Melissa schreef:Meestal krijgt men met de politie te maken als ze iets fout doen. En daardoor zien ze ook vaak alleen de negatieve punten. Het is makkelijk naar politie te wijzen.
Ook weten veel mensen niet dat het onderzoek praktisch ophoudt na de aangifte, de rest ligt in handen van de officier van justitie, welke werkt voor het OM. Helaas worden veel zaken aan gebrek aan bewijs geseponeerd. Men denkt vaak dat het aan de politie ligt, maar die hebben weinig bevoegdheden en eigenlijk heel weinig te zeggen. Ik heb alleen maar respect voor politiemensen. Een makkelijke baan is het zeker niet..
Dat is waar, maar in sommige gevallen is dat niet zo. Mijn ouders hebben een zaak en al enkele malen met de politie te maken gekregen zonder ook íets fout te doen (!!).
Bekeuringen, tja das hier schering en inslag, maar dat aanvaarden we ook en wordt netjes betaald.
Wat ik ook jammer vind (wat iemand ook al aangaf), is dat de politie inderdaad erg beperkt is in hun mogelijkheden.
Maar áls ze wat kunnen doen, doen ze ook vaak gewoon de moeite niet (diefstal oplichting...)