Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moon schreef:Overdreven, net als de mexicaanse griep.
Het banketstaaf verschil tussen de MG en de QK is alleen: De QK word verhaald op de boeren. Die zijn alweer de dupe...
Chiqa schreef:Moon schreef:Overdreven, net als de mexicaanse griep.
Het banketstaaf verschil tussen de MG en de QK is alleen: De QK word verhaald op de boeren. Die zijn alweer de dupe...
Denk er precies zo over...Mooie publiciteitstunt om de ziektenkosten verzekering nog meer op e schroeven want jajaja....Toen de Mexicaanse griep nog in de startblokken stond wisten ze al dat de premies fix omhoog zouden gaan in het nieuwe jaar.
Jolandaa_ schreef:dan hoop ik dat jij binnekort de q-koorts krijgt. dan piep je wel anders..
alsof wij hier lopen te faken.
MoniqueT schreef:Dat jij niemand met Q-koorts kent, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik kan niet begrijpen dat je zo makkelijk oordeelt over een ziekte die chronisch is en waar mensen wel even langer last van hebben dan van Mexicaanse griep.
Jolandaa_ schreef:Wij thuis hebben 4 geiten, mocht die Q-koorts hebben, dan had ik persoonlijk de beesten afgemaakt. of het nou gedekt was of niet, of het nu mijn inkomstenbron was of niet. ik ben verantwoordelijk voor onze geiten. maar er is niemand verantwoordelijk voor die bacterie..
Jolandaa_ schreef:Het kan overal zijn geweest. als ik een beest zie zit ik er het liefst er tussen. het is zo verdomd vervelend dat je eigenlijk niet met een wijzende vinger kan wijzen. en dat is het oneerlijke.
maessie schreef:Mijn mening is dat de Q-koorts erg onderschat word, en de Mexicaanse griep overschat. Er had allang veel meer actie ondernomen moeten worden voor meer entstof!
tienus63 schreef:MKZ is niet dodelijk, zelden overlijden er dieren aan. Voor zover ik weet komt het niet of nauwelijks voor dat mensen besmet worden, maar zodra er MKZ heerst op een bedrijf wordt dat geruimd. Evenals de bedrijven in directe omgeving.
Waarom pas zo'n late actie bij de schapen -en geiten bedrijven?
Vanwege het lieve imago dat een melkgeit heeft?
Vanwege het feit dat veel afnemers van de geitenmelk producten veelal PVD-achtige mensen zijn?
0ojannekeo0 schreef:Vandaag is dus beslist dat er geruimd gaat worden op de besmette bedrijven. Dragende geiten, en bokken op besmette bedrijven worden ter plaatse geëuntaniseerd.
Dit gaat zwaar worden voor de boeren. Hun eigen dieren, in grote hoeveel heden op hun eigen bedrijf in laten slapen, en daarna zien ze ook nog hoe de distructor ze inlaad.
Mest moet 30 dagen in de stal blijven en daarna nog 90 dagen afgedekt op het bedrijf blijven.