Jochie (9) pleegt zelfmoord op school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:20

SummerLess schreef:
Zelfmoord op zo'n jonge leeftijd is in de Verenigde Staten extreem zeldzaam. Slechts vier op de half miljoen kinderen pleegt jaarlijks zelfmoord

Euh... zeldzaam?! 4 op de 500000 jonge kinderen vind ík persoonlijk nogal veel hoor! En tevens zorgelijk dat zulke jonge kinderen het überhaupt in hun kop krijgen! Op die leeftijd wist ik niet eens dat het bestond! Hoe is dat mogelijk?!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 24-01-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:23

Asyaa schreef:
Volgens mij hebben kinderen van die leeftijd nog niet (helemaal) door wat dood en zelfmoord betekent.

inderdaad, dat denk ik ook, dat hij het wou uitproberen, het is echt erg wat er gebeurd is..

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:24

Pesten kan heel goed de oorzaak zijn.

Zo vertelde mijn dochter laatst dat een docent bij haar op school en daar de neef van (12 jaar), ook zelfmoord had gepleegd.
Dit kwam doordat dit jongetje ook werd gepest door zijn nieuwe kapsel. Hij was naar de kapper geweest en had een nieuwe coupe. Hij vond deze helemaal niet mooi, en op school vonden ze het ook niet mooi. Daarmee gingen ze hem pesten en daar heeft hij zo erg onder geleden.........

Echt, wat een maatschappij tegenwoordig :n

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:27

Het is echt verschrikkelijk dat een jongen van 9 dit doet |(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:32

Verschrikkelijk zeg! Die gedachten kunnen idd wel spelen bij zo'n jong kind.

Ik zal nooit vergeten wat een klasgenootje ooit tegen me zei op de lagere school (gok dat we toen zo'n 10j oud waren)...
"Ik wil dood, ik wil bij R. zijn" (R. was haar als baby overleden broertje). Dit meisje werd ook in de lagere school erg gepest... Heel triest.
Gelukkig is het met haar goedgekomen, maar soms loopt het helaas anders.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:12

daantje99 schreef:
'Het ventje bleek in het ziekenhuis al te zijn overleden...' (moet denk ik ook anders)

Klopt inderdaad niet nee!

Maar 9 zijn en zelfmoord plegen... Ik snap niet hoe hij überhaupt wist wat zelfmoord is :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:27

Bonny schreef:
Je zou haast denken dat iemand erbij was, ik bedoel... daar denk je toch niet aan als je 9 bent?

Jawel, jonge kinderen kunnen ook die gedachten hebben. Ook zonder pesten.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom kinderen een laag zelfbeeld hebben en /of getraumatiseerd zijn, en niet meer willen.
Wordt nogal onderschat helaas.

Pollewoppy

Re: Jochie (9) pleegt zelfmoord op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:32

Jeetje echt heel triest...
Arm jochie

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:37

Jeetje wat zielig :(:) .

Arm jochie, en de nabestaanden uiteraard :* .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:41

Wat moet er gebeuren als zó een jong kind, er al aan denkt zichzelf te vermoorden.
Bizar hoor, zal wel met pesten oid te maken hebben, heel heftig.... -O-

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:44

Mijn zoontje is ook negen , kan me niet voorstellen dat hij zoiets doet is totaal niet met zulke dingen bezig ( gelukkig)... vreselijk dat er toch zoiets gebeurd...het lijkt wel of kinderen steeds jonger met grote mensen zaken bezig zijn , vroeg aan de jongens/meiden, make-up, drugs..bah moet er niet aan denken....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:38

Ik zeg Werther-effect, je ziet het steeds vaker dat jongeren (die overigens steeds jonger worden) zelfmoord plegen.

Hier in de regio laatst al twee 12/13-jarigen voor de trein gesprongen..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:42

Ik lees dit bericht nu pas. Enkele maanden geleden heeft een jongen die in het dorp van mijn ouders woont ook zelfmoord gepleegd. Het kind was 10 jaar. Hij heeft zichzelf ook opgehangen, naar wat ik gehoord heb, thuis.
De jongen was een apart geval, hij was hoogbegaafd, werd heel vaak niet begrepen door zowel zijn ouders als op zijn school en is ook al vaak van school gewisseld. Hij werd door zijn aparte gedrag ook gepest. Hij had bijvoorbeeld altijd een hoed op, werd de jongen met de hoed genoemd.
Wat er in de jongen is omgegaan zullen we nooit meer weten, maar dat dit heel dichtbij is gebeurd is zeker. Het was de zoon van mijn dierenarts. Er heeft een zeer groot artikel van in de krant gestaan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:47

Ongelovelijk hoever dit jongetje al moest zijn om deze gedachten ook daadwerkelijk uit te voeren!
Zelf heb ik op jonge leeftijd door het extreme pesten deze gedachten ook dagelijks gehad. Tja en hoe lang duurt het voordat je er daadwerkelijk aan toe geeft.

In deventer is pas geleden nog een jongen voor de trein gaan staan, ook net een een tiener....
Zijn fietsje stond keurig op een standaard naast het spoor.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:30

kippenvel.. onbegrijpelijk..

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:31

ik had het aleens van gehoord maar wat vreselijk wat is er gebeurd dat een jochie van 9 dat doet dat is gewoon niet normaal meer |( veel sterkte voor alle betrokkenen xxx