Prince_ schreef:Belachelijk! Ik vind niet dat mensen verplicht hun stoep sneeuwvrij moeten houden!
Het is toch ook niet HUn stoep. Het is gemeentestoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Een paadje prima, maar de hele stoep, ik dacht het niet. Ik maak op eigen terrein altijd een paadje voor postbezorgers en ook op de stoep een paadje, maar ga echt niet de hele stoep doen. Dan lopen de mensen maar achter elkaar ipv naast elkaar.
Anne_GTI schreef:Mijn stoep is mooi schoon dus niemand hoeft hier zijn benen te breken door de gladheid. Heb ik zelf ook gemak van en veel werk is het niet. In 5 minuten met een goeie sneeuwschuiver klaar. Kleine moeite, groot plezier.
Heb voor mijn buurman ook een mooi pad gemaakt en de buurvrouw aan de andere kant kan ook fatsoenlijk bij haar voordeur en garage komen.
Als je gewoon goed gezond bent doe je dat even voor je medemens. Druk met werken etc. vind ik kulargumenten. Ipv naar de sportschool kan je ook sneeuw gaan scheppen. Kost niets en levert een boel waardering op van je medemens.
MootjeH schreef:Ik vind hier in de straat de stoepen waar niet geveegd is juist begaanbaarder dan de stoepen waar wel geveegd is. Overal waar wél geveegd is, is het 's ochtends spekglad omdat de onvermijdelijke restjes opvriezen. Over de sneeuw kun je tenminste nog een beetje lopen.
Lienek schreef:ach jeetje wat stellen we ons aan.
Ik woon in het buitengebied dus geen stoep, maar ik vind jullie zeer asociaal en verwend klinken.
Ik krijg opeens de penny gedachte....
Maar goed. stel jij veegt de stoep voor jou huis niet weg, en een oud vrouwtje komt aan lopen ziet dit stoepje
en kan A; er overheen lopen met kans tot uitglijden en dus tot erngstig ongeluk lijden.
of B; de straat op gaan maar er hoeft maar 1 auto haar niet te zien en dan heb je precies hetzelfde als bij a.
En nu ik er over na denk; doet me aan de film Avatar denken; de mens als het haatdragende ras.
Lienek schreef:Breghje, ik weet niet wat jij onder amper bewegen verstaat(misschien dat je last van je rug of andere klachten hebt) maar de gemiddelde gezonde nederlander kan best aan zijn mede mens denken niet waar?
Edit; even betere uitleg.