"1 kind is een accessoire, 2 kinderen zijn een gezin"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "1 kind is een accessoire, 2 kinderen zijn een gezin"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:14

Achjoh dit zegt toch wat over haar in plaats van over mensen met 1 kind? :)

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:25

:+
Misterylady schreef:
Niet dat ik het nou eens ben maar haar uitspraak maar ik snap 'm wel.
Je wilt niet weten hoeveels stellen een kind "nemen" omdat het zo hoort (kinderen krijgen) of omdat iedereen in de vriendengroep al kinderen heeft.
Dat zijn mensen die een kind als een soort accessoire zien, oftewel dat moet je hebben anders hoor je er niet bij.

En die tweede nemen ze er dan ook weer bij omdat het zo hoort...want tja..anders ben je geen gezin :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:38

Ik ga temmen, om de titel te veranderen in:
"1 kind is een accessoire, 2 kinderen zijn een setje"

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:45

_O- hahaha. Ja maar dan moet het wel een 2-ling zijn anders past het dus echt niet bij elkaar.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:51

Ik heb een accesoire gebaard!!!

Wat een lekker kortzichtige uitspraak van Kim-Lian. Ik had haar al niet erg hoog ingeschat, zat er blijkbaar niet zo heel erg naast.

Afijn.... een keer flink om lachen maar denk ik verder kan je er toch niks mee.

Of zullen we haar mailen dat je stiekem eigenlijk pas écht meetelt als je je eigen elftal hebt gebaard?? Dan kan ze nog effe vooruit en blijft het weer wat stiller onder die steen _O- _O- _O- .

Zij is toch de dochter van Bas van Toor, Bassie van Adriaan als ik het goed heb? En enig kind zelf??? (Zit ik ernaast hoor ik het graag...)

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:53

Ik heb even het hele artikel opgezocht..

Citaat:
Kim-Lian: een baby is een accessoire
Kim-Lian van der Meij kijkt er naar uit om voor de tweede keer moeder te worden. De 29-jarige zangeres en actrice is uitgerekend in de zomer.

Copyright 2009, Novum

Kim-Lian: een baby is accessoire

(Novum) - Kim-Lian van der Meij kijkt er naar uit om voor de tweede keer moeder te worden. De musicalactrice is uitgerekend in de zomer. Van der Meij heeft al haar 1-jarig dochtertje Ronja, maar vindt dat er bij twee kinderen pas echt sprake is van een gezin."2010 is al helemaal volgepland", vertelt Van der Meij aan Novum Nieuws. Door haar Zweedse vriend bevindt de actrice zich in het nieuwe jaar vaak in het buitenland. "Tussendoor ga ik nog even bevallen", grapt Van der Meij. De actrice kan niet wachten totdat haar tweede kindje er is. "Ik hoorde laatst een hele mooie uitspraak: één kind is een accessoire, twee kinderen zijn een familie."

Ook Katja Schuurman, Wendy van Dijk en zangeres Anouk hopen in 2010 een gezond kindje op de wereld te zetten. Katja en haar man Thijs Römer verwachten hun eerste telg in maart. Wendy van Dijk verwelkomt haar kindje, naar verluidt een dochtertje, in februari en Anouk zet in april alweer haar vierde telg op de wereld.

Wat een belachelijke uitspraak, zodra je met je partner een kind op de wereld zet, dan ben je een gezin..
Ook als je ouders je kind (deren) verliest, dan ben je ook nog steeds een gezin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:56

Zo te horen heeft die niet eens tijd voor kinderen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:04

"Ik hoorde laatst een hele mooie uitspraak: één kind is een accessoire, twee kinderen zijn een familie."

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:49

Ik ken wel de uitspraak "Bij de geboorte van je 1e kind wordt je moeder, bij de 2e manager" :+

Iemand die reclamefilmpjes maakt met een luier aan moeten we maar niet te serieus nemen :o

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:55

fokfanaat schreef:
ja maar ze groeien wel op met dat ze dingen moeten delen en niet alleen alle aandacht krijgen.

Serieus, hier kan ik zo slecht tegen. Ja ik ben enig kind, ja ik ben sociaal, ja ik kan delen en omgaan met aandacht. En nee ik ben niet verwend.
Hoevaak ik mezelf wel niet moet verdedigen. Oh geen broertjes of zusjes? Wel vaak alleen geweest dan? Oh lekker verwend dan :(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:18

odetteke schreef:
Ik ken wel de uitspraak "Bij de geboorte van je 1e kind wordt je moeder, bij de 2e manager" :+

Daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:20

L_iek schreef:
fokfanaat schreef:
ja maar ze groeien wel op met dat ze dingen moeten delen en niet alleen alle aandacht krijgen.

Serieus, hier kan ik zo slecht tegen. Ja ik ben enig kind, ja ik ben sociaal, ja ik kan delen en omgaan met aandacht. En nee ik ben niet verwend.
Hoevaak ik mezelf wel niet moet verdedigen. Oh geen broertjes of zusjes? Wel vaak alleen geweest dan? Oh lekker verwend dan :(

Ik krijg regelmatig de reactie als ze horen dat ik enig kind ben: 'nooit gedacht!' Hetzelfde trouwens als ik zeg dat wij (bewust) geen kinderen hebben: "goh, jij bent juist echt een type voor kinderen'. Ha ha! :D

Dus ik geloof niet zo in dat stempel en die kenmerken van enig kind! ;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:22

@simodi , inderdaad mensen die me kennen weten wel beter. Maar mensen die het voor het eerst horen meteen weer die vooroordelen.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:23

odetteke schreef:

Iemand die reclamefilmpjes maakt met een luier aan moeten we maar niet te serieus nemen :o

Ik run een multinational :') _O-

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:26

Wauw..Ik wist wel dat ik een accessoire was :oo
Wat een domme uitspraak...

En sommige uitspraken hier ook.
Ik ben de sociaalste van mijn klas zowat.Deel altijd alles.Mijn vriendinnen mogen super veel met mijn pony doen.

En ben absoluut niet gierig.
Plus deel ik altijd.

simodi:leuke uitspraak!Word ook altijd van mij gezegt.(GOH ben jij enigskind?? :oo )

Veel kinderen zijn ook gierig.En verwent.Maar dat moet niet over een hand worden gestreken.
Daar kan ik echt niet tegen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:33

Wat zou het leven simpel zijn wanneer enig kind wilde zeggen: verwend, asociaal, niet kunnen delen, eenzaam, ongelukkig

En 2 of meer: Geleerd te delen, sociaal, fijn gezelschap, weten dat ze niet altijd alle aandacht krijgen, altijd vriendjes met broer of zus...

Helaas is het echte leven niet zo simpel :D .

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:30

Ach dit zegt meer over Kim-dinges dan over (ouders van) kinderen zonder broers of zussen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:17

Het is maar hoe je het bekijkt.............vind het wel een zielige kortzichtige gedachte.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:16

Jeetje, wat fijn om te weten dat ik in de ogen van Kim Lian een accessoire ben! Mag ik even lachen? HAHA!

Ben eigenlijk wel benieuwd waar ze deze fantasievolle gedachte vandaan haalt..
Bovendien vind ik de cliches rondom het enigkind zijn een beetje achterhaald..
Er zijn kinderen die wel verwend worden en alles mogen, en kinderen waarbij dat niet zo is. Daar hoef je heus geen enigskind voor te zijn!

Maar ach, wat odetteke al schreef.. iemand die zichzelf voor schut zet op tv in een luier moet vooral niet te serieus genomen worden (wat een achtelijke reclame was dat!)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:31

Haha geweldig, ik ben dus bij deze een accesoires ;)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:33

haha vind het wel een grappige uitspraak, ik zelf ben enigst kind en mijn ouders wilde er bewust maar 1, ze hadden hun handen vol aan mij :D
ik weet dus niet beter als dat het wel een gezin is met 1 kind :D

ik heb juist als ik ouders zie lopen met 3 kleine kindjes echt diep respect hoe je dat vol houdt. 1 lijkt me al heel veel werk maar 3 daar neem ik mn petje voor af. doe ik ze niet na :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:37

echt hersenloos!!

1 kind is een geschenk, 2 of meer kinderen en je bent gezegend!!!!!

maar dat beseft zo een mens pas als ze zelf kinderen krijgt (of krijgt en dan verliest!)

ik hoop ooit nog eens het geschenk en de zegening mee te mogen maken maar dan met een beter end

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:41

L_iek schreef:
fokfanaat schreef:

Ik ben eht helemaal met L_iek eens. Er zijn ook zat verwende enig-kinderen er zijn ook zat verwende kinderen uit meer-kinderen-gezinnen.
En daarnaast is het écht niet fijn als je altijd alle aandacht krijgt, ik heb behoorlijk bezorgde ouders en dat is echt niet altijd makkelijk, dan lijkt het me soms wel fijn als ouders zich even met je broer/zus bezig kunnen houden ipv met jou.

Ik vind het overigens heerlijk als enig kind. Soms mis je wel eens een broer/zus maar alle nadelen hebben ook voordelen.

Daarnaast ben je als stel met 1 kind gewoon een gezin, waarom zou dat met 1 kind niet zijn? 1 kind moet net zo goed worden opgevoed als 2 of meer kinderen. Met 1 kind heb je net zo goed al die gezins-dingen als met meer kinderen, ouderavonden op school, puberproblemen, schoonfamilie, het komt allemaal net zo goed voorbij.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:43

Ok, ik ben nu ook wat kort door de bocht, maar Kim-Lian is ook niet echt een... helder licht, om het zo maar even te zeggen. Ik kan me hier niet druk om maken.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:01

Lekker kortzichtige opmerking! Zegt gelukkig meer over haar dan over een gezin met maar een kind. :)