de Meneer in kwestie schreef:heb ik de afgelopen tijd van mijn eigen centen tarwe, worteltjes en bieten gekocht. Om ze bij te voeren en te voorkomen dat ze dit terrein ontvluchten, op zoek naar eten." Wijzend op het dode hertje: "Want zo'n jacht naar voedsel kost dierenlevens en is bovendien levensgevaarlijk voor weggebruikers. De beesten steken met hun lege magen massaal de weg over, automobilisten rijden zich vervolgens te pletter."
jowien schreef:Herten, vooral vrijgezellengroepen, zoeken altijd hun ruimte op, en gaan daarbij ook wel eens de openbare weg op. Die weg ligt vlak langs het duingebied. Daar gebeuren ongelukken met auto's. Een damhert op een auto betekent einde damhert, maar ook vaak einde auto (total-loss) en kan ook serieus menselijk letsel veroorzaken. Hier zijn al (vind ik) teveel ongelukken gebeurd.
Het huis van deze jachtopziener is vlakbij die weg. Door het bijvoeren lokt hij dus een grote groep herten naar die weg toe.
Eh, nou weet je helemaal niet meer wat waar is
Volgens de meneer houdt hij de herten aan de goede kant, volgens jou gaan ze de verkeerde kant op..
maar jowien, dank voor jouw "kant van het verhaal" maar erg duidelijk wordt het er niet van, geheel mijn mening natuurlijk...