IsabelvS schreef:Dat is echt heel erg onzin, want je kan bijvoorbeeld ok spaghetti eten ZONDER vlees oid, en dat bespaard je juist. Zie mijn andere post; je hebt vlees in die maten niet nodig. Trouwens kan je nog veel meer besparen, als je bijvoorbeeld twee/drie keer per week vlees eet, en dan biologisch het liefst, bespaar je als nog dan elke dag bio industrie vlees te eten.
Ooit zelf meegemaakt?

Niet iedereen eet al spaghetti met vlees. (Dat wordt hier trouwens helemaal niet gegeten, ik ga uit van hollandse pot. Dus gerechten met aardappels groente en jawel! vlees.) Anders kun je ook verplicht pannenkoekendag inroosteren, eet je ook geen vlees bij zolang je naturel/appel/banaan ed eet.
En er zijn ook een hoop mensen die wel elke dag vlees eten maar het in grote verpakkingen haalt (van die voordeel dingen, dan is het veel voor weinig, je stopt het in de vriezer en whoppaa... ) Dan heb je elke dag een stukje vlees en met biologisch vlees ben je dan toch écht een stuk duurder uit.
Ook als je dat maar twee/drie keer in de week eet.
Zo bijvoorbeeld hamburgers..
uit de diepvries bij de AH betaal je voor 12 stuks 1.78
voor de biologische betaal je voor 2 stuks 2.42
Wil je er 12 hebben ben je dus 14.52 (uit mn hoofd dus weet niet of het precies klopt) kwijt!
Dat scheelt nogal...
Om de prijs eruit te hebben zouden wij dus in plaats van 6 keer hamburgers eten naar iets minder dan 1 keer moeten gaan?
Als wij dan dus 2/3 keer in de week biologisch zouden willen eten zijn we zo'n 15 euro kwijt terwijl we voor 6 keer in de week maar 1,80 kwijt zijn. Klein verschil

Nu eten we natuurlijk niet elke dag hamburgers en heb ik een 'extreem' voorbeeld gebruikt maar het is wel iets om over na te denken.
niet iedereen kan 'zomaar' even biologisch eten kopen, ook niet als ze andere dingen laten