Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Patriciaa schreef:Dit soort dingen maak ik zo vaak mee!!
en ik vind het zo schijt irritant en asociaal!!!
Net als laatst weer, ik rijd gewoon op een weg waar je 50 mag, en dus als automobilist ook niet harder, gaat er een of andere debiel op mn bumper hangen en steeds proberen er links/rechts langs te komen..
Ja op een gegeven moment ben ik het spuugzat en knijp ik mn rem vol in, en dan maar toeteren..
Verder halen ze me ook vaak in net voor bochten, vluchtheuvels enz..
En ja ik weet hoe irritant sommige scooterrijders zijn, ik heb nu al een poos rijlessen en scooterrijders zijn idd slecht zichtbaar..
Maar automobilisten mogen toch ook echt wel wat meer rekening houden met de scooters, het is nu eenmaal de regel dat ze op de weg moeten, daar kunnen we niks aan doen, Houd je als automobilist dan ook aan de regels want juist door dat gevaarlijke gedrag ontstaan er ongelukken..
Zo dat is er even uit
Citaat:Talkshow over waargebeurde misdaden en/of ruzies die zijn uitgevochten voor de rechter. Schuldig of niet? Oordeel zelf. Afl.: Het drama van de bumperklever. Automobilisten die afsnijden of verkeerd invoegen: we ergeren ons allemaal wel eens op de weg. Bumperkleven is al jaren ergernis nummer één. Het wordt pijnlijk duidelijk dat irritatie op de weg enorme gevolgen kan hebben. Mark wordt lastig gevallen door een bumperklever. Hij raakt zo geïrriteerd dat hij hem wil afschrikken door even op de rem te trappen. De klever moet uitwijken, crasht tegen een boom en overlijdt. Is Mark schuldig aan doodslag?
Toad schreef:een brommer mag wel met 50km/uur op de rijbaan in de bebouwde kom.. op het fietspad 30 km/uur
Chiqa schreef:xNursiex schreef:Een fietser die zich zonder licht voor mijn auto gooit ...
Geloof hier weinig tot eerlijk gezegd helemaal niets van, of wilde dit persoon een eind aan zijn leven maken?
Je heb idd niet veel begrepen van de rangordes, dat er geen verschillen zijn of wou jij een gevecht aan gaan op je fietsje met een vrachtwagen?
Toekie schreef:Als er eentje echt gevaarlijk dicht achter je rijdt, jou van de weg probeert te duwen en dat ook nog voor lange tijd, zou ik serieus overwegen om ergens een oprit/weggetje op te rijden (of zelfs rustig af te remmen - richting aangeven - en in de berm te wachten zodat die gek voorbij kan) en daarna je weg weer rustig te vervolgen.
Toekie schreef:Scootergebruikers moeten toch ook altijd verplicht richting aangeven? Met knipperlicht of met de hand?
http://www.scooterwetgeving.nl/11022-zi ... licht.html
Chiqa schreef:Toekie schreef:Scootergebruikers moeten toch ook altijd verplicht richting aangeven? Met knipperlicht of met de hand?
http://www.scooterwetgeving.nl/11022-zi ... licht.html
Ja dat lijkt me ook vrij logisch eigenlijk dingen zitten dr toch niet voor niets op? En een automobilist kan nooit zien waar ze naar toegaan, t is al een zeldzaamheid als je zo'n brommerrijder ziet spiegelen dan weet je tenminste nog íets......
Ik snap ook niet dat sommige het lef hebben de wet te bepalen door hard af te gaan remmen of midden op de weg gaan rijden om het overige verkeer te belemmeren.
xNursiex schreef:Waarom zou ik harder gaan rijden en een boete riskeren als degene achter me haast heeft? En iemand constant bovenop mijn auto
vind ik bijzonder irritant en bovendien nog gevaarlijk ook.
Albert schreef:dravergekkie schreef:Albert : Dat is ook zoiets moet je dan met scooter maar 30 gaan rijden op de weg omdat het wegdek nat is ?
Dan krijg je nog veel meer ge-irriteerde weg gebruikers achter je.
Nee, defensief rijden is iets anders dan langzaam rijden. Je moet er, zeker als je zelf je kreukelzone bent, gewoon van uit gaan dat je niet gezien wordt.
Het is helaas illegaal, maar gewoon veiliger als je met gelijke snelheid met de stroom mee kan rijden. Ik denk dat het hele snelheidsverschil zorgt voor meer onveiligheid en ben voorstander van het afschaffen van "de brommer".
Teddy321 schreef:_Patriciaa schreef:Dit soort dingen maak ik zo vaak mee!!
en ik vind het zo schijt irritant en asociaal!!!
Net als laatst weer, ik rijd gewoon op een weg waar je 50 mag, en dus als automobilist ook niet harder, gaat er een of andere debiel op mn bumper hangen en steeds proberen er links/rechts langs te komen..
Ja op een gegeven moment ben ik het spuugzat en knijp ik mn rem vol in, en dan maar toeteren..
Verder halen ze me ook vaak in net voor bochten, vluchtheuvels enz..
En ja ik weet hoe irritant sommige scooterrijders zijn, ik heb nu al een poos rijlessen en scooterrijders zijn idd slecht zichtbaar..
Maar automobilisten mogen toch ook echt wel wat meer rekening houden met de scooters, het is nu eenmaal de regel dat ze op de weg moeten, daar kunnen we niks aan doen, Houd je als automobilist dan ook aan de regels want juist door dat gevaarlijke gedrag ontstaan er ongelukken..
Zo dat is er even uit
Levensgevaarlijk!! Dat je op een 50 km weg rijdt, wil nog niet zeggen dat JIJ moet voorkomen dat die automobilist harder rijdt! Indien zij erlangs willen, behoor je gewoon aan de kant te gaan. De snelheidsbeperking is niet aan jou!!
_Patriciaa schreef:Wanneer de automobilisten normaal achter me rijden ga ik heus aan de kant, maar wanneer iemand bijna bij me achterin zit, ga ik echt geen ruimte maken zodat ze er langs kunnen..