Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:De behandeling zelf is wel degelijk gevaarlijk voor bepaalde mensen.
En vaak weten de mensen zelf niet eens dat ze een risico lopen.
Ik ken iemand die met last van r rug naar iemand toe ging om gekraakt te worden. Toen dat niet verbeterde toch maar eens foto's laten maken. Bleek gebroken rug en de behandeling die ze heeft gehad had er voor kunnen zorgen dat ze de rest van r leven in een rolstoel zou komen te zitten. (wat gelukkig niet gebeurd is)
DAT soort dingen maken het gevaar van zomaar naar zo'n therapeut kunnen gaan.
geerke schreef:ik heb het niet gezien,maar sta al jaren met verbazing te kijken hoe manueel/hapto en joost mag weten hoe ze allemaal heten...gewoon behandelingen uitvoeren waar ze helemaal geen opleiding voor hebben gehad.
Levensgevaarlijk!
Een vriendin van mij is chiropractor....zij heeft een studie achter de rug van 8 jaar in amerika....
Dat is z'on beetje net zo lang als huisarts,en dan gaat het meeste nog over de rug.....
Omegamedo schreef:geerke schreef:ik heb het niet gezien,maar sta al jaren met verbazing te kijken hoe manueel/hapto en joost mag weten hoe ze allemaal heten...gewoon behandelingen uitvoeren waar ze helemaal geen opleiding voor hebben gehad.
Levensgevaarlijk!
Een vriendin van mij is chiropractor....zij heeft een studie achter de rug van 8 jaar in amerika....
Dat is z'on beetje net zo lang als huisarts,en dan gaat het meeste nog over de rug.....
Een manueel therapeut heeft ook een opleiding van 8 jaar achter de rug hoor![]()
4 jaar Fysio en dan nog 4 jaar manueel.
Manueel therapeuten moeten elk jaar bijscholen, cursussen volgen en ik weet niet wat.
En bovendien geregistreerd staan.
marleen_usar schreef:Ik vind de term levensgevaarlijke genezers een beetje raar, niet bij iedere genezer kan er iets fout gaan.Dus alles wordt een beetje over 1 kam gesmeerd,ik krijg bv acupunctuur nou dat is echt niet levensgevaarlijk.