Meisje verzint ontvoering en verkrachting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:20

Pff diep triest dit :\ Ik had toch wel medelijden met haar, maar nu al helemaal!

Mijn broertje heeft nog bij haar in de klas gezeten..die had dit ook niet verwacht

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:24

tjeszus moet er meteen een labeltje borderline opgeplakt worden
slaat nergens op, knap trouwens dat dit van 1 bericht al zo genoemd word, psychiaters hebben er meer tijd voor nodig, mss tijd voor een carriere switch??

aantal jaar geleden is dit hier ook gebeurd
meisje bleek een oudere vriend te hebben en ze was bang dat ze zwanger was en durfde geen morning after pil te halen
Toen heeft ze ook zo`n soortgelijk verhaal verzonnen

Ergste vind ik dat iedereen medeleven toont en mensen bang worden, terwijl het niet nodig blijkt te zijn

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:25

Al zou ze de ergste dingen meegemaakt hebben en dit verhaal gebruiken om aandacht/hulp te krijgen, kan mij persoonlijk niets schelen. Ik vind het walgelijk!! Genoeg slachtoffers die zulke leugens niet gebruiken. Bovendien: als je zoiets gebruikt, met alle politie (en media) aandacht tot gevolg. Dat heeft veel meer impact dan naar bijv. een vertrouwenspersoon gaan en vertellen wat er echt aan de hand is (als er al wat is) en van daaruit een terecht onderzoek. Voor mij dus duidelijk dat het een ziekelijke vraag om aandacht/'zielig gevonden worden' is.
-:(-
Laatst bijgewerkt door Toekie op 08-02-10 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:27

Zo, dat heb ik dus ook een keer meegemaakt van dichtbij;
Meisje (kennis) kwam helemaal overstuur de kroeg binnen, kleding kappot e.d. en inderdaad ook zo'n verhaal en ze vertelde ook wie de dader was (kende ik ook). Hebben we haar natuurlijk goed opgevangen en er op aangedrongen aangifte te doen. Zelf nog een hele middag op bureau gezeten om te vertellen hoe ze binnenkwam en wat ze ons verteld had, allemaal vragen over de vermeende dader; bleek het ook niet waar te zijn. De man had er zelf voor vast gezeten.
Bleek: Had ze in de trein op weg naar die kroeg ruzie gehad met een paar meiden waarmee ze gevochten had op het station en dat was toevallig gezien door mensen die de beschuldigde man ook vaag kenden.
Anders had hij misschien weet ik hoelang vastgezeten voor de aandachtrekkerij van een puber.

Die meid zat wel erg met zichzelf in de knoop bleek en heeft volgens mij ook hulp gekregen. Het is vaak een schreeuw om aandacht, want zoiets verzinnen doe je natuurlijk niet zomaar. Goed dat het meisje hulp krijgt, ik hoop dat er behalve al die uren niemand werkelijk beschaad is, zoals in mijn ervaring, want daar kom je nooit meer helemaal van af. Veel mensen denken toch in de trant van 'Waar rook is is vuur'.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:29

Yamcha schreef:
Degene die ze beschuldigd heeft, zal het ook niet in de koude kleren gaan zitten...... het lijkt me echt afschuwelijk om van zoiets beschuldigd te worden.

Yamcha schreef:
Toekie schreef:
Weet je wat nog zieker is, dat zij nu dus blijkbaar hulp krijgt en andere ECHTE slachtoffers maandenlang (zelfs langer dan een jaar) op een wachtlijst staan. :( :\

Dat is zeker ziek.

Wat nog zieker is, is dat degene die zij beschuldigd heeft, waarschijnlijk niet eens hulp krijgt.

Wie heeft zij beschuldigd dan?

Waarschijnlijk heeft ze het verhaal vaag gelaten of dingen genoemd die bij niemand matchen. Ik kan nergens uit het topic opmaken dat zij daadwerkelijk iemand als schuldige heeft aangewezen of dat er mensen zijn opgepakt en verhoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:30

Lotus83 schreef:
en dan kunnen mensen mij een zeur vinden maar ik ben veel in aanraking geweest met mensen met borderline en andere psychische aandoeningen en het is voor deze mensen vaak al moeilijk genoeg dat ze niet voor "vol" worden aangezien

Daar zijn allemaal hele mooie therapieën voor, zodat ze eens naar zichzelf kunnen kijken ipv de hele wereld de schuld te geven dat iedereen zo tegen hun is en dat ze zichzelf zo ellendig voelen, hebben ze zelf in de hand.

Lynn_Nikita schreef:
tjeszus moet er meteen een labeltje borderline opgeplakt worden
slaat nergens op, knap trouwens dat dit van 1 bericht al zo genoemd word, psychiaters hebben er meer tijd voor nodig, mss tijd voor een carriere switch??

Hier ben ik het wel mee eens, maar dat weet je inmiddels toch wel hier op bokt, iedereen heeft hier een zakdiploma, DA, HA jurist, psycholoog en officier van justitie op zak (Vergeet er vast wel een paar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:30

@ Lotus83: duidelijk :) wist niet dat er gevoelsmatig zo'n verschil tussen beide termen zat. Ik heb dat niet zo. Van mij mag iemand zeggen dat ik een ADHD-er ben, en ook dat ik ADHD heb, het maakt mij niet uit :)

@ Girl In The Mirror: je kunt geen aangifte doen van zoiets zonder te vertellen wie de dader is, of iig een signalement te geven. Je bent zeg maar verplicht om iemand te beschuldigen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:33

Girl In The Mirror schreef:
Wie heeft zij beschuldigd dan?

Waarschijnlijk heeft ze het verhaal vaag gelaten of dingen genoemd die bij niemand matchen. Ik kan nergens uit het topic opmaken dat zij daadwerkelijk iemand als schuldige heeft aangewezen of dat er mensen zijn opgepakt en verhoord.

Omdat ze zoiets natuurlijk niet bekend maken. Stel dat ze aanwijzingen/namen heeft genoemd, en er zijn speculaties. Dan hebben die zogenaamde ''verdachten'' al genoeg leed achter de rug.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 08-02-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:34

pfoee gelukkig weer 1 gek minder die mijn fietsroute onveilig maakt. Nu nog de gek tussen waalre en veldhoven en dan kan ik voorlopig weer 'veilig' naar het werk.

Triest voor het meisje maar ze krijgt nu iig de aandacht/ hulp die ze nodig heeft.

Wij hebben ook zoiets vreemds van een meisje gehoord. Meisje kwam pas om 10 uur in de ochtend na stappen thuis met het verhaal dat ze verkracht was op weg naar huis. Na een klein rekensommetje dat het tijdspad niet helemaal klopte...

2.00 kroegen dicht, toen kon ze niet alleen naar huis en heeft ze gewacht op kennissen die na het sluiten met haar mee zouden gaan.
Nou wat zal dat zijn uiterlijk 4.00 uur. Toen stond ze te wachten was er niemand meer is ze zelf naar huis gaan lopen. Van stad naar huis ongeveer 1,5-2 uur. dus zou ze rond 6 thuis zijn. Onderweg is ze in een steegje geduwd en verkracht en daarna in slaap gevallen ???
Ze had dus flink liggen pitten nog 4 uur in een steegje...

Het is triest deze meiden verpesten goede nazorg voor echte slachtoffers!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:35

@ Toekie: Idd :j Mensen gaan idd sowieso speculeren, zie je hier op Bokt toch ook.

Prrrr

Re: Meisje verzint ontvoering en verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:02

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal posts die een bericht van het meisje in kwestie op Hyves herhaalden verwijderd - het is niet de bedoeling communicatie van derden rechtstreeks op Bokt te plaatsen.
Ook de vraag om de naam van het meisje en een aantal reacties daarop heb ik verwijderd. Het is erg genoeg dat ze op deze manier in het nieuws komt, daar hoeft haar naam niet bij genoemd te worden op open, te Googlen Internet. Al te veel speculaties op haar persoon zijn ook niet gepast en zullen verwijderd worden.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:05

"Het meisje krijgt hulp."

Ik vind dat altijd zo raar.Iemand heeft iets ergs gedaan en dan krijgt diegene hulp... en iedereen maar van 'wat zielig,ze mankeert vast iets..' ik vind het gewoon aandachtstrekkerij en aso als je zoiets verzint.met of zonder ziekte, je snapt toch wel dat het verkeerd is om te liegen :?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:17

Wat een ziekerd, ze zouden haar moeten straffen hiervoor en ik hoop dat dat gebeurd ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:13

een harde schop onder dr kont moet die meid hebben...........bah!

terwijl er ook zat echte slachtoffers zijn!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:25

Tsja ik vind dit echt bizar dat iemand tot zoiets in staat is. Ken helaas ook iemand die iets vergelijkbaars heeft gedaan, en geloof me, daar doe je mensen pijn mee.
Maar ik vind het ook echt niet kunnen om er na het lezen van één bericht dan maar meteen het labeltje 'borderline' op te plakken..!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:34

Yamcha schreef:
Even nieuwsgierig: waarom denk jij dat ze dit niet zomaar verzint?

Ten eerste, waneer heeft ze gelogen, bij de aangifte of bij de (dus mischien valse) bekentenis dat het niet gebeurt is?

Ten 2e, zou jij of wie dan ook hier zomaar over zoiets ergs liegen? Vaak is er dan wel iets gebeurt mocht het inderdaad een leugen zijn.

Zolang wij niet in haar hoofd kunnen kijken moeten we haar niet veroordelen achter onze pc omdat wat er gebeurt is meer is dan de lettertjes hier zeggen. Deze lettertjes laten niets zien en tonen geen emotie, het is een eenzijdig verhaaltje. Er is zoveel wat gebeurt kan zijn de afgelopen dagen, weken, maanden of mischien wel jaren, en nu zeggen jullie allemaal we dat ze stom is, om aandacht vraagt, moet dokken, een belediging is voor diegene die het overkomen is en zelfs ''typich gevalletje borderline'' zonder te weten wat bordeline eigenlijk inhoud. Elk mens is anders, en er is een heel scala aan mogelijke afwijkingen. Niet elke domme idioot is een borderliner en niet elke borderliner is een domme idioot. Ik vind de bovengenoemde uitspraak echt een belediging voor iedereen met borderline, gewoonweg omdat deze ondoordacht en niet onderbouwd is omdat wie dan ook deze uitspraak gedaan heeft geen enkel idee blijkt te hebben van wat bordeline nou werkelijk is. Als diegene 1 keer wikipedia/borderline doorleest weet diegene al dat hij/zij er totaal naast zat.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:36

Bizar dit...
Ik kan me voorstellen dat dit voor anderen, die zoiets wel echt mee hebben gemaakt, geen pretje is om dit te lezen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:44

Ik las het in de krant vanochtend.
Triest, kan niet anders zeggen.
Dat meisje heeft duidelijk hulp nodig. En snel!
Daarnaast vind ik wel dat ze (een deel van) de kosten op haar zouden moeten verhalen, psychisch in de knoop of niet, ze mag best weten wat de gevolgen zijn van zoiets

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:02

Ik ken t meisje in kwestie (volgens mij) niet, maar wil toch wel even wat dingen nuanceren... Ik heb gemerkt (vanuit mijn werk/ stage) dat dit soort dingen er "insluipen". Het is meestal helemaal niet de bedoeling van zo'n meid om de politie zoveel werk te bezorgen en zoveel mensen bang te maken. Het begint vaak met een klein leugentje om "bestwil". Zo heeft ze even een alibi nodig om onder iets van haar ouders uit te komen en denkt daarbij niet na over de consequenties. Ouders gaan natuurlijk helemaal over de rooie van zo'n verhaal en voor zo'n meiske t weet, zit ze op het politiebureau om aangifte te doen. Ja, en dan kan ze natuurlijk niet meer terug, want dat betekent gezichtsverlies. Dat dit uiteindelijk alsnog het gevolg zal zijn, overziet ze op dat moment nog niet. En hoe verder het onderzoek vordert, hoe moeilijker het wordt om te vertellen dat het allemaal niet waar was.

Dus ook een schreeuw om aandacht hoeft het helemaal niet te zijn, maar eigenlijk gewoon een 'oeps'. Pubers overzien de gevolgen van hun (voor hen onschuldige) leugens niet, daar kunnen ze eigenlijk niks aan doen, want hun hersenen zijn gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld.

Vind het ook echt belachelijk dat hier dingen van haar hyves op gezet worden! Ik denk dat t kind echt wel genoeg gestraft wordt door haar omgeving. Daar hoeft niet ook nog eens heel Nederland bij gehaald te worden. Bedenk daarnaast eens dat deze informatie over 20 jaar nog steeds terug te vinden is op Google. Geeft haar niet zo'n eerlijke kansen op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt, he?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:04

Toen het gebeurde zei ik al thuis dat ik het niet geloofde.
Vond het al een apart verhaal, overdag ontvoerd worden in een bewoond gebied, verkracht worden in een rijdende bus (dat werkt toch niet?).
Kortom, meer een voorgevoel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:40

Ik kan me dat dus echt niet voorstellen...
Hoe kun je nou tegenover een politie agent(e) zitten en glashard liegen. :?
Zo'n meisje raakt verstrikt in haar eigen leugens en dan komt het vanzelf uit.
En door zulke mensen gaan andere mensen twijfelen als ze de wél echt gebeurde dingen lezen.
Geen idee waaróm dit meisje zoiets verzint en daar ga ik ook niet over speculeren, maar ik denk dat zij niet helemaal happy is. :n

Ronne: Ja, daar heb je wel een heel goed punt denk ik. :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 07:42

ik geloof ook niet dat het 'zomaar' een leugen is.

wbt de kosten: ik vind dat die geheel op haar verhaald moeten worden. zij is de aanstichtster,waarom zou een ander daarvoor op moeten draaien?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:01

Talisa schreef:
Yoooo.
Ik zeg, huppa naar de psychiater. Arm kind :=
Gevalletje borderline?

Sorry maar die vind ik erg kort door de bocht.
Ik denk niet dat je daarover kan oordelen, en niet iedereen met borderline is "gek".
Die zal behoorlijk in de knoop zitten met zichzelf, dat zeker. Maar waarom nou gelijk weer borderline en psychiater?
Niemand weet wat er met haar aan de hand is, en hoe ze geestelijk is, alleen degene die haar goed kennen.
Je weet nooit wat er gebeurd is, of wat ze meegemaakt heeft.
Ik zelf dacht eerder hier aan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 12-02-10 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:02

Ylana schreef:
Mijn eerste reactie was direct kosten verhalen.
Maar toen dacht ik, hoe erg moet je in de knoop zitten om zo iets te kunnen verzinnen...?!?
Ik hoop dan ook maar dat ze geholpen kan worden.

Soms worden deze dingen al gezegt door meisjes tegen de ouders omdat ze te laat terug kwamen van stappen oid. (althans dat zegt mijn leraar die bij de technische recherche zit)

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:03

Hier ga je toch niet mee spotten..?