Polen gaat pedofielen chemisch castreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Polen gaat pedofielen chemisch castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:16

Afijn, dat onbewoonde eilandje dat doet het hem wel vermoed ik. zoek het idd maar lekker verder uit buiten de maatschappij.

Heel eerlijk vind ik dat iederéén die op wat voor manier dan ook met kinderen omgaat gescreend moet worden, en dan ook niet éénmalig maar om de zoveel tijd.

En als je de verhalen leest, ook sommige ouders.. maar dat is weer een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:18

Prima maatregel, laat maar naar Nederland komen.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 06:01

ja mag van mij ook..ze mogen het er ook gewoon afsnijden ipv. pilletjes ;)

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:04

Ik hoop dat nederland dit voorbeeld volgt :j

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:18

Vind ik nog mild!!
Inderdaad het hele boeltje verwijderen!!! Het is zo ernstig vind ik en volgens mij als je het bent kom je er niet meer vanaf!!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:30

Natuurlijk is het verleidelijk om te roepen 'castreren die hap, alles eraf hakken!', maar zoals meerdere mensen hier al naar voren brengen, daar los je het probleem niet mee op.. Het echte probleem zit niet in hun zaakje, maar in hun hoofd. Ik ben absoluut voor hardere straffing van verkrachters en pedofielen, maar met castratie los je niets op.
Naar mijn mening moeten de celstraffen vele malen hoger worden (ik las afgelopen week een stuk in de krant over een man die een meisje vanaf haar 11e jarenlang misbruikt had, een 1 maand voorwaardelijk kreeg, omdat hij al oud was, dan draait mijn maag echt om), en moet het hele proces van veroordeling beter geregeld worden. Daarnaast vind ik dat het beleid bij vrijlating anders moet, dat er goede controle is om herhaling te voorkomen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:54

Kanelly schreef:
Zo bijzonder is dit niet...
Hier in Nl. moeten ze ook braaf hun depot halen, anders mogen ze niet eens op verlof ;)

Ik vind het verder prima, ook al is het nog geen 100% garantie. En het is ook nog redelijk humaan.
Gewone castratie, tja... met dat het niet afdoende werkt, heeft dit volgens mij heel wat meer impact dan je prikje/pilletje halen.

Het werkt iig beter dan 'normale' castratie ( ja, is onderzocht).
Heeft te maken dat ook de bijnieren hormonen aanmaken die met het libido te maken hebben, met chemische castratie wordt dit ook meegepakt. Met normale castratie niet.

Waarom hebben ze uberhaupt recht op verlof, vraag ik me dan af?

Ik ben ook voor trouwens. Met een zware celstraf. Wat krijg je in Nederland tegenwoordig voor een verkrachting? Schandalig. Ze mogen dat soort mensen wat harder aanpakken. Dat arme meisje is voor haar hele leven getekend. Wat is een paar jaar celstraf nu voor straf voor zo'n meisje?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 04:32

Met chemische castratie maak je het gevaar in wezen nog groter. De frustratie komt er dan ook nog eens bij, en misbruik kan op allerlei manieren. Hoeft niet het eigen "ding" te zijn. De factor frustratie maakt iemand veel gevaarlijker en onvoorspelbaarder dan zo iemand al is. Ik moet er echt niet aan denken een (chemisch) gecastreerde pedo in mijn buurt te hebben, het idee vind ik nog veel enger dan een "gewone" pedo. Op een bekende pedo kan je kinderen (en mensen) nog voorbereiden en duidelijk maken niet met die persoon om te gaan. Een al dan niet chemisch gecastreerde pedo kan zomaar een kind van de straat grissen, er van alles mee doen en het daarna gewoon afmaken uit frustratie. Is zelfs documentatie over als ik me niet vergis. Wat ga je de ouders dan vertellen? Libido is niet het enige wat meespeelt, was het maar waar!

Wat mij betreft is er gewoon geen plaats voor pedo's in de maatschappij. Levenslange opsluiting, eventueel in een speciaal te bouwen "pedodorp" dat strikt afgesloten is van de buitenwereld lijkt mij de enige goede en humane oplossing voor iedereen. Het gaat immers niet om gewone criminaliteit, de pedo heeft geen keuze. Het zit in zo iemands hoofd. De kans op recidive is meer dan 80%! Jammer voor die kleine 20% die niet meer in herhaling valt, het risico is te groot om kinderen gewoon aan bloot te stellen.

Oja, "gewone" verkrachters en andere misbruikers mogen er wat mij betreft gewoon bij gezet worden. Ook die vormen een permanent risico. Ook onder "gewone" misbruikers is de recidive enorm, wat ook hen een te groot risico maakt om in de maatschappij los te laten lopen. Stop het hele zaakje lekker bij elkaar in een goed beveiligd dorp en laat ze lekker elkaar misbruiken. En ja, ik heb te maken gehad met de materie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:10

mick75 schreef:
Op een bekende pedo kan je kinderen (en mensen) nog voorbereiden en duidelijk maken niet met die persoon om te gaan. Een al dan niet chemisch gecastreerde pedo kan zomaar een kind van de straat grissen, er van alles mee doen en het daarna gewoon afmaken uit frustratie.

Wil niet banketstaaf zijn hoor maar de 'gewone' pedo zie ik precies hetzelfde handelen, er zijn niet voor niets zoveel schrijnende voorbeelden, je houd er een beetje een vreemde gedachte op na vind ik.
Beiden zijn levensgevaarlijk.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:13

helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:28

Mick: mee eens, was ook mijn gedachte.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:15

Vind dat een hele goede! Een pedofiel zou maar een kind krijgen zeg! Arm ding..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:57

"gewone" pedofielen willen een band hebben met hun slachtoffers. Diegenen die nu al van de straat grissen zijn geen "gewone" pedofielen en horen dus per definitie niet op de gewone straat thuis. Die vallen al onder de noemer gefrustreerd en zijn daarom al veel gevaarlijker dan een "gewone" pedofiel. En onberekenbaarder. Wil je nog meer van die gefrustreerde gekken op straat? Goed, castreren die hap en gewoon loslaten. Kunnen we over 10 jaar en tig extra slachtoffers de balans opmaken. Heb ik persoonlijk liever niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:10

gewone pedofielen willen een band hebben?hoe bedoel je dat precies?dat ze buiten het misbruik 'vriendschappelijk' omgaan met hun slachtoffers?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:01

Waarom niet bij ons?!! Geweldige oplossing! Ik zou als ik man was, wel even 2 keer nadenken dan.. :+

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:09

Prima! Nederland zal vast niet volgen, stel je voor dat je een slachtoffer van een naar verleden en blablablabla eens goed straft voor zijn daden!!!
Van mij mag dit hier morgen nog ingaan. Piemel er in zijn geheel af zou ik ook prima vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:46

StillAngel schreef:
Waarom niet bij ons?!! Geweldige oplossing! Ik zou als ik man was, wel even 2 keer nadenken dan.. :+

Dt werkt niet zo.

Onderzoeken hebben uitgewezen, dat "een voorbeeld stellen" niet werkt, en strengere straffen niet leiden tot vermindering van criminaliteit, al helemaal niet als het gaat om dit soort dingen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:57

De suggestie,opsluiten en de sleutel weg gooien,heeft bij mij nog steeds de voorkeur.Doodstraf zal n.l. wel "te zwaar" zijn.
Dat soort mensen heb je helemaal niks aan!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:17

het zal dat soort figuren niet verbeteren als ze zware straffen zouden krijgen,maar al is het alleen om een slachtoffer zich veiliger te laten voelen als zo'n idioot nooit meer vrij komt bv.

uit wraak zou ik ook best het zaakje eraf willen hakken,dat gevoel kan ik me intens voorstellen

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:20

jameyskatje schreef:
wat nou chemische casteratie... gewoon piemel eraf. hebben dat soort mannen wel behoefte om een gezin te stichten? met een casteratie kunnen ze nog steeds vanalles doen hoor.. ze kunnen alleen niemand bevruchten, maar misschien vinden ze dat alleen maar een voordeel. kan geen begrip hebben voor die mensen, wat hun verhaal ook is. het is gewoon ziek,kinderen zijn onschuldig

zo denk ik ook ze kunnen alsnog hun gang gaan!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:05

Wat ik me dan wel afvraag, voor de mensen die roepen dat het een fantastische oplossing is, denken jullie dat het ook een échte oplossing voor het probleem zal zijn, of staat het idee van 'wraak' jullie vooral aan?

Ik ben het helemaal eens met zwaardere (langere) straffen. Hier in Nederland is het ontzettend lastig om een verkrachter/pedofiel daadwerkelijk veroordeeld te krijgen, en als ze al veroordeeld worden, is dat naar mijn mening voor een veel te korte tijd. Ik denk dat mede daardoor vele slachtoffers de keuze maken geen aangifte te doen, waardoor de daders vrijuit krijgen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:19

VOOR en zeker wraak, dit is het meest walgelijke wat er is, sex met kinderen, geen straf te licht, nederland is veels te mild helaas, ik hoop, hoop en hoop dat Polen een voorbeeldfunctie krijgt hierin en dat andere landen zullen volgen al is het maar voor de wraak van de slachtofferTJES.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:25

judith_irene schreef:
Helemaal mee eens.

Al mogen ze van mij ook helemaal castreren.

Amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:37

Voor iedereen die het er helemaal mee eens is.
( ik zeg het nog maar een keer, het wordt al gedaan in NL.)

Maar goed, wat lost het daadwerkelijk op?
Er blijven mensen geboren worden die pedofiel zijn, het is absoluut geen 100% garantie dat ze het nooit weer doen, (gewone castratie ook niet) ze hebben er immers niet per sé hun 'zaakje' voor nodig.
Het verkleint de kans op recidive zeker.

Een afschrikkend effect zal het ook niet voldoende hebben, net zo min als langere straffen dat over het algemeen hebben.
Er wordt continue geroepen 'dan denken ze wel na' maar zo werkt het over het algemeen simpelweg niet.

Ik ben zelf absoluut voor verenigingen als JON e.d.
Praten, weg uit dat isolement, iemand die als buddy kan fungeren, iemand die op ze let etc.
Maar ja, helaas zijn zulke verenigingen een gigantisch taboe. Wat ik op zich ook wel weer kan begrijpen.
(maar aan de andere kant, zo'n 30 jaar geleden was het COC ook een major taboe)

Straffen, behandeling, chemische castratie... is allemaal voor als het leed al geleden is.
Er moeten gerichte oplossingen komen voor dat pedofielen hun drang tot gruwelijke werkelijkheid brengen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:34

ik vraag me af wie een 'buddy' van zo iemand zou willen zijn.

diep respect als je dat kan,maar ik zou dat echt niet kunnen