Shadow0 schreef:PascalB schreef:En tegen die tijd komt er wel weer een nieuwe tax voor de "moderne" auto te belasten
En terecht, toch? Je belast de omgeving ook flink met een auto.
Met moderne auto doel ik dus op waterstof/elektro auto
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PascalB schreef:Met moderne auto doel ik dus op waterstof/elektro auto
Shadow0 schreef:Nanne schreef:Je wordt zo langzamerhand gestraft voor het werken.
Je levert in op je loon, je betaalt een vermogen aan benzine ed, de kmtax..
Nee, je wordt gestraft voor het ver van je werk wonen.
Nickyu: het idee van rekeningrijden is ook helemaal niet dat je per km wordt belast, maar per km in bepaalde omstandigheden en op bepaalde plekken. Dat is dus genuanceerder dan meer betalen voor brandstof.
Ik ben tegen de inbreuk op de privacy, en ik ben heel erg voorstander voor het bieden van betere alternatieven... maar dat het autogebruik zolangzamerhand z'n limiet nadert en dat daar wat tegen gedaan moet worden (en nee, niet simpelweg door nog meer asfalt neer te gooien), daar ben ik het absoluut mee eens.
PascalB schreef:Iedereen moet aan de oltimer
Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987.
PascalB schreef:Iedereen moet aan de oltimer
Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987.
nickyu schreef:niet iedereen heeft de keuze
Citaat:ze hebben er eerst alles aan gedaan om mensen uit de stad te krijgen
en nu weer er in ..
Citaat:en punt 2 .. de mensen staan echt niet voor hun lol in de file
die hebben in de regel geen keuze ..
Nanne schreef:Shadow0
Ik heb geen keuze over het wel of niet in de file staan hoor.
De zaak moet toch echt op tijd open.
Nanne schreef:Ik kan het mezelf niet veroorloven om een huis te kopen of te huren in de Randstad, dat is voor mij onbetaalbaar. Maar schijnbaar kan jij in mijn portomonnee kijken.
Citaat:Bij ons in de buurt is er nou niet echt bijster veel werkgelegenheid en tomatenplukker is nou niet mijn doel in het leven.
Nanne schreef:Ik kan het mezelf niet veroorloven om een huis te kopen of te huren in de Randstad, dat is voor mij onbetaalbaar. Maar schijnbaar kan jij in mijn portomonnee kijken.
Ook zou het een beetje raar zijn om een luchtvrachtbedrijf in de Wieringermeerpolder te beginnen.
Bij ons in de buurt is er nou niet echt bijster veel werkgelegenheid en tomatenplukker is nou niet mijn doel in het leven.
nickyu schreef:tuurlijk wel joh ... kan je ook je huidige huis niet meer betalen
maar dan kan je wel op je fiets naar je werk
Mariska_28 schreef:Maar de oplossing zou toch beter openbaar vervoer moeten zijn.. Meer treinen, vaker, en vooral betaalbaarder... dan stappen er denk ik veel mensen over hoor!
deflin schreef:De één werkt hier en de andere daar. Alle twee ligt het zo'n 70 km uit elkaar.
Ja wie van de twee zegt zijn werk op??
Citaat:En jij gaat er dus het liefst wel op achteruit, van jou mag de zorgtoeslag nog meer verhoogd worden, want we gebruiken tenslotte ook genoeg zorg. van jou mag de km heffing er wel komen want jij kan het tenslotte op de fiets doen?
2005 schreef:Trouwens volgens mij mag ik inderdaad de keuze maken, de overheid mag mij niet dwingen om een of andere prutbaan te gaan doen omdat die toevallig wel in mijn woonplaats te vinden is.
Citaat:Voor sommige mensen wordt het gewoon bijna onbetaalbaar om hun huidige baan aan te houden en moeten ze dus gedwongen een stap terug doen. Dàt vind ik ronduit belachelijk.