Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imre schreef:Adriana schreef:Ik heb idd ook geen rijbewijs.
Edit; Ik word trouwens wel achter de broek gezeten door dat bureau om zo snel mogelijk aan mijn rijbewijs te beginnen...
Maar dan moet je wel ergens geld vandaan kunnen toveren om dat te doen, dat zat er bij mij echt niet in.
Een uitkering is voor mensen met kinderen inderdaad hoger. Die 400 euro in de maand extra lijkt veel, maar je meer dan eten, wonen en de rekeningen betalen kan je er echt niet van. Dus, zuinig met je kleren en spullen omgaan. Goedkope boodschappen halen en dan hopen dat je nog een keertje iets leuks kan doen.
IJp schreef:Imre schreef:Maar dan moet je wel ergens geld vandaan kunnen toveren om dat te doen, dat zat er bij mij echt niet in.
Een uitkering is voor mensen met kinderen inderdaad hoger. Die 400 euro in de maand extra lijkt veel, maar je meer dan eten, wonen en de rekeningen betalen kan je er echt niet van. Dus, zuinig met je kleren en spullen omgaan. Goedkope boodschappen halen en dan hopen dat je nog een keertje iets leuks kan doen.
En genoegen nemen met bv een normale tv en geen dikke breedbeeld oid. Prioriteiten stellen, dus ieder dubbeltje omkeren en goed bedenken wat je als eerste levensbehoefte nodig hebt.
XoNo schreef:Misschien van mij een verkeerde instelling, maar ik weiger 42 uur in een sociale werkplaats te gaan staan als ik datzelfde bedrag gestort krijg door thuis te zitten. Als ik ook maar een minimum loon kan verdienen ipv 861 euro per maand, dan ga ik ook liever werken.
Maar waarom zou ik me 42 uur uit de naad werken op een sociale werkplaats nota bene, terwijl merendeel van niet werkend Nederland gewoon hun handje op kunnen houden.
Misschien een verkeerde instelling, maar het wordt gewoon een principekwestie.
Zo heb ik ook al eens een baan geweigerd waarbij ik minder zou gaan verdienen dan wat de WW mij zou uitkeren als mijn toenmalige baan af zou lopen. Ik ben gekke henkie niet.
Ik vind jullie en vooral jouw vriend zijn inzet bijzonder, ik zou het niet kunnen.
sflj schreef:ik vind uitspraken als 'voor dat geld ga ik niet werken' etc. niet zo sociaal. (en dan druk ik me nog zacht uit!) Dat geld, al is het dan niet zoveel/genoeg voor je, komt wel van de gemeenschap. Het is rot als je in zo'n situatie zit maar een bijstandsuitkering is nog lager. En ik ken mensen die daarin zitten en toch een paard hebben, in een auto rijden, een computer hebben enz.
Zoals gezegd; prioriteiten stellen en hard je best doen om eruit te komen.
Los van dit vind ik 42 uur wel veel en een rare eis, eigenlijk. Wat doet hij precies?
jodi schreef:Ik ben in principe niet tegen bezig blijven ipv thuis-zitten,maar ik vraag me af of je naast zoveel uren nog wel tijd hebt om serieus op banenjacht te gaan?