ma_rie_tje schreef:Oke, dat er geld gedoneerd wordt, super! die mensen hebben het ook nodig.
Maar wanneer is eenland rijk? (laten we "rijk" even puut uitdrukken in geld voor het gemak). Want wij worden een rijk en welvarend land genoemd. Welvarend? ja . Rijk? wanneer ben je rijk???
Ben je als nederlander "rijk" als je een schuld hebt? nee, want je hebt geen eigen geld maar geleend geld. (finandieel) rijk ben je pas als je geen schulden hebt, je elke maand rondkomt en nog veel geld over houdt voor leuke dingen.
Maar is Nederland een rijk land? Nederland heeft een staatschuld, geleend geld dus. Maar blijft wel met geld smijten alsof ze altijd geld overhebben.
Ik red het elke maand net aan. Ik hou een beetje over en kan daar mn fysio van betalen (die buiten mn zorgverzekering gaat vallen volgende maand) zo nu en dan een nieuw kleding stuk, ed.
Nee ik ben niet rijk, maar ik smijt ook niet met geld.
En ik ben het met CM eens. Mijn donatie zit verwerkt in die verdubbeling van koenders
Ik ben ook zeer zeker niet rijk. En ik heb tijden gekend dat ik voor nederlandse begrippen arm was. Maar dan nog is dat toch niet te vergelijken met álles kwijt zijn, zoals daar nu in Haïti? Echt niet hoor.