Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Chantal___ schreef:Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk.
Nou ja, dan vind ik vrijheid van meningsuiting wel wat anders van vrijheid van heterofilie... Je kunt toch geen geaardheid verbieden.
Vjestagirl schreef:Ja Martijn is een vereniging voor pedofielen. Sorry dat ik het zeg, maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Die mensen hebben niets misdaan.
En heterofilie en pedofilie zijn wel hetzelfde. Alle 2 een geaardheid. Alleen het in praktijk brengen van je gevoelens is bij de een verboden en bij de ander niet.
Vjestagirl schreef:Chantal___ schreef:Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk.
Nou ja, dan vind ik vrijheid van meningsuiting wel wat anders van vrijheid van heterofilie... Je kunt toch geen geaardheid verbieden.
Miska schreef:Vjestagirl schreef:
Nee, maar het is niet normaal om kinderen te schaden door ze bloot te stellen aan pedofielen/seksuelen.
En dat je dan gezellig met zijn allen naar zo'n vereniging gaat die het wil legaliseren, daar vind jij niks mis mee???
Tallie1979 schreef:Vjestagirl schreef:
Nee, maar je kunt ook niet verwachten dat een kind in staat is volwassen/wijs genoeg te zijn om met wederzijds goedvinden sex te hebben met een volwassen vent of vrouw.
kistaah schreef:Laatst was ik bij een therapeut die werkt met seksueel misbruikt kinderen en die zijn: Pedofilie is een geaardheid. Dat zit er in of niet en daar kun je weinig aan doen.De enige oplossing is ze opsluiten.
Let op: het is niet mijn mening he! Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zelf heb te weinig kennis van zaken om dergelijke uitspraken te doen
edit: zag dat dit ook al genoemd was
Chantal___ schreef:Nu snap ik er niets meer van.
Tallie1979 schreef:Nee, maar je kunt ook niet verwachten dat een kind in staat is volwassen/wijs genoeg te zijn om met wederzijds goedvinden sex te hebben met een volwassen vent of vrouw.
Vjestagirl schreef:Tallie1979 schreef:Nee, maar je kunt ook niet verwachten dat een kind in staat is volwassen/wijs genoeg te zijn om met wederzijds goedvinden sex te hebben met een volwassen vent of vrouw.
Jij hebt het over pedoseksualiteit. Ik over pedofilie. Niet hetzelfde
Vjestagirl schreef:Een kind blootstellen aan een pedofiel? Ik vraag me af wat er erg is aan een volwassene die kinderen lief vind. Zolang ze er geen seksuele handelingen mee verrichten...
Of dat erdoor komt hangt af van wat er voor de rest gestemt gaat worden. Persoonlijk vind ik het goed om je maatschapij open te hebben voor meningen die anders zijn dan anderen. Wil niet zeggen dat ik vind het het legaal moet worden, maar ik vind het prima dat mensen erover na gaan denken.
Kanelly schreef:Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Maar het is beiden een geaardheid. Of is homofilie bij jou ook nog een ziekte?
1he·te·ro·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor het andere geslacht
ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel
1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen
Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Maar 't principe blijft hetzelfde.
nobility schreef:Kanelly schreef:Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel
Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Geen verschil? Er is 1 HEEL groot verschil:
Hetero -2 volwassen mensen
Homo - 2 volwassen mensen
Pedo - Volwassen en KIND.
Citaat:De Vereniging Martijn vindt dat alle vormen van lichamelijke intimiteit met kinderen toegestaan moeten zijn, als men zich maar aan enkele richtlijnen houdt, zoals openheid naar de ouders van het kind en instemming van het kind zonder geweld, dwang of overmacht
nobility schreef:Kanelly schreef:Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Geen verschil? Er is 1 HEEL groot verschil:
Hetero -2 volwassen mensen
Homo - 2 volwassen mensen
Pedo - Volwassen en KIND.