2012 of gaan we er eerder aan...geloven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:10

Volgens nostradamus zouden er de afgelopen eeuwen al hele erge dingen gebeuren...die dingen bleven uit! Volgens Jehova getuigen komt er een big bang en gaan we met zijn allen naar het paradjis van adam en eva...and so and and so forth. Het is alom bekend dat de maya's zich hebben verrekend en dat er nog iets van 100 jaar boven op mag (wetenschappelijk bewezen).
Dat gaan we allemaal overleven. De natuur is contact bezig te ontwikkelen. Global warming? Vooralsnog hebben we koudste winter sinds jaaaaren.
San Fransisso is op een breukvlak gebouwd (en wist dat toen niet anders was er nooit gebouwd), en ja dan komt er wel een een aardbeving voor.....
En als afgestuideerd historica zeg ik: gebeurtenissen herhalen zich niet, elke situatie is uniek. Het zijn de mensen die weigeren ervan te leren.......

ilse86

Re: 2012 of gaan we er eerder aan...geloven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:19

Nostradaaaaaaaaamus, Nostradaaaaaamus, Nostradamus met z'n strakke groene broek... Die stond m goed :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:20

Sorry, liet me even gaan

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:22

manishdra schreef:
Tenzij er ergens een klein opstandig dorpje alles overleeft :Y)

Afbeelding

:')

Misschien is het beter als ik mezelf even nuttig ga maken en naar de winkels ga, haha.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 23:38

OKhannes:Dus de mensheid leert niets van dit alles? Het gaat constant over svenergie, kernenergie en andere technologieën die goed zijn om de aarde te behouden.
Ozongat wordt kleiner, zonnetje verliest aan straling dus dat lampje gaat ook s uit.
Ik snap niet dat er mensen zijn die (groepsgewijs) zelfmoord plegen (Waco), omdat men daarin gelooft.
Op dit moment vriest het 13 graden, dus van global warming lijkt me geen sprake.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:28

Ik zou zeggen, kijk eens naar de film The Wave. Daar laat een geschiedenisleraar zien hoe makkelijk mensen te indoctrineren zijn en blind een opvatting volgen (en tot moorden overgaan).....Daar laat ik het bij. Maar iedereen moet maar geloven wat ie wil geloven. ik kijk naar wat de wetenschap zegt....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:08

Terwijl wij niet of weining invloed hebben op de klimaatveranderingen. Wij mensen zijn nogal bekrompen... alles moet een begin en een eind hebben... en zolang deze nog niet concreet in zicht is verzinnen we hem wel :Y)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:21

Ik snap niet waar sommige mensen zich zo druk over maken. Niet dat ik geloof dat in 2012 de wereld vergaat. Dat is in mijn beleving de grootste onzin die er is. Waarom overlevingspakketten in huis halen? Als de wereld vergaat is dat toch ook zinloos?

Precies wat de rest zegt, er zijn in de hele verloop van de geschiedenis al natuurrampen en epidemieën geweest.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:47

Ach het is altijd handig wat extra's in huis te hebben qua voedsel, maar om nou echt voor een bepaalde datum of tijd te doen? Als het gebeurd dan komt het toch wel onverwachts....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:48

Weten jullie nog wat voor heisa er gemaakt werd op nieuwjaarsnacht 1999/2000? Groot doem scenario.... iedereen vol spanning...computers die ermee zouden stoppen... stroom zou uitvallen en weet ik wat... Iedereen met samengeknepen billen om klokslag twaalf.....en wat gebeurt er...HELEMAAL NIETS _O-.
Moraal van het verhaal...Ik doe rustig mijn ding en als de boel vergaat is het vroeg zat om te stressen.. :D :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:59

Aukelizzy schreef:
Ik doe rustig mijn ding en als de boel vergaat is het vroeg zat om te stressen.. :D :+

Amen...En dan nog...Kun je je beter een gat in de kraag zuipen en laveloos ten onder gaan... :P
Heb al zoveel verhalen gelezen over 2012, aliens, complottheorieën, wereldvergaanderijen enzo. Ergens gewoon amusant wat mensen verzinnen om zichzelf bang te maken. En idd, om de zoveel jaar schijnen we te vergaan, heb er al heel wat overleeft, ik denk dat ik 2012 ook wel red. ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:54

haha, altijd leuk om wat te speculeren te hebben. :D

Ik geloof vooralsnog dat er een nieuw tijdperk aanbreekt. :j
Jammer alleen dat het niet wat eerder is, why te fiets moet ik eerst m'n diploma halen en school afmaken? :+

In mijn fantasie ziet dat nieuwe tijdperk er kinderen van moeder aarde achtig uit. Lekker rondreizen te paard, drinken uit meertjes, bosbessen eten, harmonie tussen mens en dier.... * Droomt verder.*

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:29

Zulke topics draaien al 2 jaar op bokt, tis een oude film ;)
Weet je,

goed lezen he,

echt goed lezen,

ik zal je een geheimpje verklappen:

Doodgaan doe je toch

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:06

Heb laatst een leuke docu gezien over de Maya's

Leuke spelletjes deden ze :+.. Het team dat won, mocht de aanvoerder van het andere team doodmaken..

Ahjah..
Overigens is het geen 2012 meer maar 2208.. duurt nog even :)
En het is ook niet zozeer dat het *poef* aarde weg is :')
*gaat even in geheugen graven over docu*

De Maya meent dat er steeds verwoestende natuurrampen gebeuren, aangezien het wat leeft niet goed genoeg was..
De creatie mens was niet goed genoeg, dus komt er een natuurramp en word er een nieuwe creatie gemaakt.. De aankomende natuurramp heeft te maken met water.. :)

Even heel kort en snel samengevat.. :D

Maar we zullen zien
1Boefje schreef:
Doodgaan doe je toch

Klopt, dus maak me er ook niet druk om :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:45

Volgens mij hebben we dezelfde docu gezien, komt me vaag bekend voor. Alleen dat water staat me niet zo aan, krijg ik uitslag van. :P
Zijn idd ook al meerdere topics over geweest, ik denk dat, met het steeds dichterbij komen van 2012 er nog wel meer zullen volgen ook, al dan niet op Bokt. De 'gelovigen' blijven toch straf vasthouden aan dat 2012, ondanks de verrekening van die Mayakalender.
Ik zal vast wel weer niet spiritueel genoeg zijn om dat te kunnen begrijpen :roll:
MaaikeMo schreef:
1Boefje schreef:
Doodgaan doe je toch

Klopt, dus maak me er ook niet druk om :)

Ik ben meer van dit soort nuchterheid. :D
Al vind ik al dat gedoe over wanneer de wereld vergaat wel uitermate interessant, soms zelfs gewoonweg hilarisch. Je zou bijna denken dat de mensheid diep van binnen toch een soort van deathwish heeft óf dat het hét alternatief is voor een goede horrorfilm c.q. achtbaan. Lekker griezelen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:36

Pluizebolpum schreef:
Volgens mij hebben we dezelfde docu gezien, komt me vaag bekend voor. Alleen dat water staat me niet zo aan, krijg ik uitslag van. :P
Zijn idd ook al meerdere topics over geweest, ik denk dat, met het steeds dichterbij komen van 2012 er nog wel meer zullen volgen ook, al dan niet op Bokt. De 'gelovigen' blijven toch straf vasthouden aan dat 2012, ondanks de verrekening van die Mayakalender.

De 'gelovigen', weet niet wat je daarmee bedoelt, maar Christenen houden zich absoluut niet vast aan een tijdstip. De wederkomst van God komt namelijk als een dief in de nacht, en daarvan weet je ook niet wanneer hij komt.

Zelf ben ik gelovig, en geloof ik dat we in de eindtijd leven. Wanneer God en de nieuwe aarde komen weet niemand, dus tot die tijd wacht ik rustig af, en doe ik wat ik moet doen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:35

Ik denk eerder dat ze met 'de gelovigen' de mensen bedoelt die in de maya kalender geloven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:07

ah ok :)

Maar de maya's hebben het toch niet over het vergaan van de aarde? Er breekt een nieuw tijdperk aan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:25

suus_ schreef:
Tijdje geleden was bekend gemaakt dat het een rekenfout is en we pas in 2208 'vergaan' (of wat er ook mag gebeuren)! :D

En in 2208 komen ze erachter dat er een berekenings fout is gemaakt en dat we pas vergaan in 2345.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:42

Geen 1 planeet heeft het eeuwige leven, en de zon al helemaal niet.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:59

Het koperen ploertje hoog aan de hemel heeft volgens berekeningen ook nog genoeg puf om het de komende jaren nog te doen, gaa we toch niet meer meemaken...Ruim voor die tijd wordt één van de weinge onzekerheden (wanneer, waaraan is onzeker) zeker, met de neus omhoog..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:14

verootjoo schreef:
De 'gelovigen', weet niet wat je daarmee bedoelt

Oeps...sorry, had dat misschien iets anders neer moeten zetten :o ik had gehoopt dat de aanhalingstekens voldoende waren...
Ik doelde niet op gelovigen als in godsdienst of zelfs mensen die gewoon zelf geloven in 2012 of interesse hebben in de Mayakalender, meer de mensen die kost wat kost geloven in 2012 als het Jaar van de Ondergang/Transformatie en daarbij mensen die dat niet doen, of op een iets nuchterder manier tegenaankijken afschilderen als onwetenden, die veranderde berekeningen zien als een complottheorie en ondertussen zichzelf afschilderend als Ernstig Spiritueel en Zwaar Verlicht.
Vind ik een beetje rare types...Ken er gelukkig niet al te veel van, maar wat ik af en toe op internet lees...

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:16

Ben ik met je eens dat die een beetje zweverig overkomen, net als zij die de toekomst voorspellen aan de hand van kaarten...Die hebben het imo nooit over de vergankelijkheid van de mens als wezen, wel over het individu

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:51

Samurai schreef:
Ben ik met je eens dat die een beetje zweverig overkomen, net als zij die de toekomst voorspellen aan de hand van kaarten...Die hebben het imo nooit over de vergankelijkheid van de mens als wezen, wel over het individu

Als ik dan terug mag komen op een nieuwe aarde, dan wil ik graag een meeuw zijn, er zijn heel wat mensen die ik even op hun kop wil schij ten :D

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:13

Sinds wanneer geloven we dat de Maya's de wijsheid in pacht hadden? Die mensen offerden ook jonge meisjes aan de regengod (hoppa in de cenote er mee) en waren ook niet vies van een rituele moord hier en daar. Ze waren ongetwijfeld goed in sterrenkunde, maar om nou maar meteen te geloven dat de wereld vergaat omdat zij dat zo bedacht hebben.... nee.

Overigens klein detail, de Maya's dachten waarschijnlijk helemaal niet dat de wereld ging vergaan, alleen dat er een nieuwe tijd aan zou breken. Een of andere hysterische complottheorien-bedenkende figuur heeft er van gemaakt dat de wereld vergaat. En hoppa, iedereen meteen weer in de stress, net zoals met het millenium. Grappig hoor :+