Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Betteke schreef:Roken is en blijft ongezond. Een dokter kan zonder foto's niet beoordelen of jij last van je longen hebt, afgezien van ziektes als COPD, astma en bronchitis. Longkanker voel je niet en komt vaak pas aan het licht als het te laat is.
Ik ben zelf net weer begonnen met roken, dus geen fanatieke niet-roker.
Betteke schreef:Roken is en blijft ongezond. Een dokter kan zonder foto's niet beoordelen of jij last van je longen hebt, afgezien van ziektes als COPD, astma en bronchitis. Longkanker voel je niet en komt vaak pas aan het licht als het te laat is.
geerke schreef:dan moet de multinational unilever maar eens wat minder zout en vet en suiker in ons voedsel gooien....of zorgen dat al die rotzooi gewoon niet verkocht wordt....
Equidea schreef:Mua, je kunt wel controleren of iemand rookt, dat valt aan de longen te zien.
_rosita_ schreef:Betteke schreef:Welke premie betalen dan de mensen die een erfelijke aandoening hebben? Zij kunnen gezond of ongezond leven, ziek zijn te toch.
hartstikke eens!
ThePast03 schreef:Betteke schreef:Roken is en blijft ongezond. Een dokter kan zonder foto's niet beoordelen of jij last van je longen hebt, afgezien van ziektes als COPD, astma en bronchitis. Longkanker voel je niet en komt vaak pas aan het licht als het te laat is.
Een dokter kan ook niet met foto's beoordelen of jij rookt, alleen of je de door jouw genoemde ziektes hebt en die krijgen niet rokers ook.
Wat het roken betreft blijf ik bij dit onderwerp hiernaar verwijzen:
http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/198 ... leven.html
Betteke schreef:Ik begrijp niet zo goed wat je met die link wil zeggen.![]()
Die ziektes kan je idd zonder foto constateren, dat zeg ik ook, misschien wat onduidelijk, maar dat bedoelde ik wel.
pol013 schreef:Ben wel erg verbaasd hoe gevoelig het ligt om mensen aan te spreken op hun (slechte) keuzes.
Urielle schreef:pol013 schreef:Ben wel erg verbaasd hoe gevoelig het ligt om mensen aan te spreken op hun (slechte) keuzes.
Ik vind echt dat de overheid er geen ZAK mee te maken heeft met wat mensen eten of wat mensen in hun vrije tijd doen. Ik vind het gewoon echt impertinent en ik wil best mee op staking/demonstratie.
(en het is neit eens mijn eigen land)