Britty schreef:Welshcobfan schreef:Denk dat het grootste probleem ook is dat ze niet wisten wát voor fokproduct het nou precies was. (brave tijgers zijn er ook, maar dat betekend nog niet dat ze geschikt als huisdier zijn)
Dus daarom snap ik de eigenaren ook niet, fijn dat je een aparte kat wil... maar het is toch vrij naief om te denken dat je de kat zo mee mag nemen.
Nou sorry hoor, maar hoezo naief? Mensen voeren spinnen, slangen, hagedissen en weet ik wat voor rare beesten nog meer in, zelfs beesten die niet "gemaakt" zijn voor het nederlandse klimaat. Dat mag allemaal wel.
En dat ze daar dan ook nog eens 2 jaar over hebben moeten denken is helemaal belachelijk. Toch zeker na een paar maanden heeft een of andere gedragsexpert al lang kunnen vaststellen of het beste beestje inderdaad gevaarlijk of agressief was? Daarbij was de eigenaar van plan het beest te castreren, dus veek meer hadden we er niet van gekregen.
Het is te hopen dat ie er als schrale troost een flinke schadevergoeding uit kan krijgen!
Blijkbaar was het voor dit dier niet zo simpel. Dus ja: ik vind het vrij naief om te denken dat je een vreemde katsoort in mag voeren. Net als niet geregistreerde spinnen of welk apart dier dan ook als ze de afkomst niet weten. Dan kun je ook tegenstand verwachten. Grote kans dat dan het dier ook niet mag binnenkomen of lang moet blijven wachten daar ivm onderzoek.
2 jaar is in mijn ogen ook absurd lang hoor, daar niet van. Maar goed: je hoort maar 1 kant van het verhaal... dus ik ben vooral benieuwd naar de andere kant