Elfjarige scheurt dronken aan 160 km/u over snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:10

Onderbouw je mening dan :?

Een discussie gaat nou eenmaal over meningen en argumenten, in dit geval gaat die mening alsnog over het jochie.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:11

Dit kan ook alleen in Amerika, heel bizar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:12

hoe is dit in hemelsnaam mogelijk............ de auto meepikken, goed...... fout natuurlijk, maar daar kan ik dan nog wel enig begrip voor opbrengen.......... maar dronken????????????

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:21

x_Marr schreef:
Onderbouw je mening dan :?

Een discussie gaat nou eenmaal over meningen en argumenten, in dit geval gaat die mening alsnog over het jochie.

Dat heb ik gedaan. Ik heb er geen respect voor, zowel voor hem niet als voor zijn ouders niet. Hoe slecht je ook opgevoed bent, ergens moet je toch wel iets hebben dat het niet deugt wat hij heeft gedaan? Als dat er niet is geweest, wat moet er dan van hem worden? Weer een bendelid erbij (bijvoorbeeld), die kan Amerika missen als kiespijn (die indruk heb ik althans altijd gekregen), dus ja van daaruit is die mening gekomen. Kijk, ik weet niet veel van Amerika, maar toevallig heb ik er wel een vriend zitten in een van de grote steden (NY). Dit is normaal daar en hij zegt ook dat voor velen geen fatsoenlijk leven meer is weggelegd als het al zo'n begin heeft.

Air

Re: Elfjarige scheurt dronken aan 160 km/u over snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:25

Dat weet ik dat weet jij, maar ik neem aan dat wij beiden in een normale omgeving zijn opgegroeid, wij kunnen goed en kwaad onderscheiden. En ookal zou eens van ons slecht opgevoed zijn dat zou je nog iets anders in je omgeving zien en dan kan je dat inderdaad bedenken...
Maar ls je niet weet wat je doet dat dat eigenijk fout is, dat dronken zijn op 11jarige leeftijd voor jou heel normaal is, en autorijden ed. ook... dan weet je dat gewoon niet. Want je ziet het goede nergens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:29

En valt het goede nog aan te leren als je al in zo'n milieu zit? Volgens mijn vriend niet (hij doet politiewerk, ik zal hem eens voor meer achtergrondinformatie vragen). En ja dan ben ik wellicht grof om deze mening te stellen, maar welk leven zal beter zijn voor dat jochie? (En ja ik weet dat ik daar niet over mag beslissen, daar is het dan ook MIJN mening voor).

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:54

Jeanneee_ schreef:
Dit kan ook alleen in Amerika, heel bizar.

x_Marr schreef:
Maarja, dit laat wel weer zien.. in Amerika kan alles :=

Dat is ook weer zo cliché, wat dachten jullie dan van die 15-jarige jongen die tot twee keer toe een Streekbus had gestolen en erin had gereden?
Dat was gewoon in Nederland ... ;)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 10:24

Hier in België zijn er ook van die jonge jongetjes die al aan de alcohol en drugs zitten hoor. Maar heb je hun thuissituatie al eens bekeken? Ouders die nooit thuis zijn, als ze hun vader zien is die dronken. Tja wat ga je dan doen? Ja dan ga je zo'n dingen doen voor aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht, en dat is goed genoeg voor hen. De meeste kinderen halen van die dingen uit, gewoon omdat ze thuis niet genoeg aandacht krijgen. Dus dan denk ik niet dat je veel schuld kan leggen bij het jongetje zelf, maar eerder bij ouders, die misschien maar eens heél diep moeten gaan nadenken over hun thuissituatie en waar ze mee bezig zijn.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:46

Mischien dat ik wel bokt over me heen ga krijgen.
Maar niet altijd de opvoeding / thuissituati is er verantwoordelijk voor. Wat dacht je van vriendjes of gewoon stoer willen doen.

Iedereen roept wel naar de ouders, maar mischien doen die wel zo hun best maar is het gewoon echt dat die kinderen gewoon echt niet doen want hun ouders willen en overal schijt aan hebben. Je hebt uitzonderingen ...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:29

Daar krijg je niet heel bokt mee over je heen want je hebt daar wel gelijk hoor, over die vriendjes :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:36

Joolien schreef:
magda_90 schreef:
Jammer dat hij het overleefd heeft.

Ik speelde verdorie nog met playmobiel oid op die leeftijd :wow:

Ik met poppen :+

sorry dat ik deze opmerking nog voorbij laar gaan maar ik vind hem belachelijk
je kunt niet verwachten dat een kind van 11 al weet hoe gevaarlijk dat is die zien het gevaar niet

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:37

Lees dan ook even de rest van het topic door daar zie de rest van mijn uitleg ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:40

magda_90 schreef:
Lees dan ook even de rest van het topic door daar zie de rest van mijn uitleg ;)

heb ik ook gedaan :)
maar dan nog vind ik je ronduit grof sorry maar ik vind het gewoon echt niet niet niet kunnen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:42

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Meningen zijn meningen, kan je mee eens zijn of niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:48

magda_90 schreef:
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Meningen zijn meningen, kan je mee eens zijn of niet.

Ik zie het eerlijk gezegd niet als een mening maar respectloos reageren. Kan me zo'n reactie nog voorstellen op iemand die iemands leven heeft beëindigd maar zo'n reactie naar aanleiding van een 11 jarige die een verkeersovertreding maakt, gaat véél te ver. Hoe kun je in vredesnaam een 11 jarige jongen dood wensen :oo :oo :oo

Je vriend is politieagent? Ik hoop dat hij je "mening" niet deelt :n

Wat de 11-jarige jongen betreft? Ik hoop dat ie goede begeleiding krijgt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:51

Ik heb er ook geen respect voor nee ;) En mijn vriend hoeft mijn mening ook niet te delen, hij ziet het alleen wel dagelijks gebeuren! Ik heb hem gister een email gestuurd met dit topic en wanneer hij tijd had zal hij zijn visie hierop geven.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:52

Iedereen heeft dan wel commentaar op de ouders, maar die hoeven er echt niet per se iets mee te maken te hebben. Veel kinderen maken fouten en sommige zijn nou eenmaal veel slimmer dan anderen. Vooral in Amerika gedragen kinderen zich naar mijn idee al veel eerder volwassen dan hier in Nederland.
Een auto starten is trouwens nou niet echt moeilijk, sleutel omdraaien en gassen maar. Vraag me eerder af hoe ie weet te schakelen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:55

magda_90 schreef:
Ik heb er ook geen respect voor nee ;) En mijn vriend hoeft mijn mening ook niet te delen, hij ziet het alleen wel dagelijks gebeuren! Ik heb hem gister een email gestuurd met dit topic en wanneer hij tijd had zal hij zijn visie hierop geven.

Hij ziet absoluut niet dagelijks 11 jarige jongens achter het stuur die dronken zijn. Hij ziet wss ongelukken die ontstaan zijn door drank. Dàt is heel wat anders. Ik weet ook wel dat hulpverleners de meest bizarre dingen dagelijks zien. Maar die mensen dóód wensen? Dan mis je toch een groot stuk in het respect naar je medemens en ben je zeker als hulpverlener/politieagent niet op de juiste post imo.

Sowieso iemand dood wensen ..... waar gaat het heen tegenwoordig :oo :n
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 18-10-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:56

Jeetje... dronken!! Dat vind ik nog wel het ergste. En je vraagt je inderdaad af; waar waren de ouders? Dat je kind het huis uit sneakt om de auto te pakken (@ LadyLaura, waarschijnlijk automaat) dat kán gebeuren...

Maar hoe merk je niet dat je kind lam is?? :oo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:57

Rock schreef:
Jeetje... dronken!! Dat vind ik nog wel het ergste. En je vraagt je inderdaad af; waar waren de ouders? Dat je kind het huis uit sneakt om de auto te pakken (@ LadyLaura, waarschijnlijk automaat) dat kán gebeuren...

Als je niet thuis bent bijvoorbeeld. Kind kan verkeerde vrienden hebben etc. En vergeet de zwerfjongeren niet in Amerika

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:58

slimmerik schreef:
magda_90 schreef:

Hij ziet absoluut niet dagelijks 11 jarige jongens achter het stuur die dronken zijn. Hij ziet wss ongelukken die ontstaan zijn door drank. Dàt is heel wat anders. Ik weet ook wel dat hulpverleners de meest bizarre dingen dagelijks zien. Maar die mensen dóód wensen? Dan mis je toch een groot stuk in het respect naar je medemens en ben je zeker als hulpverlener/politieagent niet op de juiste post imo.

Ik heb anders nooit beweert dat hij die mening ook heeft, ik heb hem alleen maar gevraagd naar zijn visie erop. En wbt je eerste zin, dat klopt. Ik had het anders moeten uitleggen, wat ik bedoel is dat dat er veel misdaden worden gepleegd door kinderen die nauwelijks ouder zijn dan die leeftijd en dan dat hij ze de verkeerde pad op ziet gaan.

[edit] En trouwens, respect naar mijn medemens heb ik absoluut wel. Het houdt bij mij alleen wel op als ze dit soort dingen gaan doen. Ook andere 'simpelere' dingen als een inbraak gaat er bij mij niet in, dan heb je mijn respect verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:02

slimmerik schreef:
Rock schreef:

Als je niet thuis bent bijvoorbeeld. Kind kan verkeerde vrienden hebben etc. En vergeet de zwerfjongeren niet in Amerika

Nou dat was m'n punt dus eigenlijk inderdaad: Dat moet je als goede ouders merken, want dan heb je je kind tot op zekere hoogte in het oog. Niet meer dusdanig dat je EXACT weet waar ze zijn (tot op de vierkante meter) maar wel dusdanig dat je hem/haar af en toe eens ziet... en dan moet je ook zien dat je kind onder invloed is lijkt me... Tenzij je dus inderdaad geen contact hebt met je kind... dan ben je in mijn ogen geen goede ouder :n

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:06

het kereltje heeft hoogstwaarschijnlijk de videogames GT4 en Need for speed thuis liggen. Think fast, drive faster is het motto van die laatste en als je al dronken bent dan waan je jezelf als snel unbreakable. (Dat is bij volwassen al zo dus wat het effect van alcohol op kinderen heeft moet nog een graadje erger zijn)

Jochie moet maar van geluk spreken dat hij er heelhuids is vanaf gekomen en nog meer dat hij geen medemens de dood heeft ingejaagd....
hopelijk krijgt hij een zeeeeeer gepaste straf.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:08

magda_90 schreef:
misdaden worden gepleegd door kinderen die nauwelijks ouder zijn dan die leeftijd en dan dat hij ze de verkeerde pad op ziet gaan.

[edit] En trouwens, respect naar mijn medemens heb ik absoluut wel. Het houdt bij mij alleen wel op als ze dit soort dingen gaan doen. Ook andere 'simpelere' dingen als een inbraak gaat er bij mij niet in, dan heb je mijn respect verloren.

Dus dan ook maar DOOD AAN ALLE INBREKERS ?

Heb jij ooit mensen in je naaste omgeving verloren aan de dood? Kun je dan nog iemand anders doodwensen ?? Zelfs een kind dood wensen??

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:09

slimmerik schreef:
magda_90 schreef:
misdaden worden gepleegd door kinderen die nauwelijks ouder zijn dan die leeftijd en dan dat hij ze de verkeerde pad op ziet gaan.

Dus dan ook maar DOOD AAN ALLE INBREKERS ?

Heb jij ooit mensen in je naaste omgeving verloren aan de dood? Kun je dan nog iemand anders doodwensen ?? Zelfs een kind dood wensen??

amen _/-\o_