Kat bezwijkt onder "aanval met vuurwerk"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:31

RheaNisan schreef:
Gatverdamme, hoe kan je zo'n weerloos dier zoiets aandoen!

* De daders verdienen hetzelfde lot! Het liefst een 10000klappertje! :(

Inderdaad!

Zulke mensen zijn gewoon ziek in het hoofd.

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:32

Erm erm diertje :(:)

Wat een afschuwelijke wezens heeft onze lieve heer toch onder z'n kostgangers rond lopen op deze aardkloot :(

Citaat:
Echt WOEST wordt ik hiervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zal die gasten een lawinepijl in hun reet drukken, klootzakken

Mag het ook een hele bundel lawinepijlen zijn?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:33

jeetje, dit is echt ziek
Hoe kunnen mensen in godsnaam zoiets bedenken en ook nog daadwerkelijk doen?
Ik begrijp het niet, echt niet... :n
Ik zit hier gewoon met de tranen in m'n ogen!

om dergelijke redenen heb ik m'n katten ook binnen gelaten met oud op nieuw

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:34

Ik zag het gister avond al op hart van nederland mijn zusje liepen de tranen over de wangen ze was best boos en zat tegen mam te zeggen maar dit doe je toch niet enz
Ja mam zo ik kan er ook niets aan doen meid Sommige mensen hebben een hart van steen

Godskolere wat zag dat arme ding deruit!
ZiekZiekZiek zijn die gasten die dit gedaan hebben
Het zelfde terug doen maar dan nog erger
Ik zeur er wel vaker over dat ze het recht wat ze in america hebben hier ook MOETEN toepassen maar nu is toch echt de moed vol
Die straf wat ze hier krijgen leren ze helemaal niets van!
Ik america wel maarja wie zijn wij...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:39

Binckydenice schreef:
Geen reden om mijn kat binnen te houden zoals hierboven staan. Er worden ook genoeg mensen doodgereden op straat, ga je de straat dan ook niet meer op?

met o&n gaan mijn katten echt wel naar binnen!! De dag voor oudjaarsdag, oudjaarsdag EN nieuwjaarsdag blijven ze binnen. van schrik onder een auto rennen, bekogeld worden met vuurwerk, dronken mensen, andere gestresste dieren....
Ik bedoel, je kan het risico ook gewoon beperken, je steekt ook geen snelweg over toch?

Ontopic, vreselijk bericht, zag het gister op Hart van Nederland en ik schoot echt even vol, wal-ge-lijk!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:42

Ach ach ,wat afschuwelijk.
Mensen die dit doen is geen kruid tegen gewassen, straf zal niet helpen,
van mij mogen ze ze afknallen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:45

Bonita_Bon schreef:
Binckydenice schreef:
Geen reden om mijn kat binnen te houden zoals hierboven staan. Er worden ook genoeg mensen doodgereden op straat, ga je de straat dan ook niet meer op?

met o&n gaan mijn katten echt wel naar binnen!! De dag voor oudjaarsdag, oudjaarsdag EN nieuwjaarsdag blijven ze binnen. van schrik onder een auto rennen, bekogeld worden met vuurwerk, dronken mensen, andere gestresste dieren....
Ik bedoel, je kan het risico ook gewoon beperken, je steekt ook geen snelweg over toch?

Dat is appels met peren vergelijken :+

Bonita_Bon

Re: Kat bezwijkt onder "aanval met vuurwerk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:54

Ik vind "er worden genoeg mensen doodgereden op straat, ga je de straat dan ook niet meer op" een evenwijdige vergelijking. Mijn katten lopen het hele jaar lekker buiten, maar die drie dagen hebben ze even pech, hoe boos ze de tweede dag ook zijn (eerste dag vinden ze het prima en de derde dag hebben ze zich erbij neergelegt, maar dag 2 proberen ze snel naar buiten te glippen).
Maar jij neemt het risico dat je je kat in delen terug vind na de oud en nieuw (danwel onder een auto, danwel door iets anders?) buiten dat vind ik het niet diervriendelijk je dier buiten te houden, geen enkel dier vind vuurwerk prettig en ieder dier ondervind enige vorm van stress. dat kun je bij katten heel eenvoudig tegengaan, of komen die van jou echt helemaal nooit binnen (dan zou je de stress wel kunnen vergroten) bij de musjes in de heg word dat wat lastiger. Of woon je ergens afgelegen op een hutje op de hei 9dan zou ik het me wel voor kunnen stellen, dat je de drie vuurpijlen van je buurman (a 2 km verder) wel op de koop toe neemt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:56

Dat is inderdaad geen vergelijking vind ik. Deze kat is de spreekwoordelijke snelweg opgegooid, daar is niks vrijwilligs aan geweest. Beest heeft niet zelf een rotje in zijn kont gedaan en aangestoken... Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met je dieren rond deze tijd. Maar dit is gewoon onmenselijk. Wie dit gedaan heeft, heeft geen gevoel.

Paintlinger

Re: Kat bezwijkt onder "aanval met vuurwerk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:57

Bah, walgelijk!
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dit doen!!

Zoiets moet ik niet zien, dan hebben ze aan mij echt een hele verkeerde........

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:58

die mensen moeten ze levenslang opsluite!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:59

JoT schreef:
Dat is inderdaad geen vergelijking vind ik. Deze kat is de spreekwoordelijke snelweg opgegooid, daar is niks vrijwilligs aan geweest. Beest heeft niet zelf een rotje in zijn kont gedaan en aangestoken... Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met je dieren rond deze tijd. Maar dit is gewoon onmenselijk. Wie dit gedaan heeft, heeft geen gevoel.

Precies!!! je mist nu mijn punt geloof ik JoT!

Blue_Eyes

Walgelijk....... wie verzint zoiets. Ik heb geen kat, maar ik haal ook mijn konijn binnen met oud en nieuw... in de schuur dan, waar het temperatuurverschil niet te groot is. Ik wil niet dat een of andere mafkees een rotje over de schuuting in de ren mikt en dat het beest zich letterlijk doodschrikt.

T3mptati0n

:\ Dat is gwn vlak bij mij gebeurt. Een dorp verder. Mensen worden steeds walgelijker !

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:01

Poohbeer schreef:
Hier zijn toch geen woorden voor.....behalve dat ik bij de daders met liefde hetzelfde zou doen !!!!!
Hoe verzinnen mensen zoiets??

Ja inderdaad, je zou het bij de daders ook met veel plezier doen. Ongelofelijk, zo'n weerloos diertje.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:02

Hoe ziek kan je zijn :n
Dit bewijst maar weer dat alle dieren binnen moeten blijven met oud en nieuw, je weet maar nooit wat voor gekken er rond lopen.
Ik hoop dat de dader(s) gevonden wordt!

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:06

Je kan je eigen kat wel binnen houden maar als ze echt willen pakken ze wel een zwerfkat ofzo, het is toch gewoon belachelijk dat iemand zoiets kan doen,.. :(

Dit is ook een keer gebeurd waar ik eerst woonde, gelukkig kwam men er al snel achter wie het hadden gedaan,.....
Alleen deed de politie er weinig tegen,,... ook zoiets, laat ze het dan eens goed aanpakken maar nee wat krijgen ze een boete die ze met zakgeld nog betaald kan worden...

De jongen die het in mijn vorige woonplaats had gedaan hebben ze even laten voelen hoe het was, de jongen kon uiteindelijk zelf rennen met rotjes in zn reet!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:06

Bonita_Bon schreef:
JoT schreef:

Precies!!! je mist nu mijn punt geloof ik JoT!

Ja doei, zo ken ik er nog wel een paar. Risicobeperking is één ding, je dieren beschermen tegen dit soort achterlijken is heel wat anders. Etterbakjes die rotjes in de richting van een dier gooien mogen ze wat mij betreft de rest van het jaar afval laten prikken langs de snelweg in hun vrije tijd. Maar dit is toch wel van een heel andere categorie. De enige manier om je beessie tegen dit soort beesten te beschermen is om ze jaarrond binnen te houden.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:07

Wat een zieke geest heb je dan,als je dit aan een dier toedoet.
Ik kreeg tranen in m'n ogen toen ik het las.

Ik vind dat al dat knalvuurwerk verboden moet worden.
Hier is het alleen nog mogelijk om siervuurwerk(en dan alleen de potten) te kopen.En er is hier nooit rottigheid.
Hoe vaak lees je nou wel niet dat er slachtoffers zijn door die rotzooi (en dan zowel dieren als mensen)
Snap zowiezo de lol er niet van :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:07

als iemand dit bij mijn pukkie had geflikt (of figaro) dan had ik die persoon een heel onplezierig wijze van straf laten zien... dat die niet snel zal vergeten...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:08

Echt heeel bizar en heeeeel walgelijk! :(

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:09

Vanochtend las ik ook het bericht over de arme kat. Ik snap niet wat iemand bezielt..... Hoe KUN je een weerloos dier dit aandoen? Ik snap het niet.............. Voel me de hele dag naar nadat ik dit bericht heb gelezen. Op 't AD staat het volgende bericht:

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... werk.dhtml

Is dit dezelde kat of niet? ;(

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:11

JoT schreef:
Ja doei, zo ken ik er nog wel een paar. Risicobeperking is één ding, je dieren beschermen tegen dit soort achterlijken is heel wat anders. Etterbakjes die rotjes in de richting van een dier gooien mogen ze wat mij betreft de rest van het jaar afval laten prikken langs de snelweg in hun vrije tijd. Maar dit is toch wel van een heel andere categorie. De enige manier om je beessie tegen dit soort beesten te beschermen is om ze jaarrond binnen te houden.

Ik vind je katten rond oud en nieuw 2 of 3 dagen binnen houden een kleine moeite en een hele grote risico beperking. de kat van mijn moeder is paar jaar terug onder een auto gerent toen er vuurwerk naar haar werd gegooit, gelukkig hgeeft ze het overleefd, maar heeft er wel een hersenbeschadiging aan over gehouden (en een gebroken bekken en onderkaak maar goed)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:14

xxJacqyxx schreef:
Vanochtend las ik ook het bericht over de arme kat. Ik snap niet wat iemand bezielt..... Hoe KUN je een weerloos dier dit aandoen? Ik snap het niet.............. Voel me de hele dag naar nadat ik dit bericht heb gelezen. Op 't AD staat het volgende bericht:

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... werk.dhtml

Is dit dezelde kat of niet? ;(

Dat lijkt dezelfde kat, maar hier is het ineens iemand anders die het beestje mee naar huis heeft genomen (medewerkster van de bouwmarkt t.o.v. klein meisje)

Edit: artikel heeft het over een klein meisje, maar die heeft wel de kat op de scooter mee naar huis genomen? :?
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 05-01-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:14

Bonita_Bon schreef:
JoT schreef:

Ik vind je katten rond oud en nieuw 2 of 3 dagen binnen houden een kleine moeite en een hele grote risico beperking. de kat van mijn moeder is paar jaar terug onder een auto gerent toen er vuurwerk naar haar werd gegooit, gelukkig hgeeft ze het overleefd, maar heeft er wel een hersenbeschadiging aan over gehouden (en een gebroken bekken en onderkaak maar goed)

Kleine moeite?????
Mijn kat besloot om oudjaardag van de slaapkamer naar beneden te springen omdat hij het er niet mee eens was dat hij thuis moest blijven.... Ik heb heb de volgende dag pas terug gezien. Vaak vinden ze zelf wel een veilige plek om te schuilen....