Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:33

EngeltjeS schreef:
Even andwoorden op bokker shadow, mij is geleerd, dat maagdelijkheids iets van jezelf is, 100%. Je geeft iemand een kans, om jou een ervaring te geven van iets speciaals. (in mijn ogen ;) ) die gene kan het verknallen, of juist niet. maar daarom heb ik het topic geopend, om te vragen hoe andere bokkers dit inzien, en of het echt nog bestaat van een geloof. blijkbaar wel, en ik heb respect voor die mensen, maar ook respect voor de mensen die het op hun eigen gevoel doen :)

Maar waarom is seks meer speciaal als je een jaar wacht of een maand? Of als je 20 bent in plaats van 15?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:36

@ MT, weer helemaal eens...

@ sky, je hebt er gelijk over, maar dat is ook stukje opvoeding. Grote gevolgen kan zijn, dat die gene, die juist zodicht bij je is geweest, je zo enorm kan kwetsen. tenminste, daar ben ik bang voor ;)
en je hoeft het niet uit te stellen :) als de tijd er is, prima, maar aan andere kant denk ik, het laat zien hoe goed de relatie is.
liefde is, houden van elkaar, en accepteren (ook de minder goede dingen). daarbij kan je ook alles leren. dus mocht jij slecht in bed zijn of je partner, dan kan je er over praten, en zo samen er wel van genieten ;) snapje?

@ BS, je geeft een stuk van jezelf weg ;) (zo zie ik het hoor) en ik vind als je 15 ben, dat je nog niet volwassen genoeg bent als een 20 jarige. tussen deze 5 jaar zit zogroot verschil in het denkvermogen. hoe je het ook went of keerd. een 15 jarige kan volwassen zijn/ doen overkomen, maar als die dan 20 is, is het toch nog emotioneel meer gegroeid.

ik hoop dat ik het goed heb verwoord.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 08-11-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:36

Nee.
Sterker nog, zodra ik heb idee heb dat het misschien wel iets zou kunnen worden, ga ik over to ehh de daad. Wil wel weten wat voor vlees ik in de kuip heb en zou een banketstaaf actie zijn om het later uit te moeten maken omdat je in bed niet klikt.
Sex vind ik ook niet bijzonder speciaal. Ja, 'de liefde bedrijven' is speciaal, seks is seks.

Sunrise: en jij wordt dan op een gegeven moment niet benieuwd naar wat/wie je nog niet hebt gehad?

Hermelijn, volgens mij hoorde ik pas iets op de radio dat de gemiddelde leeftijd in Nederland op 19 ligt... Al vraag ik me af waar ze dat vandaan halen, als ik zo om me heen vraag was iedereen wel jonger dan 19?

Edit: Anouuk, las jouw berichtje net op blz. 1, maar dat vind ik op z'n lichtst gezegd ook niet normaal. Op zo'n jonge leeftijd al méérdere partners gehad hebben, duidt imo niet op een normaal iets, eerder op meeloperij oid..?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-11-09 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

MysticTinker schreef:
Het gaat niet zo zeer om het maagd zijn.. maar meer erom dat sex iets speciaals is, iets wat je niet zomaar met iedereen deelt en wat (in mijn ogen) toch echt samengaat met liefde en een diepe band met elkaar hebben. Het maakt de band tussen twee geliefden sterker en sterker.. en dat werkt niet meer als je al met tig mensen naar bed bent geweest, dan is het niet speciaal meer..

Seks gaat voor mij wel samen met liefde, maar ik geloof niet dat als je met meerdere mensen naar bed bent geweest dat het dan seks minder speciaal maakt en dat de band niet sterker maakt. Ik heb seks gehad met mijn ex, ik heb seks met mijn huidige vriend. Ik vind de seks met mijn vriend juist niet minder, maar meer speciaal. Waarom? Bij hem voel ik me echt mezelf, echt gelukkig, en echt gewaardeerd. Onze relatie is goed en groeit alleen maar. Voor mij is het liefde.
Met mijn ex was het ook liefde, maar het voelde anders. Minder. Ik geloof niet dat alle liefde eeuwig is, ik geloof dat liefde op meerdere manieren kan voorkomen en ik geloof dat je van de liefde ook veel kan leren. Mijn ex en ik waren niet voor elkaar gemaakt, het ging ook met een reden uit. Maar ik heb wel veel van hem geleerd en ook onze band samen werd sterker naarmate we langer met elkaar gingen. Maar het werd ook weer minder haha :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

Sex NA het huwelijk?
Je zal maar 60 jaar getrouwd zijn _O-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:38

Letizia schreef:
Sex NA het huwelijk?
Je zal maar 60 jaar getrouwd zijn _O-

hahahaha jaaa zo had ik hem niet gelezen hahaha!
heel goed aan het opletten dus :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:39

Plien91 schreef:
MysticTinker schreef:
Het gaat niet zo zeer om het maagd zijn.. maar meer erom dat sex iets speciaals is, iets wat je niet zomaar met iedereen deelt en wat (in mijn ogen) toch echt samengaat met liefde en een diepe band met elkaar hebben. Het maakt de band tussen twee geliefden sterker en sterker.. en dat werkt niet meer als je al met tig mensen naar bed bent geweest, dan is het niet speciaal meer..

Seks gaat voor mij wel samen met liefde, maar ik geloof niet dat als je met meerdere mensen naar bed bent geweest dat het dan seks minder speciaal maakt en dat de band niet sterker maakt. Ik heb seks gehad met mijn ex, ik heb seks met mijn huidige vriend. Ik vind de seks met mijn vriend juist niet minder, maar meer speciaal. Waarom? Bij hem voel ik me echt mezelf, echt gelukkig, en echt gewaardeerd. Onze relatie is goed en groeit alleen maar. Voor mij is het liefde.
Met mijn ex was het ook liefde, maar het voelde anders. Minder. Ik geloof niet dat alle liefde eeuwig is, ik geloof dat liefde op meerdere manieren kan voorkomen en ik geloof dat je van de liefde ook veel kan leren. Mijn ex en ik waren niet voor elkaar gemaakt, het ging ook met een reden uit. Maar ik heb wel veel van hem geleerd en ook onze band samen werd sterker naarmate we langer met elkaar gingen. Maar het werd ook weer minder haha :+

maar heb je er dan geen spijt van? :$

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:40

BraveSpots schreef:
Maar waarom is seks meer speciaal als je een jaar wacht of een maand? Of als je 20 bent in plaats van 15?

Als je een stuk chocolade direct opeet dan is het lang niet zo lekker als wanneer je er eerst een week naar moet kijken en daarna pas mag aanvallen :Y) hihi

Nee, ik vind het pas speciaal als je het met je ware liefde doet, degene met wie je de rest van je leven wil samenzijn. En zeg nou zelf, hoeveel kinderen van 15 komen hun ware liefde tegen? En na een maand ken je iemand nog niet goed genoeg om dat te kunnen zeggen, na een jaar is die kans alweer groter :)
Stel je gaat na een maand al met iemand naar bed omdat ie zo leuk lijkt, en even later begint hij zijn ware ik te laten zien.. dan sla je jezelf toch ook voor je kop..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:41

EngeltjeS schreef:
@ BS, je geeft een stuk van jezelf weg ;) (zo zie ik het hoor) en ik vind als je 15 ben, dat je nog niet volwassen genoeg bent als een 20 jarige. tussen deze 5 jaar zit zogroot verschil in het denkvermogen. hoe je het ook went of keerd. een 15 jarige kan volwassen zijn/ doen overkomen, maar als die dan 20 is, is het toch nog emotioneel meer gegroeid.

Ik geef direct toe dat er best een verschil zit in denkvermogen. Maar moet dat verschil zich percé vertalen in het onvermogen om als 15jarige een goede (seks)partner uit te kiezen denk jij?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:41

Yv_ schreef:
Nee.
Sterker nog, zodra ik heb idee heb dat het misschien wel iets zou kunnen worden, ga ik over to ehh de daad. Wil wel weten wat voor vlees ik in de kuip heb en zou een banketstaaf actie zijn om het later uit te moeten maken omdat je in bed niet klikt.
Sex vind ik ook niet bijzonder speciaal. Ja, 'de liefde bedrijven' is speciaal, seks is seks.

Sunrise: en jij wordt dan op een gegeven moment niet benieuwd naar wat/wie je nog niet hebt gehad?

Hermelijn, volgens mij hoorde ik pas iets op de radio dat de gemiddelde leeftijd in Nederland op 19 ligt... Al vraag ik me af waar ze dat vandaan halen, als ik zo om me heen vraag was iedereen wel jonger dan 19?

Bedoel je nu of dan binnen het huwelijk? Hm ik weet het niet, vind ik moeilijk om te zeggen. Ik denk dat het menselijk is om je af te vragen hoe het
zou zijn wanneer je met iemand anders zou zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:44

EngeltjeS schreef:
maar heb je er dan geen spijt van? :$

Nee, absoluut niet. Omdat de relatie met mijn ex niet altijd even gezellig was en ik me soms ook niet echt gelukkig voelde (mijn ex is achteraf gewoon een arrogante ****), waardeer ik mijn huidige relatie wel meer. Ik besef me beter hóe gelukkig ik mezelf mag prijzen met mijn vriend en wat voor kanjer van een jongen het gewoon is. Ik denk dat ik dat minder zou hebben gedaan als ik niet een tijdje samen was geweest met mijn ex.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:45

Yv_ schreef:
Wil wel weten wat voor vlees ik in de kuip heb en zou een banketstaaf actie zijn om het later uit te moeten maken omdat je in bed niet klikt.

:=
Zou dat echt een reden zijn om het uit te maken?
Als je nu je soulmate hebt gevonden, en in alles perfect bij elkaar past.. en alleen de seks is minder.. dan is dat toch niet zo belangrijk dat je het uit gaat maken :oo

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:45

MysticTinker schreef:
Nee, ik vind het pas speciaal als je het met je ware liefde doet, degene met wie je de rest van je leven wil samenzijn. En zeg nou zelf, hoeveel kinderen van 15 komen hun ware liefde tegen? En na een maand ken je iemand nog niet goed genoeg om dat te kunnen zeggen, na een jaar is die kans alweer groter :)
Stel je gaat na een maand al met iemand naar bed omdat ie zo leuk lijkt, en even later begint hij zijn ware ik te laten zien.. dan sla je jezelf toch ook voor je kop..

Maar hoeveel mensen komen uberhaupt van de eerste partner al de ware tegen? Ik denk bitterweinig hoor. En dan nog kan het na 2/5/10/...jaar blijken dat het toch niet hem is.
Als die tijd wachten is niet echt realistisch denk ik. Evenals trouwen, dat is ook maar met wie je denkt(!) dat de ware is. Gezien de hoeveelheid scheidingen zijn er veel mensen die nog van gedacht veranderen acteraf.

Dus of die 15 jaar nu iets uitmaakt, ik weet het niet hoor.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 08-11-09 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:46

BraveSpots schreef:
EngeltjeS schreef:

Ik geef direct toe dat er best een verschil zit in denkvermogen. Maar moet dat verschil zich percé vertalen in het onvermogen om als 15jarige een goede (seks)partner uit te kiezen denk jij?

ik begrijp je bericht niet zo goed... ik denk dat een meerder grote deel van de 15 jarige, er nog niet aan toe is, maar zich laat verleiden door de maatschappij. de videoclips zijn heel bloot, modellen worden door computer mooier gemaakt, waardoor een 15 jarige heel onzeker kan worden, en sneller in zee gaat met een aantal dingen, zoals naar bed gaan. (roken, drank etc. )
om zich zelf zekerder te voelen, nemen ze de stap eerder om met iemand naar bed te gaan, omdat dan iemand van ze 'houdt'.
nogmaals, zo denk ik ;) het hoeft niet zo te wezen hoor.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:49

BraveSpots schreef:
MysticTinker schreef:

Maar hoeveel mensen komen uberhaupt van de eerste partner al de ware tegen? Ik denk bitterweinig hoor. En dan nog kan het na 2/5/10/...jaar blijken dat het toch niet hem is.
Als die tijd wachten is niet echt realistisch denk ik. Evenals trouwen, dat is ook maar met wie je denkt(!) dat de ware is. Gezien de hoeveelheid scheidingen zijn er veel mensen die nog van gedacht veranderen acteraf.

Dius of die 15 jaar nu iets uitmaakt, ik weet het niet hoor.

*kom ik weer aan hoor :P ouderwets-tutje*
maar vroeger waren er minder scheidingen, helemaal niet eigenlijk, in die tijd wachten ze ook tot het huwelijk (is mij bekend, en jaa natuurlijk heb je uitzonderingen). vroeger waren ze ook ouder voordat ze zover waren.
iemand die veel zelfkennis heeft, vind eerder de ware, dan iemand die dat niet heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:49

MysticTinker schreef:

Tsja, het is misschien maar net hoe je het leven ziet. Ik hecht niet aan dat soort symbolische waarden... wat ik nu doe doe ik nu, en over een maand dealen we met de situatie die er dan is. Spijt is sowieso niet aan mij besteed eigenlijk. Als 'ie over een maand vervelend doet, word ik over een maand boos op hem en mag 'ie vertrekken, maar de mooie momenten blijven mooi. (En dat geldt voor alle mooie momenten trouwens. Ik zal ook altijd met plezier terugdenken aan de vriendschap en de gesprekken en de nachtwandelingen - die laat ik niet verpesten door een eventueel vervolg.)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:51

Sunrise: Ja, ik begrijp dat jij met seks wil wachten tot je degene hebt gevonden waar je voor 'altijd' mee samen blijft. Ik zou dat bijvoorbeeld niet kunnen, zou veel te nieuwsgierig zijn naar anderen... Ben je niet bang dat je dat ook gaat krijgen?
En wat nou als je dénkt dat je je partner voor 'altijd' heb gevonden, 10 jaar wacht met seks en het na 25 jaar alsnog niet blijkt te werken? Is natuurlijk een overdreven verzinsel, maar stel nou dat...?

MysticTinker: Ja. Ik vind seks belangrijk.. Kunnen desbetreffend persoon en ik soulmates zijn, als de seks niet goed is, komt er toch een knik in de kabel... En praatjes vullen geen gaatjes... Als je gewoon niet klikt in bed, kun je praten tot je een ons weegt, maar dat zal niets helpen?

Edit: (jeetje wat gaat dit topic snel zeg :) ) Las ook iets dat iemand zei dat er vroeger minder echtscheidingen waren en dat men toen ook langer wachtte met seks. Volgens mij was het zo dat een scheiding taboe was en dat mensen dus gewoon doodongelukkig bij elkaar bleven. Volgens mij had seks daar niet echt iets mee te maken?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-11-09 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:52

Wat betreft dit onderwerp; ik moest meteen aan dat stukje uit Gilmore Girls denken: http://www.youtube.com/watch?v=ctR092szlYI (rond 3.50)

Als je je maagdelijkheid al weg hebt gegeven aan iemand, kan je de ware alleen nog maar een trui geven, zit wat in :=

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:53

EngeltjeS schreef:
maar vroeger waren er minder scheidingen, helemaal niet eigenlijk, in die tijd wachten ze ook tot het huwelijk (is mij bekend, en jaa natuurlijk heb je uitzonderingen). vroeger waren ze ook ouder voordat ze zover waren.
iemand die veel zelfkennis heeft, vind eerder de ware, dan iemand die dat niet heeft.

Ik denk dat de vergelijking met vroeger niet helemaal opgaat. In vergelijking tot vroeger (wanneer was dat, voor de 60-er jaren?), is er veel veranderd, en ook de ontwikkeling van kinderen. Kinderen zijn over het algemeen verder ontwikkeld, dan de kinderen uit die tijd.

Niet dat ik het toejuich dat kinderen van 15 al met meerdere jongens sex hebben gehad. Integendeel. Maar de ene 15-jarige is de andere niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:56

EngeltjeS schreef:

Ouder voor ze zover waren? Ze trouwden dan aan 18 of jonger (de meisjes vooral). Dat vind ik niet oud om 'de ware' te vinden. In hoeverre je al mocht kiezen toen..

De minder scheidingen toen denk ik was gewoon omdat dat weinig werd gedaan uit principieel oogpunt. Not-done om te scheiden dus bleef men maar in een ongelukkig huwelijk (soms toch). Dat vind ik ook niet dé oplossing eerlijk gezegd ;) .

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:57

Yv_ schreef:
Sunrise: Ja, ik begrijp dat jij met seks wil wachten tot je degene hebt gevonden waar je voor 'altijd' mee samen blijft. Ik zou dat bijvoorbeeld niet kunnen, zou veel te nieuwsgierig zijn naar anderen... Ben je niet bang dat je dat ook gaat krijgen?
En wat nou als je dénkt dat je je partner voor 'altijd' heb gevonden, 10 jaar wacht met seks en het na 25 jaar alsnog niet blijkt te werken? Is natuurlijk een overdreven verzinsel, maar stel nou dat...?

MysticTinker: Ja. Ik vind seks belangrijk.. Kunnen desbetreffend persoon en ik soulmates zijn, als de seks niet goed is, komt er toch een knik in de kabel... En praatjes vullen geen gaatjes... Als je gewoon niet klikt in bed, kun je praten tot je een ons weegt, maar dat zal niets helpen?

Edit: (jeetje wat gaat dit topic snel zeg :) ) Las ook iets dat iemand zei dat er vroeger minder echtscheidingen waren en dat men toen ook langer wachtte met seks. Volgens mij was het zo dat een scheiding taboe was en dat mensen dus gewoon doodongelukkig bij elkaar bleven. Volgens mij had seks daar niet echt iets mee te maken?

Hmmmm ik weet niet. Sowieso wil ik met iemand trouwen die echt voelt als een 'soulmate'. Dus waarmee het op emotioneel gebied gewoon heel erg klikt, waarmee je een intieme band hebt (ook zonder seks). Ik denk dat er op seksueel gebied vast wel wat aan te sleutelen valt samen, toch? :Y)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:59

simone_89 schreef:
Wat betreft dit onderwerp; ik moest meteen aan dat stukje uit Gilmore Girls denken: http://www.youtube.com/watch?v=ctR092szlYI (rond 3.50)

Als je je maagdelijkheid al weg hebt gegeven aan iemand, kan je de ware alleen nog maar een trui geven, zit wat in :=

hahahahahahahahaha :P geniaal!
en over vroeger, er waren toen inderdaad veel taboe's maar ze praatten ook minder dan dat je tegenwoordig doet. toch??
scheiden toe je tegenwoordig zomaar, terwijl de oudere mensen die ik nu nog spreek (heel veel) zijn nog gelukkig getrouwd, en hebben een goed huwelijk door veel te praten :) en een aantal van hun wachten ook tot het huwelijksnacht.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:01

EngeltjeS schreef:
scheiden toe je tegenwoordig zomaar

Oh ja? Ik denk dat er niemand zonder reden wil scheiden. Alleen gaat het makkelijker dan vroegah. En dat is maar goed ook (vind ik dan).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:01

EngeltjeS schreef:
simone_89 schreef:

hahahahahahahahaha :P geniaal!
en over vroeger, er waren toen inderdaad veel taboe's maar ze praatten ook minder dan dat je tegenwoordig doet. toch??
scheiden toe je tegenwoordig zomaar, terwijl de oudere mensen die ik nu nog spreek (heel veel) zijn nog gelukkig getrouwd, en hebben een goed huwelijk door veel te praten :) en een aantal van hun wachten ook tot het huwelijksnacht.

Maakt het feit dat je wacht met seks tot de huwelijksnacht, je huwelijk beter?
Man en vrouw zijn toch niet geschapen om tot het huwelijk van elkaar af te blijven? Tenminste zo zie ik het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:02

Volgens mij geven mannen er geen moer om of je hen 'je maagdelijkheid' geeft. En het zou mij ook werkelijk niets kunnen schelen.