Typefout kost man 43.000 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:57

Yv_ schreef:
Ik snap niet waarom de man alleen het reseterende bedrag terug wil + het geld dat de auto bij verkoop oplevert?
Hij heeft toch gewoon recht op de volle 43.000 euro? Voglens mij kan dit nog een aardig staartje krijgen als ze dit juridisch gaan uitvechten, denk dat de bank dan niet blij is..

Als ik dit zo lees heeft ze dat bedrag niet, en van een kale kip kun je niet plukken ;)

Heel dom van de vrouw, je wéét dat er iemand is die daar achter aan gaat..

juline

Re: Typefout kost man 43.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:33

zo heb ik nog 500 euro op een aparte rekening staan die verkeerd gestort is. heb proberen te achterhalen van wie het afkomstig is. de bank gebeld en moet het 5 jaar apart houden indien er niemand komt is het van mij. het staat er inmiddels 2 jaar en nog niemand

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:06

Alane schreef:
Voor een poos terug heb ik per abuis een bedrag 2 X overgemaakt en ik kreeg geen gegevens, de bank deed niets, en moest het maar uitzoeken of men het teveel betaalde terug geen overboeken... ... ... ging dan wel om een klein bedrag.

Idem bij oplichting... mensen geven dan vaak zelfbedachte namen en een rekeningnummer, overgeboekt is :evaw: centjes, huppel de pup maar naar de politie, niets geen NAW...

Beide zaken zijn anders dan wat hier gebeurd is.
Het bedrag is in bovengenoemde zaken aan de "juiste" persoon overgemaakt, 1x dubbel, en de andere keer aan iemand die een oplichter is, maar in beide zaken is het niet per ongeluk naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt.

Ik heb dit van beide kanten meegemaakt.
1: Op mijn werk per ongeluk het bedrag overgemaakt naar een BTW nr ipv rekeningnummer. BTW nr was natuurlijk rekeningnummer van andere persoon die het geld ook opgenomen had. Moest per brief aan bank van persoon (bank kun je via Interpay opvragen). Die gaan idd de rekeninghouder aanschrijven en als het niet binnen 1 maand opgelost is, krijg je de NAW gegevens. Uiteindelijk is het via de rechtbank opgelost (+/- 1,5 jaar later) en heeft betreffende persoon het bedrag + kosten van incassobureau moeten betalen. Wij kregen alles terug op +/- 150 euro na voor kosten die niet verhaalbaar waren op betreffende persoon.
JE KAN HET DUS MAAR BETER WEL TERUGBETALEN ;)

2: Ik had een bedrag ontvangen van bijna 90.000 euro van een kunstgalerie. Ik ging net die dag op vakantie en had geen tijd de bank te bellen. +/- 1 week na terugkomst vakantie kreeg ik een brief dat ik bijna 500.000 onterecht had ontvangen en of ik dat even terug wilde storten. Gebeld met de bank, volgens hen was het bedrag van 500.000 wel correct en als dat niet zo was, moest ik bellen met de kunstgalerie. Ik heb toen gebeld, was een betalingsbatch en was idd 90.000 en geen 500.000,=. Ik heb het netjes die dag teruggestort, maar ook daar kon aan de telefoon niet eens een bedankje vanaf.