'Lover' boys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:04

goed............. ik was 26 :)

ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was......... ik woonde zelfstandig toen ik 17 was........

Ik had een wijde vriendenkring en ik had een goede baan met veel verantwoordelijkheid.

was zelfverzekerd, zag er goed uit, had de wereld aan mijn voeten.........

totdat ik Richard tegenkwam.........

die relatie heeft al met al 8 maanden geduurd, toen kwam mijn toenmalige ex (nu Sanne haar vader) erachter dat het helemaal niet goed ging met me, en die heeft de deur eruit geskupt van mijn huis, een tas met kleren en mij opgepakt (sanne was toen nog niet gemaakt :D ) en heeft mij meegenomen, vervolgens is hij een praatje gaan maken met richard en die woont sedertien in Spanje en komt niet meer in Nederland :)

Ik heb littekens van hem, wil je niet weten........... Ik moest onder vuurwapendreiging een tatouage laten zetten met zijn naam.........

en ik heb ook wel eens een club van binnen gezien, maar ik deed het er niet zo heel goed :D :D kan mezelf waarschijnlijk niet zo heel goed verkopen qua lijf........

wat wil ik nou eigenlijk vertellen.............

nou eigenlijk heel simpel................ REN.......... ren zo hard je kan als je een nono tegenkomt...... want hemellief IK had het brommerend goed voor elkaar, koophuis, goede baan, veel vrienden........ en gelukkig een vriend die me weg heeft gehaald uit een situatie die heel rap ernstig de verkeerde kant uit dreigde te gaan...........

Ik heb gevochten, ik heb hem ooit een keer terpetine in zijn ogen gegooid toen hij achter mij aankwam, ik laat me niet zomaar in een hoekkie zetten.......... geloof me ik heb tegengas zat gegeven, getuigen mijn littekens........ maar tegen een pistool op je hoofd kan je weinig inbrengen joh........ en dan zeg je echt wel.......... "tuurlijk schat, tuurlijk doen we dat even"

ik zeg dus, weggaan.......... weggaan voordat je op dat punt beland bent.......

even voetnoot, wil iemand dit tegen me gebruiken......... be my guest :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 06:11

@kiwiko: zo heftig geweest bij jou. Gelukkig dat je "op tijd" gered bent van alles.

@maaikemo: Zo is het bij mijn nichtje ook gegaan. Gewoon dreigen ook dreigen dat ze je ouders wat aan doen. En dat menen ze ook.

GElukkig bestaan er organisaties die hulp kunnen bieden. Door hun is mijn nichtje gered.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:51

Karin schreef:
Ik wilde hier iets gaan schrijven in de trant van 'vroeger kwam dat ook al voor en toen heetten die gasten pooiers' en 'ook volwassen vrouwen kan het overkomen, kijk maar naar hoe mensenhandel in zijn werk gaat'. Maar toen las ik Wikipedia en het werd me duidelijk dat die dat veel beter kan uitleggen dan ik. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loverboy_(pooier)

Pfff... dat is nog eens heftig wat in Wikipedia staat. Vooral die statistieken... Daar word je toch even naar van. ;(

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:56

Silfanoo schreef:
Heb ook al heel veel verhalen over loverboys gelezen,
wisten jullie trouwens dat er ook lovergirls bestaan?
dat zijn meisjes en die doen eigenlijk hetzelfde als loverboys, en dan worden hun slachtoffers hun zogenaamde beste vriendin, en langzamerhand laat ze haar met mannen naar bed gaan..
vreselijk..

Dat klopt maar deze zng Lovergirls zijn vaak ook in handen gevallen van loverboys en worden gedwongen
om nog meer meisjes te ronselen ... zij hebben vaak geen keus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:04

EngeltjeS schreef:
Ik heb het boek "Loverboys" ook gelezen van Helen Vrieswijk (gode schrijfster!) echt een heftig verhaal.
"Echte mannen eten geen kaas" van Maria Mosterd is ook erg om te lezen...

Ik ben altijd geintresseerd in deze boeken, zowiezo van Helen.

Je hebt er ook een film van. "Loverboy" heel oud volgens mij... Nederlandse film, zeker een aanrader!

Dit is een beetje off-topic maar de jongen die de loverboy speelt in deze film was ooit mijn vriendje! In het echt is hij wel heel aardig!

Nu gooi ik ook weer wat anders in de groep. Ik kijk altijd naar Vermist en elke week zijn er weer jonge meisjes verdwenen die wegens problemen ( soms ook al eerder met loverboys) uit een opvanghuis zijn weggelopen. Ik denk ook dat dat komt omdat ze daar ook niet veilig zijn.

Edit: mijn ex speelde in een andere film over loverboys.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:33

@ KiWiko

woow.. met een pistool tegen je hoofd?? wat heftig zeg... dat je dat hebt mee moeten maken!! Hoelang had je wat met die jongen tot je doorkreeg dat er iets niet klopte??
Ben je er een beetje overheen gekomen? Durf je ooit nog een vriend te nemen?? De latere gevolgen lijken me nog erger dan het moment zelf.. pff..
arme jij!! :(:)

KiWiKo

Re: 'Lover' boys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:09

ik heb er niks last van :) :) en ach eigenlijk wist ik al de eerste maand dat dit hem niet ging worden voor mij :D

Nee hoor, ik heb er geen gevolgen van overgehouden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:02

Ik had ook altijd zo'n beeld van 'Goh, hoe dóm kun je zijn ... Hoe kun je nou echt in de armen vallen van een Loverboy. Gebruik je je verstand dan niet, of?'.
Dat kon er gewoon echt niet bij mij in ...
Maar sinds ik er een boek over heb gelezen :\ Jeetje, wat is dit verschrikkelijk zeg. Dat ik er ook zo over heb gedacht.
Ik had altijd het beeld van 'kado hier, kado daar en dat is Loverboy zijn'. Niet dus. Komt veel meer bij kijken :n

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:06

Ja, nog steeds vind ik de vrijwillige versie van ' ik ben verliefd en ik doe alles voor hem' dom. Maar de gewelddadige versie vind absoluut verschrikkelijk gemeen. Ook in het boek van helen vreeswijk loverboys, heb je die 2 mensen. de 1 is naief en super verliefd en heeft niet door hoe ver ze heen is. die vind ik dus botweg dom. die ander word gewoon zo hard geslagen en bang gemaakt dat ze wel moet. en dat vind ik zielig en super gemeen!!!

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:06

las laatst het boek: ontsnapt uit de hel. gaat ook over een meisje dat in de handen raakt van loverboys. schrijfster weet ik zo niet uit mn kop. maar was erg pittig.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:23

je zit er ook in voordat je het door hebt.

tegenwoordig gebruiken ze minder de cadeautjes en leive praatjes, maar mishandelen en bedreigen je op zo'n manier dat je gewoon niet meer weg durft.

afschuwelijk. Maria Mosterd haar boek is heel goed. Van de zotte dat die gast nog vrij rondloopt.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

Wat ik me nog afvraag: komt het echt zo vaak voor? Ik krijg hier namelijk de indruk dat het precies echt wel een groot, wijdverspreid probleem is. Dat terwijl ik er in mijn omgeving nog nooit van ver of van dicht mee in aanraking ben gekomen... Voor zover ik weet geven ze hier ook geen voorlichting/waarschuwingen over loverboys. Er zijn echter zoveel boeken over geschreven en ik lees hier over voorlichting en mensen die er verslagen over hebben geschreven en dergelijke, dus dan is het toch echt wel een groot probleem? Ik dacht altijd dat het een eerder 'marginaal' (in de zin van 'weinig voorkomend') probleem was...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:51

Ik denk dat het tegenwoordig een groor probleem is omdat de jeugd (ben zelf 19 maar daar gaat t niet om :P ) ook ontzettend aan het veranderen is. En ze het willen voorkomen door voorlichting te geven e.d. Want meisjes van 15 zijn bijna hele vrouwen tegenwoordig, veel minder bezig met barbies en paardjes, maar met kleding, vrienden en vriendinnen, drinken en uitgaan, inclusief alle seksuele kennis en kleding en gevoelens, maar qua innerlijk zijn het nog gewoon kinderen.
Omdat dat aan het veranderen is, denk ik dat loverboys nu steeds beter hun slag kunnen slaan, en daarom zal het tegenwoordig zoveel vaker voorkomen en in de toekomst nog meer. Daarom is het waarschijnlijk juist zoveel in het nieuws e.d. :)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:08

Ik moet ook toegeven dat ik er hier in de buurt nooit van hoor..Woon in Den Haag, grote stad, en ik hoor nooit iemand met zo'n verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:12

Ik heb er wel wat over gehoort. Ik woon in Vlaardingen en een oud-klasgenootje van mij was slachtoffer van een loverboy. Dit meisje was altijd al een beetje losgeslagen. Deed veel dingen die niet mochten en ze verdween opeens gewoon. Nu blijkt dat ze achter de ramen heeft gezeten en nu zit ze in een opvanghuis.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:42

Moiryn schreef:
Ik moet ook toegeven dat ik er hier in de buurt nooit van hoor..Woon in Den Haag, grote stad, en ik hoor nooit iemand met zo'n verhaal.

Zijn ook maar weinig meiden die hiermee te koop lopen he, vergis je daar ook niet in. Net als in meiden waarvan je denkt dat ze een leuk vriendje hebben wat een Loverboy blijkt te zijn, wat dat meisje perfect verborgen houdt voor de omgeving..

Ik werk in omgeving Utrecht op leefgroepen en op een dagbehandelcdentrum en je wilt echt niet weten hoeveel meiden er slachtoffer zijn, stadse meisjes/dorpse meisjes/ lage klasses / hoge klasses...echt van alles wat. Enige wat ze vaak gemeen hebben is de onzekerheid en instabiele gezinssituatie, op wat voor manier dan ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:58

Zelfs hier in het 'veilige' oosten heb je ze.

Maria Mosterd woonde overigens in Zwolle.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 17:20

Ik ken persoonlijk ook niemand die het heeft meegemaakt oid.. maar ik weet wel dat het echt steeds erger aan het worden is en ze overal zitten! (inmiddels boek, loverboys, uit ;) wat een voorspelbaar boek zeg.. maar wel lekker lezen :) alleen sommige zinnen zoals: hij kijkt donker, of bruine vocht ipv koffie... die werd ik echt zat..!! heel vaak herhaald :P )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:34

Ik heb een berichtje van de bieb dat mijn gereserveerde Bindi (vervolg op Echte mannen) binnen is. Ben benieuwd.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:41

ik heb een tijd geleden Echte mannen eten geen kaas gelezen en daarna Bindi (vervolg) en Ik stond laatst voor een poppenkraam (geschreven door haar moeder). Erg mooi!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:36

em_papillon schreef:
Oke interessant :) Ik lees het boek Loverboys van Helen Vreeswijk, zij is politie agente geweest en heeft veel van die dingen meegemaakt. Maar mij lijkt, zodra je merkt dat die jongen geld van je wilt, of je als prutsmuts wilt laten spelen, zodra je ook maar zo'n klein vermoeden krijgt zoek je toch hulp en dump je die jongen!!

Die ben ik ook net aan het lezen (niet echt goed geschreven trouwens).

Er zijn heel veel situaties waarvan je vooraf denkt dat het jou nooit zal gebeuren, maar die je niet kan zeggen zonder dat je het zelf hebt meegemaakt.
Er is geen vrouw die zich door haar vent laat slaan die vroeger niet gezegd heeft dat ze dat echt niet zou pikken hoor. En alle vrouwen die zitten met een vent die eens is vreemd gegaan zouden bij voorbaat roepen dat ze hem meteen het huis uit zouden zetten als ie ooit vreemd ging.
Je kan niet oordelen over situaties tot je er zelf in zit.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:37

mijn nichtje is in handen geweest van een loverboy. de familie vond het altijd al beetje een rare snuiter maar goed zij was er gelukkig mee dus ja wat doe je eraan. na een jaar ongeveer begon het gelazer. ze moest gaan tippellen van hem want hij kwma geld te kort oid. dit heeft ze afgewezen waarop hij nogal uit zn plaat is gegaan van wat ik heb gehoord. toch is ze wel bij hem gebleven, want ze was zo gek op hem. (kun je nagaan hoe gebrainwassed je bent) later dwong hij haar weer om te gaan tippellen, toen heeft mijn oom haar bij hem uit het huis vandaan gesleept en hem goed duidelijk gemaakt dat ie bij dr uit de buurt moest blijven, heeft al met al nog een piitige tijd geduurt voor ze daadwerkelijk van hem af was.

heb zelf een ex vriendje die ook wel eens alst hadn van losse handjes. en ik heb altijd geroepen als een kerel mij zou slaan dattie toch echt een knal terug zou krijgen en op kon rotten. ik was 2 jaar met die gozer toen de eerste klap kwam. en quess what, de relatie heeft nog ander half jaar voortgeduurt voor ik er een punt achter heb gezet. nou was dit geen loverboy maar zo zie je maar dat je enit meteen weggaat bij iemand als ie iets doet wat niet door de beugel kan. en ik denk dat ik toch wel iemand ben die sterk in zn schoenen staat en zich niet snel laat overompellen, maar als het gebeurt denk je ach het blijft vast bij deze ene keer... en zo gaat dat denk ik ook bij loverboys.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:21

Meisjes die gestroffen worden door loverboys zijn vaak heel onzeker.
daarom een erg makkelijk prooi voor de loveboy.
als jij zeker bent, zul ook niet zo snel in de handen van loverboy vallen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:34

Het valt me op dat veel mensen roepen dat hen dit nooit zou gebeuren, en dat die meisjes zo stom zijn om erin te trappen (niet per definitie hier, maar ook gewoon in mijn omgeving), maar ik denk dat veel mensen zich daar heel lelijk in vergissen, en eigenlijk geen idee hebben waar ze over praten.

Onderschat niet de kracht van geestelijke manipulatie.. die is groot, héél groot. Je hoort zoveel slachtoffers van loverboys en bv huiselijk geweld zeggen dat ze zelf altijd heel hard hebben geroepen 'dat zal ik nooit laten gebeuren'. Tel daar de gewelddadigheid en de schaamte en schuldgevoel bij op, dan is de situatie niet zo simpel meer ;)
Die loverboys weten precies wat ze doen, en voor je doorhebt waar je in ben beland, zit je er al tot over je oren in en is het ontzettend moeilijk (en gevaarlijk) eruit te komen.

Je zegt niet zomaar even 'als ie dit doet ben ik weg', zo simpel gaat het niet. Als je een mes tegen je keel gedrukt krijgt of een pistool tegen je hoofd, ben je niet meer zo dapper hoor. Daarnaast gebeurt het vaak bij jonge meiden, rond een jaar of 13. Die kúnnen gewoon nog moeilijk gevaar inschatten, die kijken anders tegen dingen aan dan volwassenen en zijn minder goed in staat de mogelijke gevolgen van hun acties te overzien.

Ik las ergens in dit topic de vraag of dit veel voorkomt.. Ik denk veel meer dan dan meesten denken. En het gebeurt niet alleen bij de stereotype meisjes in de grote steden, het kan overal en iedereen overkomen..

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:01

Wij hebben vorige week op school ook een voorlichting gehad over loverboys. Dit heeft mij wel heel erg aangegrepen. Vooral omdat daar ook gezegd werd dat het beeld van mooie jongens die veel cadeau's geven niet altijd klopt, maar dat ze vaak veel geniepiger te werk gaan.
We hebben ook nog een filmpje gezien van Maria Mosterd toen ze bij Jensen was. Hier verteld ze ook een beetje wat ze heeft meegemaakt toen ze in handen van die jongen was. Vooral het stuk dat ze om een begeven moment ook zelf meisjes moest 'zoeken' voor hem, en dat hij er een heel netwerk van had gemaakt sprak mij erg aan.
Dit is het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=iowKWOKEoi4&feature=related(deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=sxCnaug9BMQ(deel 2)