Maandag Vegadag!? :).

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een dag in de week iedereen vega eten, lijkt dat je wat?

Ja
95 (60%)
Nee
63 (39%)

Totaal aantal stemmen: 158

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:51

Bizzybijtje schreef:
Wat heeft dat voor nut? Moet het parlement dat doen?
Die hebben toch wel betere dingen te doen, aangezien zij ook kunnen beslissen over de transport van de dieren. Dus dan moeten ze nu niet zorgen dat iedereen daar naar gaat streven. Daar heb je die instanties voor.
Ik vind vleeseten wel nodig eigenlijk, je hebt die stoffen gewoon nodig. Vegetariërs snap ik wel, maar laat het ieder zijn eigen keuze zijn.

Dat ben ik ook met je eens hoor, van mijn part wordt de bio industrie ook afgeschaft.
Je hebt het niet nodig in de zin van elke dag eten ;) overigens ken ik veel vegetariërs (ook iemand die helemaal geen dierlijke producten eet dus ook geen kaas enzo) en die leven ook nog steeds :Y).

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:52

Janine1990 schreef:
Princess_ schreef:
Nee, daar doe ik niet aan mee. Als ik zin heb in vlees, eet ik vlees. Ga daar niet een bepaalde dag aan binden om geen vlees te eten. Ben een echt vlees mens dus minder vlees eten zie ik echt niet zitten :=

Jaaa, eindelijk iemand die net zo denkt als ik!

En biologisch is eigenlijk helemaal niet zo logisch, vegetarisch evenmin. Als je weet waar allemaal dierlijke producten in zitten verwerkt, heeft simpel vegetariër worden geen zin.

Het heeft wel zin, aangezien het grootste deel van de dieren wel in het vlees zit :Y) en veel vegetariërs eten ook geen gelatine.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:54

x_Rebecca schreef:
Dan nog zou ik het niet doen.
Lekker zelf weten wat je wanneer wil eten.
Denk dat veel mensen ook wel weten wat er allemaal gebeurt als ze vlees eten, maar veel mensen die ik ken zouden daar écht niet hun stukje vlees voor op geven.
Buiten dat het duur is om vleesvervangers te kopen (en niet iedereen heeft daar geld voor, ook niet als je dan een andere dag iets anders/iets niet zou eten komt dat écht niet uit :n ) vind ik vleesvervangers absolúút niet lekker.

Daarbij, mensen zijn gemaakt om vlees te eten, we zijn niet voor niets alles-eters. Als we alleen op plantjes zouden kunnen leven waren we wel planteneters geworden. Tuurlijk, een hoop kun je vervangen.. maar of dat nou allemaal zo geweldig lekker is, nee..

een goed geweten is leuk hoor, maar een lekker stukkie vlees ook, en persoonlijk word ik blijer van dat laatste :+.

Dat is echt heel erg onzin, want je kan bijvoorbeeld ok spaghetti eten ZONDER vlees oid, en dat bespaard je juist. Zie mijn andere post; je hebt vlees in die maten niet nodig. Trouwens kan je nog veel meer besparen, als je bijvoorbeeld twee/drie keer per week vlees eet, en dan biologisch het liefst, bespaar je als nog dan elke dag bio industrie vlees te eten.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:58

ik ben vegatariër, dus zo moeilijk vind ik het niet. én het is veel milieubewuster. de bio industrie zuigt vet evel energie en stoot veel CO2 uit ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:05

Ik ben voor mezelf voor.. Maar dit kun je niet verplichten of vanuit de overheid aansturen, moet je helemaal niet willen. Laat mensen zelf de keuze maken, na gedegen voorlichting. De consument wordt pas kritisch als ze beseffen hoe het er nu voor staat en wat zij zelf kunnen betekenen.

Wij eten vooral biologisch en scharrel en willen inderdaad 1x per week zonder vlees doen..

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:05

die koe die dan geen melk meer geeft mag van mij rustig op de wei blijven staan tot hij uitzich zelf dood gaat.
net zo als die kip
het kalf kan gewoon rustig zelf verder leven tot het ook oud genoeg is om melk te geven.
de kip en de koe hoeven niet AFGEMAAKT te worden om melk of ei te geven!
ze kunnen gewoon rustig verder leven!
daar gaat het mij om!

ik eet geen DIER omdat ik het niet eerlijk vind dat zij worden geboren om afgemaakt te worden!
zij hebben geen keus zoals wij!

NIKS HYPOCRIETS AAN lijkt mij!

tamary schreef:
koeky schreef:
ik zou het wel grappig vinden,
als iedereen op maandag geen vlees eet,
maar denk niet dat ze dat gaat lukken,
zovi zo omdat je het niet kunt na trekken,
maar daar bij er zit in zo veel dingen vlees!
een niet vega die staat daar echt niet bij stil.
ik ben zelf wel vegatariche,
ik eet dan dus ook niks waar gelatine in zit(want dit is ook dier)
ik drink wel melk en eet wel ei enzo,

Koe moet een kalfje krijgen om melk te geven. Gooi je dat kalfje dan maar weg? En wat als koe oud is? Ook weggooien alsof het afval is, want beest? Kip idem, trouwens die is ook op een dag klaar met leggen.
We eten vaak teveel en te vaak vlees, maar of gebruik alles in ong. de juiste verhoudingen (dus meer melkproducten dan vlees en meer eieren dan kip) of eet het geen van allen. De tussenweg die je hier beschrijft is eigenlijk pas echt hypocriet.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:11

Wij eten regelmatig vegetarisch vlees, maar ik zou niet aan een bepaalde vega-dag vaststellen.
Dat moet iedereen zelf maar bepalen vind ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:11

Euh, Koeky, eet je wel eens snoep van haribo? Of van die heerlijke dropwinegums van redband?
Eet je brood?

In de meeste producten zitten namelijk dierlijke producten verwerkt.

Florale

Re: Maandag Vegadag!? :).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:14

Dat gaat hier zeker niet werken manlief is slager.
Daarnaast moet iedereen voor zichzelf weten wanneer en of ze een vega dag houden.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:18

Janine1990 schreef:
Euh, Koeky, eet je wel eens snoep van haribo? Of van die heerlijke dropwinegums van redband?
Eet je brood?

nee ik eet geen haribo of van dat soort snoep ook geen winegums of drop en nee ik eet ook geen kaas,
nouja vega kaas dan :D ;)

ja ik eet wel brood,
maar dan wel peciaal brood van de bakker waar geen dierlijke producten in zitten verwerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:19

Chubby schreef:
Ik ben voor mezelf voor.. Maar dit kun je niet verplichten of vanuit de overheid aansturen, moet je helemaal niet willen. Laat mensen zelf de keuze maken, na gedegen voorlichting. De consument wordt pas kritisch als ze beseffen hoe het er nu voor staat en wat zij zelf kunnen betekenen.

Wij eten vooral biologisch en scharrel en willen inderdaad 1x per week zonder vlees doen..

Precies!

Zou de overheid dit gaan verplichten, worden ze echt niet meer serieus genomen... Dat zien ze zelf neem ik toch aan, ook wel in.
Daarnaast zou het fijn zijn als er respect is voor elkaar eetgewoonten. Ik zal het respecteren dat iemand gelooft in biologisch vlees, als een ieder ander maar respecteert dat ik gewoon bio-industrievlees eet.

De overheid zou dan ook aan goede voorlichting doen als ze bio-industrie ook laten zien op tv, Anne_GTI hier op bokt (als ik me niet vergis) haar vriend heeft een boerderij, bio-industrie. Ook daar lopen de dieren in de zomer op de weide. Foto's van gezien in een topic niet lang geleden.

Wil de overheid een gezonde consumptie stimuleren, dan moeten ze zorgen dat de regels voor veehouders beter toepasbaar zullen worden. Helaas is het bar en boos voor de boeren.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:19

IsabelvS schreef:
Dat is echt heel erg onzin, want je kan bijvoorbeeld ok spaghetti eten ZONDER vlees oid, en dat bespaard je juist. Zie mijn andere post; je hebt vlees in die maten niet nodig. Trouwens kan je nog veel meer besparen, als je bijvoorbeeld twee/drie keer per week vlees eet, en dan biologisch het liefst, bespaar je als nog dan elke dag bio industrie vlees te eten.

Ooit zelf meegemaakt? :)
Niet iedereen eet al spaghetti met vlees. (Dat wordt hier trouwens helemaal niet gegeten, ik ga uit van hollandse pot. Dus gerechten met aardappels groente en jawel! vlees.) Anders kun je ook verplicht pannenkoekendag inroosteren, eet je ook geen vlees bij zolang je naturel/appel/banaan ed eet.

En er zijn ook een hoop mensen die wel elke dag vlees eten maar het in grote verpakkingen haalt (van die voordeel dingen, dan is het veel voor weinig, je stopt het in de vriezer en whoppaa... ) Dan heb je elke dag een stukje vlees en met biologisch vlees ben je dan toch écht een stuk duurder uit.
Ook als je dat maar twee/drie keer in de week eet.

Zo bijvoorbeeld hamburgers..
uit de diepvries bij de AH betaal je voor 12 stuks 1.78
voor de biologische betaal je voor 2 stuks 2.42
Wil je er 12 hebben ben je dus 14.52 (uit mn hoofd dus weet niet of het precies klopt) kwijt!
Dat scheelt nogal...
Om de prijs eruit te hebben zouden wij dus in plaats van 6 keer hamburgers eten naar iets minder dan 1 keer moeten gaan?

Als wij dan dus 2/3 keer in de week biologisch zouden willen eten zijn we zo'n 15 euro kwijt terwijl we voor 6 keer in de week maar 1,80 kwijt zijn. Klein verschil _O-

Nu eten we natuurlijk niet elke dag hamburgers en heb ik een 'extreem' voorbeeld gebruikt maar het is wel iets om over na te denken.
niet iedereen kan 'zomaar' even biologisch eten kopen, ook niet als ze andere dingen laten :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:20

koeky schreef:
Janine1990 schreef:
Eet je brood?

nee ik eet geen haribo of van dat soort snoep ook geen winegums of drop en nee ik eet ook geen kaas,

ja ik eet wel brood,
maar dan wel peciaal brood van de bakker waar geen dierlijke producten in zitten verwerkt

I doubt it, als je echt diervriendelijk wilt eten, moet je ranna hier op bokt een pbtje sturen. Die heeft een dieet dat voornamelijk bestaat uit peulvruchten en dergelijke.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:22

okee :D
bedankt voor de tip!!

I doubt it, als je echt diervriendelijk wilt eten, moet je ranna hier op bokt een pbtje sturen. Die heeft een dieet dat voornamelijk bestaat uit peulvruchten en dergelijke.[/quote]

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:24

Janine1990 schreef:
Chubby schreef:

Precies!

Zou de overheid dit gaan verplichten, worden ze echt niet meer serieus genomen... Dat zien ze zelf neem ik toch aan, ook wel in.
Daarnaast zou het fijn zijn als er respect is voor elkaar eetgewoonten. Ik zal het respecteren dat iemand gelooft in biologisch vlees, als een ieder ander maar respecteert dat ik gewoon bio-industrievlees eet.

De overheid zou dan ook aan goede voorlichting doen als ze bio-industrie ook laten zien op tv, Anne_GTI hier op bokt (als ik me niet vergis) haar vriend heeft een boerderij, bio-industrie. Ook daar lopen de dieren in de zomer op de weide. Foto's van gezien in een topic niet lang geleden.

Wil de overheid een gezonde consumptie stimuleren, dan moeten ze zorgen dat de regels voor veehouders beter toepasbaar zullen worden. Helaas is het bar en boos voor de boeren.

ER STAAT NERGENS VERPLICHTEN, voor de zoveelste keer. Het is een initiatief om mensen bewuster te maken over vlees!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:25

IsabelvS schreef:
ER STAAT NERGENS VERPLICHTEN, voor de zoveelste keer. Het is een initiatief om mensen bewuster te maken over vlees!

Nee, dat zeg ik. De regering zou er niet eens over nadenken om het te verplichten, dan neemt niemand ze namelijk nog serieus.
Laat ze maar eens wat doen aan de economische situatie in de wereld. :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:28

x_Rebecca schreef:
IsabelvS schreef:

Ooit zelf meegemaakt? :)
Niet iedereen eet al spaghetti met vlees. (Dat wordt hier trouwens helemaal niet gegeten, ik ga uit van hollandse pot. Dus gerechten met aardappels groente en jawel! vlees.) Anders kun je ook verplicht pannenkoekendag inroosteren, eet je ook geen vlees bij zolang je naturel/appel/banaan ed eet.

En er zijn ook een hoop mensen die wel elke dag vlees eten maar het in grote verpakkingen haalt (van die voordeel dingen, dan is het veel voor weinig, je stopt het in de vriezer en whoppaa... ) Dan heb je elke dag een stukje vlees en met biologisch vlees ben je dan toch écht een stuk duurder uit.
Ook als je dat maar twee/drie keer in de week eet.

Zo bijvoorbeeld hamburgers..
uit de diepvries bij de AH betaal je voor 12 stuks 1.78
voor de biologische betaal je voor 2 stuks 2.42
Wil je er 12 hebben ben je dus 14.52 (uit mn hoofd dus weet niet of het precies klopt) kwijt!
Dat scheelt nogal...
Om de prijs eruit te hebben zouden wij dus in plaats van 6 keer hamburgers eten naar iets minder dan 1 keer moeten gaan?

Als wij dan dus 2/3 keer in de week biologisch zouden willen eten zijn we zo'n 15 euro kwijt terwijl we voor 6 keer in de week maar 1,80 kwijt zijn. Klein verschil _O-

Nu eten we natuurlijk niet elke dag hamburgers en heb ik een 'extreem' voorbeeld gebruikt maar het is wel iets om over na te denken.
niet iedereen kan 'zomaar' even biologisch eten kopen, ook niet als ze andere dingen laten :n

Okee, misschien is het toch duurder dan ik dacht (ik doe bijna nooit boodschappen :=).
Maar alsnog, het is maar hoe groot je liefde voor dieren is. Een keer per week vlees eten/een keer per maand (maar dat 'kunnen' jullie vast helemaal niet :roll:) eten kan ook! Of iig, dan minder bio industrie vlees eten. Overigens zijn wij ook niet rijk, maar we besteden het geld gewoon anders. Alles wat je wil, kan, dus dat is geen excuus :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:30

IsabelvS schreef:
Okee, misschien is het toch duurder dan ik dacht (ik doe bijna nooit boodschappen :=).
Maar alsnog, het is maar hoe groot je liefde voor dieren is. Een keer per week vlees eten/een keer per maand (maar dat 'kunnen' jullie vast helemaal niet :roll:) eten kan ook! Of iig, dan minder bio industrie vlees eten. Overigens zijn wij ook niet rijk, maar we besteden het geld gewoon anders. Alles wat je wil, kan, dus dat is geen excuus :).

Waarom is liefde voor dieren en het eten van dieren volgens jou (zoals ik het in ieder geval lees) niet te combineren?

Ik hou eindeloos veel van dieren, maar ik hou ook eindeloos veel van mijn dagelijkse hapje vlees hoor.
Verschil is dat ik verbondenheid voel met de dieren op zich (enkel wanneer ik een relatie met het dier heb dus), en dat mijn liefde in het geval van vlees dus echt door de maag gaat.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:31

Janine1990 schreef:
IsabelvS schreef:

Waarom is liefde voor dieren en het eten van dieren volgens jou (zoals ik het in ieder geval lees) niet te combineren?

Ik hou eindeloos veel van dieren, maar ik hou ook eindeloos veel van mijn dagelijkse hapje vlees hoor.
Verschil is dat ik verbondenheid voel met de dieren op zich (enkel wanneer ik een relatie met het dier heb dus), en dat mijn liefde in het geval van vlees dus echt door de maag gaat.

Ik neem aan dat je jouw paard/hond/cavia ook niet in een miniatuur stalletje wilt hebben? Maar dat is een andere discussie ;).

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:41

Ik vind het beter dat er wat gedaan wordt aan de algehele leefsituatie van de dieren dan dat er energie wordt gestoken in het idee van een vleesloze dag. Daarmee verwacht ik niet dat er voor de dieren veel zal verbeteren.

Hier komt sowieso geen vlees of vis op een bord terecht. Heb wel katten. Die eten biologisch vlees, of eigenlijk meestal vis. Zou ze het liefste vegetarisch laten eten maar broccoli met paprika geven is ook zo wat voor die katten ;) .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:49

Ik vraag me af waarom je zo beschuldigend doet naar Rebecca. Je weet niet hoe haar situatie is. Niet iedereen heeft het geld om biologisch vlees te komen, of het er voor over, omdat biologisch vlees geen ruk veranderd aan het dierenwelzijn en het gewoon een leuk idee is dat de regering een hoop meer centen oplevert.

Laten we eens het kostenplaatje van een gemiddeld arbeidersgezin nemen.
Vader, moeder, twee kinderen van 16 en 18, schoolgaand.
Inkomen van de ouders is gezamenlijk €3.000,- per maand. Ze wonen in een vrijstaandhuis en betalen per maand €600,- voor hun hypotheek. Gas, water en licht kost per maand €200,- De kinderen gaan naar school, voor de 18-jarige betalen de ouders €2.500,- per jaar (inclusief boeken), voor de 16-jarige slechts €300,-, dat komt op €233,- per maand.
De kids hebben ook nog hobby's en hiervoor betalen de ouders €50,- per kind, per maand, dat is al €100,- per maand.

Nu zitten we dus al op: €1133,-
Over blijft so far €1867,-

Ze hebben ook twee auto's, een kleine auto en een gezinsauto, hiervoor betalen ze in totaal €170,- per maand aan wegenbelasting. Laten we een gemiddelde over alle verzekeringen nemen van ongeveer €700,- (inclusief zorgverzekeringen)
De kinderen wilden erg graag dieren, een kat, een konijn en een cavia, samen kosten deze per maand ongeveer €30,- aan benodigdheden.

Nu zitten we op: €967,-
Dit heeft de familie nog te besteden.

Natuurlijk zijn er ook onvoorziene kosten in de toekomst en willen ze ook graag op vakantie (á €1.500,-), dus sparen ze elke maand €200,- en betalen ze aan onvoorziene kosten nog eens €75,- per maand.
Aan kleding (alles dus, van het ondergoed tot aan de jas en de schoenen) zijn ze ongeveer in totaal €250,- per maand kwijt.

De familie heeft nog te besteden: €376,-

Laten we zeggen dat de familie per week (op z'n zuinigst) €75,- aan boodschappen haalt, dat is ook weer €300,- per maand.

Niet te snel oordelen, een eigen gezin is NIET goedkoop!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:50

IsabelvS schreef:
Ik neem aan dat je jouw paard/hond/cavia ook niet in een miniatuur stalletje wilt hebben? Maar dat is een andere discussie ;).

Mijn paard, hond en cavia hebben het heel erg goed. Die liefde gaat ook niet door de maag.
Ik zal dan ook niet rouwig zijn als mams eens paard voorschoteld hoor, net zoals dat ik heel graag kippenhartjes en levertjes wil proberen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:49

koeky schreef:
die koe die dan geen melk meer geeft mag van mij rustig op de wei blijven staan tot hij uitzich zelf dood gaat.
net zo als die kip
het kalf kan gewoon rustig zelf verder leven tot het ook oud genoeg is om melk te geven.
de kip en de koe hoeven niet AFGEMAAKT te worden om melk of ei te geven!
ze kunnen gewoon rustig verder leven!
daar gaat het mij om!

ik eet geen DIER omdat ik het niet eerlijk vind dat zij worden geboren om afgemaakt te worden!
zij hebben geen keus zoals wij!

NIKS HYPOCRIETS AAN lijkt mij!

50% van die kalfjes is stierkalf, dus geen melk. Daarnaast als je al die dieren in leven laat kom je heel rap weidegrond en veevoer tekort. Er gaan nu al tig voedbalvelden aan amazonewoud om voor de vleesindustrie en die dieren leven niet voor eeuwig. Wat denk je dat er gebeurt als al die dieren niet werden opgegeten?

En dan heb ik het nog niet over de dieren die zoveel last krijgen van ouderdomskwaaltjes dat het leven lijden wordt. Waarom zou je die dieren niet een pijnloos einde geven VOORDAT die lijdensweg begint?

Waar ik soms meer vraagtekens bij zet is de achterlijk strenge regelgeving die bv het de boer onmogelijk maakt om voor eigen gebruik en familie zijn eigen beesten te slachten. Ja dat moet schoon gebeuren, maar waarom moet dat altijd in een slachterij ergens anders?
Maar die boer heeft ook een reputatie hoog te houden en zelf wil je echt niet ziek worden van je eigen beesten. En als er dan nog een beetje overblijft (immers groot beest niet alles past dan in de vriezer) waarom kan dat dan niet verkocht worden? De tussenhandel verdient nu meer dan de boer, die zich aan meer en meer regels moet houden en eigenlijk dit land uitgejaagd wordt. Ookal kunnen we van onze eigen grond onze eigen bevolking niet meer voeden, dat nog erger maken is ronduit dom.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:33

x_Rebecca schreef:
IsabelvS schreef:
Waar lees jij verplichten? Ik zeg dat het een streven is, om de mensen meer bewust te maken over het eten van vlees en wat daar al dan niet aan te pas komt.

[edit]spelfout.

Dan nog zou ik het niet doen.
Lekker zelf weten wat je wanneer wil eten.
Denk dat veel mensen ook wel weten wat er allemaal gebeurt als ze vlees eten, maar veel mensen die ik ken zouden daar écht niet hun stukje vlees voor op geven.
Buiten dat het duur is om vleesvervangers te kopen (en niet iedereen heeft daar geld voor, ook niet als je dan een andere dag iets anders/iets niet zou eten komt dat écht niet uit :n ) vind ik vleesvervangers absolúút niet lekker.

Daarbij, mensen zijn gemaakt om vlees te eten, we zijn niet voor niets alles-eters. Als we alleen op plantjes zouden kunnen leven waren we wel planteneters geworden. Tuurlijk, een hoop kun je vervangen.. maar of dat nou allemaal zo geweldig lekker is, nee..

een goed geweten is leuk hoor, maar een lekker stukkie vlees ook, en persoonlijk word ik blijer van dat laatste :+.

Weten ze echt wat er gebeurt met hun vlees? Of denken ze het te wetn? Hebben ze gezien wat er allemaal met die dieren gebeurt?

Vleesvervangers zijn niet duurder dan het eten van vlees. Daarnaast kan het er bij mij niet in dat je alle vleesvrvangers niet lekker vind, er zijn er namelijk meer dan honder alleen al in Nederland en ik weet bijna zeker dat je ze niet allemaal geprobeerd hebt. Ik lust er ook maar een stuk of zeven tot nu toe, de rest vind ik minder lekker. Maar hoeveel verschillende soorten vlees eet je eigenlijk? Ook geen 100 soorten toch?

Het argument daaronder is een en al drogreden, de drogreden van zijn en behoren. Daar ga ik dus niet op in.

Als jij vlees wilt eten, that's fine with me, maar doet het jou zoveel kwaad om een dag geen vlees te eten? Er zijn heus genoeg vegetarische gerechten die 'zelfs' jij lekker zult vinden.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:37

Janine1990 schreef:
koeky schreef:

ja ik eet wel brood,

I doubt it, als je echt diervriendelijk wilt eten, moet je ranna hier op bokt een pbtje sturen. Die heeft een dieet dat voornamelijk bestaat uit peulvruchten en dergelijke.

Waarom moet zij zich nu gaan verantwoorden? Zij doet tenminste iets. Dat het vrijwel onmogelijk is om tegenwoordig nog diervrij te leven is niet haar schuld, maar de schuld van deze maatschappij.