Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noudy schreef:Ik zou mijn hond toch eerst een poos vanaf de kant proberen te redden mocht dat echt niet lukken, dan spring ik ook het water in.
Bonita_Bon schreef:Wat een oerstom filmpje, tenminste wat erop te zien is. Hond word door die vrouw bijna onder water geduwt terwijl dat dier nog prima kan zwemmen. Vrouw trekt haar hand weg voor de hulpverlener omdat eerrst haar hond eruit moet, sorry maar kan me er echt kwaad om maken. Ze hielp haar hond totaal niet met dat hysterische gedoe en waagde haar eigen leven om niks, en dat terwijl vrienden/bekenden wanhopig haar naam riepen en hulpverleners zich in allerlei bochten voor haar wrongen, en dan gewoon haar hand wegtrekken. Nee, ik vind dit eerder simpel ipv heldhaftig.
Mijn hond is mij ook heel veel waard maar ik ben dusdanig helder van geest dat ik hem met een actie als dit niet zou helpen! Stel dat ik er toch achterna was gesprongen, zou ik me wel degelijk uit het ijs hebben laten trekken om DAARNA alles op alles te zetten om mijn dier te redden. dood heeft een dier ook niks meer aan je he...
Chiqa schreef:Bonita_Bon schreef:Wat een oerstom filmpje, tenminste wat erop te zien is. Hond word door die vrouw bijna onder water geduwt terwijl dat dier nog prima kan zwemmen. Vrouw trekt haar hand weg voor de hulpverlener omdat eerrst haar hond eruit moet, sorry maar kan me er echt kwaad om maken. Ze hielp haar hond totaal niet met dat hysterische gedoe en waagde haar eigen leven om niks, en dat terwijl vrienden/bekenden wanhopig haar naam riepen en hulpverleners zich in allerlei bochten voor haar wrongen, en dan gewoon haar hand wegtrekken. Nee, ik vind dit eerder simpel ipv heldhaftig.
Mijn hond is mij ook heel veel waard maar ik ben dusdanig helder van geest dat ik hem met een actie als dit niet zou helpen! Stel dat ik er toch achterna was gesprongen, zou ik me wel degelijk uit het ijs hebben laten trekken om DAARNA alles op alles te zetten om mijn dier te redden. dood heeft een dier ook niks meer aan je he...
Nobodies perfect zou jij moeten weten zie dat je psychologie heb gestudeerd?
Mensen in paniek kunnen heel raar reageren doe je je helemaal niets aan.
aerdenhout1 schreef:Ook ik rem voor dieren...eigenlijk hetzelfde..eerst proberen je eigen of iemand anders zijn beestje te redden en dan pas nadenken...stom natuurlijk, maar ja..das dierenliefde he??
Dat je naderhand denk..was best wel stom en heel gevaarlijk wat ik deed!!
rockwitch schreef:Tja toch zou ik er ook achteraan gedoken zijn, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik niks doe terwijl dat beest daar in dat koude water ligt.
Overigens hebben wij op de hondenschool altijd mensen op het hart gedrukt nooit hun honden bij of op het ijs te laten. Ze hebben daar wel eens meegemaakt dat een beagle onder het ijs verdween en pas na het dooien weer boven kwam drijven.
Van de week zag ik iemand op het ijs staan met zijn hond, ik had echt zoiets van hoe stom kan je zijn.