar Vancouver!!?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:59

Teddy321 schreef:
Alhoewel ik erg veel moeite had om de tekst van de TS te lezen, viel m'n mond open.

jaaaaa natuurlijk, die wel :D :D

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:01

KiWiKo schreef:
Teddy321 schreef:

jaaaaa natuurlijk, die wel :D :D

En dat staat notabene in de kranten. Als ik de TS was zou ik het laten voorkomen en dit laten aankaarten door een advocaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:01

KiWiKo schreef:
Nederland op zn smalst.......... weet je vroegah, vroegah konden zulke dingen gewoon.........

Ja, en toen vonden we met z'n allen dat het niet meer moest kunnen, omdat we ons afvroegen waarom er zoveel leerlingen uitvielen en spijbelden. De kinderen doen wat de ouders doen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:04

nee hoor, ik vond en vind dat niet....... Ik ben een individu met mijn leven, en ik ga niet mee met de massa, wil ook niet als de massa behandeld worden. :)

leerlingen spijbelen en vallen uit omdat de ouders dat toestaan, IK zou dat niet toestaan........ maar ik wil wel graag met mijn kind op vakantie.

een week op vakantie is trouwens iets heel anders dan spijbelen of uitvallen......... maargoed ik kan dat verkeerd hebben :)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:06

Tja ik begrijp dat het voor jullie een heel belangrijk iets is, maar regels ijn regels en als je zonder toestemming gaat kan je dat verwachten. De school moet melding ervan maken, alleen had de directeur dat wel moeten zeggen tegen je.

Besef wel als ze doit zouden toelaten er straks geen kind meer op school zit en iedereen toch lekker buiten de school vakanties weggaat ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:09

Xantaatje schreef:
Tja ik begrijp dat het voor jullie een heel belangrijk iets is, maar regels ijn regels en als je zonder toestemming gaat kan je dat verwachten. De school moet melding ervan maken, alleen had de directeur dat wel moeten zeggen tegen je.

Besef wel als ze doit zouden toelaten er straks geen kind meer op school zit en iedereen toch lekker buiten de school vakanties weggaat ;)

ouders met enig besef in het belang van goed onderwijs voor hun kind zullen hun kind niet zomaar van school houden..........

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:11

Dat ben ik met je eens, maar we vinden het allemaal lekkerder om zeker van de zomer wat minder te betalen en dus net even in de goed kopere periode te gaan, de controles op schiphol zijn er dan ook niet voor niets :D

Maar goed als je geen toestemming krijgt en je gaat toch (want daar gaat dit topic over) dan moet je ook op de blaren zitten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:13

KiWiKo schreef:
nee hoor, ik vond en vind dat niet.......

Nee, en die discussie hebben we al eens gehad: het gaat niet alleen om jou :)

Citaat:
leerlingen spijbelen en vallen uit omdat de ouders dat toestaan, IK zou dat niet toestaan........ maar ik wil wel graag met mijn kind op vakantie.

een week op vakantie is trouwens iets heel anders dan spijbelen of uitvallen......... maargoed ik kan dat verkeerd hebben :)

Dat heb je inderdaad verkeerd - hoewel 1 week niet direct tot rampen leidt, bleken er wel degelijk heel wat kinderen de wat 'creatieve' opvatting van regels over te nemen: veel leerlingen vinden dat ze zelf, net als hun ouders, echt hele goede redenen hebben om niet naar schoolregels te luisteren, andere dingen te doen, en de consequenties daar niet van te aanvaarden. Op de basisschool gaat dat meestal nog wel goed, maar van de pubers die uitvallen zijn er ook heel wat die uitvallen omdat ze hun ouders nadoen en dezelfde minachting voor grenzen tentoonspreiden. "Jamaar ik heb echt een goede reden!"
En dus... jammer dan, pech gehad. Zowel de ouders als de jongeren blijken die verantwoordelijkheid te vaak niet aan te kunnen, endus is het uit met de pret. Laat eerst maar eens zien dat je je aan de regels kunt houden, dan kunnen ze daarna weer versoepeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:13

Moeilijk te lezen al die typefouten.

Maar mijn mening is dat je van te voren wist dat je zonder officiële toestemming je kind van school hebt gehouden en dat daar maatregelen tegen genomen worden. De controle is verscherpt en dat is een paar maanden in het nieuws geweest omdat er te soepel mee is omgegaan.

Crimineel ben je als je de wettelijke regels overtreedt :D , het is maar net hoe je daar zelf je draai aan geeft.

Regels gelden voor iedereen ook voor jouw en iedereen vind dat ze een geldige reden hebben, ook als mensen op vakantie willen en hun kind meenemen.

Vervelend wel dat je nog niets van je vader hebt gehoord, hij heeft dus geen internet aan boord. Hoop voor je dat alles oke is op zee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:15

Xantaatje schreef:
Dat ben ik met je eens, maar we vinden het allemaal lekkerder om zeker van de zomer wat minder te betalen en dus net even in de goed kopere periode te gaan, de controles op schiphol zijn er dan ook niet voor niets :D

Maar goed als je geen toestemming krijgt en je gaat toch (want daar gaat dit topic over) dan moet je ook op de blaren zitten

omdat de toestemming gegeven word door iemand die toevallig net in die machtspositie zit om die toestemming wel of niet te verlenen :)

en als diegene een flashback krijgt bij het aanzien van jou over een vroeger klasgenootje van hem welke hem altijd plaagde....

dan heb je een probleem :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:15

russel schreef:
Moeilijk te lezen al die typefouten.

Maar mijn mening is dat je van te voren wist dat je zonder officiële toestemming je kind van school hebt gehouden en dat daar maatregelen tegen genomen worden. De controle is verscherpt en dat is een paar maanden in het nieuws geweest omdat er te soepel mee is omgegaan.

Crimineel ben je als je de wettelijke regels overtreedt :D , het is maar net hoe je daar zelf je draai aan geeft.

Regels gelden voor iedereen ook voor jouw en iedereen vind dat ze een geldige reden hebben, ook als mensen op vakantie willen en hun kind meenemen.

Vervelend wel dat je nog niets van je vader hebt gehoord, hij heeft dus geen internet aan boord. Hoop voor je dat alles oke is op zee.

Nee de regels schijnen niet voor onze prinsesjes te gelden.