Vrouw springt in wak om hond te redden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Vrouw springt in wak om hond te redden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:46

Ik heb geen flauw idee wat ik zou doen. Mischien wel in blinde paniek er achteraan springen. Heb het in de zomer met een jong veulen gehad die ten water ging en die ben ik zowat nagesprongen. Dus denk dat ik het in paniek ook wel voor een hond zou doen. Maar mischien ook niet.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:31

Ik had precies het zelfde gedaan. Wel dapper van dr. :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:14

noudy schreef:
Ik zou mijn hond toch eerst een poos vanaf de kant proberen te redden mocht dat echt niet lukken, dan spring ik ook het water in.

Als je goed luisterd naar wat er in het filmpje gezegd wordt, dan hoor je dat het zo ook gebeurd is. Ze is ook niet het wak ingesprongen, maar er ook doorheen gezakt terwijl ze de hond probeerde te redden.

Ik zou net zo panisch gereageerd hebben en hetzelfde hebben gedaan. :=

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:47

Ik ben zelf ook zo :o. Mijn hond rende de weg op, en kijkt niet ofzo, dus ben er achterna gerend en kwam gelijk een auto aan, die gelukkig net op tijd stopte, anders lag ik er onder :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:55

Ook ik rem voor dieren...eigenlijk hetzelfde..eerst proberen je eigen of iemand anders zijn beestje te redden en dan pas nadenken...stom natuurlijk, maar ja..das dierenliefde he??
Dat je naderhand denk..was best wel stom en heel gevaarlijk wat ik deed!!

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:06

Ik liep er net toevallig over na te denken, ik weet niet wat ik zou doen. Voorlopig ligt hier nog een dikke laag ijs op het water maar zodra het gaat dooien gaat m'n hond weer aan de riem.

Ik vraag me af hoelang een hond onder het ijs kan blijven leven en of het dan wel zin heeft om er achter aan te springen. Het lijkt me in ieder geval verschrikkelijk om je hond zo te zien sterven. Deze vrouw heeft wel heel veel geluk gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:06

Bonita_Bon schreef:
Wat een oerstom filmpje, tenminste wat erop te zien is. Hond word door die vrouw bijna onder water geduwt terwijl dat dier nog prima kan zwemmen. Vrouw trekt haar hand weg voor de hulpverlener omdat eerrst haar hond eruit moet, sorry maar kan me er echt kwaad om maken. Ze hielp haar hond totaal niet met dat hysterische gedoe en waagde haar eigen leven om niks, en dat terwijl vrienden/bekenden wanhopig haar naam riepen en hulpverleners zich in allerlei bochten voor haar wrongen, en dan gewoon haar hand wegtrekken. Nee, ik vind dit eerder simpel ipv heldhaftig.

Mijn hond is mij ook heel veel waard maar ik ben dusdanig helder van geest dat ik hem met een actie als dit niet zou helpen! Stel dat ik er toch achterna was gesprongen, zou ik me wel degelijk uit het ijs hebben laten trekken om DAARNA alles op alles te zetten om mijn dier te redden. dood heeft een dier ook niks meer aan je he...

Nobodies perfect zou jij moeten weten zie dat je psychologie heb gestudeerd?
Mensen in paniek kunnen heel raar reageren doe je je helemaal niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:59

Mijn schat zou ook zijn leven wagen om een dier te redden (heeft hij weleens gedaan ook).

Alleen hij is niet zo stom iedereen (inclusief de hond) daarbij in gevaar te brengen.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:07

Soms doe je iets heel impulsief, zoals in de geval. Al kan ik dit geen slimme actie noemen :n In deze situatie was het slimmer geweest om even na te denken en hulp in te schakelen van de omstandigers.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:44

ik zou het ook doen
liever koud dan een schuld gevoel om dat me hond dood ligt te gaan

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:21

Chiqa schreef:
Bonita_Bon schreef:
Wat een oerstom filmpje, tenminste wat erop te zien is. Hond word door die vrouw bijna onder water geduwt terwijl dat dier nog prima kan zwemmen. Vrouw trekt haar hand weg voor de hulpverlener omdat eerrst haar hond eruit moet, sorry maar kan me er echt kwaad om maken. Ze hielp haar hond totaal niet met dat hysterische gedoe en waagde haar eigen leven om niks, en dat terwijl vrienden/bekenden wanhopig haar naam riepen en hulpverleners zich in allerlei bochten voor haar wrongen, en dan gewoon haar hand wegtrekken. Nee, ik vind dit eerder simpel ipv heldhaftig.

Mijn hond is mij ook heel veel waard maar ik ben dusdanig helder van geest dat ik hem met een actie als dit niet zou helpen! Stel dat ik er toch achterna was gesprongen, zou ik me wel degelijk uit het ijs hebben laten trekken om DAARNA alles op alles te zetten om mijn dier te redden. dood heeft een dier ook niks meer aan je he...

Nobodies perfect zou jij moeten weten zie dat je psychologie heb gestudeerd?
Mensen in paniek kunnen heel raar reageren doe je je helemaal niets aan.

Nee, zo zou ik nooit op iemands gedrag mogen reageren, laten we het op mijn ex studie gooien ;-)
Bovenstaande is mijn mening, ik zeg niet dat ik het niet snap, ik snap heus haar gedachtengang wel, maar vind die dus ja...stom.
En nee Nobody is perfect, maar om iedereens fouten daar nou op af te schuiven...?

offtopic. wat heb jij trouwens een waanzinnig leuke hond in JOUW profiel staan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:43

Als mijn hond (naja ex-hond woont nu bij mijn ouders) in het ijskoude water zou belandden en ik zie dat hij er niet meer uit kan komen......spring ik er ook in.
Ook als het niet mijn eigen hond betreft trouwens....misschien is het niet zo slim van de dame in kwestie, maar ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan.
Voor mijn ogen mn hond zien verzuipen vergeef ik mezelf nooit, dan moet ik op zn minst een poging hebben gedaan om hem eruit te krijgen.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:08

Natuuurlijk zou ik mijn hond willen redden. Maar zou misschien eerst de andere opties even overwegen, voordat ik zelf het ijskoude water inspring.
Vind dat de vrouw wel wat vreemd reageert op de hulpverleners. Trekt haar hand weg omdat eerst die hond er perse uit moet.. die mensen staan daar speciaal voor haar!
Mijn leven is me toch wel net zo veel waard dat ik me toch wel uit het ijs zou laten helpen.. kan daarna die hond eruit!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:14

Ik vrees dat ik er ook achteraan gesprongen was.... of ik had een wak gemaakt tot aan de kant aan toe, dan kon de hond er zelf uit komen.
Zag laatst op TV een flimpje, die man had de hulpdiensten gebeld, maar die hielden eigenlijk alleen de eigenaar tegen om achter zijn hond aan te gaan....Uiteindelijk liep het goed af.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:46

Ik weet niet of ik direct het water in zou springen maar ik zou zeker niet kunnen toekijken hoe mijn hond aan het verdrinken en onderkoelen is.. Maar ik denk dat je op zo'n moment toch anders reageerd dan dat je denkt te gaan doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:49

ik zou voor ieder dier in het water springen...niet alleen voor mijn eigen hond...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:51

Ik zou mijn hond niet voor mijn ogen laten verzuipen.
Maar hij zakt niet gelijk naar de bodem hoor, zou eerst even normaal nadenken wat ik hier nou mee aan zou moeten,
inplaats van gelijk het water in te gaan want daar heeft die hond toch ook niks aan :+.
Dat zou dan wel een laatste oplossing zijn, maar die dieren kunnen nog best wat hebben, dus gelijk het water in zou ik niet doen.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 11-01-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:53

Casca schreef:
(die van mij weten dat ze er niet op mogen!)

en je kunt zeker ook 100% zeker zeggen dat ze er niet op gaan :+

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:55

aerdenhout1 schreef:
Ook ik rem voor dieren...eigenlijk hetzelfde..eerst proberen je eigen of iemand anders zijn beestje te redden en dan pas nadenken...stom natuurlijk, maar ja..das dierenliefde he??
Dat je naderhand denk..was best wel stom en heel gevaarlijk wat ik deed!!

Ja inderdaad, net als die meneer die remde voor een zwaan. De man achter hem moest toen ook remmen maar gleed door net als de gene daarachter. Die een tegenligger ramde en nog iemand die door dit remmen in de sloot belande. Vijf auto's die elkaar rammen door 1 zwaan, 1 zwaargewonde ... Maar ja ik rem ook voor een dier, al is het maar uit (verkeerde?) reflex

Oja, de zwaan kwam ongedeerd uit de strijd.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:09

Wat me opvalt is dat zij over het ijs gesleept moet worden en blijkbaar ook nog eens onderkoelingsverschijnselen heeft, terwijl die hond al kwispelend de kant op rent. Denk dat veel mensen in zo'n geval zich niet echt realiseren dat honden veel beter tegen dat koude water kunnen dan wij zelf.

Wat ik zelf zou doen weet ik niet. ;)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:12

OMG! Tja, ik heb ook een zwarte lab... en een blonde, maar ik zou hetzelfde doen. Ik zou kapot gaan als ik er niet alles aan gedaan zou hebben om hem/haar te redden. Moet er niet aan denken.
Wat een topwijf!

edit: Oke, nu heb ik het filmpje ook gekeken. Wat een wereld vrouw!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:18

Ik vind het echt dom. Die hond was ook wel op tijd op de kant gekomen als ze hulpdiensten had ingeschakeld of omstanders had gevraagd te helpen. De kans is groter dat je meer voor je hond kan betekenen als je aan de kant blijft dan dat je hem achterna springt...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:24

Tja toch zou ik er ook achteraan gedoken zijn, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik niks doe terwijl dat beest daar in dat koude water ligt.
Overigens hebben wij op de hondenschool altijd mensen op het hart gedrukt nooit hun honden bij of op het ijs te laten. Ze hebben daar wel eens meegemaakt dat een beagle onder het ijs verdween en pas na het dooien weer boven kwam drijven.
Van de week zag ik iemand op het ijs staan met zijn hond, ik had echt zoiets van hoe stom kan je zijn.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:26

rockwitch schreef:
Tja toch zou ik er ook achteraan gedoken zijn, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik niks doe terwijl dat beest daar in dat koude water ligt.
Overigens hebben wij op de hondenschool altijd mensen op het hart gedrukt nooit hun honden bij of op het ijs te laten. Ze hebben daar wel eens meegemaakt dat een beagle onder het ijs verdween en pas na het dooien weer boven kwam drijven.
Van de week zag ik iemand op het ijs staan met zijn hond, ik had echt zoiets van hoe stom kan je zijn.

Er niet achteraan duiken is iets anders als niks doen. Beter bedenk je eerst wat je het beste kunt doen. En dat is denk ik altijd eerst extra hulp inschakelen. Ook voor jezelf, als je samen met je hond onderkoeld raakt heb je er niet zoveel aan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:06

Dat is ook wel zo en daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar als het bij mij om mijn dieren gaat denk ik waarschijnlijk niet zo hard meer na en handel ik impulsief, is waarschijnlijk niet de allerbeste manier, maar tja zo zit ik in elkaar.