Jongen verliest hand door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:16

Ik ben voor het afschaffen van vuurwerk dat door iedereen gekocht kan worden. Scheelt zoveel ellende....

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:17

Ben blij dat ik die tijd achter me heb, als klein mannetje ook wel eens de hele hand vol met bloedblaren gehad, mééén wat deed dat auwa, voel het nu bijna nog, in 1 klap genezen van het zoeken naar blindgangers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:18

x_Staceyy dan moet je even op vlaardingen.tv kijken. Daar kun je lezen van de vorige 2 ongelukken en die van vannacht staat er nog niet op dus ik weet verder niet hoe het is afgelopen. Vannacht wordt het bij jou echt heel erg haha. Vorig jaar sliep ik bij een vriendin die op de oosthavenkade woont en dat was echt erg!

x_Staceyy

Re: Jongen verliest hand door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:28

o jeetje, hoop dat ik voor 12 uur nog wel weg kan,
ga naar een vriendin die in de holy woont, bij de vaart...
hoop dat het daar wat minder erg is,
mijn hond is nu al helemaal bang, laat staan vannacht !!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:39

breezy302 schreef:
Het was hier in de straat vannacht weer raak. Rond half 2 hoorde ik enorme knallen, ik keek uit het raam en zag dat de container in de fik stond en een jongen die echt keihard stond te krijsen. De ambulance is ook gekomen en heeft 1 jongen meegenomen. Meer weet ik er nog niet over en had er echt geen zin in om ze te helpen aangezien ze nog hadden geprobeerd mijn scooter te jatten...

Ik hoorde ook de knallen en hoorde even later de brandweer voorbij komen. Het gaat lekker hier in de stad...

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:45

ik ben geen party breker, maar ik zie het vuurwerk toch het liefst afgeschaft. Vandaag weer gasten naar een kat rotjes toe schieten. Ik lach me dan kapot als 1 van hun zijn hand verliest * zelfs al klinkt dit heel erg * voor veiliger vuurwerk zou ik meer geld besteden, dan goedkoop vuurwerk hier uit belgie ofso.
Maar vuurwerk hoeft zoieso voor mij niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:49

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:55

mriaam schreef:
ik ben geen party breker, maar ik zie het vuurwerk toch het liefst afgeschaft. Vandaag weer gasten naar een kat rotjes toe schieten. Ik lach me dan kapot als 1 van hun zijn hand verliest * zelfs al klinkt dit heel erg * voor veiliger vuurwerk zou ik meer geld besteden, dan goedkoop vuurwerk hier uit belgie ofso.

Of gewoon dat er per dorp een vuurwerkshow is ofzo op 1 tijdstip
Het is wel leuk om het nieuwjaar in te luiden zeg maar en vuurwerk is ook wel erg mooi, maar inderdaad al dat gebeul tegen de dieren

Maar dat zal vast nooit gebeuren, als mensen nou eens wat verantwoordelijker werden zou het ook al schelen..
Mn broertje kwam hier een kerstbal halen om een of ander iets mee te doen met vuurwerk, 'k heb hem dat wel uit zijn hoofd gepraat (rondschietend glas) maar hopelijk gaat ie niet nu wat anders proberen
Al dat geklooi.. laat het vuurwerk dan gewoon zoals het is

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:58

eigenschud dikke bult.. kennissen kopen ook altijd veel vuurwerk moeten ze zelf weten hoor :) vind vuurwerk ook heel mooi maar ik vind het persoonlijk zonde om voor 4 minuten plezier 300 euro of meer over de toonbalk heen te smijten :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:59

juval schreef:
het gaat toch te vroeg af, vuurwerk mag morgen pas.

_O-

Tja vroeger werden wij doodgegooid op school met anti vuurwerkfilmpjes. Al die verhalen van mensen die zelf bommetjes in elkaar knutselen en die dan af gaan. De een miste vingers, de ander zn arm.

Ach zolang het maar geen onschuldige bijstanders/voorbijgangers zijn moeten ze het zelf maar weten. Ik zal er niet wakker van liggen :+

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:01

Zoveel geld verspilling, gevaarlijk en vooral dom als je eraan komt, vind ik ook eigen schuld dikke bult en heb er geen medelijden mee. Afschaffen die handel }>

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:06

Pikeur schreef:
mriaam schreef:

Of gewoon dat er per dorp een vuurwerkshow is ofzo op 1 tijdstip
Het is wel leuk om het nieuwjaar in te luiden zeg maar en vuurwerk is ook wel erg mooi, maar inderdaad al dat gebeul tegen de dieren

Vuurwerk vind ik ook mooi, die groote pijlen met al die kleurtjes is super om naar te kijken. Maar ze moeten per dorp idd een groot vuurwerkshow maken, dat is mooi en mensen komen dan ook meer bij elkaar zelfs degene die met oud & nieuw alleen zijn :)

Maar zal toch nooit gebeuren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:17

Vuurwerk hoort erbij hoor. Moet in mijn optie ook nooit afgeschaft worden.

En laten we wel wezen: legaal vuurwerk rukt er volgens mij geen handen af. En laten we we wel wezen: drank maakt meer kapot dan je lief is.....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:37

slimmerik schreef:
Vuurwerk hoort erbij hoor. Moet in mijn optie ook nooit afgeschaft worden.

En laten we wel wezen: legaal vuurwerk rukt er volgens mij geen handen af. En laten we we wel wezen: drank maakt meer kapot dan je lief is.....

Ben het helemaal met jou eens :j Daarnaast:
* 1 vuurwerkshow, dat is lekker veilig. een kudde bezopen mensen op een kluitje. Er zal dan maar iets mis gaan of er zal een grapjas bijzitten.
* Vuurwerk alleen om 12:00 uur. Nee dat is fijn voor de dieren :\ Dan hebben ze helemaal geen idee meer wat ze overkomt en vliegen in blinde paniek alle kanten op :n

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:40

x_Staceyy schreef:

Ik woon in de holy ook en het is hier tot nu toe echt heel erg rustig met vuurwerk. Echt niet normaal hoe rustig.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:54

Legaal vuurwerk is heus niet ineens veilig hoor. Ook daarmee gebeuren gruwelijke ongelukken!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:56

Vuurwerk moet gewoon verantwoord mee omgegaan worden en illegaal vuurwerk is niet voor niets illegaal.
Jammer voor deze jongen, maar dit zal niet de eerste zijn rond deze jaarwisseling en zeker niet de laatste. Je wordt doodgegooid met tv spotjes in de trant van: uitkijken met vuurwerk, al jaaaarenlang...en dan nog zijn er mensen die denken dat ze niets gebeurt.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:57

Gelukkig is zijn eigen hand eraf en niet het licht uit de ogen of het gehoor van iemand die onschuldig is.
Klink hard maar zo denk ik er over!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:57

gister nog een artikel gelezen in Trouw van een jochie dat op 30M afstand z'n oog eruit geknald heeft. Zijn vader stak namelijk een helemaal legale vlinder af. Joepiejeej vuurwerk

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:10

Marlis schreef:
x_Staceyy schreef:

Ik woon in de holy ook en het is hier tot nu toe echt heel erg rustig met vuurwerk. Echt niet normaal hoe rustig.

Ze zitten dan zeker allemaal in de stad, want hier gaat het al de hele dag aardig te keer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:29

Voorgaande jaren was het in de Holy altijd erg druk, nu is het in West ook heel erg druk.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:33

Vandaag dachten twee jongentjes en een meisje van ongeveer 10 jaar ook leuk te zijn om van die poedersuiker rotjes naar mij te gooien, heb ze eens even flink laten horen dat het echt not-done was..
Ik vind het voor deze jongen sneu dat hij zijn hand kwijt is, dat gun ik niemand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:34

Ik heb hier ook al genoeg mensen gezien die vuurwerk naar mensen gooien waaronder een meisje van stal..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:35

breezy302 schreef:
Ik heb hier ook al genoeg mensen gezien die vuurwerk naar mensen gooien waaronder een meisje van stal..

Ik zou dat meisje er dan morgen (het liefst op het moment van toen ze het deed) gelijk op aanspreken.. Ik vind het echt bélagelijk als iemand vuurwerk naar iemand anders gooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:38

Ik zat op de scooter en ik ben al panisch voor vuurwerk dat ik snel maar doorreed, morgen spreek ik haar er op aan!