Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:40

Nu snap ik er niets meer van :').

kistaah

Laatst was ik bij een therapeut die werkt met seksueel misbruikt kinderen en die zijn: Pedofilie is een geaardheid. Dat zit er in of niet en daar kun je weinig aan doen.De enige oplossing is ze opsluiten.

Let op: het is niet mijn mening he! Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zelf heb te weinig kennis van zaken om dergelijke uitspraken te doen :7

edit: zag dat dit ook al genoemd was
Laatst bijgewerkt door kistaah op 14-12-09 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Vjestagirl schreef:
Chantal___ schreef:
Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk 8)7.

Nou ja, dan vind ik vrijheid van meningsuiting wel wat anders van vrijheid van heterofilie... Je kunt toch geen geaardheid verbieden.

Nee, maar het is niet normaal om kinderen te schaden door ze bloot te stellen aan pedofielen/seksuelen.
En dat je dan gezellig met zijn allen naar zo'n vereniging gaat die het wil legaliseren, daar vind jij niks mis mee???

shilady

Achja wat kan je er nog aan doen he
toen ik naar de aflevering keer zag ik voor de zoveelste keer dat politie en justitie niet deugd :7
Maar het blijft schandalig dat je met goed vertrouwen meschien wel je kind meegeeft aan een pedo...

verootjoo

Vjestagirl schreef:
Ja Martijn is een vereniging voor pedofielen. Sorry dat ik het zeg, maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Die mensen hebben niets misdaan.

En heterofilie en pedofilie zijn wel hetzelfde. Alle 2 een geaardheid. Alleen het in praktijk brengen van je gevoelens is bij de een verboden en bij de ander niet.

heterofiel word je niet door een trauma, pedofiel wel (aldus Miska) Dus vind ik het wel degelijk 2 verschillende dingen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:42

Vjestagirl schreef:
Chantal___ schreef:
Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk 8)7.

Nou ja, dan vind ik vrijheid van meningsuiting wel wat anders van vrijheid van heterofilie... Je kunt toch geen geaardheid verbieden.

Nee, maar je kunt ook niet verwachten dat een kind in staat is volwassen/wijs genoeg te zijn om met wederzijds goedvinden sex te hebben met een volwassen vent of vrouw.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:43

Miska schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee, maar het is niet normaal om kinderen te schaden door ze bloot te stellen aan pedofielen/seksuelen.
En dat je dan gezellig met zijn allen naar zo'n vereniging gaat die het wil legaliseren, daar vind jij niks mis mee???

Een kind blootstellen aan een pedofiel? Ik vraag me af wat er erg is aan een volwassene die kinderen lief vind. Zolang ze er geen seksuele handelingen mee verrichten...

Of dat erdoor komt hangt af van wat er voor de rest gestemt gaat worden. Persoonlijk vind ik het goed om je maatschapij open te hebben voor meningen die anders zijn dan anderen. Wil niet zeggen dat ik vind het het legaal moet worden, maar ik vind het prima dat mensen erover na gaan denken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:43

Tallie1979 schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee, maar je kunt ook niet verwachten dat een kind in staat is volwassen/wijs genoeg te zijn om met wederzijds goedvinden sex te hebben met een volwassen vent of vrouw.

Jij hebt het over pedoseksualiteit. Ik over pedofilie. Niet hetzelfde

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:44

kistaah schreef:
Laatst was ik bij een therapeut die werkt met seksueel misbruikt kinderen en die zijn: Pedofilie is een geaardheid. Dat zit er in of niet en daar kun je weinig aan doen.De enige oplossing is ze opsluiten.

Let op: het is niet mijn mening he! Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zelf heb te weinig kennis van zaken om dergelijke uitspraken te doen :7

edit: zag dat dit ook al genoemd was

Ik vind dat je een pedofiel op moet sluiten zodra hij zijn handen niet thuis kan houden..

De pedo die er niks mee doet is in mijn ogen geen kwaaie pier, de viezerik die kinderen voor de rest van hun leven tekent moeten ze onverdoofd castreren.. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:44

Chantal___ schreef:
Nu snap ik er niets meer van :').

Vrijheid van meningsuiting is een wet die werkt tussen burgers en de regering. Iedereen mag dus zeggen wat hij graag wil in het land, en mag daar een partij voor oprichten. Daarbij mag iedereen boven de 18 stemmen op een partij naar keuze.

Iemand anders, een medeburger, beledigen omdat je vind dat je vrijheid van meningsuiting hebt, mag dus absoluut niet, en is zelfs strafbaar.

Verder heb je nog vrijheid van godsdienst, vrijheid voor het oprichten van verenigingen (ook voor pedofielen), en vrijheid van denken.

Tallout

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:45

Ach zo, ik snap het weer. Ik doe weer mee :').

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:47

Tallie1979 schreef:

Inderdaad, als je kijkt op wat voor manier het gaat.
Het begint heel subtiel met genegenheid en dat breidt zich langzaam uit tot verdere handelingen.
Daarom heb ik nu moeite met intimiteit.
Als iemand heel lief en knuffelig doet en dat uit wil breiden naar seks, dan gaan er bij mij gigantische alarmbellen rinkelen met; FOUT!!!
Terwijl dat normaal gesproken niet normaal is, maar mijn associatie met iets negatiefs is duidelijk aanwezig.
Laatst bijgewerkt door Miska op 14-12-09 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:47

Vjestagirl schreef:
Tallie1979 schreef:

Jij hebt het over pedoseksualiteit. Ik over pedofilie. Niet hetzelfde

Sorry, ik haal de bende door elkaar :+

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:48

Vjestagirl schreef:
Een kind blootstellen aan een pedofiel? Ik vraag me af wat er erg is aan een volwassene die kinderen lief vind. Zolang ze er geen seksuele handelingen mee verrichten...

Of dat erdoor komt hangt af van wat er voor de rest gestemt gaat worden. Persoonlijk vind ik het goed om je maatschapij open te hebben voor meningen die anders zijn dan anderen. Wil niet zeggen dat ik vind het het legaal moet worden, maar ik vind het prima dat mensen erover na gaan denken.

Het is niet gezegd dat een pedofiel die knuffelt en zich opwindt nooit over gaat naar handelingen, het gaat altijd steeds een stukje verder!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:49

Zolang een pedofiel niets doet, is er ook niets tegen te doen. Zolang ze wat doen, mogen ze van mij zo huppa het internet op.
Zo'n vereniging lijkt mij alleen goed voor pedofielen die er niets mee willen doen en dan ook eventueel met begeleiding ofzo? Zolang iemand een kind schaad moet hij/zij gewoon gestraft worden. Als iemand anders een ander schaad word die nl. ook gestraft.

Naar mijn mening is pedofielie geen geaardheid in ieder geval :n.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:54

ik denk eigenlijk dat pedofilie te veel wordt verward met pedoseksualiteit, maar goed...

De mensen die in aanraking komen met justitie lijken mij toch allemaal pedoseksuele mensen, dus daarbij vind ik het terecht dat ze flink worden aangepakt.
Puur omdat ze dingen doen die niet mogen, je mag kinderen niet aanranden, verkrachten e.d. ,en daarin maakt het niet veel uit of je nou pedofiel/pedoseksueel bent of iets anders.
De "behandeling" zal dan waarschijnlijk wel anders zijn, maar ze mogen wat mij betreft net zo hard aangepakt worden.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:56

Pedofiel of pedosexueel. Ik zou op het moment dat er zo iemand in mijn buurt kwam wonen NIET blij zijn.
Het idee dat er iemand naar je kind zit te gluren.... :r :r
Van gevoelens naar daden is niet zo'n hele grote stap en het zal je kind maar zijn.....

Ik kan helaas geen begrip opbrengen voor mensen met dergelijke gevoelens :o Het is gewoon hartstikke fout.

Om op de vraag van TS terug te komen. Hoe ze te stoppen...
Ik vrees dat het niet te stoppen is. Maar dat dergelijke lui ondanks veroordelingen e.d in een kinderrijke buurt mogen wonen of zelfs weer met kinderen kunnen werken is de kat op het spek binden. Onvergeeflijk...

Eigenlijk mogen de viezerikken die zich vergrepen hebben aan kids wat mij betreft aan hun zaakje worden opgehangen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:59

De Vereniging Martijn vindt dat alle vormen van lichamelijke intimiteit met kinderen toegestaan moeten zijn, als men zich maar aan enkele richtlijnen houdt, zoals openheid naar de ouders van het kind en instemming van het kind zonder geweld, dwang of overmacht. Dit standpunt is onverenigbaar met het maatschappelijke idee en wettelijke besluit dat seksuele contacten met kinderen ontoelaatbaar zijn, omdat het oordeelsvermogen op jonge leeftijd nog niet volledig ontwikkeld is, zodat een kind nog niet dit soort beslissingen kan nemen.

Het gekke is dat het -vaak- (niet voor iedereen van toepassing) altijd zo gaat, zonder dwang of geweld, want het overkomt je en ze misbruiken je zwakke positie waarbij je aandacht prettig vindt en gaan gewoon altijd té ver!
Ik heb nooit nee gezegd, terwijl ik altijd wel een grote bek heb en altijd vooraan sta met mijn mening, maar dit is zo verwarrend als je dit overkomt.
Als een kind al geen knuffel meer wil oid en je geeft er geen gehoor aan, ga je al over een grens.
Een vinger of hand op een plaats waar jij m eigenlijk niet wil hebben, is al te ver.
Een kind kan nog niet goed grenzen aangeven en durft vaak ook geen nee te zeggen.
Weet je wat mijn stiefvader zei?
Ik heb ze nooit ergens toe gedwongen!
En denkt dat hij ook niet fout was.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

Pedosuksueel komt voort vanuit de pedofilie.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:01

Kanelly schreef:
Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Maar het is beiden een geaardheid. Of is homofilie bij jou ook nog een ziekte?

1he·te·ro·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor het andere geslacht

ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel

1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen

Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Maar 't principe blijft hetzelfde.

Geen verschil? Er is 1 HEEL groot verschil:

Hetero -2 volwassen mensen
Homo - 2 volwassen mensen
Pedo - Volwassen en KIND.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:02

nobility schreef:
Kanelly schreef:
Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.

ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel

Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.

Precies!!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:04

nobility schreef:

Amen!

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:06

Eerst een tweede kans geven. Voor de tweede keer de fout in? Levenslang de cel in. De slachtoffers zijn ook voor hun leven lang gevangen in een trauma.
Niet naar een psychiatrische kliniek o.i.d., veel te duur en te veel moeite voor zulke zieke mensen.
Sorry hoor, maar ik walg er echt van :n

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:07

Citaat:
De Vereniging Martijn vindt dat alle vormen van lichamelijke intimiteit met kinderen toegestaan moeten zijn, als men zich maar aan enkele richtlijnen houdt, zoals openheid naar de ouders van het kind en instemming van het kind zonder geweld, dwang of overmacht

Ik moet hier echt van kotsen.....

pedofilie is in mijn ogen geen geaardheid maar een afwijking.
En een tweede kans? Slachtoffers krijgen ook geen tweede kans. Die zitten voor de rest van hun leven met de ellende

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:08

nobility schreef:
Kanelly schreef:

en daarbij... een volwassende die seksuele LIEFDE voelt voor kinderen??? Liefde?? Dat is geen gelijknamige liefde te noemen... :\

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:10

Nee dat is geen liefde dat is lust...
Als die pedo echte liefde voor het kind voelde bleef hij er wel met zijn poten vanaf.