Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

In het geval van de paarden zijn ouders zich vaak niet eens bewust van gevaarlijke situaties die ontstaan door het gedrag van hun kinderen.
Prima als je daar wat van zegt lijkt me.

Ik wil van mijn eigen kinderen dat ze beleefd zijn, en bij andere mensen niet de boventoon voeren.
Bij een ander gelden de regels van die ander en daar passen ze zich maar aan aan.
Bij mij thuis gelden mijn regels, ook voor andere kinderen. En die spreek ik daar zonodig ook op aan.

In het openbaar zou ik me niet snel met een ander zijn kind bemoeien of het moet al iets gevaarlijks doen ofzo.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

Als mijn kinderen écht de fout ingaan en er gebeurd iets, paard schrikt oid, dan mogen ze wel even sorry zeggen, náást de uitleg.
Als zij tegen de schenen van jullie aanscheuren met een karretje zeg ik het omdat je dan elkaar snel passeert, en ga ze daarna vangen :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:39

MamaMiesje schreef:
@Twiggy:
Vooral als ze zich dan de héle dag braaf hebben gedragen en dan kom jij ze ophalen. Dan kunnen alle remmen los :')

Pffff, helemaal leuk als je net uit je werk komt, doodmoe bent, je enorm gehaast hebt om op 15.00 uur op het schoolplein te staan om madam op te halen en dan krijg je me toch een bak gedram over je heen. :+

Maar ach....... ik zou haar voor geen goud meer willen missen, hoor. :D

Het is zoals iemand hier eerder al zei; het zijn kinderen, geen volwassenen. :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:39

in het geval van de schenen ga ik ze vangen en laat ze alsnog sorry zeggen :D Gelukkig hebben ze die leeftijd inmiddels gehad

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:40

Twiggy2008 schreef:
Pffff, helemaal leuk als je net uit je werk komt, doodmoe bent, je enorm gehaast hebt om op 15.00 uur op het schoolplein te staan om madam op te halen en dan krijg je me toch een bak gedram over je heen. :+

En dan ook nog een juf die er wat van zegt... :') _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:41

Jullie willen niet weten hoeveel volwassen mensen met hun boodschappenkar tegen je aan rijden/duwen als je bij de supermarkt in de rij bij de kassa staat. Daar erger ik me meer aan dan dat een kind het doet, heel eerlijk gezegd...... :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:43

MamaMiesje schreef:
Twiggy2008 schreef:

En dan ook nog een juf die er wat van zegt... :') _O-

Hahaha......
Nou gelukkig is onze juf er eentje die wel wat gewend is van kinderen. Het zijn meer de andere ouders die je dan zo aanstaren. :roll:

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:43

Twiggy2008 schreef:
Jullie willen niet weten hoeveel volwassen mensen met hun boodschappenkar tegen je aan rijden/duwen als je bij de supermarkt in de rij bij de kassa staat. Daar erger ik me meer aan dan dat een kind het doet, heel eerlijk gezegd...... :j

Die laat ik ook sorry zeggen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:46

Ik zeg altijd tegen kind óf volwassene: je kunt niet door mij heen hoor :+ Dus wacht maar rustig!
(laatst een oma met een rollator die mij opzij probeerde te drukken :+ Oude taaie had behoorlijk wat kracht nog hahaha :D Maar heb haar er wel even op aangesproken dat ik dat niet zo op prijs stelde... )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:47

shera schreef:
Twiggy2008 schreef:

Die laat ik ook sorry zeggen :D

Hahaha :D . Ik heb ooit eens een oude meneer heel netjes gevraagd of hij wat meer afstand kon houden, omdat hij me echt pijn deed met die kar. Hij reageerde me toch een partij chagerijnig..... Alsof ik de grootste bitch van de wereld was dat ik er iets van zei. Maar ja, ik zit niet te wachten op blauwe plekken, omdat mensen blijkbaar niet aanvoelen dat wat afstand wel zo netjes is. :)
En je hoeft je toch niet te laten bezeren door wie dan ook?

En niemand durft er wat van te zeggen, he, mensen blijven strak voor zich uitkijken. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:48

Ik heb een befaamde 'boze'blik. Ik schijn heel angstaanjagend te kunnen kijken als mij iets niet zint :P Werkte gister ook goed toen kids tijdens een concert zaten te etteren met elkaar := 1 boze blik en ze zaten weer braaf op hun plek en heb ze ook niet meer gehoord! :j (hun vader bleef zo strak voor zich uitstaren onder het mom van: ik zie ze zo niet) Dus ik zeg niet eens altijd er wat van, want een blik zegt meer dan 1000 woorden :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:51

Vreemde ogen kunnen zeker dwingen. :D

vuurneon

Re: Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:52

Ook naar volwassenen toe! :D hahahaha :D Want ik had met mijn blik ook een kletsende man stil gekregen :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:55

Nou, dat was die man in de stiltecoupe in de trein laatst niet gelukt toen ik vrolijk met jochie daar ging zitten na 3 coupe's doorgelopen te hebben met kind op de arm :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:30

Ik vind het heel erg moeilijk om de grens te bepalen.

Ik ken hem van verschillende kanten en steeds weer zijn er situaties waarin ik het gewoon echt niet weet!

Bijvoorbeeld:
> In Frankrijk op vakantie. Zit ik aan het zwembad, zie ik een Franse vrouw uitvaren tegen haar kind (meisje van een jaar of tien) en even later trapt ze het kind een paar keer van het ligbed af en slaat in het gezicht. Dat vind ik dus echt niet normaal, maar ik had ook geen flauwe notie waar het over ging en ik spreek geen woord Frans. Had ik daar in moeten grijpen? Voor mijn gevoel wel en ik heb het niet gedaan.
> Mijn moeder die altijd bezig was dat het zo zielig was dat mijn dochter als baby/dreumes geen koekjes en snoepjes kreeg. Ik vond dat ze zich daar niet mee te bemoeien had :Y)
> Discussie tijdens een etentje: als jij docent bent en buiten de lesuren om is een leerling een klasgenoot aan het treiteren via internet. Mag je daar dan aktie op ondernemen (en maakt het verschil of je weet of de ouders er al dan niet iets aan doen?)? Enerzijds heb jij verantwoording voor de groepssfeer, anderzijds is het wel buiten school gebeurt...
> Vervolg van de discussie: Als een leerling met een GSM zit in de klas, mag je die dan innemen en bijv. aan het einde van de week innemen? Of is dat privebezit? (Ik neem ze nl. gerust in in de klas, moeten ze hun GSM maar in hun tas laten. Maar de ouders in kwestie zouden me zo een aanklacht aan mijn broek smeren, want stel nu dat er onderweg naar huis iets gebeurt...)
> Gebeurt veel en is ZO ergerlijk: ik geef mijn dochter op haar donder omdat ze iets stouts doet en mensen in de buurt zeggen: Och dat geeft niet hoor. Dochter kijkt me eens triomfantelijk aan want voor haar gevoel haalt zij haar gelijk, en ze doet het expres nog eens.
> Kinderen van andere mensen zitten op jouw terrein en jij wilt dat eigenlijk niet, maar ook niet gelijk het zeikwijf uithangen.

Ik blijf het moeilijk vinden hoor!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:27

Mishandeling is nooit goed te praten en gaat de grens van correctie ver voorbij...Maar al had je er wat van gezegd had het dat meisje niet gered, hooguit even uitstel gegeven.

GSM afpakken als dat een aangekondigde maatregel is, ja hoor. Deed ik ook, niet meteen een week maar bij de 2e keer..absoluut.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:38

Als ik iets ziet zie, want je kunt niet altijd alles zien, en 1 van mijn kinderen doen iets mogen ze er van mij best wat van zeggen.
Als ze iets doen en ik zie het dan krijgen ze van mij een riedeltje en wil ik absoluut niet, en dat sta ik ook niet toe, dat andere mensen er iets van zeggen. Die straf ik direct af.

Een poosje geleden was ik met mijn dochter in een drogisterij, allemaal deo/testers. Dochter zit eraan en terwijl ik zeg, niet doen, spuit ze, per ongeluk, in haar ogen. Dus zeg ik, dat komt ervan. Staat er een oudere vrouw achter me en geeft mijn dochter ook een riedel. Ik kijk die vrouw nijdig aan en zeg, is het uw kind? Nee, dan heb ik graag dat u uw mond houdt... Mevrouw was gepikeerd en liep door. Daar houd ik dus echt niet van.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:23

Dat bedoelde ik ook Mambobeach, kinderen worden door al die bemoeials soms dubbelgestraft, en dat mag niet de bedoeling zijn, net zo min als dat mensen je opvoeding onderuit schoffelen. Dus ben je alleen met het kind grijp je in en anders laat je het aan de ouders over.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 09:09

Dat vind ik ook raar MamboBeach, jij zegt er op dat moment al wat van toch? Op het moment dat jij niets had gezegd was het al logischer geweest dat die mevrouw wat zei.

Urielle, dat meiske in Frankrijk; hoezeer je gevoel ook zegt dat je in moet grijpen heeft dat geen zin. Een kind met een GSM in de klas; als jij de juf bent vind ik dat je hem in mag nemen, maar eigenlijk wel alleen onder schooltijd, mocht het herhaaldelijk voorkomen zou ik het denk ik bij de ouders aankaarten in hoeverre zij er achter staan als dat ding een week ingenomen wordt.

Een blik werkt ook niet altijd, bij vreemde kinderen op "vreemd"/openbaar terrein nog wel, maar thuis met kids die je kent... :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:11

jahoor, mijn kind mag gerust gecorrigeerd worden geen probleem.......

het is alleen meestal niet nodig, want ik corrigeer zelf altijd :) maar als ik het net even niet in de gaten heb of ik ben er niet bij, vind ik dat geen probleem :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:50

Mijn kids mogen best door een ander gecorrigeerd worden, als het op een redelijke manier gebeurt. En om een gegronde reden, dus als er "gevaarlijke" dingen gebeuren. Er zijn momenten zat dat ik iets niet zie of er niet bij ben. We zijn tenslotte een samenleving, anders moet je in een hutje op de hei gaan zitten.
Eigenlijk ben ik degene die vrij streng is. Als ik in gesprek ben en één van de kids onderbreekt me, dan meld ik altijd dat ik in gesprek ben.

Als een kind iets uit mijn boodschappenkar pakt, dan pak ik dat kind echt wel bij de arm en laat het terug leggen in mijn kar. Laatst was er een gezin waarvan de vader het kind expres andere mensen liet schoppen. Mijn bonuszoon reageerde niet, mijn vriend gaf hem een klein schopje terug en gaf hem een behoorlijke schop terug. Waarop de vader dus reageerde dat het kind nog een keer moest schoppen tot wij niet meer zouden reageren. Hierop heb ik tegen de vader gezegd, dat als zijn kind het nog een keer zou doen ik die vader een flinke schop zou geven. Dit was toevallig een buitenlands gezin, dus werd ik daarna in het brabbeliaans toegesproken (eerst konden ze wel normaal Nederlands praten) en heb ik gezegd dat ze normaal Nederlands konden praten anders weer opdonderen naar het gat waar ze vandaan kwamen. Volgens de winkel eigenaar was ik discriminerend, in mijn ogen dus niet. We leven tenslotte in NL.
Mijn bonuszoon en zoon hebben beide een geestelijke storing/afwijking, die worden regelmatig afgerekend op hun gedrag. Terwijl ze er vaak weinig aan kunnen doen. Zowel mijn vriend als ik corrigeren hen wel vaak hierop.

Als er een kind aan mijn dieren zit corrigeer ik dus ook gelijk!! Enfin dit heb ik wel eens gemeld in een ander topic.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:01

Ik heb jaren achter de vleeswaren gestaan.juist ja ,plakje worst.
Ik zei altijd tegen mijn kinderen dat het fijn is als je wat krijgt,maar dat je er niet vauit moet gaan,en dat je niet mag vragen.
Kwam op mijn werk altijd zo'n verwend nest meteen naar me toelopen en zeuren(janken)om worst.
toen was ik het beu en heb gezegd tegen haar;kinderen die vragen worden overgeslagen,en gewoon verder gegaan met mijn werk. :+ haha.het is wel erg,maar vond dat kind ook erg irritant.Maar eingelijk is het aan de ouders om zo'n kind op te voeden.Doen ze het niet dan zeg ik er ook wel eens wat van.Sommige mensen geven kinderen alleen voeding,ipv opvoeding.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:26

Traber schreef:
Ik heb jaren achter de vleeswaren gestaan.juist ja ,plakje worst.
Ik zei altijd tegen mijn kinderen dat het fijn is als je wat krijgt,maar dat je er niet vauit moet gaan,en dat je niet mag vragen.
Kwam op mijn werk altijd zo'n verwend nest meteen naar me toelopen en zeuren(janken)om worst.
toen was ik het beu en heb gezegd tegen haar;kinderen die vragen worden overgeslagen,en gewoon verder gegaan met mijn werk. :+ haha.het is wel erg,maar vond dat kind ook erg irritant.Maar eingelijk is het aan de ouders om zo'n kind op te voeden.Doen ze het niet dan zeg ik er ook wel eens wat van.Sommige mensen geven kinderen alleen voeding,ipv opvoeding.

Tja, ik liep laatst met mijn vegetarische dochter in de supermarkt, toen het meisje achter de vleeswaren een plakje worst aan bood. Dat was natuurlijk heel vriendelijk bedoeld, maar ja, dat moet je dus niet doen bij mijn dochter, hahaha...... Ze keek zo raar, snapte er niets van dat haar plakje worst afgewezen werd met een blik van 'gatver'. :+
We hebben haar vriendelijk bedankt, hoor, en ik heb uitgelegd dat wij geen vlees eten...... :D

Verder vind ik het wel heel erg irritant dat sommige winkeliers altijd met snoepjes aankomen. Ik heb dat liever niet, snoep mag ze thuis, maar in winkels moet je dat gewoon niet doen. :n
We komen daar om boodschappen te doen en niet om te snoepen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:29

Ik doe het wel, maar dan wel op gepaste manier. EN als het niet helpt dan ga ik op zoek naar de pa of en ma en vraag dan heel erg netjes of ze hun kinderen in de gaten willen houden.
Helpt dit geen van allen dan verzoek ik heel hard op iemand op zijn kinderen wil letten, aangezien dat niet mijn taak is!
Soms ben ik niet zo lief!!!>;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:32

Twiggy2008 schreef:
Verder vind ik het wel heel erg irritant dat sommige winkeliers altijd met snoepjes aankomen. Ik heb dat liever niet, snoep mag ze thuis, maar in winkels moet je dat gewoon niet doen. :n
We komen daar om boodschappen te doen en niet om te snoepen.

Inderdaad, het bakje met snoep al 20 cm van de neus van kind afhouden en dan mij vragend aankijken of hij een snoepje mag. Grote drama's als je dan nee zegt.