Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:50

Ik vind het opzich echt niet erg dat er hier buitenlanders wonen. MITS ze hard werken, en MITS wij als nederlanders geen last ervan ondervinden, lees langer wachten op een woning, een baan, of criminaliteit. Want wees eerlijk, als ik 's avonds over straat loop, loop ik toch echt liever langs een groepje nederlandse hangjongere dan marokkaanse oid. Hoevaak hoor je de naam ali of mohammed of verzin het maar voorbij komen bij de moorden of andere misdaden. TUURLIJK kunnen hollanders dit net zo goed. Maar mijn idee is, je hier niet kunnen gedragen? Wegwezen, het is goed je best doen of wegwezen. Ik ben persoonlijk van mening dat ze hier nog altijd 'te gast' zijn, en zich dan ook moeten gedragen :j

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:50

shilady schreef:
Denk dat ze op de turken en marokanen doelt
die komen hier idd omdat het hier wat beter voor ze is dan in het vaderland ;)

Ja maar die groeperingen zijn geen vluchtelingen en zij kopen een huis net zoals ieder ander.
Dit is dus iets wat totaal niet vergeleken kan en mag worden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:51

Grietzz schreef:
shilady schreef:

Ja maar die groeperingen zijn geen vluchtelingen en zij kopen een huis net zoals ieder ander.

Waarom kopen zij een huis dan? Vanwaar dat je dit zegt? Volgens mij huren ze net zoveel hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:54

Grietzz schreef:
shilady schreef:

Ze zitten ook massaal in huurhuizen hoor ;)
en het gaat hier toch om buitenlanders niet om vluchtelingen
het gaat erover dat er voor de nederlanders niet veel werk overblijft..

Maar ben het wel met kiwiko eens als ik een werknemer kan nemen die niet zeurt en hard werkt dan kies ik die ook

pinuts

ach, wat is eerlijk?
Er zijn zat mensen die keihard werken en maar klein wonen, en er zijn zat mensen die hele dagen geen reet uitvoeren en beetje leven op uitkering.. Wat geeft je het recht om te oordelen wat een ander zou mogen hebben? Waarom zou een buitenlander geen goedkoop huis mogen krijgen? Nadat zij/hij na al die jaren uit een asiel komt, daarvoor vreselijke dingen heeft meegemaakt, en dan nu eindelijk iets moois krijgt.. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat krom is?

edit: die polen he, die doen werk waar velen nederlanders maar vies tegenaan kijken, die dat werk niet willen doen.
Laatst bijgewerkt door pinuts op 05-10-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Grietzz

Nou ja of huren dan, maar een buitenlander kan alleen maar kopen of huren in de vrije sector. Iets waar de gemeente niks mee te maken heeft (tenminste met dat kopen etc je moet natuurlijk wel toestemming krijgen om in Nederland te verblijven & wonen).
Zodra een buitenlander wil huren via de gemeente kan dit niet, want dan zal hij toch echt aan dezelfde regels moeten voldoen als een Nederlander. Hier spreken we dus ook al niet meer over een buitenlander, maar over een autochtoon.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:57

Mallow schreef:
Ik vind het opzich echt niet erg dat er hier buitenlanders wonen. MITS ze hard werken, en MITS wij als nederlanders geen last ervan ondervinden, lees langer wachten op een woning, een baan, of criminaliteit. Want wees eerlijk, als ik 's avonds over straat loop, loop ik toch echt liever langs een groepje nederlandse hangjongere dan marokkaanse oid. Hoevaak hoor je de naam ali of mohammed of verzin het maar voorbij komen bij de moorden of andere misdaden. TUURLIJK kunnen hollanders dit net zo goed. Maar mijn idee is, je hier niet kunnen gedragen? Wegwezen, het is goed je best doen of wegwezen. Ik ben persoonlijk van mening dat ze hier nog altijd 'te gast' zijn, en zich dan ook moeten gedragen :j

Vind dit een beetje kort door de bocht...
Ik loop langs beide niet graag hoor := En ook zat mensen die hier geboren zijn (klinkt fijner dan 'autochtoon'), begaan misdaad.
Ken trouwens eigenlijk meer hardwerkende 'buitenlanders' dan andersom...

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:57

shilady schreef:
en het gaat hier toch om buitenlanders niet om vluchtelingen

Uhm, zover ik zie gaat het hier wel om vluchtelingen? Pardon-regeling.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:03

Mensen, en vooral nederlanders, kunnen echt zeuren over dit soort dingen vind ik.

Als je het ergens niet mee eens bent, stem dan op de juiste partij. Kap met stemmen op de PVDA/SP en ga gewoon gelijk voor Geertje. En als er dan nog niks verandert kan je altijd nog in een land als Zwitserland gaan wonen, als je er uberhaupt al binnenkomt!

Wij nederlanders zijn strontverwend wat betreft werken en huishouding. Mogen we ook een keer blij zijn met stromend water en een lichtje in een donkere kamer? In Afrika hebben ze nul komma nul, en werken ze nog kei en keihard om alle eindjes aan elkaar te knopen! Nederland heeft genoeg middelen en kansen om elk mens aan het werk te krijgen of om je leven zo makkelijk mogelijk te maken.

We halen ze zelf binnen, dus zullen we er ook voor moeten zorgen dat de 'nieuwe' nederlanders ook onderdak krijgen ;)

Mallow

Re: Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:05

geloof niet dat wij ze binnnenhalen hor sologirl :P, en ik ken meer nederlanders die heel graag willen werken en dat niet hebben :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:09

Nederland is krom.
Er worden buitenlanders teruggestuurd naar hun eigen land.... er wordt dan niet gekeken naar of ze hier werk hebben en wat ze hier uitvoeren, of ze iets doen voor de maatschappij of op hun luie kont van een uitkering zitten te genieten..
Paar jaar geleden zou er een man teruggestuurd worden die hier alles had opgebouwd, hij had een eigen bedrijfje opgezet om zo rond te komen voor zijn vrouw en kinderen, heeft goed nederlands geleerd etc.... En die zou dan maar terug moeten? :n
Niks mis met zulke buitenlanders!

Maar buitenlanders of vluchtelingen die hier al een paar maand zijn, maar nog niks uitgevoerd hebben vraag ik me toch ernstig af of ze hier wel willen zijn en deel uit willen maken van de maatschappij. Wat mij betreft mogen die wat harder aangepakt worden. (Maar dat geld ook voor Nederlands die zelf gewoon niet opzoek naar werk gaan en dan maar lekker van een uitkering gaan zitten leven.. terwijl er wel werk is.)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:10

We geven ze toch zelf verblijfsvergunningen? Wij nederlanders algemeen gesproken dan. ;) Ik ken ook veel mensen die werk zoeken, maar die willen niet in de bouw of de tomaten werken etc.. (Ik zeg maar een branche) dat doen de polen voor ons wel.

Op dit moment is de werkgelegenheid natuurlijk anders wegens een crisis..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:11

Ja wij nederlanders in het algemeen, maar daarom zijn er nog wel zoveel verschillende meningen :)

Ik vind t gewoon vreemd dat als ik naar school ga met de tram, ik de enige nederlander ben. Zit op school in rotterdam...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:13

Ik vind het zo raar als ik naar Groningen ga dat ik er alleen maar boeren zie? :Y)

Nederland is nou eenmaal een multicultureel land. En voorzover ik me kan herinneren uit de geschiedenislessen is dit al jaaaaaaaaaaaaaaaren zo! Kijk maar eens om je heen hoeveel je deelneemt aan dingen die uit een andere cultuur komen ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:15

Ghani schreef:
2. Denk je nou echt dat die asielzoekers in een mooie nieuwbouwwoning terecht komen met 4 slaapkamers en een uitzicht van je-van-het..?
Deze mensen komen terecht in huizen waar je je hond bij wijze van nog niet zou laten slapen.

Deze asielzoekers komen terecht in huis waar ik woonde, en voor mij mijn opa al 40 jaar en waar mijn moeder nog gewoont heeft toen ze klein was. Het huis waar ik prima zelf kon slapen laat staan een hond, maar waar ik uit moest omdat ik de pech had dat mijn opa dood ging.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:16

sologirl schreef:
Ik vind het zo raar als ik naar Groningen ga dat ik er alleen maar boeren zie? :Y)

Nederland is nou eenmaal een multicultureel land. En voorzover ik me kan herinneren uit de geschiedenislessen is dit al jaaaaaaaaaaaaaaaren zo! Kijk maar eens om je heen hoeveel je deelneemt aan dingen die uit een andere cultuur komen ;)

Goh, dank je voor het hokje boer. :+ Kan ik het weer mee doen :+

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:27

Er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen een boer en een buitenlander.
Deelnemen uit een andere cultuur? Hoe dan? En hebben we veel keuze op een andere manier?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:32

In onze gemeente moet je als je kunt werken en je zit in de bijstand naar een sociale werkplaats.
Prima natuurlijk je blijft bezig en werkt zo voor je uitkering maar daar werken dus geen buitenlanders.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:39

sologirl schreef:

Moet je toch eens beter kijken :+ Maar bedankt voor je vooroordeel hoor.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:51

x_Marr schreef:
Nederland is krom.
Er worden buitenlanders teruggestuurd naar hun eigen land.... er wordt dan niet gekeken naar of ze hier werk hebben en wat ze hier uitvoeren, of ze iets doen voor de maatschappij of op hun luie kont van een uitkering zitten te genieten..
Paar jaar geleden zou er een man teruggestuurd worden die hier alles had opgebouwd, hij had een eigen bedrijfje opgezet om zo rond te komen voor zijn vrouw en kinderen, heeft goed nederlands geleerd etc.... En die zou dan maar terug moeten? :n

Maar buitenlanders of vluchtelingen die hier al een paar maand zijn, maar nog niks uitgevoerd hebben vraag ik me toch ernstig af of ze hier wel willen zijn en deel uit willen maken van de maatschappij. Wat mij betreft mogen die wat harder aangepakt worden. (Maar dat geld ook voor Nederlands die zelf gewoon niet opzoek naar werk gaan en dan maar lekker van een uitkering gaan zitten leven.. terwijl er wel werk is.)

Naar mijn weten mogen vluchtelingen (ik spreek niet over buitenlanders) drie maanden in het jaar werken, meer mag niet.

Mag ik vragen waar deze man vandaan komt? Irak toevallig?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:01

Mallow schreef:

precies mijn gedachtes: zij willen hier toch komen? gedraag je er dan ook naar. En de mensen die zich gedragen, heb ik geen moeite mee :) hier in de straat woont ook een gezellig lief en aardig, maar dn toevallig marrokaans gezin. Last van ? nee. paar huizen verder wonen er dn weer wel een paar. Nou wij hebben al een aantal keer sigaretten en drank in onze bosjes zien liggen. Toen m'n ouders daar wat van zeiden was er een hoop gebrabbel
ze wonen in eenzelfde soort huis, zijn beide werkloos en blijven kinderen krijgen waarvoor ze wel weer kbw krijgen. krom? ja ik vind van wel :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:05

Sullie97 schreef:
x_Marr schreef:
Nederland is krom.

Naar mijn weten mogen vluchtelingen (ik spreek niet over buitenlanders) drie maanden in het jaar werken, meer mag niet.

Mag ik vragen waar deze man vandaan komt? Irak toevallig?

En waarom is dat? := Weer zo'n krom iets dus....

Ik geloof uit Marokko, maar zeker weten doe ik het niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:38

ik geloof dat ik meer in de zon moet zitten :=

dan krijg ik ook een kleurtje....

ik zit in een antikraakhuis en wacht al 7 jaar op een woning!!

ik ga nederland steeds meer haten :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:40

Het is echt heel absurd hoe het er hier aan toe gaat. Op het nieuws en in de kranten krijg je alleen maar te horen hoe zielig het wel niet is als er weer een kind van 11 terug word gestuurd naar een land waar ze nog nooit is geweest (niet dat dat niet zielig is..). Maar wat er niet word verteld is inderdaad dit. Ál die vluchtelingen die zomaar een huis krijgen toegewezen. Ik moet als student minstens 3 jaar op een wachtlijst staan wil ik een klein huurapartementje hebben.