Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:56

1Boefje schreef:
Caira schreef:
Ik blijf erbij dat Wilders aandelen heeft in de Telegraaf of visa versa.

Das ook discriminatie, net alsof Wilders achter alle negatieve dingen over ´buitenlanders´ zit!

Waar zeg ik dat? Hoewel, ik zie Wilders niet snel bij een cursus marrokaantje knuffelen.

Ik blijf erbij dat veel van de haat ons ingegeven wordt door de media. Ik weet niet of iemand bekend is met NLP?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:57

LimaMambo schreef:
kukkie.. met veel mensen valt helaas niet samen te leven..
maar daar word niks aan gedaan en zodoende krijg je elke keer dit soort stukjes in de media

Hmm. jij lijkt me op basis van je posts hier wellicht één van die mensen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:57

@Abeltje77: wat maakt het uit of je 2 paspoorten hebt? Ben je dan minder mens? En Marokkanen die hun nationaliteit afstaan (paspoort inleveren) mogen inderdaad het land niet meer in. Met dank aan de Marokaanse wetgeving. twee paspoorten is vaker noodzaak dan gewenst.

Wanneer ben je Nederlander en wanneer Allochtoon (als dat al bestaat?). Eigenlijk is het raar dat de etnische afkomt gemeld wordt in een krantenbericht, net alsof 'autochtonen' nooit asociaal zijn. Wat gebeurd is in het ziekenhuis mag niet, punt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:58

Ik vind niet dat je de media hiervan kunt beschuldigen. De media schrijft wat wij willen lezen in principe. Ook een krant moet verkopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:58

Kukkie schreef:
LimaMambo schreef:
kukkie.. met veel mensen valt helaas niet samen te leven..
maar daar word niks aan gedaan en zodoende krijg je elke keer dit soort stukjes in de media

Hmm. jij lijkt me op basis van je posts hier wellicht één van die mensen.

goh want ontzettend knap dat je me aan de hand van 3 zinnetjes schijnt te kennen :+
hulde _/-\o_

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:58

ilse86 schreef:
Ik vind niet dat je de media hiervan kunt beschuldigen. De media schrijft wat wij willen lezen in principe. Ook een krant moet verkopen.

Volgens mij moet media objectief zijn..

Caira

Re: Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:59

houden we het wel sportief dames?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:59

Toch fijn dat de politie dan optreedt, als je ze nodig hebt. Wat een onzin zeg, onze aanwezigheid veroorzaakte nog meer onrust. Dus dan grijp je maar niet in? Ongelofelijk weer, maar we zijn niet veel anders gewend helaas.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:00

Marieke_K schreef:
ilse86 schreef:

Volgens mij moet media objectief zijn..

zou t wel moeten zijn ja. maar wie schrijft het? een journalist... een journalist is een mens. en een mens is nooit helemaal objectief.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:01

Het is niet te geloven, hier moet eens iets aan worden gedaan!!! Zijn ze nu helemaal gek geworden!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:03

Maar zijn het nog marokanen als ze een NL paspoort hebben? Bepaald een paspoort wie je bent. Volgens mij is dat nog altijd cultureel bepaald. Met of zonder NL paspoort voel ik mij meer verbonden met de Nederlandse cultuur dan welke andere ook.

Stempeltjes geven vind ik zo'n onzin. Het gaat er om of wat er gebeurd is een strafbaar feit is (of wij als maatschappij dat een strafbaar feit vinden, pas dan is het een strafbaar feit) en niet wat voor paspoort je op zak hebt.

@ilse86: ben ik met je eens. Maar om te stellen dat de media schrijft wat wij willen horen.. dat gaat wel een beetje ver. Zou betekenen dat er geen enkele objectiviteit meer is vanuit de media..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:05

Nee, dat zeg ik niet. Maar elke krant schrijft op z'n eigen manier. Ik denk niet dat een NRC lezer snel naar de telegraaf grijpt om maar een voorbeeld te noemen. je schrijft altijd voor een bepaalde doelgroep. de doelgroep bepaalt het middel en de wijze waarop je m benadert, anders leest geen hond wat je schrijft.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:05

oei.. er is al een lekkere discussie gaande.

ik denk dat de berichtgeving wel degelijk invloed heeft op onze gedachte over allochtonen en autochtonen, hoeveel `tokkies` zijn er wel niet die rare dingen doe...

mijn mening is dat de politie hier in nederland veel harder mag worden. als iemand dwars is, knuppel hem maar neer. dan krijg je respect. nu krijgt de politie een zaak aan zijn broek als ze dat zouden doen. mensen weten gewoon dat de politie niks doet en doen gewoon raar...

Nederland is een land vol frustaties

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:07

ik vind het ook raar dat de politie niks mag hier. de politie moet handhaven. dat kan niet alleen maar met een wijzend vingertje, helaas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:07

Charlie_P schreef:
Toch fijn dat de politie dan optreedt, als je ze nodig hebt. Wat een onzin zeg, onze aanwezigheid veroorzaakte nog meer onrust. Dus dan grijp je maar niet in? Ongelofelijk weer, maar we zijn niet veel anders gewend helaas.

Dat was ook mijn gedachte. Dus als we dingen doen die niet door de beugel komt, en de politie komt, dan moeten we dus niet ophouden met stampij maken, maar juist nog wat meer???!!! Wat is dit voor rare wereld? Als jij je door politie niet in het gareel laat brengen, dan kom je verdorie in de cel maar tot rust!!
Als politie zijnde kan je toch niet zomaar het ziekenhuispersoneel aan hun lot overlaten? Die artsen proberen hun werk te doen, laat de politie dan ook hun werk doen. Ongelooflijk......

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:09

Er zijn wel meer gevallen waarin het ambulance personeel hun werk niet kunnen doen. Een aantal jaar geleden was zo'n geval bij rellen met voetbalsupporters. Dat waren gewoon Nederlanders. Elk volk heeft zn rotte appels!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:09

ilse86 schreef:
Nee, dat zeg ik niet. Maar elke krant schrijft op z'n eigen manier. Ik denk niet dat een NRC lezer snel naar de telegraaf grijpt om maar een voorbeeld te noemen. je schrijft altijd voor een bepaalde doelgroep. de doelgroep bepaalt het middel en de wijze waarop je m benadert, anders leest geen hond wat je schrijft.

Ben ik met je eens. Telegraaf is een relkrant / sbs6 niveau dus ik vermoed inderdaad dat dit bericht wat is opgeblazen (zal vast groot op de voorpagina hebben gestaan).

@joltsje: politie harder optreden.. Hmm.. vraag me af of dat echt werkt. Landen waar de politie hard op treed zijn ook niet vrij van ernstige vergrijpen.. Zelfde als landen waar de doodstraf nog is: wonen toch ook nog steeds moordenaars en verkrachters? Geweld lost geen geweld op.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:10

Marieke_K schreef:
@joltsje: politie harder optreden.. Hmm.. vraag me af of dat echt werkt. Landen waar de politie hard op treed zijn ook niet vrij van ernstige vergrijpen.. Zelfde als landen waar de doodstraf nog is: wonen toch ook nog steeds moordenaars en verkrachters? Geweld lost geen geweld op.

Het ligt aan de normen en waarden van het volk.
Ga maar eens in Japan kijken! Daar wordt je eng van de correctheid en beleefdheid!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:12

Geweld lost inderdaad geen geweld op. Maar als je zegt: "als je geweld gebruikt, tast ik je aan in je rechten" bijvoorbeeld, dan heb je ook nog noooit zoveel heibel beleefd... dat betekent niet dat ik pleit voor geweld hoor. Maar moet je die mensen dan bijvoorbeeld rechten afnemen? Of het land uitzetten? Wat is nou DE manier om dit soort achterlijkheden te vermijden.

Caira

geweld zal alleen maar meer geweld uitlokken, kijk naar Amerika. Dus ook dat is niet de oplossing, en zolang mensen de schuld elders zoeken ipv de hand in eigen boezem te steken komen we geen stap verder....

Joltsje

@marieke_K: klopt, geweld lost geen geweld op en het moeten ook geen amerika praktijken worden dat de mensen alleen maar bij de politie gaan zodat ze wat kunnen huffen etc.

maar soms moet er zwaarder ingegrepen worden dan alleen een wijzend vingertje.. dat mag nu niet..
je moet respect hebben voor de politie.. voor de een is streng aanspreken voldoende de andere moet het voelen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:13

Volgens mij moet de politie hier eerst vragen: "meneer, mag ik u alstublieft aanhouden " _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:13

bijna wel ja..

heeft u iemand verkracht? ooh, mag ik u meenemen naar het bureau? oei een fout in de standaard zin.. nou dan gaat u weer vrijaf.. veel plezier

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:14

Maar ja dan lees ik op LZP weer een topic waarin de politie verweten wordt dat ze mensen met te weinig respect behandelen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:14

Maar ook daar worden geweldsdelicten gepleegd... Normen en waarden komen naar mijn idee deels voort uit culturele overtuigingen. In Nederland is de cultuur aan het veranderen (en nee dat komt niet alleen door buitenlanders) maar ook door multimedia etc. Verandering is alleen niet altijd vooruitgang.

De oplossing? Geen idee. De tijd zal het leren en wij zijn er en allemaal debet aan en kunnen er allemaal aan bijdragen dat het veranderd.