KiWiKo schreef:dus je hebt eigenlijk een groter koopkracht in de sociale dienst dan als je als hard werkende meneer een minimum salaris bijeen brengt?
Dat heet 'armoedeval' google er maar eens op.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_rosita_ schreef:KiWiKo schreef:dus je hebt eigenlijk een groter koopkracht in de sociale dienst dan als je als hard werkende meneer een minimum salaris bijeen brengt?
Jup!
Dat klopt helemaal!
Zit jij door keihard werken net een paar euro boven de grens heb je pech. Blijf je lekker met een uitkering lopen, heb je daar geen last van!
Eerlijk is anders imo...
En tv geen luxe?
Komop!
nickyu schreef:wat wij gemerkt hebben (door daadwerkelijk de financieen naast elkaar te leggen)
dat de gemiddelde slimme babbalaar met uitkering er financieel heel wat beter aan toe is
dan iemand die de eindjes aan elkaar knoopt met een minimum loon + eigenhuisje ..
moonsparkle schreef:Ik kende ook iemand met een uitkering, die wou niet werken. Zijn zoon wou een opleiding tot steward volgen en al zijn schoolspullen en schoolgeld is betaald omdat zijn vader niet werkt. Ik zou ook nog wel een opleiding willen doen maar dan moet ik er zelf hard voor werken.
KiWiKo schreef:hoe kan je in hemelsnaam een ponie onderhouden en in eigen levens onderhoud voorzien van slechts een bijstandsuitkering........
je huur, gwl ?????? als je het wil vertellen ben ik echt ernstig nieuwsgierig
tamary schreef:KiWiKo schreef:hoe kan je in hemelsnaam een ponie onderhouden en in eigen levens onderhoud voorzien van slechts een bijstandsuitkering........
je huur, gwl ?????? als je het wil vertellen ben ik echt ernstig nieuwsgierig
Zit er nog niet zo lang in en dat scheelt ook, maar "binnen mijn stand leven" om het zo maar te zeggen zat er al in. Ben na ongeluk op smerige manier ontslagen, door ziek geen recht op WW, door ontslag geen recht ZW via UWV. Heb eerst 1 jaar op vermogen moeten interen voordat ik voor bijstand in aanmerking kwam.
Verder is pony redelijk gezond, is de stalling hier een stukje betaalbaarder dan in de randstad en zie ik de DA 1x per jaar voor vaccinatie (vorig jaar naartoe gelopen, en dus alleen spuit hoeven betalen. Dit jaar mee met veulen stalhouder en alleen spuit hoeven betalen) Voetjes doe ik zelf, zal wel moeten als pony bij de smid bijna gaat zitten ipv achterbenen geven.
Verder is in huis bijna alles spaarlamp of led, radiatorfolie achter de verwarming en de elektrische apparaten energieklasse A. Droger en afwasmachine heb ik niet. Haal ik voorraad van wat ik gebruik bij acties en partijhandel en maak ik goed gebruik van mijn vriezer om mijn eigen snelklaar maaltijden te maken (scheelt ook afwas). Is wel makkelijk als je alleen bent, niemand die klaagt over het eten.
Enige waar ik eigenlijk pissig van wordt is de rechtsongelijkheid mbt regels bijstand en regels kwijtschelding gemeentebelastingen. Ik zit boven het toegestane vermogen en mag dus bijna 50 euro per maand extra aftikken, terwijl iemand met ook bijstand en geen financieël inzicht wel kwijtschelding krijgt.
Quarterh0rse schreef:Een vriendin van mij is gaan samen wonen en haar oude huurhuis ging naar een asielzoeker die 7000.00 kreeg om het huis in te richten![]()
Vind dat behoorlijk wat geld...