Rabobank: Het storten van contant geld kost straks 6,30...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:24

foxy80 schreef:
foxy80 schreef:
Enkel als ik cash afhaal bij een automaat van een andere bank, moet ik wel 5 euro ophoesten (ook maar 1 keer gedaan dus).
.

Sorry, heb me vergist, was 0,70 euro :o

Dat valt dan toch weer mee :D :D

foxy80

Re: Rabobank: Het storten van contact geld, kost straks 6,30..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:30

En zelfs dat bedrag vond ik niet kunnen.
Dan betaal ik maar wat meer met Visa (want dat kost me ook lekker niks hehehe)

Urielle

Re: Rabobank: Het storten van contant geld kost straks 6,30...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:15

Dat is rot!
Ik heb inmiddels allang geen rekening meer bij de Rabo, maar ben er ooit expres bij aangesloten vanwege het gemakkelijke contant storten.
Ik kreeg mijn salaris wekelijks contant ivm ook contant met klanten af moeten rekenen (en dat moest dan met mijn eigen geld, achterstanden werden dus ook ingehouden op mijn eigen loon), en stond toen wekelijks aan de automaat.

Overigens moet ik bij mijn Belgische bank weer 6,30 betalen per cheque als ik de kinderbijslag wil komen innen.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:49

Citaat:
Die Nederlands banken bij jullie zijn echt te gek voor woorden.

NL Banken vragen overal veel te veel geld voor, veel banken in NL hebben tegenwwordig "bankshops" zonder kassa's en er staan automaten voor storten, overboeken, en opnemen, veel ervaren personeel is ontslagen en wat er voor in de plaats is gekomen is niet zo goed op de hoogte van bankzaken, ze proberen vooral te verkopen, lijken wel colporteurs... Oudere senioren (pak weg boven de 75 jaar) zonder internet worden er helemaal gek van en voelen zich steeds meer in de kou staan in onze samenleving en zonder internet is zijn het juist de ouderen die te maken krijgen met transacties waar (hoge) kosten aan verbonden zijn.

Neem nu een voorbeeld: Oma wil 100 dollar overmaken aan een kleinzoon in Australie... ze heeft geen internet, ze gaat naar de Staatsbank: ABN "Bankshop" en loopt muurvast, de "adviseur" adviseert haar om een internetspaarrekening te openen "dan is het probleem opgelost zei hij... en veel negentig jarigen hebben ook internet wordt er aan toegevoegd"...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:40

Jeetje, wat belachelijk dit!
Mijn vader en moeder krijgen veel contact geld (vanwege koeien en kalveren verkoop).
Dus als zij geld gaan storten, moeten ze gaan betalen, wat belachelijk zeg!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:00

Ik geloof dat Zahlina het over haar oma had met acceptgiro. Als je oma betaald via acceptgiro zitten die kosten al verwerkt in de totale kosten die ze moet betalen. Over het algemeen is dit € 0.50, maar bij KPN is dit inclusief btw € 1.25.

Met contantgeld zal er dus creatiever gebankiert moeten worden. Het geld dat mijn kids sparen geven ze één keer in de zoveel tijd aan mij en ik stort het bedrag door van mijn rekening. Zo heb ik dus ook wel contant geld in huis voor hun zakgeld :D. Het geld dat hier in mijn "witgoed" potje gaat, dus € 0.50 per was-, droog- en truusbeurt........ dat stort ik normaal gesproken per € 50.00 op de rekening, evenals mijn "plukloon". Vanaf volgend jaar ga ik het dus anders doen. Dan stort ik het geld van de rekening door naar de spaarrekening en ga ik met het contante geld boodschappen doen. Dus heb ik boodschappen voor € 34.25 (ik noem maar wat) dan betaal ik € 30.00 contant en de rest pin ik (dus € 4.25). Dat het wat omslachtiger is jammer dan.
Zo word je steeds creatiever met contant geld.
Laatst bijgewerkt door rainbow8 op 19-10-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:05

Babel schreef:
Maar het is voor een bedrijf toch nooit gratis geweest om te storten? Tenzij je het natuurlijk op een prive rekening stort.

Toen we nog de horecazaken hadden deden we het inderdaad op die manier(en als ik nu iets contant vang ook nog).
Eerst stortte ik het op onze priverekening en dan thuis via telebankieren weer op de bedrijfsrekening.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:04

Ik stort nooit contant geld bij de Rabobank. Dat wordt je ook vrijwel onmogelijk gemaakt, aangezien ze maar 2 uurtjes per dag (en natuurlijk alleen onder werktijd) open zijn. Klantvriendelijkheid is daar steeds verder te zoeken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:18

Het is echt ongeloofelijk wat ze allemaal verzinnen om je geld afhandig te maken! Als ik voortaan moet storten doe ik dat wel bij de SNS daar heb ik ook nog een rekening lopen, die hebben inderdaad zo'n stortmachine.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:22

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:19

Dit is echt vervelend en imo onnodig. Ik krijg iedere week mijn loon contant en stort dit op mijn rekening met behulp van het stortapparaat. Geen medewerker die hier aan te pas komt. Wil echt niet met veel contant geld over straat. De Rabobank zegt de service te bieden die van een grote bank verwacht mag worden. Service? Beetje jammer dat daar door de leden dan weer voor betaald moet worden.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:12

Ik stort ook op mijn priverekening op de rabo en sluis het dan door naar de bedrijfsrekening op de ABN. Als ik direct op de ABN stort word het een duur grapje...dan kan ik haast beter een mobiele pin gaan huren :(

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:04

Sedaru schreef:
Dit is echt vervelend en imo onnodig. Ik krijg iedere week mijn loon contant en stort dit op mijn rekening met behulp van het stortapparaat. Geen medewerker die hier aan te pas komt. Wil echt niet met veel contant geld over straat. De Rabobank zegt de service te bieden die van een grote bank verwacht mag worden. Service? Beetje jammer dat daar door de leden dan weer voor betaald moet worden.

Wat dacht je dat hoe dat bij andere banken gaat? waar kun je nog nog gratis storten..
sommige banken hebben helemaal geen kantoren meer waar je uberhaupt nog kunt storten..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:07

IK zit zelf bij de postbank...
En ik weet dat het daar gratis is om geld te storten!
Je stopt je geld in het automaat en het is gestort!

Maar wel belachelijk!!! Ik ben het met je eens! Je zou maar een eigen bedrijf hebben waarbij je gewoon vaak geld moet storten!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:32

Wij gaan nu maar over op storten op de priverekening bij de Postbank en dan overboeken op bedrijfsrekening, creatief storten :D

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:50

:oo wat een onzin !!! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:38

Dan toch reden om bij die bank weg te gaan?? Ik ben ook geen ING fan, maar als ze dingen gaan verzinnen, ben ik meteen weg daar, betaal nu toch al meer voor diensten dan bij de Postbank en mij is niet gevraagd of ze ING wilde gaan worden. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:38

mehlika schreef:
Wij gaan nu maar over op storten op de priverekening bij de Postbank en dan overboeken op bedrijfsrekening, creatief storten :D

Nou die Postbank bestaat niet meer, al een tijdje niet ING is een heel andere bank..

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:58

Macht der gewoonte ;-) I know dat het ING is :D Zelf heb ik er een hekel aan maar mijn man heeft daar nog een priverekening en je moet toch wat om de kosten laag te houden :D Maar goed, misschien kost dat nu ook al geld...