dirty dancing mag niet meer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:21

chevax schreef:
Twintig jaar geleden zagen we volgens mij toch wel andere clips dan nu, hoor. En noem me ouderwets of een oude muts, maar ik vind dat de maatschappij zo aan het veranderen is dat een kind nauwelijks meer een kind kan zijn. En daar heb ik moeite mee. De leeftijd waarop meisjes voor de eerste keer sex hebben, komt steeds lager te liggen. En dat zou niks te maken hebben met het feit dat ze dagelijks worden geconfronteerd met seksuele bewegingen, uitspraken, etc.? Nee, dat komt vast doordat ze Lingo kijken en Scrabble spelen... ;-) Begrijp me niet verkeerd, ieder kind moet zichzelf kunnen ontplooien en met vallen en opstaan leren een zelfstandig denken individu te worden. In mijn ogen kun je daar als ouders alleen maar zo veel mogelijk in proberen te sturen en aan de andere kant de vrijheid geven om die fouten te maken. Maar voor mij is die grens wel getrokken bij het zo tegen elkaar aan staan schuren. Ze slapen potjandosie waarschijnlijk bijna allemaal nog onder hun Penny-posters, maar op school wordt er gedaan of ze al helemaal volwassen zijn en staan met vanalles en nog wat te schudden.

ach ja? 14 jaar geleden song Captain Jack dat hij een een vrouw in de hand wilde hebben een een fücking man wilde zijn....

En toen ik nog een paar jaartjes jonger was, was ik verslaafd aan Kid Rock, vooral zijn liedje cowbow met in de clips close-ups van venusheuvels en vrouwen die hun tepels kneden. Ben er niiks slechter van geworden hoor...

http://www.livevideo.com/video/TEXAS-RO ... uncut.aspx

Vind het nog steeds een super lied :)

En de hippies...die zongen in een code over drugs en drugsdealers en make love and not war werd ook heel erg ernstig genomen in die tijd...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:22

Maarree bij ons waren die liedjes op schoolfeesten ook not done :P Waren niet fatsoenlijk en ze wilden geen moppers van ouders krijgen. Dus kregen wij de nette liedjes hahah :D (dus geen gevloek, gescheld en seks erin)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:24

Ik vind het verbod prima hoor :j
Ik ken een paar mensen die in LA wonen.. Het probleem op die scholen is dat iedereen 'in' wil zijn en er bij wil horen. Je hebt daar (net zoals in de films eigenlijk) heel duidelijke groepen, en als je bij de populaire, rijke groep wil horen dan moet je er uit zien en je gedragen als een cheerleader en als die rijke, verwende popsterren.. dat is gewoon de cultuur daar. En iedereen wil weer 'beter' zijn dan anderen, gedurfder dansen, en eerder sex hebben, gewoon om op te scheppen tegenover vriendinnen en dus populairder te worden. En die leeftijdsgrens komt steeds lager en lager te liggen. Ik hoor serieus dat kinderen in de 7th grade (12 jaar) al met jongens naar bed gaan, gewoon omdat het moet, want anders hoor je er niet bij _-:( En je wil niet weten hoeveel tienermoeders er wel niet in LA zijn!
Als ze nu geen grenzen gaan stellen dan loopt binnenkort de helft van de tieners met een baby rond omdat ze erbij willen horen..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:25

Welshcobfan schreef:
Wat brengt een verbod? Rust voor de ouders en kinderen die het onprettig vinden, gaan hopelijk weer met plezier naar de schoolfeesten. Meer kun je niet bereiken vrees ik...

Oke, dus 20 leerlingen gaan weer met plezier naar een schoolfeest...En voor de andere 300 is er geen klap meer aan...

Trouwens...Ik denk dat de mensen die zich ongemakkelijk voelen bij dit soort dansen hele andere problemen hebben...Het gaat volgens mij veel meer daarom dat sommige leerlingen niet geaccepteerd worden. Of helemaal niet dansen willen...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:26

Ik vind het contract ook zeker terecht hoor. Ben zelf 21, maar als ik uitga zie ik dit soort gedans niet? Komt misschien ook omdat ik uit ga op plekken waar de gemiddelde leeftijd rond/ boven de 20 is. Ik vind het vrij belachelijk, ook de gedragingen van de mensen (rappers) in clips. Doet me ook denken aan de nieuwe reclame van Prince, dat er dat twee jochies gaan rappen en het dan hebben over ''chickies''. Niet echt respectvol tegenover vrouwen / meisjes. Dat de makers van deze reclame er al voor kiezen om dergelijk taalgebruik op te nemen in de reclame, geeft voor mij al aan dat dit soort taalgebruik voldoende is ingeburgerd en geaccepteerd is in Nederland. Jammer vind ik dat.

Zo zal het met het dansen wel net zo zijn. Nou zijn Amerikanen over het algemeen vrij preuts, maar ik vind hier dat ze toch echt wel gelijk hebben. Het valt imo onder onbewust associaal gedrag. Daarmee bedoel ik gedrag waar andere mensen in het openbaar moeite mee kunnen hebben. Dus ook uitgebreid gaan tongzoenen op het station. De meeste mensen beseffen eigenlijk niet dat dit onder asociaal gedrag zou kunnen vallen, vandaar dat ik de campange ook goed vind.

De normen en waarden van Nederlanders (zoals ''doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'' en ''doe waar je zin in hebt zolang je er anderen niet mee schaadt en het binnen de perken blijft'') mogen wat mij betreft op een dergelijke manier best gehandhaafd worden. Zo ook in Amerika.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:26

MysticTinker schreef:
Ik ken een paar mensen die in LA wonen.. Het probleem op die scholen is dat iedereen 'in' wil zijn en er bij wil horen. Je hebt daar (net zoals in de films eigenlijk) heel duidelijke groepen, en als je bij de populaire, rijke groep wil horen dan moet je er uit zien en je gedragen als een cheerleader en als die rijke, verwende popsterren.. dat is gewoon de cultuur daar. En iedereen wil weer 'beter' zijn dan anderen, gedurfder dansen, en eerder sex hebben, gewoon om op te scheppen tegenover vriendinnen en dus populairder te worden. En die leeftijdsgrens komt steeds lager en lager te liggen. Ik hoor serieus dat kinderen in de 7th grade (12 jaar) al met jongens naar bed gaan, gewoon omdat het moet, want anders hoor je er niet bij _-:( En je wil niet weten hoeveel tienermoeders er wel niet in LA zijn!
Als ze nu geen grenzen gaan stellen dan loopt binnenkort de helft van de tieners met een baby rond omdat ze erbij willen horen..

Hahahaha, en dat is in Nederland niet anders of wat?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:27

dorientjuh schreef:
Ik vind het contract ook zeker terecht hoor. Ben zelf 21, maar als ik uitga zie ik dit soort gedans niet? Komt misschien ook omdat ik uit ga op plekken waar de gemiddelde leeftijd rond/ boven de 20 is. Ik vind het vrij belachelijk, ook de gedragingen van de mensen (rappers) in clips. Doet me ook denken aan de nieuwe reclame van Prince, dat er dat twee jochies gaan rappen en het dan hebben over ''chickies''. Niet echt respectvol tegenover vrouwen / meisjes. Dat de makers van deze reclame er al voor kiezen om dergelijk taalgebruik op te nemen in de reclame, geeft voor mij al aan dat dit soort taalgebruik voldoende is ingeburgerd en geaccepteerd is in Nederland. Jammer vind ik dat.

En dat is voor mij eerder een reden deze muziek te verbieden....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:28

Adil18 schreef:
Welshcobfan schreef:
Wat brengt een verbod? Rust voor de ouders en kinderen die het onprettig vinden, gaan hopelijk weer met plezier naar de schoolfeesten. Meer kun je niet bereiken vrees ik...

Oke, dus 20 leerlingen gaan weer met plezier naar een schoolfeest...En voor de andere 300 is er geen klap meer aan...

Trouwens...Ik denk dat de mensen die zich ongemakkelijk voelen bij dit soort dansen hele andere problemen hebben...Het gaat volgens mij veel meer daarom dat sommige leerlingen niet geaccepteerd worden. Of helemaal niet dansen willen...

Ik denk eerder dat die 300 leerlingen een heel ander probleem hebben als ze zich niet meer kunnen vermaken zonder dat gerijd tegen elkaar aan...
Die 20 andere leerlingen hebben blijkbaar wel een fatsoensnorm. Ik vind een schoolfeest gewoon geen plek voor dat type gedans.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-11-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:29

Welshcobfan schreef:
Maarree bij ons waren die liedjes op schoolfeesten ook not done :P Waren niet fatsoenlijk en ze wilden geen moppers van ouders krijgen. Dus kregen wij de nette liedjes hahah :D (dus geen gevloek, gescheld en seks erin)

Bij ons op de schoolfeesten ook niet, maar mijn ouders hadden er niks op tegen dat ik dit soort muziek luisterde. Ik was toen al prima in staat in te zien dat dit niet de normale gang van zaken is...

vuurneon

Re: dirty dancing mag niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:30

Jij wel :j Maar blijkbaar zijn op die school teveel kids die dat niet inzien....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:31

Welshcobfan schreef:
Adil18 schreef:

Ik denk eerder dat die 300 leerlingen een heel ander probleem hebben als ze zich niet meer kunnen vermaken zonder dat gerijd tegen elkaar aan...
Die 20 andere leerlingen hebben blijkbaar wel een fatsoensnorm.

Ik denk nog steeds dat het meer te maken heeft met "showing of moves"...

vuurneon

Vraag mij wel af wat voor effect het zou hebben als je een heel ander type muziek gaat draaien op schoolfeesten :j

blijkbaar hadden ze bij ons altijd 'dooddoenermuziek', want niemand danste :=

Adil

Welshcobfan schreef:
Jij wel :j Maar blijkbaar zijn op die school teveel kids die dat niet inzien....

Vind wie? En waaraan hebben ze dat gezien? Heeft er een onderzoek plaatsgevonden?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:32

verbieden vind ik veels te ver gaan.

Alsof de clips van 20 jaar geleden zo heilig waren.

Of kinderen/ pubers zo willen gaan dansen dan doen ze het toch wel daar hebben ze geen clip voor nodig men gaat imo experimenteren.

of men anders zou gaan dansen bij andere muziek? nee vast niet.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:36

Adil18 schreef:
MysticTinker schreef:

ik merk op de middelbare wel, bij ons dan, dat er inderdaad veel minden groepen zijn hoor :)
wij vonden het vroeg om met 14 jaar geen maagd te zijn (twee jaar terug)

denk inderdaad dat het een groot verschil is met LA

vuurneon

Adil18 schreef:
Welshcobfan schreef:

Vind wie? En waaraan hebben ze dat gezien? Heeft er een onderzoek plaatsgevonden?

Ik vind dat :) Ik vind het niet normaal dat kinderen zo jong al zo seksueel bezig zijn en dat het blijkbaar zelfs al zo normaal is dat het op schoolfeesten ook al gebeurt (jaahaaa, ik weet ook wel wat er in de fietsenhokken afspeelt :P, maar dat is niet onder het oog van zoveel mensen en begeleiders)

Blue_Eyes

Adil18 schreef:
Welshcobfan schreef:

Er is geen klap meer aan omdat ze niet meer aan de edele delen van hun klasgenoten mogen zitten? Wat was het feest dan bij voorbaat al waard?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:37

Ik vind het verbieden prima. Als ik kijk naar My Sweeet 16 op MTV, kan ik daar best inkomen.. Kindertjes van 16 die hele seksmoves uitvoeren, echt beschamend! Volgens mij heeft dat inderdaad weinig meer met dansen te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:39

Adil18 schreef:
MysticTinker schreef:

Nee.. ik ben hier eigenlijk nog nooit zo'n extreme cheerleader-cultuur tegengekomen als in LA. Tuurlijk lopen er best veel van die tutjes rond met minirokjes en buiktruitjes en blond geverfde haren en grote oorbellen (in mijn tijd, 10 jaar geleden, werd je trouwens van alle kanten uitgelachen als je er zo bij liep), maar het is hier toch lang niet zo extreem dat iedereen er zo bij wil lopen en dat je geen leven meer hebt als je anders bent. In LA wel. Meisjes worden echt heel erg gepest als ze hier niet aan mee doen. Zoek maar eens op hoe hoog het zelfmoord-percentage onder jonge meisjes daar is, dat is een stuk hoger dan hier. Ik denk ook niet dat er 300 mensen zijn die zo wíllen dansen, ze worden ertoe gedwongen, want als je het niet doet dan wordt je uit de groep gezet en uitgelachen en gepest.
Tuurlijk gebeurt dat hier in Nederland ook, maar lang niet zo erg als in Amerika.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:44

Adil18 schreef:

Kan een feest dus alleen nog maar leuk zijn als zo tegen elkaar aan staat te schuren?

En natuurlijk hadden wij dit vroeger ook allemaal, maar je kunt niet tegengaan dat de maatschappij zó verandert dat ook kinderen harder worden en sneller volwassen (moeten) zijn. Waar wij vroeger misschien eens in de week bij Countdown een clip met tiet en tepel voorbij zagen komen, is er nu op elk moment van de dag vanaf welke plek dan ook toegang tot zulke clips/beelden en weet ik wat meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:45

Ik hoop dat meer scholen dit voorbeeld volgen :j
Een school vind ik nu eenmaal geen plek voor openbaar geschuur.

En natuurlijk verander je daar de cultuur niet mee, maar het moet toch ergens beginnen? Op scholen moet ook grenzen trekken om hun leerlingen een veilige plek te kunnen bieden.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:51

ik kan overigens prima een feestje bouwen zonder geschuur of alcohol hoor :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:13

maar als we even kijken het is niet alleen de feesten.
kinderen kunnen geen kinderen meer zijn, muzzy als voorbeeld, speciaal voor jonge kinderen, daar begint het leren al.
dan kom je in groep 1 en mag je nog spelen, maar je ziet steeds vaker dat je in groep 2 al werkjes moet doen.
mijn zusje moest in groep 5 haar werk in delen, ze kregen een lijst taken die af moesten en dat mochten ze zelf inplannen.. ;(

het zijn met lange na niet alleen de feesten die er voor zorgen dat kinderen zo snel volwassen zijn, op school hebben ze al die verantwoordelijkheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:14

Klopt, is ook zeker zo!
Maar goed: dit is een begin :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:16

_Yasmine_ schreef:
maar als we even kijken het is niet alleen de feesten.
kinderen kunnen geen kinderen meer zijn, muzzy als voorbeeld, speciaal voor jonge kinderen, daar begint het leren al.
dan kom je in groep 1 en mag je nog spelen, maar je ziet steeds vaker dat je in groep 2 al werkjes moet doen.
mijn zusje moest in groep 5 haar werk in delen, ze kregen een lijst taken die af moesten en dat mochten ze zelf inplannen.. ;(

het zijn met lange na niet alleen de feesten die er voor zorgen dat kinderen zo snel volwassen zijn, op school hebben ze al die verantwoordelijkheid.

Ik moet ook zeggen dat wat dat betreft de kinderen nu anders zijn. Mijn kinderen doe je er echt geen plezier mee om ze tot ze dik 6 zijn alleen maar te laten spelen op school. Die vervelen zich dood, zijn aan andere dingen toe. Dat was bij mij vroeger ook zo, maar ik heb wel het idee dat je dat nu vaker ziet. Ik was toen echt nog de uitzondering.