Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jarco schreef:@ nanouh, Ik vind het daadwerkelijk zorgwekkend hoe jij hierover denkt.
Kinderen van 7 horen nog heerlijk buiten te spelen, kattekwaad uithalen ( in de leuke zin ) samen met moeders een taart bakken en gaat zo maar door.
Wanneer ben je 'volwassen' genoeg om aan dit soort dingen mee te doen. Want sex hebben of iets wat die richting in gaat is
toch iets wat veel verantwoording met zich mee brengt. Een meisje van 11 die ongesteld is geweest is een mooi slachtoffer om vroeg moeder te worden.
Het is zeker niet niks dit, en hoe het is gekomen mag joost weten. Maar dit is niet voor herhaling vatbaar.
Deze jongen en meisjes zitten niet voor niks in deze instellingen en vaak hebben ze een achterstand wat betreft de fatsoens normen. Ik haal zoveel dingen in mijn hoofd nu, ik zal jullie er maar niet mee lastig vallen.
nogmaals @ nanoeh, please ... denk goed na over wat jij zegt, ik wil je niet aanvallen maar dit is echt zorgwekkend.
KellyZ schreef:Toch denk ik dat aan dit verhaal een startje zit en er toch een begeleider mee te maken heeft of er zit een kind in de groep die thuis prono films zag/seksueel mishandeld is, dit gedrag heeft getoond en het gedrag is gekopieërd want ze zijn echt niet zelf op dit idee gekomen, dat maak je mij niet wijs.
Huertecilla schreef:KellyZ schreef:Toch denk ik dat aan dit verhaal een startje zit en er toch een begeleider mee te maken heeft of er zit een kind in de groep die thuis prono films zag/seksueel mishandeld is, dit gedrag heeft getoond en het gedrag is gekopieërd want ze zijn echt niet zelf op dit idee gekomen, dat maak je mij niet wijs.
Ja. En?
Kinderen van 7+ hebben echt wel door hoe hamsters, konijnen etc zich voortplanten en ze kunnen in onze westerse samenleving seks niet níet zien.
Het is normaal dat kinderen zonder opvoedende begeleiding experimenteren met álles. Dus ook seks.
Het is per samenleving verschillend hoe de opvoedende begeleiding is en wat de normen zijn.
In onze samenleving is de sexuele moraal behoorlijk beperkt, tegenstrijdig en hypocriet.
Daarbij mankeert er ook VEEL aan de opvoedende begeleiding van het jonge grut.
Dat jong grut experimenteert is normaal. Dat het zonder normuitleggende begeleiding afwijkt van de norm van de samenleving is ook normaal.
Het is alleen een illustratie van de slechte zorg voor het jonge grut in de samenleving dat we hen de boel zelf laten uitzoeken en er dán moord en brand over roepen.
Het is verder niet onmogelijk dat de kinderen waar dit onderwerp over gaat storing van de nasleep en niet van de situatie overhouden.
jameyskatje schreef:wat is hier nou lollig aan ? vind het dieptriest.. echt dieptriest. je hoort het zo vaak. kinderen worden sowieso teveel blootgesteld aan seks, en dan praat ik niet over die zogenaamde opvoeding en voorlichting. 15 jaar ontmaagd is tegenwoordig toch al oud. zucht. zielige maatschappij
NicoleHorses schreef:jameyskatje schreef:wat is hier nou lollig aan ? vind het dieptriest.. echt dieptriest. je hoort het zo vaak. kinderen worden sowieso teveel blootgesteld aan seks, en dan praat ik niet over die zogenaamde opvoeding en voorlichting. 15 jaar ontmaagd is tegenwoordig toch al oud. zucht. zielige maatschappij
"voelt zich erg ouderwets"
_Yasmine_ schreef:ik ben ouderwets.. oliebol.. daarentegen ken ik zat meiden in mijn klas niet nog groen zijn dus volgens mij valt het hier wel mee
maar ik vind het achtelijk dat dit een half jaar heeft kunnen gebeuren zonder dat men het door had. Deze kinderen hebben extra aandacht nodig, blijkbaar hebben ze al een verleden. Dat ze dingen uitproberen is doodnormaal. Maar je moet toch een verleden hebbne om hierop uit te komen?
nanoeh schreef:_Yasmine_ schreef:ik ben ouderwets.. oliebol.. daarentegen ken ik zat meiden in mijn klas niet nog groen zijn dus volgens mij valt het hier wel mee
maar ik vind het achtelijk dat dit een half jaar heeft kunnen gebeuren zonder dat men het door had. Deze kinderen hebben extra aandacht nodig, blijkbaar hebben ze al een verleden. Dat ze dingen uitproberen is doodnormaal. Maar je moet toch een verleden hebbne om hierop uit te komen?hahaha !.. en zelf ben je ook groen ??
NicoleHorses schreef:je bedoelt van die stokkenaaistersnanoeh schreef:@ NicoleHorses ; oooowwwh !,, hahaha ! zo bedoel je.. ja nja.. de meeste meisjes die op hun 15e al ontmmaagd zijn zijn van die .. ja hoe zeg je dat
nanoeh schreef:NicoleHorses schreef:idd.
buiten verkrachtingen en dergelijke om natuurlijk.
maar sommige meisjes springen letterlijk van de ene op de ander zonder er ook maar bij na te denken.
dat noem ik nou stokkenaaisters
Ja precies ! wij hebben ook nooit gezegt dat we iedereen daar mee bedoelen !!
NicoleHorses schreef:jameyskatje schreef:wat is hier nou lollig aan ? vind het dieptriest.. echt dieptriest. je hoort het zo vaak. kinderen worden sowieso teveel blootgesteld aan seks, en dan praat ik niet over die zogenaamde opvoeding en voorlichting. 15 jaar ontmaagd is tegenwoordig toch al oud. zucht. zielige maatschappij
"voelt zich erg ouderwets"
milo schreef:Ik werk zelf op een groep in de jeugdzorg.
de kids die residentëel binnen de jeugdzorg verblijven zijn kinderen die op een of andere manier beschadigd zijn, vaak in combinatie met een gedragsstoornis.
Als groepsleiding heb je ogen in je achterhoofd nodig. kinderen mogen vaak niet buiten het zicht.
Maar kinderen zijn slim, er kan altijd iets gebeuren.
Fout van de groep in Ermelo: waar was het inluistersysteem? video camera??