die gelooft enkel iets wat een andere boer hem wijsmaakt... dusja... :p (boeren met koebeesten dan nog :p)
Maarja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Besje schreef:liever een lelijk goed hek... dan een ongeluk...
bulck schreef:Ja maar een heras hek alleen is niet goed e, maar als buitenomheining, laatste buffer na draad of houtwerk toch vaak een extra rem hoor.
Zahlina schreef:Tot op zekere hoogte kan je het allemaal zelf in de hand houden maar echt niet alles is te verkomen.
Huertecilla schreef:Mbt het onderwerp echter:
Niet deugdelijk omheind houden = risico in de openbare ruimte.
En nu?
Huertecilla schreef:Zahlina schreef:Euh wanneer kan je een hekwerk bestempelen als niet deugdelijk?
Wanneer het niet voorzien is op en niet bestand is tegen het natuurlijke gedrag van de dieren die het omheind.
Zahlina schreef:bulck schreef:Ja maar een heras hek alleen is niet goed e, maar als buitenomheining, laatste buffer na draad of houtwerk toch vaak een extra rem hoor.
vergeten te vermelden dat ze wel gewoon stroomdraad hebben bevestigt aan het heras hekwerk.
Weet 100% zeker dat mijn arabieren er echt niet door heen of overheen gaan maar zou de friezen van mijn buren ook niet in mijn eigen land willen hebben
Die ben ik vast binnen 10 min al kwijt.
jodi schreef:Citaat:Wanneer het niet voorzien is op en niet bestand is tegen het natuurlijke gedrag van de dieren die het omheind.
Het door een Heras hekwerk+stroomdraad heen rammen lijkt mij geen natuurlijk gedrag.
bulck schreef:En hoezo geen haag mogen planten. ik woon nu zelf net op mijn eigen in agrarisch gebied aanleunend tegen natuurgebied. Ik heb sinds kort hekwerk geplaats voor de paarden. Dit bestaat uit een omheining van 1.40 hoog, schapendraad maar dan voor groot vee, met 2 draaden stroom. Rond die wei hebben we op een afstand van 2 een haag geplant. En waarom? Een omdat ik dat zelf landelijker vind ogen en twee omdat er anders protest opkomt dat je een ijzerwinkel neerzet, wat niet overeenstemt met het gebied
Zahlina schreef:bulck schreef:En hoezo geen haag mogen planten. ik woon nu zelf net op mijn eigen in agrarisch gebied aanleunend tegen natuurgebied. Ik heb sinds kort hekwerk geplaats voor de paarden. Dit bestaat uit een omheining van 1.40 hoog, schapendraad maar dan voor groot vee, met 2 draaden stroom. Rond die wei hebben we op een afstand van 2 een haag geplant. En waarom? Een omdat ik dat zelf landelijker vind ogen en twee omdat er anders protest opkomt dat je een ijzerwinkel neerzet, wat niet overeenstemt met het gebied
Denk dat als je heel dicht op een natuurgebied zit er weer hele andere regels gelden dan als het land meer dan 250 meter buiten het zuurgevoelige gebied vallen.
Ik heb zelf de wetgeving niet gemaakt, kan er dus oo niets aandoen dat wij in een open agrarisch gebied zitten waar is opgenomen dat er geen wallen/singels mogen worden beplant.
slimmerik schreef:Ik vind dat de overheid best mag eisen dat er een deugdelijk afrastering is.
slimmerik schreef:Ik vind dat de overheid best mag eisen dat er een deugdelijk afrastering is.
En mensen waar paarden, koeien, schapen etc. meerdere malen ontsnappen door ondeugdelijke afrastering, ontzettend zwaar beboeten met als onteigening in het uiterste geval.
Zahlina schreef:Ik heb zelf de wetgeving niet gemaakt, kan er dus oo niets aandoen dat wij in een open agrarisch gebied zitten waar is opgenomen dat er geen wallen/singels mogen worden beplant.
Huertecilla schreef:Zahlina schreef:Ik heb zelf de wetgeving niet gemaakt, kan er dus oo niets aandoen dat wij in een open agrarisch gebied zitten waar is opgenomen dat er geen wallen/singels mogen worden beplant.
...maar beslist wel zelf óf je daar paarden gaat houden. Wel/geen deugdelijke omheining mogen zetten is een randvoorwaarde.
Huertecilla schreef:Lees de ts, staat het
Zahlina schreef:Tja en dan kom ik weer aanzetten met de paarden van mijn buren die dus achter een zeer degelijk hekwerk staan (zal elke overheid het mee eens zijn) en die beesten breken nog steeds uit.
Shadow0 schreef:Maar ondanks die plicht om voor een deugdelijke, zelfs een metálen in het geval van hengsten, omheining te zorgen, lopen er dus aardig wat paarden los. Wat doet die plicht dan nog voor nuttigs?
Huertecilla schreef:Shadow0 schreef:Maar ondanks die plicht om voor een deugdelijke, zelfs een metálen in het geval van hengsten, omheining te zorgen, lopen er dus aardig wat paarden los. Wat doet die plicht dan nog voor nuttigs?
Waar baseer jij de conclusie op dat het niets uitmaakt? Er zouden er anders nog veel meer loslopen.