Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zammie schreef:Er komen jaarlijks heel wat meer mensen om in het dagelijkse verkeer. Het enigste wat men hoeft te behalen om een auto te mogen besturen is een rijbewijs.
Als ik zie, hoe hier in Nederland door jongeren in hun opgepimpte VW gescheurt wordt en dan weer lees, dat er weer eentje in een boom is blijven hangen en dat daarbij de medepassagiers om het leven zijn gekomen en zelfs uit de auto zijn geslingerd.... Dan denk ik: doe daar maar eens wat aan! Dat soort mensen nemen meer levens mee, als dat ene volle mens, dat toevallig niet door de deur zou passen. (Vraag me nu trouwens wel af, hoe vol zo'n persoon dan wel niet mag wezen...of hoe groot/klein die deuren zijn)
Citaat:Zammie schreef:
Er komen jaarlijks heel wat meer mensen om in het dagelijkse verkeer. Het enigste wat men hoeft te behalen om een auto te mogen besturen is een rijbewijs.
Als ik zie, hoe hier in Nederland door jongeren in hun opgepimpte VW gescheurt wordt en dan weer lees, dat er weer eentje in een boom is blijven hangen en dat daarbij de medepassagiers om het leven zijn gekomen en zelfs uit de auto zijn geslingerd.... Dan denk ik: doe daar maar eens wat aan! Dat soort mensen nemen meer levens mee, als dat ene volle mens, dat toevallig niet door de deur zou passen. (Vraag me nu trouwens wel af, hoe vol zo'n persoon dan wel niet mag wezen...of hoe groot/klein die deuren zijn)
Lous schreef:Uthrick schreef:Nog een "dilemma"
Wat vinden jullie ervan dat mensen met overgewicht even veel kilo baggage mee mogen nemen als mensen met een licht tot normaal gewicht?
Dat vind ik meer dan normaal hoor. De draagcapaciteit van een vliegtuig is altijd groot genoeg. En de ene neemt meer mee dan de andere, dus ze zullen altijd rekening houden met de veiligheid.
Iris82 schreef:- Tussen de 25 en de 60
- Niet te dik
- Goed ter been
Hypofocus schreef:Precies, zie mijn verhaal hierboven.
Ze berekenen het gewicht met standaard waardes. Alleen is het gewicht van de gemiddelde persoon in de afgelopen jaren zodanig toegenomen dat die vroegere berekeningen niet meer kloppen, en daardoor komt het soms voor dat er te veel gewicht aan boord is
Yamcha schreef:Als het totaalgewicht daardoor boven het gewicht komt wat het vliegtuig kan meenemen wel. Veiligheid gaat voor, hoor.
Vuyatela schreef:Een stoel aan de nooduitgang zal je ook NOOIT vooraf kunnen vastleggen : iedereen wil daar graag zitten uiteraard ivm extra beenruimte, maar enkel de mensen aan de check in zijn bevoegd om deze toe te wijzen. Zij moeten namelijk zien wie zij op deze stoelen plaatsen.
Snoevie schreef:Yamcha schreef:Als het totaalgewicht daardoor boven het gewicht komt wat het vliegtuig kan meenemen wel. Veiligheid gaat voor, hoor.
dikke mensen hebben net zo goed evenveel kleding/spullen nodig als een dun iemand,dus dan maar een passagier minder mee.
het is terecht dat je extra betaald als je 2 stoelen inneemt,en ik vind het ook niet vreemd dat iemand bij de nooduitgang aan bepaalde eisen moet voldoen.
ik ben geen vedergewichtje zegmaar,maar ik pas uitstekend in een vliegtuigstoel gelukkig,en de deur ging ook prima
Yamcha schreef:Maar goed, er zijn gewoon grenzen aan wat een vliegtuig mee kan nemen, en dat heeft geen bal met discriminatie te maken, maar alles met veiligheid.