Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Een duurdere vliegtuigstoel gaat iemand met Obesitas er echt niet toe zetten om wat aan zijn overgewicht te doen...
Bovendien vind ik het een soort van discriminatie.
Een verkeerd berekend gewicht van de gemiddelde passagier heeft al eens eerder tot een serieus probleem geleid. Tot een vliegtuigcrash aan toe.
Maar een vraagje: moeten zwangere vrouwen dan niet ook voor twee personen betalen? Er gaan uiteindelijk wel twee personen met dat vliegtuig mee...
Nouks schreef:Daarnaast mag ik (opnieuw: met mijn 50 kilo) voor extra bagage gewoon dokken terwijl een echt dik persoon zonder bagage al gauw 120+ kilo weegt en ik met bagage en al nog geen 70
Lieke schreef:@ milatje, voor de KLM ben je te dik als je niet meer in de stoel past met de armleuningen naar beneden en riem dicht.
Nadir schreef:milatje schreef:Ik vind het eigenlijk onzin. En daarnaast de woorden ''dikke mensen'' zijn enorm breed genomen. Wanneer ben je te dik?
Ik vind dit hetzelfde als dat ze mensen met een bepaalde huidskleur gaan weigeren ofzo.
Dat ben ik niet met je eens.
Ze weigeren nu toch geen mensen die te dik zijn? Ze bieden deze mensen een mogelijkheid om comfortabeler te zitten tijdens de vlucht. Zelf verdienen ze er geen extra geld aan. Sterker nog, ze kunnen nu minder mensen kwijt op een vlucht.
muiszje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd zorg dat ik fris ruik
Cassidy schreef:Laar ik nu zelf Obesitaspatient zijn. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Ieder pondje komt door het mondje, en het is echt een mythe dat je zware botten hebt, of een langzame verbranding, of hormonele problemen. Een Obesitaspatient kan zeer zeker wat aan zijn Overgewicht doen. Alleen heb je Levenslang. Met een hoofdletter L.....
Citaat:De oestrogenen zijn de vrouwelijke hormonen. Ze spelen overal in het lichaam een rol en beschikken over heel veel eigenschappen (borstklieren, baarmoederslijmvlies, botbescherming, huid enz.). Op het gewicht hebben de oestrogenen een dubbele werking. Ze spelen een rol in de aanmaak van vet en dragen bij tot de vochtretentie. Door deze twee mechanismen kunnen ze een gewichtstoename veroorzaken als ze in te grote hoeveelheden door de eierstokken worden afgescheiden of als ze niet in evenwicht worden gehouden door progesteron.
zap schreef:Cassidy schreef:De maat stoel op een intercontinentale vlucht is wel wat royaler bemeten dan een stoel in een continentale vlucht. Been there, done that....
Vind je![]()
Ik kon op mijn vlucht Canada-Nederland geen kant op, maar heb met mijn vluchten binnen Europa geen problemen gehad. Achterin waren de stoelen (canada-Nederland) idd ruimer, omdat je daar maar met zijn tweeen naast elkaar zit...maar 3-4-3..drama! Ik had echt meer ruimte met mijn transaviavluchtjes hoor